Socrates Geplaatst 10 januari 2022 Share Geplaatst 10 januari 2022 (bewerkt) Welkom in.. Jamaica! Het land van Bob Marley. Of nouja, net zo goed dat van Skip Marley natuurlijk, die de familie weer eens op de kaart wist te zetten door het MU Worldvision Song Contest te winnen.. Dan tel je pas echt mee! Menigeen hoor ik al denken: goh, Socrates, wat een verrassende organisator! Maar de scherpe lieden onder ons zagen dat natuurlijk allang aankomen.. Ga maar eens na. Organisator (Platina)32 + winnaar (aron)24 = 56. Dat zit natuurlijk in de tafel van 8. Wat zei u, 8? Jawel! S o c r a t e s zijn 8 letters. Op mijn profiel staat bij mijn registratiedatum "12 februari 2021". Als je alle losse cijfers bij elkaar op zou tellen kom je uit op.. 8! En wie won er ook alweer 8 volstrekt nutteloze MU-bokalen in de laatste twee jaar? Ah ja! Nu zijn er hier natuurlijk een heleboel schapen, maar de echte scherpe geesten zagen dit dus al van ver aankomen. Goed, dan over naar het serieuze deel. Zoals jullie allicht al verwachten pak ik zaken graag net even iets anders aan. Zo ook bij deze editie. Naast een frisse banner (met dank aan Richard) gaan we ook experimenteren met een andere manier van inzenden. Dit gaan we namelijk anoniem doen, zodat eenieder zijn beoordelingsvermogen zoveel mogelijk vrij blijft van (soms onbewuste) persoonsgerichte referenties. Het gaat immers in de eerste plaats om de muziek! Voor het insturen van je inzending stuur je mij dus een PM. Je inzending moet aan een paar criteria voldoen: - Maximaal 20 miljoen views/clicks op zowel Youtube als Spotify - Het mag geen live-optreden zijn (ivm gelijke beoordeling), je stuurt een studio/opname-versie afkomstig van Youtube - Niet te ver doorschieten in nationaliteitje kiezen. Een kwart Nigeriaanse vader is dus niet genoeg. Geboorteplaats artiest of opgroei- en nog steeds woonland artiest. Meer niet In onderstaande post zal ik updaten welke landen reeds gekozen zijn. Omdat de eerste fase van het spel - het insturen van je inzending - anoniem zal gebeuren is het topic voorlopig gesloten. Meer informatie over het stemmen volgt wanneer alle inzendingen binnen zijn. De deadline voor het inzenden zet ik op maandag 17 januari 23:59. Mocht je nog vragen hebben mag je ze uiteraard PM'en. Mentions @ivago @bas2204 @007mark @Grote Ree @Tim' @Rogier. @Srangaman @nasje92 @Chiemel @Fabian. @Titan @aron24 @Laki @Chimpa @Jeroen. @timpy00 @hjs @komodo25 @koperij @chrisje1993 @Satyr @Stefanos @Lazvic @Bolderbast @ElPrincipito @Regis @Abe @Kyrill @NicoHaak @Urbeto @Tamara84 @Kowet @Keko @MetalMichael @QuaLyon @van der Water @Giroud @Roprop @Christian. @Kelvin @Erwin. @Platina32 @Vilhena @Viva La Vida @TeamWesil @King XVI @himan @Dysproz @Juca @Justin @Rensationeel. @Hakai 12 januari 2022 bewerkt door Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 10 januari 2022 Auteur Share Geplaatst 10 januari 2022 (bewerkt) Inzendingen Canada Ireland Austria Ukraine South Korea Belgium Australia Hong Kong Iceland United States Japan Albania England Germany The Netherlands Sweden Norway Nigeria Denmark Israel Zambia Scotland France Northern Ireland Finland Taiwan Spotify 17 januari 2022 bewerkt door Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 januari 2022 Auteur Share Geplaatst 17 januari 2022 (bewerkt) Stemmen In de tweede post kan je vanaf nu alle 26 inzendingen beluisteren. De Spotify-playlijst staat op dezelfde volgorde als de Youtube-lijst in dit topic. Vanaf heden is het dus ook mogelijk om te stemmen. Dit doe je met de klassieke Eurovisie-stijl: het beste nummer krijgt 12 punten, dan 10, dan 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Ook stuur je twee reserves mee. Kopieer onderstaand stemlijstje: 12: 10: 8: 7: 6: 5: 4: 3: 2: 1: R1: R2: Je stemt uiteraard niet op jezelf. Vriendjespolitiek is niet toegestaan. De deadline voor het stemmen ligt op maandag 31 januari 23:59. Mentions @Regis @chrisje1993 @Bolderbast @Chimpa @Platina32 @aron24 @Srangaman @Chiemel @Fabian. @Titan @Keko @komodo25 @007mark @Grote Ree @Erwin. @Satyr @Laki @hjs @Kowet @ivago @bas2204 @Jeroen. @timpy00 @QuaLyon @nasje92 18 januari 2022 bewerkt door Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 21 januari 2022 Auteur Share Geplaatst 21 januari 2022 (bewerkt) Reminder 1 - Stemmen! Ontvangen stemlijstjes: 4/26. Data Vandaag: eerste reminder Woensdag 26 januari: tweede reminder Zaterdag 29 januari: derde reminder via PM Maandag 31 januari: deadline Geen stemlijstje bij aanvang deadline = verwijdering van inzending. Mentions @Regis @Bolderbast @Chimpa @Platina32 @aron24 @Srangaman @Chiemel @Fabian. @Titan @Keko @komodo25 @007mark @Grote Ree @Erwin. @Satyr @Laki @hjs @Kowet @ivago @Jeroen. @timpy00 @QuaLyon 21 januari 2022 bewerkt door Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 januari 2022 Auteur Share Geplaatst 26 januari 2022 Reminder 2 - Stemmen! Ontvangen stemlijstjes: 9/26. Data Vandaag: tweede reminder (laatste in topic!) Zaterdag 29 januari: derde reminder via PM Maandag 31 januari: deadline Geen stemlijstje bij aanvang deadline = verwijdering van inzending. Mentions @Regis @Bolderbast @Chimpa @Platina32 @aron24 @Srangaman @Fabian. @Titan @Keko @007mark @Grote Ree @Erwin. @Satyr @Kowet @Jeroen. @timpy00 @QuaLyon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 26 januari 2022 Share Geplaatst 26 januari 2022 Staat inderdaad op de planning voor deze week. Als je gelukt hebt, misschien al vanavond Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 26 januari 2022 Share Geplaatst 26 januari 2022 Ik krijg de mentions niet en ik heb je ( @Socrates ) niet op de negeerlijst. Andersom misschien wel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 januari 2022 Auteur Share Geplaatst 26 januari 2022 Ik doe niet aan negeerlijsten, vind ik kinderachtig. Dus nee, dat is het probleem niet. Allicht omdat ik de mentionlijst gewoon steeds kopieer, maar dan zouden anderen er ook last van moeten hebben. Friendly reminder overigens om (nog) niet al te uitgebreid te reageren op de geluisterde nummers om zo min mogelijk nog te hinten naar welke inzending van wie is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 27 januari 2022 Share Geplaatst 27 januari 2022 21 uur geleden zei Satyr: Ik krijg de mentions niet en ik heb je ( @Socrates ) niet op de negeerlijst. Andersom misschien wel? Klik op je naam rechtsvanboven, klik accountinstellingen, rechts zie je andere instellingen -> klik vervolgens notificatievoorkeuren, daarna mentions & my content, notificatielijst moet aangevinkt staan. Normaal is dat standaard het geval, maar misschien heb je dat uitgeschakeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 27 januari 2022 Share Geplaatst 27 januari 2022 Ik krijg elke notificatie of tag, behalve hier in dit topic/of van Socrates. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 27 januari 2022 Share Geplaatst 27 januari 2022 @Satyr test Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 27 januari 2022 Share Geplaatst 27 januari 2022 33 minuten geleden zei Erwin.: @Satyr test Werkt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 januari 2022 Auteur Share Geplaatst 27 januari 2022 @Satyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 29 januari 2022 Auteur Share Geplaatst 29 januari 2022 MU Worldvision Song Contest - De laatste vijf winnaars De stembussen voor editie 36 gaan bijna sluiten en dus komen we steeds dichterbij de kroning van een nieuwe winnaar. Voorspellen wie dat gaat worden is natuurlijk altijd lastig, maar wat wél kan, is een blik werpen op het recente verleden. Wie waren de voorgangers van de nog te kronen winnaar van editie 36 en wat hadden zij met elkaar gemeen? We beluisteren ze in gezelschap van gerenommeerd muziekrecensent Gûde Smaokinsson, afgestudeerd in de Internationale Muziekwetenschap aan de universiteit van Reykjavik. Editie 31: MILO - Miss Sunshine, uit Nederland Smaokinsson: ''Ja, deze muziek brengt mij meteen terug naar een bepaalde tijd..'' Verslaggever: ''Je studententijd..?'' Smaokinsson: ''Haha! Nee, naar die op de middelbare school, natuurlijk. Dit soort bandjes van troetelbeertjesjongens die net een instrumentje konden bespelen en dan een olijke zanger zonder eelt op zijn ziel zochten om met een geknepen, semi-hoge puberjongensstemmetje wat onschuldige en vrij nietszeggende tekstjes op te drammen die toevallig lekker in het ritme vielen.'' Verslaggever: ''Goede herinneringen dus, haha!'' Smaokinsson: ''Nee, niet zo. Dit is een jammerlijk niveau. Is dit echt een serieuze muziekcompetitie? Jullie houden mij toch niet voor de gek, hè? Ik heb een reputatie hoog te houden.'' De beoordeling van Smaokinsson: een 3.5/10 voor MILO uit Nederland. Editie 32: Hockey Dad - I Missed Out, uit Australië Smaokinsson: ''Komt dit bandje van dezelfde middelbare school af als de vorige?'' Verslaggever: ''Nee, deze komen uit Australië.'' Smaokinsson: ''Mooi dat ze ook daar al vroeg met muziek beginnen. Weet je zeker dat dit niet de bonte avond van een internationale middelbare scholenfederatie is waar je mij nu naar laat luisteren?'' Verslaggever: ''Nee, dit is toch echt het MU Worldvision Song Contest.'' Smaokinsson: ''Prima, de volgende graag. Dit nummer had ik graag willen missen, overigens. Terug naar het hockeyveld, jonge vader.'' De beoordeling van Smaokinsson: een 4.5/10 voor Hockey Dad uit Australië. Editie 33: King King - Rush Hour, uit Schotland Smaokinsson: ''Ah, een kilt. En dan komt 'ie uit Schotland. Je zou het niet zeggen.'' Verslaggever: ''Nee, hè. En de muziek dan?'' Smaokinsson: ''Tja, wat moet ik nog zeggen? De zanger in kwestie is wat ouder van leeftijd, maar heel veel creatiever is het niet. Mogen hier trouwens alleen maar witte mannenbands aan meedoen? Is dat een soort van regel?'' Verslaggever: ''Niet dat ik weet, maar geen stijgende muzikale lijn wat jou betreft, dus?'' Smaokinsson: ''Nee, zet het nu maar af. Ik word hier heel moe van. Het enige spannende aan dit almaar voortkabbelende nummer is de kilt die de zanger draagt. Wat staat die voor lul, zeg.'' De beoordeling van Smaokinsson: een 4/10 voor King King uit Schotland. Editie 34: VNV Nation - When is the Future?, uit Engeland Verslaggever: ''Dit is wel een keer iets anders toch?'' Smaokinsson: ''Weer een Angelsaksisch land, weer een witte man. Maar muzikaal is het iets minder schoolband-niveau, dat ben ik met je eens. Toch is het niet vreselijk uniek: dit kan zo in een groot rijtje aan voorlopers als het gaat om Britse elektrische pop en aanverwanten. En voor een nummer van vijf minuten is het wel heel erg repeterend.'' Verslaggever: ''Misschien hebben we daar de kern wel: is dat wat het MU-publiek zoekt. Herkenning.'' Smaokinsson: ''Dat zou goed kunnen. Dat je denkt: hee, dit had ik kunnen zijn. Of tot dit niveau had ik ook kunnen komen. Of: hee, deze witte man lijkt wel erg op mij.'' De beoordeling van Smaokinsson: een 5/10 voor VNV Nation uit Engeland. Editie 35: Skip Marley - Lions, uit Jamaica Smaokinsson: ''Godszijdank, de laatste.. Ik kan niet meer. Geef mij dan maar een strenge IJslandse winter. In de IJslandse sneeuw zit nog meer diversiteit dan in deze muzikale flutcompetitie.'' Verslaggever: ''Dan heb ik goed nieuws voor je! Het volgende nummer komt uit Jamaica!'' Smaokinsson: ''Oh, kijk nou! Jamaica, we doen het Afrikaanse continent aan. Dat is wel verfrissend.'' Verslaggever: ''Gûde, je hebt het nummer nu gehoord. Wat denk je ervan?'' Smaokinsson: ''Tja, dan heb je een continent als Afrika, met zóveel diversiteit van cultuur, mens en muziek. Met zóveel kleur, ziel en verschillende boodschappen.. En dan kom je dus gewoon met een zoon van Bob Marley aanzetten. Ja, die kende we al, hè. En wat is dit ook? Geen reggae, neen, gewoon doorsnee pop met een accentje. En dan gaat 'ie natuurlijk ook even rappen. Honderd keer zeggen dat zij de leeuwen zijn ook. Wie is 'jullie' hier dan? En waarom the fuck zijn 'jullie' leeuwen? Het nummer had beter Grey Mouses kunnen heten!'' Verslaggever: ''Geen waardering dus voor dit nummer..?'' Smaokinsson: ''Nou ja, de beste man is zwart. Het is goed om te weten dat dit publiek niet racistisch is. Alhoewel, het is wel een heel erg wit nummer.'' De beoordeling van Smaokinsson: een 3.5/10 voor Skip Marley uit Jamaica. Verslaggever: ''Goed, dat was het dan. Wat denk je dat het MU-publiek van je recensies gaat vinden?'' Smaokinsson: ''Ja, niet zo leuk, hè. Ik zal wel weer de negatieve eikel zijn.'' Verslaggever: ''Ja, sta je zo bekend?'' Smaokinsson: ''Nee, maar na het luisteren van deze bagger kan ik nog moeilijk relativeren in het leven! Mijn hemel..'' Next: een bespreking van de voorspellingen van de gokkantoren met gokexpert Gökhan Gökker (Extra content: geen mentions) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 29 januari 2022 Share Geplaatst 29 januari 2022 Krijgen alle deelnemers een gratis gehoortest van Beterhoren? Bloed stroomt er echt uit, de tering. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 29 januari 2022 Share Geplaatst 29 januari 2022 Toen ik vannacht lag te slapen, is toen Jamaica een stukje verplaatst op de landkaart? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 29 januari 2022 Auteur Share Geplaatst 29 januari 2022 1 minuut geleden zei 007mark: Toen ik vannacht lag te slapen, is toen Jamaica een stukje verplaatst op de landkaart? De man komt uit IJsland, ver van z'n bed hè! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 29 januari 2022 Share Geplaatst 29 januari 2022 Ik hoop dat een witte man deze editie wint. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 31 januari 2022 Auteur Share Geplaatst 31 januari 2022 Deadline day, spannund! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 februari 2022 Share Geplaatst 1 februari 2022 Nou, zit er klaar voor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 1 februari 2022 Share Geplaatst 1 februari 2022 (bewerkt) Die Gustav Smaokinsson neemt geen blad voor zijn mond zeg. Het ene na het andere nummer afkraken op zo een droge manier... De grote racist is volgens mij de man die Jamaica niet op de wereldkaart kan aanduiden. Ik ben het wel eens verder met onze IJslander. Ik ben ook niet altijd zot van de winnende nummers. Even gekeken. In editie 31 & 32 deed ik blijkbaar niet mee. In editie 33 heb ik geen punten gegeven aan de winnaar. In editie 34 gaf ik 1 punt aan de uiteindelijke winnaar. En in editie 35 had ik opnieuw geen punten gegeven aan de winnaar. Wel goed en leuk geschreven! 1 februari 2022 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 1 februari 2022 Share Geplaatst 1 februari 2022 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 1 februari 2022 Share Geplaatst 1 februari 2022 Ik zou een blog/topic lezen waarin Gûde Smaokinsson bekende albums recenseert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 1 februari 2022 Auteur Share Geplaatst 1 februari 2022 (bewerkt) 9 minuten geleden zei Regis: Er zijn er twee die ondanks de 36 reminders het nog hebben kunnen presteren te laat te zijn. Die hebben een dag extra gekregen, anders gaan we beginnen met 24 of 25! Het leven is hard! Wel volgt er op korte termijn een kennismaking met gokexpert Gökhan Gökker! Zijn jullie ook zo benieuwd wie er volgens de wedkantoren de grootste kans op een goede eindranking hebben?! 1 februari 2022 bewerkt door Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 1 februari 2022 Share Geplaatst 1 februari 2022 Nee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten