Jump to content

MisterX

Leden
  • Posts

    30,912
  • Joined

  • Days Won

    4

MisterX last won the day on April 25 2019

MisterX had the most liked content!

Recent Profile Visitors

3,349 profile views

MisterX's Achievements

813

Reputation

  1. Ik heb eindelijk eens een lekkere game te pakken. WC wordt het doel.
  2. Heb je wel eens gekeken naar de grote miss MU verkiezing? Geen idee wie de nominaties gedaan heeft, maar tot nu toe zijn er weinig poules waarin 4 vrouwen een stem verdienen Ik houd het trouwens bij Kim-Lian als mol. Maar ja, mijn mol vanaf het begin is eigenlijk altijd fout, dus ik zal wel een keer moeten switchen
  3. Iedere WC zal op een bepaalde manier wel gamey aanvoelen, ben ik bang. Ik heb zelf ook nog maar weinig met die monumenten gedaan. Dus zelf geen ervaring mee. Ik ga zelf denk ik ook weer een poging tot WC wagen. Geen idee nog hoe. Via horde is waarschijnlijk het makkelijkst. Ik heb alleen geen idee of ik voor die gemakkelijkste weg zou willen gaan.
  4. Je kunt een bepaald land proberen te vormen met specifieke national ideas. Je kunt de religie veranderen naar iets met core cost reductie. Je kunt admin ideas kiezen. En late game kun je zorgen dat je 100% admin efficiency hebt. En dan zullen er misschien ook nog wel monumenten zijn met bepaalde modifiers op dit gebied. Dat is blijkbaar iets nieuws in een van de laatste DLCs. Bij elkaar opgeteld gaat het dan hard. Helemaal late game, omdat admi efficiency als multiplier er dan nog eens overeen komt. Er is echt een wereld van verschil tussen voor en na admin efficiency. Je hebt disaster (Court And Country) waarmee je heel veel admin efficiency kunt krijgen en dat is echt de moeite waard om doorheen te gaan.
  5. Hmm, echt heel veel tegensprekingen ben ik nog niet tegen gekomen. Dat van Light ships is bij mij wel een bekende ja. Die ken ik wel. Iets met admin efficiency ken ik weer niet. Admin efficiency bestaat trouwens wel uit twee getallen. Het getal zelf en een mogelijke bovengrens. Het kan dus zijn dat je getal zelf 34% is, maar je maximum 54%. Ik kijk naar dit getal eigenlijk altijd in je stability/xpansion tab. Daar staan als het goed is ook beiden. Core creation costs is vooral admin ideas. Sommige national idea groups hebben het ook. De Ottomans hebben -20% als eerste national idea bijvoorbeeld. En zo zijn er nog wel andere landen met zoiets in de national ideas. Sommige religies hebben ook een modifier voor de core creation cost. Claims maken verlagen de costs. De HRE heeft een reform die hier invloed op heeft. https://eu4.paradoxwikis.com/Core#Coring_costs Hier vind je de gehele lijst (en mogelijk is deze geen eens helemaal volledig).
  6. Als ik dat zo hoor, dan denk ik dat je niet al te veel core creation costs reduction modifiers heb en/of weinig admin efficiency. Die laatste heeft ook invloed op de hoeveelheid diplo points nodig zijn voor vassals personal unions. Ik zit ook nog na te denken over een nieuwe game. Ik probeer meestal een hoop, maar de meeste pogingen stranden binnen 10 jaar Als iemand nog een leuke challenge voor me weet, dan hoor ik dat graag. En dan bedoel ik eigenlijk een leuke achievement run. Ooit was ik zo'n beetje op of zelfs over de helft. Maar ondertussen zijn er weer zoveel nieuwe bij gekomen...
  7. Monarch points zijn vaak een bottleneck. Dat ervaar ik vaak ook wel. Een aantal dingen die je kunt doen (sommige van de opties zitten achter een DLC, geen idee welk en of je die dan hebt): - Disinherent slechte heirs. Zo kun je vaak veel betere rulers krijgen (lees: meer monarch points). - Power projection boven de 50 levert ook 1 monarch point per groep op. - Advisors upgraden tot level 5 (heb je al, zeg je). Verder is het een kwestie van zuinig gebruik maken van je monarch points. Genoeg idea groups die daar invloed op hebben. Zo'n beetje iedere WC maakt wel gebruik van admin ideas vanwege de core reduction costs om die reden. Sowieso gaat een WC sowieso vaak om de late game. Aan het begin is het een goede basis eco neer zetten en dan met de goede idea groups en admin efficiency (zorg dat je zo snel mogelijk naar de 100 gaat als dat unlocked wordt) en alles komt in een stroomversnelling. Rond die tijd krijg je ook de imperialism CB, zodat je iedereen kunt aanvallen zonder eerst claims te fabriceren. Daarnaast heb je nog vassal feeding. Oftewel een vassal mag alles coren en jij diplo annex de vassal dan later. Dan kost het een ander type monarch point. Als je een christelijk land bent, dan kun je ook nog vissen naar PU's. Op die manier kun je dan ook aan grote stukken grond komen. Andere opties die in een WC veel gebruikt worden zijn de HRE reforms. Dan kun je heel veel vassels krijgen. En hordes zijn OP. Die genereren monarch points door alle nieuwe provinces te razen. Dan zijn monarch points opeens veel minder een bottleneck.
  8. Welmoed had ik sowieso al afgeschreven. Helemaal toen ze de 1500 euro deze aflevering pakte.
  9. De start was leuk, maar daarna ben ik niet echt veel meer opgeschoten. Sterker nog: rond 1465 had ik geen eens heel veel meer provincies en ben ik bankroet gegaan. Bovenstaand screentje was trouwens uit 1448. Ik zie dat ik dat er niet bij had geplaatst. Daarna is er aan de situatie niet heel veel veranderd... Blijkbaar moet ik toch weer opnieuw leren hoe deze game werkt
  10. Ik ben ook weer eens gestart met als doel om de achievement met Saruhan te pakken. Waar zijn de Ottomans gebleven?
  11. Ik mag helaas niet meer stemmen :( Iets gaat dus niet goed.
  12. https://eu4.paradoxwikis.com/Subject_nation#Liberty_desire Hier heb je de hele lijst met alles invloed heeft.
  13. Die 10 production heb ik ook ooit gehoord. Daarna neemt volgens mij de kans op toe dat de productie halveert ofzo. Al moet ik zeggen dat ik meestal niet heel erg bezig ben met alle gold mines. Voordat ik er veel heb, ben ik vaak al op het punt dat ducats een non issue zijn.
  14. Volgens mij heb ik Leviathan wel gekocht, maar eigenlijk niet gespeeld... Geen idee of ik Origins dan wel moet gaan kopen. Weer eens een game starten is wel leuk. Al merk ik wel dat je na de start vaak snel op stoom komt en daarna redelijk eenvoudig over iedereen heen kan walsen. De AI is niet de slimste en bied niet heel veel weerstand.
×
×
  • Create New...