Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Recommended Posts

Zojuist zei Rossi:

En om den haag niet te laten degraderen zodat ik de weddenschap win.

Wel jammer de stillegging, we kwamen net in vorm.

Haha, de enige manier dat ADO niet degradeert is als ze de competitie afbreken en niemand hoeft te degraderen... Anders zit ik gebakken.

En over die vorm, ja jullie speelden echt topvoetbal de laatste weken!

16 uur geleden zei ElPrincipito:

Ben benieuwd hoe ze dit allemaal gaan verzetten, kan natuurlijk erg lang gaan duren en er zijn nog meer competities en toernooien die in het gedrang komen. Twee weken thuis met voetbal kijken is niet erg, nu gaat het wel heel saai worden. 

Als er vanaf april weer gevoetbald kan worden, is er denk ik niet zo veel aan de hand. Ik verwacht niet dat dat het geval is. Dan zijn er imo een paar opties:

1) Voetballen zonder publiek

2) Schrappen seizoen 19-20, volgend seizoen zelfde competitie-indeling als dit seizoen

3) Stand opmaken obv huidige stand (evt met paar extra wedstrijden die wel nog gespeeld kunnen worden). Bij huidige stand gok ik dat er beslissingswedstrijd Ajax-AZ komt en mogelijk dat ze rond degradatie ook zoiets doen.

2 uur geleden zei Hwb:

Als er vanaf april weer gevoetbald kan worden, is er denk ik niet zo veel aan de hand. Ik verwacht niet dat dat het geval is. Dan zijn er imo een paar opties:

2) Schrappen seizoen 19-20, volgend seizoen zelfde competitie-indeling als dit seizoen

3) Stand opmaken obv huidige stand (evt met paar extra wedstrijden die wel nog gespeeld kunnen worden). Bij huidige stand gok ik dat er beslissingswedstrijd Ajax-AZ komt en mogelijk dat ze rond degradatie ook zoiets doen.

Ander scenario is om ook de play-offs te schrappen. Dan gaat het Europees ticket van de play-offs gewoon naar de hoogst geplaatste team. Willem 2 dus. Ligt natuurlijk ook nog aan de bekeruitslag, en of die al dan miet gespeeld gaat worden. Dat is maar 1 wedstrijd, dus kan je altijd ergens in mei nog ertussen gooien.

Bijkomend probleem is wel dat teams nu totaal geen wedstrijdritme hebben. Oefenwedstrijden worden er ook niet gespeeld.

3 uur geleden zei Hwb:

Optie 3 is geen optie.

Zoals Mark oppert, playoffs schrappen, en meteen zo houden voor de toekomst.

3 uur geleden zei Hwb:

Verwacht persoonlijk dat ze uiteindelijk over gaan tot optie 1. Maar dat is ook puur gepasseerd op onderbuik gevoel.  Commerciële belangen gaan uiteindelijk toch ook tellen. 

@Rossi hoe doen we het nu met de weddenschap, die competitie wordt nooit meer afgemaakt natuurlijk. Dat voel ik wel aan mijn water... Hoe dan ook wilde ik zeggen, of ADO nu degradeert op basis van de huidige stand of er niemand degradeert... Als er geen 34 matches worden gespeeld door iedereen is de weddenschap niet geldig, lijkt me wel zo fair toch!?

Op 14-3-2020 om 07:45 zei Hwb:

Optie drie zou met 25% van het seizoen nog te gaan natuurlijk absurd zijn, gaat ook niet gebeuren. Durf wel te stellen dat we zelfs in de PL geen ‘uitgedeeld’ kampioenschap gaan zien, en daar is er dan in ieder geval nog sprake van één team met een praktisch onoverbrugbare voorsprong. Ik vermoed dat we gewoon een geschrapt seizoen gaan krijgen in alle geledingen; geen promotie, geen degradatie, mogelijk een % compensatie voor het verlies aan betaalde salarissen etc.

8 uur geleden zei PJHoutman:

Optie drie zou met 25% van het seizoen nog te gaan natuurlijk absurd zijn, gaat ook niet gebeuren. Durf wel te stellen dat we zelfs in de PL geen ‘uitgedeeld’ kampioenschap gaan zien, en daar is er dan in ieder geval nog sprake van één team met een praktisch onoverbrugbare voorsprong. Ik vermoed dat we gewoon een geschrapt seizoen gaan krijgen in alle geledingen; geen promotie, geen degradatie, mogelijk een % compensatie voor het verlies aan betaalde salarissen etc.

En dan beginnen we volgend seizoen hetzelfde als dit seizoen? Dus Ajax CL en noem het maar op? Dat is ook een beetje vreemd toch? Aangezien je dus al 75% gevoetbald hebt dit seizoen. Dat werkt beide kanten op. 

4 minuten geleden zei Elsjorro1990:

En dan beginnen we volgend seizoen hetzelfde als dit seizoen? Dus Ajax CL en noem het maar op? Dat is ook een beetje vreemd toch? Aangezien je dus al 75% gevoetbald hebt dit seizoen. Dat werkt beide kanten op. 

Ajax geen CL dus, maar voorronde, aangezien het seizoen 19/20 dan ook Europees gezien geschrapt zou worden.. C.q., alle punten die gehaald zijn in Europa vallen dus ook weg. Zou vervelend zijn voor het NL'se voetbal.

Zojuist zei Rogier.:

Ajax geen CL dus, maar voorronde, aangezien het seizoen 19/20 dan ook Europees gezien geschrapt zou worden.. C.q., alle punten die gehaald zijn in Europa vallen dus ook weg. Zou vervelend zijn voor het NL'se voetbal.

Ja dat snap ik, maar voorronde is ook noemer CL toch? 

13 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ja dat snap ik, maar voorronde is ook noemer CL toch? 

Als je het op die fiets bekijkt wel ja. Maar ja, dat zou dan wel de situatie zijn.

Ik denk zelf dat we in Nederland de maand mei zonder supporters kunnen voetballen en dan in juni de competitie af zouden kunnen maken met publiek. Zeker voor de Eredivisie is dit gewoon een prima optie, we hebben nog maar 8 wedstrijden, dus heb je hoogstens 2 midweekse speelrondes nodig. Voor bijv. Italië, waar ze nog meer wedstrijden moeten spelen, wordt het wel een lastig verhaal, zeker vanwege contracten die eind juni aflopen. Maar de UEFA zal sowieso 1 lijn willen trekken, hoogstens met uitzondering van enkele landen (bijvoorbeeld Italië). Het verlengen van de competitie tot ergens in juli is niet alleen contractueel lastig (het hangt er vanaf of hoe de contracten vastliggen), maar dan komt ook het nieuwe seizoen in gevaar, waardoor ik me afvraag of dat überhaupt een optie is.

EL & CL zullen sowieso niet meer afgemaakt worden lijkt me, dus de Europese punten lijken me sowieso te gaan vervallen. Mocht er überhaupt niet doorgevoetbald kunnen worden (ook niet alles zonder publiek), dan heb je niet eens de optie om dit seizoen niet te schrappen. Eindigen met huidige stand is ook gewoon vreemd, dat is niet alleen competitievervalsing (al is de impact in NL niet zo groot, kijkende naar de cruciale posities), maar ik vraag me af of dat juridisch haalbaar is (een ADO zal dat vast wel aan proberen te vechten bijvoorbeeld, laat staan clubs uit andere landen met wat meer geld). 

Maar goed, het blijft lastig. Want bijvoorbeeld een Cambuur zou zomaar volgend jaar ineens 5e kunnen staan en niet promoveren. Vrij lullig.

Edited by Rogier.

53 minuten geleden zei Chiemel:

Als EK naar de winter gaat en competities doorlopen in de zomer, krijg je een interessante situatie qua contracten. Dan heb je bijvoorbeeld geen Ziyech of Babel na 1 juli, mocht de vertraging zover zijn. 

yes-gifs-O7b9H0.gif

• Like 1

5 uur geleden zei Elsjorro1990:

Tja, prijzen/plaatsen worden verdeeld over een heel seizoen, niet over 75%. 

Op 14-3-2020 om 09:48 zei 007mark:

Ander scenario is om ook de play-offs te schrappen. Dan gaat het Europees ticket van de play-offs gewoon naar de hoogst geplaatste team. Willem 2 dus. Ligt natuurlijk ook nog aan de bekeruitslag, en of die al dan miet gespeeld gaat worden. Dat is maar 1 wedstrijd, dus kan je altijd ergens in mei nog ertussen gooien.

Bijkomend probleem is wel dat teams nu totaal geen wedstrijdritme hebben. Oefenwedstrijden worden er ook niet gespeeld.

Dan ga je ervan uit dat het schrappen van de play-offs genoeg ruimte in de kalender schept om alle resterende wedstrijden af te werken. Dat is natuurlijk afhankelijk van hoe lang er nu niet gevoetbald wordt. Gaat er vanaf 7 april weer gevoetbald worden, dan zou dat wellicht kunnen. Wordt het langer, dan gaat het simpelweg niet.

14 minuten geleden zei Hwb:

Dan ga je ervan uit dat het schrappen van de play-offs genoeg ruimte in de kalender schept om alle resterende wedstrijden af te werken. Dat is natuurlijk afhankelijk van hoe lang er nu niet gevoetbald wordt. Gaat er vanaf 7 april weer gevoetbald worden, dan zou dat wellicht kunnen. Wordt het langer, dan gaat het simpelweg niet.

Als mogelijk het EK verschoven wordt, dan is er ook weer ietwat extra ruimte. Maar dan ben je wel afhankelijk van de UEFA.

Voor nu is het ook gewoon afwachten eigenlijk.

58 minuten geleden zei PJHoutman:

Tja, prijzen/plaatsen worden verdeeld over een heel seizoen, niet over 75%. 

Eens hoor, maar het argument werkt beide kanten op toch? Aan de ene kant is het te zot voor woorden om de competitie te baseren op 75%, aan de andere kant is het heel zuur voor een az die nadat ze op 75% op een CL plek staan ineens die 75% voor niks gevoetbald hebben.