Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Christian.:

Wat een heerlijke chaos zeg, nu is blijkbaar het e-mailadres gelekt waar de clubs de stemmen heen moesten sturen. De KNVB heeft echt geen flauw idee waar ze aan zijn begonnen he.

Kijktip trouwens, de liveshow van FC Afkicken nu. Heerlijke TV. 

Edit: VI meldt nu dat de call van de KNVB niet hervat kan worden omdat de mailbox vol zit :D

Ja die is op dit moment heerlijk om te kijken. Vanmiddag met Seuntjes ook al overigens. 

Wat een chaos. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Christian.:

Stemming zou zijn geweest

16 clubs voor promotie/degradatie

9 clubs tegen promotie/degradatie

9 clubs neutraal

KNVB heeft besloten geen promotie/degradatie dit seizoen. 

Wat een organisatie :-D

Van de 16 stemmen voor degradatie kwamen er overigens maar 2 van Eredivisieclubs. Een aardige middelvinger vanuit de KNVB richting de Keuken Kampioen Divisie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Kelvin:

Helemaal klaar met die KNVB, ik hoef voorlopig even geen voetbal meer te zien.

Dat gaat wel lukken voorlopig.

Lullig voor met name Cambuur, maar er staat in de regels van de KNVB dat de club die na afloop van de competitie bovenaan staat kampioen is. Ja, de kans is groot dat ze die 1e of 2e plek wel hadden gehaald. Maar die kans krijgen ze niet.

En wat betreft plek 5 en 6 van Willem II en Utrecht: Kijk eens naar het restprogramma van Utrecht. Dat is veel zwaarder dan dat van Willem II. Anders gezegd, Willem II heeft al veel meer zware wedstrijden gehad en daar meer punten uit gehaald (Ja, Utrecht heeft een wedstrijd te goed, maar wel tegen Ajax)

Je kunt niet Utrecht de EL insturen op basis van een behaalde bekerfinale.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met lijfsbehoud @Rossi
Opzich een logisdhe beslissing gezien de eerdere beslissingen in de amateurtak. Je had ook eigenlijk niemand kunnen laten promoveren en/of degraderen want nog geen ene positie lag officieel vast. Dat laatste had het een stuk makkelijker gemaakt.

Al had ik met degradatie kunnen leven, we hebben het seizoen al weggegooid in wedstrijd 1. Daar werd een 2-0 voorsprong tegen Utrecht vrij kansloos weggegeven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Satyr:

Dat gaat wel lukken voorlopig.

Lullig voor met name Cambuur, maar er staat in de regels van de KNVB dat de club die na afloop van de competitie bovenaan staat kampioen is. Ja, de kans is groot dat ze die 1e of 2e plek wel hadden gehaald. Maar die kans krijgen ze niet.

En wat betreft plek 5 en 6 van Willem II en Utrecht: Kijk eens naar het restprogramma van Utrecht. Dat is veel zwaarder dan dat van Willem II. Anders gezegd, Willem II heeft al veel meer zware wedstrijden gehad en daar meer punten uit gehaald (Ja, Utrecht heeft een wedstrijd te goed, maar wel tegen Ajax)

Je kunt niet Utrecht de EL insturen op basis van een behaalde bekerfinale.

Dit is niet relevant, je kan als KNVB niet zelf even uitslagen gaan invullen. Utrecht doet t thuis vaak goed tegen Ajax bijv, pak je dan die drie punten wel of niet mee? Feyenoord is in betere vorm dan de andere drie, ga je daar punten bijtellen? Nonsens. 

Overigens gaan er nogal wat mensen hier aan voorbij dat er ook 9 blanco stemmen waren. Stemmen vóór promotie/degradatie waren dus minder dan 50%. Vrij logisch lijkt me dat die blanco stemmen dan niet meetellen als  stemmen vóór promotie/degradatie. 

Boven alles had dit nooit naar een stemming moeten komen, dit is een bestuurszaak. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch vind ik het wat vreemd. Je besluit dat er geen kampioen is dit jaar, waarmee je eigenlijk de competitie als onafgesloten zou bestempelen. Vervolgens geef je dan wel weer gevolg aan de posities voor Europees voetbal, om daarentegen dan aan de onderkant van de lijst de normaal geldende gevolgen onder de streep te negeren. Dus m.a.w. maak je de gespeelde competitie en de daaruitvolgende ranglijst aan de éne kant geldig, maar aan de andere kant dan weer niet. Vreemd. Niet in de laatste plaats omdat de verschillen m.b.t. promotie/degradatie duidelijk waren dan sommigen voor Europees voetbal.

Ik had het logischer gevonden als RKC en ADO gewoon zouden degraderen. Cambuur sowieso promoveren en wellicht dan De Graafschap in een beperkte play-offs met periodekampioenen. Als je daar voor de start van de nieuwe competitie geen datum voor kan vinden, dan gewoon o.b.v. de ranglijst De Graafschap laten promoveren.

Verder (voor de verandering) eens met @Barteh over een play-off tussen Willem II en FC Utrecht. Desnoods op een amateurveld met minimale middelen en capaciteit, of achter gesloten deuren met een camera erbij. Bekerfinale idealiter ook nog voor aanvang van de nieuwe competitiestart, maar die kans lijkt me klein. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Zeus:

Toch vind ik het wat vreemd. Je besluit dat er geen kampioen is dit jaar, waarmee je eigenlijk de competitie als onafgesloten zou bestempelen. Vervolgens geef je dan wel weer gevolg aan de posities voor Europees voetbal, om daarentegen dan aan de onderkant van de lijst de normaal geldende gevolgen onder de streep te negeren. Dus m.a.w. maak je de gespeelde competitie en de daaruitvolgende ranglijst aan de éne kant geldig, maar aan de andere kant dan weer niet. Vreemd. Niet in de laatste plaats omdat de verschillen m.b.t. promotie/degradatie duidelijk waren dan sommigen voor Europees voetbal.

Ik had het logischer gevonden als RKC en ADO gewoon zouden degraderen. Cambuur sowieso promoveren en wellicht dan De Graafschap in een beperkte play-offs met periodekampioenen. Als je daar voor de start van de nieuwe competitie geen datum voor kan vinden, dan gewoon o.b.v. de ranglijst De Graafschap laten promoveren.

Verder (voor de verandering) eens met @Barteh over een play-off tussen Willem II en FC Utrecht. Desnoods op een amateurveld met minimale middelen en capaciteit, of achter gesloten deuren met een camera erbij. Bekerfinale idealiter ook nog voor aanvang van de nieuwe competitiestart, maar die kans lijkt me klein. 

Dit lijkt me puur op aandringen van de UEFA. KNVB wordt verplicht gesteld om Europese deelnemers aan te geven. In discussie met @Christian. op Twitter gaf ik aan dat het wat mij betreft het meest neutrale en dus ook het meest eerlijke zou zijn om de Europa-gangers van vorig seizoen wederom af te vaardigen, in dezelfde samenstelling. Dat zou in ieder geval consequent zijn met de beslissing om het seizoen te schrappen. 

Al was het natuurlijk veel beter als de UEFA gewoon beslist had dat volgend seizoen de huidige Europese campagne afgemaakt wordt en dit jaar voor geen enkele competitie Europese plaatsen oplevert, maar ik gok dat meneer Heineken en meneer Sony Playstation daar niet op zitten te wachten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Titan:

Wat is dit voor Bananasplit-aflevering joh? Wordt weer gezellig een jaartje op vrijdagavond naar het stadion. Mocht Sjaak Swart ook nog meestemmen ofzo? 

Ronduit belachelijk. KKD worden zoals altijd niet serieus genomen. Vergeleken met de Amateurs. Bah. Manders als oud Ado directeur zal wel geholpen hebben met de beslissing. 16 tegen 9 stemmen en dan zeggen er is geen meerderheid. Onee de clubs die niet gestemd hebben gelden ook als tegen... Man man man

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronduit belachelijk. KKD worden zoals altijd niet serieus genomen. Vergeleken met de Amateurs. Bah. Manders als oud Ado directeur zal wel geholpen hebben met de beslissing. 16 tegen 9 stemmen en dan zeggen er is geen meerderheid. Onee de clubs die niet gestemd hebben gelden ook als tegen... Man man man
Schei toch uit. Hoewel ik niet zal ontkennen dat wij dit seizoen verdiend hadden om te degraderen, had dat toch eigenlijk niet gekund? Waren we officieel al gedegradeerd en jullie al gepromoveerd, dan best.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Zeus:

Ondanks dat ze het echt heel debiel communiceren, is het toch vrij logisch wat er gebeurt. Dat wil zeggen:

1) Dit seizoen wordt gezien als niet-bestaand, waardoor er geen teams op de eerste plek of laatste plek eindigen.

2) De Europese plekken zijn, op last van de UEFA, verdeeld op basis van sportieve prestaties in de voorbije jaargang. 

Oftewel, ADO en RKC zijn niet op zeker laatste geworden. Evenals dat Cambuur en De Graafschap niet zeker bij de eerste 2 zijn geëindigd. Voor de Europese plekken hebben ze daarvoor het punt-per-wedstrijd in de competitie aangehouden. Ik had zelf voor FC Utrecht gekozen in plaats van Willem II (vanwege het bekersucces van Utrecht), daar zij in mijn ogen een betere sportieve prestatie geleverd hebben dit seizoen. Maargoed dat is de beslissing van de KNVB.

Vind overigens ook dat je teams niet kan laten degraderen op basis van deze stand. Promoveren is makkelijker, omdat dat alleen maar een positief effect heeft. Maar als ADO van Fortuna had gewonnen, had de wereld er heel anders uitgezien. Terechte beslissing imo.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat ze het echt heel debiel communiceren, is het toch vrij logisch wat er gebeurt. Dat wil zeggen:

1) Dit seizoen wordt gezien als niet-bestaand, waardoor er geen teams op de eerste plek of laatste plek eindigen.
2) De Europese plekken zijn, op last van de UEFA, verdeeld op basis van sportieve prestaties in de voorbije jaargang. 

Oftewel, ADO en RKC zijn niet op zeker laatste geworden. Evenals dat Cambuur en De Graafschap niet zeker bij de eerste 2 zijn geëindigd. Voor de Europese plekken hebben ze daarvoor het punt-per-wedstrijd in de competitie aangehouden. Ik had zelf voor FC Utrecht gekozen in plaats van Willem II (vanwege het bekersucces van Utrecht), daar zij in mijn ogen een betere sportieve prestatie geleverd hebben dit seizoen. Maargoed dat is de beslissing van de KNVB.

Vind overigens ook dat je teams niet kan laten degraderen op basis van deze stand. Promoveren is makkelijker, omdat dat alleen maar een positief effect heeft. Maar als ADO van Fortuna had gewonnen, had de wereld er heel anders uitgezien. Terechte beslissing imo.
En heel logisch in lijn met het amateurvoetbal en ik meen dames ook toch(??)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rossi:
5 minuten geleden zei Rogier.:

Yep. Je kan niet De Graafschap wel laten promoveren en dan een tweedeklasser met zeven punten voorsprong niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rossi:

Ook dat inderdaad. Krijg je daar ook weer gezeik mee.

Overigens las ik ergens dat Molenaar (Volendam) had voorgesteld om de periodekampioenen automatisch toe te laten in de play-offs van volgend seizoen, mits ze niet rechtstreeks promoveren. Ik vond dit wel een sterk idee, alleen zou je dan die 2 plekken aan Cambuur en De Graafschap moeten geven, met eventueel een extra tussenduel als ze het niet op eigen kracht zouden halen (soort van voorronde op de play-offs). Krijgen ze toch nog enigszins compensatie (als ze niet al financiële compensatie krijgen van de KNVB).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Rogier.:

Klinkt ook wel weer logisch inderdaad. Toch snap ik wel goed dat het oneerlijk voelt, omdat de ranglijst ineens wel telt als het de Europese plaatsen betreft. Op last van de UEFA of niet.

Zou het verder inderdaad ook wel zo eerlijk vinden om Cambuur en De Graafschap compensatie te verlenen. Zowel financieel als sportief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het lastig vind om objectief te beoordelen, omdat die stumpers uit Leeuwarden de lul zijn. Hoe kinderachtig ook, dat vind ik echt geinig. Met hun grote bek over dat (te grote) nieuwe stadion dat gefinancierd is door de burger en de hele retail uit de stad wegtrekt, omdat de winkels in/rond het stadion moeten voor de kostenbalans. De slapende reus was wakker, maar 2020 tikt ze KO de touwen in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Zeus:

Klinkt ook wel weer logisch inderdaad. Toch snap ik wel goed dat het oneerlijk voelt, omdat de ranglijst ineens wel telt als het de Europese plaatsen betreft. Op last van de UEFA of niet.

Zou het verder inderdaad ook wel zo eerlijk vinden om Cambuur en De Graafschap compensatie te verlenen. Zowel financieel als sportief.

Het vóelt oneerlijk, maar is het niet. Simpelweg overmacht. Enige probleem is dat je met een ongelijke machtssituatie te maken hebt omdat de KNVB niet zijn eigen beslissing kan nemen hierin. Of ze zouden moeten voorstellen om uit de UEFA te stappen, maar ik vermoed dat nagenoeg alle leden het daar niet mee eens zijn. Dus dan hou je dat als optie over. Eventueel zou je kunnen voorstellen om Cambuur/DGS met een voorsprong te laten starten, maar dat is dan óók weer niet consequent met de beslissing om dit seizoen te schrappen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is denk ik de minst slechte optie, je kan het als KNVB nooit goed doen. Er spelen zoveel belangen bij de verschillende clubs, dat maakt het ook zo lastig.

Bij 20 ploegen in de Eredivisie heb je de ploegen uit de KKD tegen je, dan vallen er 4 ''grote'' wedstrijden weg, waarvan er 2 volle stadions trekken. Extra aandacht omdat het de grote clubs uit de competitie zijn en maakt het de competitie nog onaantrekkelijker voor de neutrale toeschouwer.

Bij promotie en degradatie heb je altijd verliezers, dan zouden Ado en RKC het er niet mee eens zijn, terwijl ook clubs als Volendam, Eagles, Nac, etc denken nog recht te hebben omdat ze eventueel nog play-offs konden halen.

Het blijft lastig en daarom is dit misschien het minst slechte om te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig hoe furieus sommige clubs reageren. Ik kan het op zich wel begrijpen. Met elke beslissing heb je winnaars en verliezers. Winnaars hoor je nauwelijks in zo'n situatie, verliezers gaan lopen klagen. Dat is natuurlijk te verwachten. Er is geen keus waarbij iedereen tevreden is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites