Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU-zieke Top 2000

Chiemel

Aanbevolen berichten

image.png.d84e758ccf4376aaf39bf222c22bd6bb.png

''If you want to go big, stop thinking small''.

Intro

We gaan de uitdaging aan. Geen lullig festivalletje met 20 songs of slechts een gezamenlijke top 100, maar we gaan voor de Muziek Top 2000 van MU, oftewel de MU-zieke Top 2000.

We gaan samen proberen deze lijst te maken. Om het voor iedereen leuk en toegankelijk te maken, ga ik meerdere opties aanbieden om mee te doen en iedereen mag zelf kiezen welke optie het beste bij hem past.

Het idee is om op basis van de laatste Top 2000 van NPO Radio 2 een nieuwe rangschikking te maken en de vraag is dan natuurlijk vooral hoe. Je kan kiezen uit een of meerdere van de volgende opties:

• Je pakt de Top 2000 excel (zie hieronder) erbij en vult scores in voor de nummers die je wil invullen/kent (de hele lijst MAG, maar moet absoluut niet).
  • Je stuurt een Top 50/100/200 in, waarbij automatisch punten worden toegewezen (zie template)
  • Je stuurt een Flop 50/100/200, waarbij automatisch punten worden toegewezen (zie template)
  • Optie die ik achter de hand is om wekelijks ''online surveys'' uit te sturen, maar alleen als mensen daar echt behoefte aan hebben / bovenstaande niet werkt.

Interessant? Geef in het topic of je interesse hebt en welke van de bovenstaande opties je overweegt.

Deadline? Nog nader te bepalen, maar ik wil (of hoop) op minimaal 10 beoordelingen per nummer, wat niet betekent dat ieder nummer door ieder persoon beoordeeld moet worden. Lijstjes kan je via PM sturen en bij voorkeur middels onderstaande template.

Template

Hierbij de template die je kan gebruiken voor zowel (willekeurige) scores geven aan nummers in de top 2000 of voor het maken van een Top of Flop 50/100/200

MUzieke Top 2000 template_jenaam.xlsx

Huidige progressie: 10945 beoordelingen (54.7%)

Inspiratie

• Link naar de Top 2000 site, waarbij je veel nummers kort kan luisteren: https://www.nporadio2.nl/top2000
  • De Spotify-link naar (de meeste nummers van) de Top 2000:

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Laki:

Waar moet ik inzenden.

Ik heb de nummers die ik ken ingevuld (dat zal 10% zijn). Al ben ik zeer streng geweest (dat zou enkele verrassingen teweeg kunnen brengen). Sowieso ben ik geen fan van die top 2000, heel weinig dat mijn ding is. 

Kan je die Excel via PM sturen, of kan dat niet?

Edit: heb je net de template via PM gestuurd, dus moet kunnen als het goed is

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei nasje92:

Ik ga kijken of ik hier tijd voor kan vinden, denk t niet om eerlijk te zijn. Wel een leuk initiatief 

1 uur geleden zei Keko:

Pfoe, klinkt als veel werk. Ik kijk er in het weekend nog eens naar, mention me gerust nog een keer als reminder

1 uur geleden zei chrisje1993:

Als ik er de tijd voor vrij gemaakt krijg zal ik zeker mee beoordelen!

Ik kan ook af en toe een link sturen waarin je willekeurig nummers moet beoordelen als dat fijner is. Verder hebben we ook alle tijd. Laat maar weten wat voor jullie werkt, daarom bied ik meerdere opties aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.d84e758ccf4376aaf39bf222c22bd6bb.png

Inmiddels heb ik al bijna 1000 beoordelingen binnen. Zoals gezegd, geen haast en aan ieder om te bepalen wat, hoe en wanneer. Wel wil ik alvast voor de latere fase deze survey-methode testen, om te kijken of ik daar niet tegen limitaties aanloop. Hierbij heb ik een 10-tal nummers uitgekozen die jullie mogen beoordelen op een schaal van 1-10, als het goed is kan je nummers ook overslaan als je ze echt niet kan/wil beoordelen. De 10 nummers die ik heb gekozen zijn op alfabetische volgorde van artiestennaam, dus je kan het rijtje eventueel ook relatief makkelijk afgaan in de luisterlijst in Spotify (door op artiest te sorteren).

Graag wel je forumnaam invullen, aangezien ik de scores wel wil verwerken. En op deze manier kunnen jullie ook alvast een idee hebben of dit voor je werkt. 

https://q7dg1x5js.supersurvey.com

Edit: inmiddels al zelf ontdekt dat de alfabetische volgorde niet helemaal klopt met Spotify ivm voor- en achternamen :). 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zojuist de survey ingevuld maar ben ook begonnen met de Excel. 300 nummers gehad, dat is weer even mooi voor vanochtend. Erg leuk om te doen trouwens, ook om tussendoor wat nummers te luisteren waarvan ik zo even niet weet wat het precies is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Tim':

Ik heb zojuist de survey ingevuld maar ben ook begonnen met de Excel. 300 nummers gehad, dat is weer even mooi voor vanochtend. Erg leuk om te doen trouwens, ook om tussendoor wat nummers te luisteren waarvan ik zo even niet weet wat het precies is.

Ga rustig verder. Liever 700 nummers beoordeeld dan zsm 350 :)

Zelf zit ik ergens rond de 600

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga 100% zeker nog een update insturen, en in de komende tijd ook wat meer luisteren uit de lijst. Ik heb juist gezien dat ik kan sorteren, en plots zie ik eigenlijk super veel dat ik vergeten heb omdat ik nu kan structureren per artiest. Kan me ook wel aansporen om me wat weer te luisteren van bepaalde artiesten (de originele volgorde was super random).

Maar ik ga wel mijn tijd nemen om wat meer te luisteren etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites