Djurovski Geplaatst 27 november 2020 Share Geplaatst 27 november 2020 PSV Levante Sampdoria Wolverhampton Sport Recife Anorthosis Famagusta As Roma Ajax Orlando Pirates Huddersfield Town Heart of Midlothian Feyenoord Lazio Internazionale Valencia Benfica Olympiacos Millonarios Audax Italiano Sparta Rotterdam Club Brugge FC Santa Claus AC Svebølle Boldklub og Idrætsf FC Sochaux Bayer Leverkussen Boca Juniors Galatasaray Manchester United FC United of Manchester Salford City Fortuna Sittard Colo Colo 1.fc Koln Hansa Rostock Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 28 november 2020 Share Geplaatst 28 november 2020 PSV Levante Sampdoria Wolverhampton Sport Recife Anorthosis Famagusta As Roma Ajax Orlando Pirates Huddersfield Town Heart of Midlothian Feyenoord Lazio Internazionale Valencia Benfica Olympiacos Millonarios Audax Italiano Sparta Rotterdam Club Brugge FC Santa Claus AC Svebølle Boldklub og Idrætsf FC Sochaux Bayer Leverkussen Boca Juniors Galatasaray Manchester United FC United of Manchester Salford City Fortuna Sittard Colo Colo 1.fc Koln Hansa Rostock HJK Helsinki Brøndby MTK Boedapest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 28 november 2020 Share Geplaatst 28 november 2020 PSV Levante Sampdoria Wolverhampton Sport Recife Anorthosis Famagusta As Roma Ajax Orlando Pirates Huddersfield Town Heart of Midlothian Feyenoord Lazio Internazionale Valencia Benfica Olympiacos Millonarios Audax Italiano Sparta Rotterdam Club Brugge FC Santa Claus AC Svebølle Boldklub og Idrætsf FC Sochaux Bayer Leverkussen Boca Juniors Galatasaray Manchester United FC United of Manchester Salford City Fortuna Sittard Colo Colo 1.fc Koln Hansa Rostock HJK Helsinki Brøndby MTK Boedapest Granada FC Porto CFR Cluj Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst 28 november 2020 Share Geplaatst 28 november 2020 PSV Levante Sampdoria Wolverhampton Sport Recife Anorthosis Famagusta As Roma Ajax Orlando Pirates Huddersfield Town Heart of Midlothian Feyenoord Lazio Internazionale Valencia Benfica Olympiacos Millonarios Audax Italiano Sparta Rotterdam Club Brugge FC Santa Claus AC Svebølle Boldklub og Idrætsf FC Sochaux Bayer Leverkussen Boca Juniors Galatasaray Manchester United FC United of Manchester Salford City Fortuna Sittard Colo Colo 1.fc Koln Hansa Rostock HJK Helsinki Brøndby MTK Boedapest Granada FC Porto CFR Cluj Inter Miami CF Blyth Spartans Gloucester Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 29 november 2020 Auteur Share Geplaatst 29 november 2020 Genomineerde logo's Even een kleine disclaimer over de genomineerden. Als stelregel heb ik gekeken naar clubs in een professionele competitie als profclubs. Dat betekent dus dat FC Santa Claus, Svebølle BK, FC United of Manchester, Blyth Spartans en Gloucester AFC zijn afgevallen. En nog even voor de zekerheid: over een besluit van de jury kan vanzelfsprekend niet gecorrespondeerd worden Hoe kun je stemmen? Stuur via PM naar mij een top tien van bovenstaande genomineerden. Zorg dus ook dat ze op volgorde staan. Het volgens jou mooiste logo op 1 en zo door tot nummer 10. De deadline voor het stemmen staat op woensdag 2 december om 23.59 uur. Graag hetzelfde PM-gesprek gebruiken als bij de vorige rondes, zodat mijn PM-box nog een beetje overzichtelijk blijft. P.S. Ook als je niemand hebt genomineerd, ben je nog steeds van harte welkom om je stem uit te brengen! @Fantasy @Regis @RubenS2 @cimbomcu @The Saint @delichris @roeliho @Fabian. @komodo25 @KayDeManaager @FlyD @Urbeto @Chiemel @Erwin. @Zeus @007mark @JordiW. @Rogier. @Grote Ree @PJHoutman @Arsène @Juca @La Pulga @Kyrill @ROEMM Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 2 december 2020 Auteur Share Geplaatst 2 december 2020 Vandaag de laatste dag om te stemmen. Je hebt nog tot vanavond 23.59 uur en voor nachtelijke stemmen ben ik bereid een oogje dicht te knijpen, zolang ik morgenochtend maar alle stemmen binnenheb! @cimbomcu @The Saint@roeliho @Fabian.@Chiemel @Erwin. @Zeus @007mark @Rogier. @Grote Ree @Arsène @Juca @La Pulga @Kyrill @ROEMM Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 2 december 2020 Share Geplaatst 2 december 2020 Gestemd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 2 december 2020 Share Geplaatst 2 december 2020 Ook gestemd. Opvallend eigenlijk wel dat Liverpool er niet tussen zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 2 december 2020 Share Geplaatst 2 december 2020 Ik had achteraf Atletico moeten nomineren :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 2 december 2020 Share Geplaatst 2 december 2020 (bewerkt) Totaal de post van zondag gemist. Ff snel een top 10 samenstellen. Moeilijk te peilen wat de nummer 1 gaat worden. Ik vermoed dat je een beetje de "klassiekers" vs "kunstwerkjes" gaat hebben. 2 december 2020 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 2 december 2020 Share Geplaatst 2 december 2020 Was nog best pittig om hier een top 10 van samen te stellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 3 december 2020 Share Geplaatst 3 december 2020 Een schande dat het logo van Telstar niet genoemd wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 3 december 2020 Auteur Share Geplaatst 3 december 2020 Uitslag logo's 10. Orlando Pirates | ZAF Ooit begon deze club met de letter 'P' als logo. Het huidige logo is zeker niet simplistischer, maar wel treffend met de clubnaam. Fans van FC St. Pauli en stemmers van de Piratenpartij zullen trots zijn op dit mooie logo. Het idee van het piratenlogo komt van een film, waarin de piraten erg fel en vasthoudend waren. Dat moesten de voetballers ook uitstralen en zo kwam dit logo ten tonele. 9. FC Sochaux | FRA Wil je een tijdloos shirt kopen waarvan het logo nooit veranderd? Dan moet je absoluut niet bij FC Sochaux zijn. Deze club veranderde in 1998, 2000, 2004, 2010 en 2015 van logo. Vaste elementen zijn de letters FCSM, de leeuw en clubkleuren geel en blauw. Met zelfs met dat beperkte lijstje kun je nog eindeloos variëren. En dat alles zeker tot goedkeuring van jullie. 8. Inter Miami CF | VS Een modern logo met ouderwetse elementen. De ronde vorm met in de buitenste balk de clubnaam en het oprichtingsjaar in Romeinse cijfers; klassieker ga je het niet krijgen. Dit retrologo was treffend voor de club die dankzij David Beckham het levenslicht zag. Begin dit jaar verraste de Amerikaanse club met een geüpdatete versie van hetzelfde logo. Daarop waren de reigers verder uit elkaar geplaatst, als een moderne vorm van social distancing. 7. 1. FC Köln | DUI Overduidelijk een opvallende eend in de bijt. Of eigenlijk geit in de bijt. Het ronde logo met de kathedraal gaat al sinds 1948 mee. Sinds Köln een geit als mascotte kreeg van een circusdirecteur, is in de jaren tachtig besloten om dit dier ook een onderdeel van het logo en dus het shirt te maken. Ruim tien jaar later volgde nog een update van deze versie. Het is duidelijk dat de geit goed in de smaak valt. 6. Benfica | POR Een van de meest klassieke logo's uit dit lijstje. De eerste versie werd al in 1930 gemaakt, al volgde in 1999 wel een nieuwe editie met modernere elementen. De adelaar staat voor onafhankelijkheid, autoriteit en nobiliteit. De rode en witte kleur staan voor respectievelijk dapperheid en vrede. Het ronde wiel onderaan symboliseert de oorsprong van Benfica als club waar vroeger gefietst werd. Al deze elementen samen vormen al negentig jaar een sterk logo. 5. Sparta Rotterdam | NED Dit type logo kom je in het amateurvoetbal nog geregeld tegen, met een voetballer als afbeelding. Sparta is een klassieke volksclub en dit logo past daar perfect bij. Uw organisator betreurt het eigenlijk dat er een gouden rand om het logo heen staat. Die staat er sinds een paar jaar omheen en geeft er net een modernere draai aan. 4. Ajax | NED Tegenwoordig veranderen clubs vaker van logo, maar in het vorige decennium deed je dat als club niet zo snel. In 1990 deed Ajax het toch. Niet zomaar een modern accent aan een bestaand logo toevoegen, maar een complete restyling. De elf lijnen symboliseren de elf spelers op het veld en verder werd nog steeds de Griekse held Ajax geëerd. Lang werd het nieuwe symbool gezien als een soort smurf, maar de fans hebben het (zeker ook door de recente successen) inmiddels in hun hart gesloten. 3. Colo-Colo | CHI Is het een absolute topclub op het wereldtoneel? Nee, zo kun je Colo-Colo niet noemen. Maar heeft de club een van de mooiste logo's van de wereld? Nou, klaarblijkelijk wel. Jullie zijn groot fan van deze afbeelding van het Mapuche-stamhoofd Colocolo, die in de zestiende eeuw vocht tegen het Spaanse rijk. In sommige geschiedsschriften wordt het bestaan van Colocolo in twijfel getrokken. De fans van de club gaan hun logo er in elk geval niet voor inleveren. 2. AS Roma | ITA Het is een van de bekendste verhalen uit de oudheid: Romelus en Remus als oprichters van de stad Rome. De donkerrode en goudgele kleuren zijn de traditionele kleuren van Rome. Het bekendste fragment uit het verhaal van de twee broers (het opgevoed worden door een wolvin) krijgt een prominente rol op dit embleem. In combinatie met de statige letters ROMA en het oprichtingsjaar 1927 vormt dit een enorm stoer logo. 1. Boca Juniors | ARG Is dit een eerbetoon aan een van de beste voetballers aller tijden of ziet men dit als een van de mooiste logo's ooit? Hoe dan ook, het feit blijft dat weliswaar niemand Boca Juniors als nummer een had op het lijstje, maar dat het van alle logo's op de meeste lijstjes een plek innam. De sterren zijn onlosmakelijk verbonden met Boca Juniors, maar die staat er pas sinds 1970 in. Sterker nog: deze versie is pas sinds vijfentwintig jaar geleden in gebruik. Met hulp van Maradona of niet: hij heeft jullie harten veroverd en is wat de jury betreft een terechte winnaar van deze verkiezing! Buiten de top tien: 11. Sampdoria | ITA 12. Heart of Midlothian | SCH Valencia | SPA 13. Hansa Rostock | DUI 14. Internazionale | ITA 15. CFR Cluj | ROE Salford City | ENG 16. Olympiakos Piraeus | GRI 17. Manchester United | ENG 18. Audax Italiano | CHI 19. Sport Recife | BRA 20. FC Porto | POR Feyenoord | NED PSV | NED 21. Brøndby IF | DEN 22. Anorthosis Famagusta | CYP 23. Levante | SPA 24. Club Brugge | BEL 25. Wolverhampton Wanderers | ENG 26. Granada | SPA Lazio | ITA 27. Fortuna Sittard | NED 28. Huddersfield Town | ENG 29. Galatasaray | TUR 30. Millonarios | COL 31. Bayer Leverkusen | DUI HJK Helsinki | FIN 32. MTK Boedapest | HON Brand los! Laat elkaar weten wat je van deze top tien vindt. Deze is samengesteld op basis van zeventien inzendingen. Een prima aantal lijkt me zo. Degenen die het meest tevreden zullen zijn met deze top tien, zijn @JordiW. en @komodo25, die allebei zeven van deze tien clubs in hun inzendingen hadden staan. Bedankt voor het stemmen! Een nieuwe ronde, met een nieuwe vraag, komt morgen, vrijdag 4 december online. @Fantasy @Regis @RubenS2 @cimbomcu @The Saint @delichris @roeliho @Fabian. @komodo25 @KayDeManaager @FlyD @Urbeto @Chiemel @Erwin. @Zeus @007mark @JordiW. @Rogier. @Grote Ree @PJHoutman @Arsène @Juca @La Pulga @Kyrill @ROEMM @Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 3 december 2020 Share Geplaatst 3 december 2020 Geen gekke nummer 1, twijfelde sterk tussen die en AS Roma, uiteindelijk Roma gekozen maar kan zeker met deze nummer 1 leven. Zelf ook Colo Colo op 3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 3 december 2020 Share Geplaatst 3 december 2020 (bewerkt) Mijn nummer één was ook AS Roma, maar Boca Juniors eveneens heel tof logo. Voor de rest opvallend weinig overeenkomsten met de top tien, maar er zat überhaupt nauwelijks een lelijk logo in de kieslijst naar mijn mening. 3 december 2020 bewerkt door Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 3 december 2020 Share Geplaatst 3 december 2020 Duidelijk dat het Ajaxgehalte zonder smaak en historisch besef op dit forum erg hoog is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 3 december 2020 Share Geplaatst 3 december 2020 (bewerkt) 13 minuten geleden zei Rossi: Duidelijk dat het Ajaxgehalte zonder smaak en historisch besef op dit forum erg hoog is. Wat had je anders willen zien dan? Dit is daarnaast ook wel bijuitstek een verkiezing waarin clubvoorkeur vooral naar voren komt. Ik heb niks met veel clubs uit dit top 10 lijstje en die stonden dan ook niet in mijn lijst. Inter Miami is best een tof logo, maar heb persoonlijk meer met Sampdoria en Lazio die ook over toffe logo's beschikken dus die staan dan ook eerder in mijn lijst. 3 december 2020 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 3 december 2020 Share Geplaatst 3 december 2020 (bewerkt) Had mijn eigen inzendingen ook mijn top 3 gemaakt. Dus goed om te zien dat Orlando Pirates, AS Roma en Ajax in de top 10 staan. Had Orlando Pirates misschien wel hoger verwacht. Logo van Ajax is in principe ook gewoon mooi toch? Boca Jr was m'n nr 4, dus prima! Had Galatasaray wel hoger verwacht dan plek 29. Heeft wel een clean design met mooie kleuren. 3 december 2020 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 december 2020 Share Geplaatst 3 december 2020 Het Ajax-logo is nu juist de enige die ik nog wel snap van de Nederlandse clublogo's. Heeft nog een enigszins unieke compositie. Hoe kom je er bijvoorbeeld bij om hiervoor het PSV-logo te nomineren? Saaier en simpeler kan het bijna niet. Feyenoord idem dito. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 3 december 2020 Share Geplaatst 3 december 2020 17 minuten geleden zei Zeus: Het Ajax-logo is nu juist de enige die ik nog wel snap van de Nederlandse clublogo's. Heeft nog een enigszins unieke compositie. Hoe kom je er bijvoorbeeld bij om hiervoor het PSV-logo te nomineren? Saaier en simpeler kan het bijna niet. Feyenoord idem dito. Het oude logo had een unieke compositie. Dit is een voorloper van de lelijke gerestylede moderne logo's zoals Juve, Palermo, Ujpest of Nantes om er een aantal te noemen. Naar mijn mening is Sparta de enige met recht van spreken in Nederland. Maar ieder zijn voorkeur en hierin vooral clubvoorkeur. Verder mooi lijstje wel en vind zelf Benfica er met kop en schouders bovenuit steken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 3 december 2020 Share Geplaatst 3 december 2020 Weer een mooie top tien hoor. En ik wil ooit nog eens een wedstrijd van Boca bezoeken. Alleen is dat volgens mij erg duur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 december 2020 Share Geplaatst 3 december 2020 Ajax en Boca had ik niet net als sparta Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 3 december 2020 Share Geplaatst 3 december 2020 Wat had je anders willen zien dan? Dit is daarnaast ook wel bijuitstek een verkiezing waarin clubvoorkeur vooral naar voren komt. Ik heb niks met veel clubs uit dit top 10 lijstje en die stonden dan ook niet in mijn lijst. Inter Miami is best een tof logo, maar heb persoonlijk meer met Sampdoria en Lazio die ook over toffe logo's beschikken dus die staan dan ook eerder in mijn lijst.Zo heb ik hem juist totaal niet bekeken. Ik heb alleen naar het esthetische plaatje gekeken. Dat maakte dat ik zowel Ajax (sierlijk met historie) als Feyenoord als PSV (simpel maar strak) heb opgenomen in mijn top 10.Realiseer me dat ik wel met redelijk andere ogen kijk dan de meesten hier, gezien het kleine aantal logo's uit mijn top 10 dat de uiteindelijke totale top 10 heeft behaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JordiW. Geplaatst 4 december 2020 Share Geplaatst 4 december 2020 Gaaf dat Boca Juniors eerste is geworden. Had ´m zelf als nummer vier, maar toch tof dat ie eerste is. Wel lichtelijk verbaasd dat Valencia niet in de top tien staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 4 december 2020 Share Geplaatst 4 december 2020 Heart of Midlothian en Feyenoord niet in de top 10, onbegrijpelijk. Smakeloze boel hier Vind het ook wel opmerkelijk dat dat extra retro aangezette logo van Inter Miami boven bijvoorbeeld het wat meer klassieke Sport Recife en CFR Cluj weet te eindigen. Interessante verkiezing in ieder geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten