Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Eurovision Manager #1

Socrates

Aanbevolen berichten

JkkPzb8.png

MU Eurovision Manager #1

In navolging op het toch aardig succesvolle MU's Eurovisie Songfestival - waarbij we een gezamenlijke, alternatieve stemming hielden met betrekking tot het Eurovisie Songfestival van 2020 - heb ik besloten het toch maar een vervolg te geven. Belangrijk voor mij was wel dat het enigszins onderscheidend was. Louter een stemming, was ik vrij zeker van, gaat op den duur aan interesse verliezen. Tevens moet het niet al te veel gaan lijken op het al bestaande Worldvision alhier. Dus, zo kwam ik tot de conclusie: we behouden het Eurovisie-thema. Uiteraard op muzikaal vlak zeker niet bij iedereen geliefd - incluis mijzelf - maar toch is het wel een vijver van op zijn minst technisch gelijkwaardig beeldmateriaal. Daarnaast is het ook de kunst om iets te vinden wat wellicht nog enigszins muzikaal interessant is. En dat brengt mij direct op de toevoeging: het Manager-gedeelte. Klinkt logisch op Managers United, nietwaar? Als Eurovision Manager is het jouw taak om het juiste nummer te selecteren dat in jouw ogen kans maakt op een goede score. Hoe je dit doet, mag je zelf weten. Wellicht denk je: ik kies gewoon wat ik zelf het best te pruimen zou vinden. Dat mag, net zoals je het ook meer competitief kan bekijken: welke inzending zou het best scoren op MU?

Net zoals in het echt, zal een eindverantwoordelijke of een selectiecommissie niet uit oneindig materiaal kunnen putten. Er komen mogelijkheden en inzendingen op je af en het is aan jou om de best mogelijke keuzes te maken. Als Eurovision Manager is dat niet anders. Je reis begint met een klein psychologisch spelletje. Voor aanvang van elke editie zal ik een lijst opstellen, waarbij twee landen gekoppeld worden aan een startpositie. Wanneer je je dan bijvoorbeeld in zou schrijven op plek acht, zal je een PM van mij krijgen met de twee landen die daarbij horen. Het is aan jou welk land je kiest te vertegenwoordigen deze editie. Wanneer je eenmaal voor een land hebt gekozen, krijg je drie jaartallen die staan voor inzendingen van het gekozen land. Hier is het dus aan jou om te kiezen voor een inzending naar keuze. Vervolgens heb je dan nog - indien dat beeldmateriaal beschikbaar is - de keuze of je het optreden uit een halve finale of uit de finale kiest. 

Het gaat om inzendingen uit de periode 2010 t/m 2019. Enkel de landen met minimaal drie deelnames in deze periode zijn beschikbaar. Wanneer een land na gebruik nog maar twee inzendingen over zou houden, zullen deze bij latere edities aan de mogelijkheden worden toegevoegd. Dan kan het dus voorkomen dat je naast twee landen ook nog een derde optie krijgt met een specifieke inzending. 

Overzicht actiemomenten

- Aanmelding op een willekeurig getal van 1 t/m 18

- Je krijgt een PM met de keuze uit twee landen

- Eenmaal gekozen voor een land krijg je de keuze uit drie inzendingen van dat land uit de periode 2010 t/m 2019

- Indien van toepassing mag je nog de keuze maken tussen een optreden uit de halve finale of die uit de finale indien die gehaald is

- Je inzending is rond en je stemt volgens oorspronkelijke Eurovisie-wijze op het deelnemersveld

Stemmen & uitslag

Nadat jij je inzending rond hebt zal je uiteraard gaan stemmen volgens de oorspronkelijke Eurovisie-wijze van 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 en 12-punten. Omdat de kans altijd bestaat dat iemand de deadline niet zou halen, dien je twee reserves mee te geven, op volgorde uiteraard. De uitslag zal volledig bestaan uit de punten van de Eurovision Managers. Geen jury dus. Het enige noemenswaardige verder is dat ik besloten heb om wel te stemmen, maar hierbij niet ook zelf een land en inzending te vertegenwoordigen. Dit zou immers enige vorm van partijdigheid kunnen indiceren, dus leek het mij wel zo netjes om onafhankelijk mijn punten uit te delen onder de Amerikaanse vlag. Over de bekendmaking van de uitslag en vooral de vorm ervan kan ik nog weinig kwijt. Ik ben momenteel nog in overleg met @QuaLyon over of hij betrokken blijft of niet m.b.t. de filmpjes. Die bal ligt bij hem. Bij edities waar hij geen filmpjes zal maken, zal ik hoogstwaarschijnlijk gebruik gaan maken van Scorewiz. Mochten hier verder nog suggesties over zijn verneem ik dat graag middels PM.

Aanmelden

Zoals eerder gezegd kan je je aanmelden door jezelf ergens in de lijst een plek te geven. Gelieve steeds de lijst van je voorganger te kopiëren. Er zijn maximaal achttien plekken, dit is dan ook het streefgetal qua aantal deelnemers. Mochten we dit getal niet halen, is veertien het minimale aantal deelnemers.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

Mentions

@bas2204 @QuaLyon @Erwin. @ivago @Jeroen. @komodo25 @chrisje1993 @Chiemel @Titan @007mark @Hwb @KayDeManaager @Tamara84 @Grote Ree @Fabian. @Rogier. @Chimpa @nasje92 @Vilhena @Regis @Acquafresca @cimbomcu @Kelvin @Stefanos @Dysproz @Roprop @Christian. @Platina32 @himan @Juca @Lazvic @ElPrincipito @StanleyW 

Dank voor de banner gaat uit naar Richard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Erwin.:

Ik sla hem even over

Jij durft!

40 minuten geleden zei Chiemel:

Wordt niet echt vrolijk van mijn opties Zeus :cry:

Tja, daar kan ik ook niks aan doen! Ik denk zelf wel dat er mensen zijn die het nog wat slechter getroffen hebben. Je hebt er als je het mij vraagt nog best nummers met kansen hier tussen zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Zeus:

Jij durft!

Tja, daar kan ik ook niks aan doen! Ik denk zelf wel dat er mensen zijn die het nog wat slechter getroffen hebben. Je hebt er als je het mij vraagt nog best nummers met kansen hier tussen zitten.

Feitelijk gezien kan jij er juist wel wat aan doen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corruptie doen we pas vanaf 100 euro aan.

Ik leg de deadline voor het inschrijven op aankomende zaterdag 23:59. Er kunnen er nog twee bij. 

Voorts het verzoek aan eenieder die dat nog niet gedaan heeft je inzending te voltooien in de opgestarte PM. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites