Grote Ree Geplaatst 14 juli Share Geplaatst 14 juli Een historisch moment op een historische dag. Vergeet de Franse nationale feestdag, vergeet de laatste ontwikkelingen in de Amerikaanse politiek. Hier, op dit podium, wordt namelijk geschiedenis geschreven. Elf jaar, zes maanden en achttien dagen na de lancering van het MU Worldvisionsongfestival is de nestor aller muziekcompetities op MU aan zijn 50e editie toe. Het belooft een editie boordevol terugblikken en statistieken te worden. We gaan nostalgie ophalen - kijk alleen al naar de allereerste banner die de organisatie weer van stal heeft gehaald - maar er zal natuurlijk ook gewoon weer muzikaal gestreden worden. Omdat het hier een jubileumeditie betreft, hebben we zowaar eens geen vaste uitvalsbasis. Dit in goed overleg met de organiserende Engelse omroep, die hiermee luttele miljoenen aan potentiële inkomsten ziet verdampen. Geen Wembley of O2 Arena dus dit keer, in plaats daarvan gaat de songfestivalcaravaan bij elk deelnemend land een tussenstop maken deze editie. 'It's coming home' wordt 'It's coming everywhere'. Na zijn glorieuze winst in editie 32 met Australië heeft scout @Fabian. een tweede titel achter zijn naam weten te zetten in de vorige editie. Het geeft hem het zogenaamde 'shotgunrecht' om een land op te mogen eisen. Goed, tot zover de inleidende beschietingen, hoog tijd om uit de startblokken te schieten! Hoe werkt het inzenden? Iedere scout mag één nummer kiezen en hiermee een land laten afvaardigen. Ieder land kan slechts één keer gekozen worden. Hierbij geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt (afgezien van het 'shotgunrecht' van Fabian uiteraard). Inzenden kan door onderstaande (volledig ingevuld, dus geen loze landenclaim) per PM naar ondergetekende te sturen: Spoiler Land: Artiest: Nummer: YouTube-link: In de post hieronder kun je zien welke landen al gekozen zijn. Regels Hieronder kun je de specifieke regels rondom het inzenden lezen. De meeste regels zullen bekend zijn. Ook het songfestival evolueert en dus zijn er ook enkele nieuwe regels toegevoegd. Deze zijn in het rood weergegeven. Citaat Alle inzendingen zijn en blijven anoniem totdat alle stemmen binnen zijn. Het gekozen nummer mag maximaal 25 miljoen views hebben of respectievelijk Spotify en YouTube. De gekozen artiest mag niet meer dan 3 miljoen maandelijkse luisteraars hebben op Spotify. Het is niet toegestaan om een nummer in te zenden dat aan het Eurovisie Songfestival heeft meegedaan. Het MU Worldvisionsongfestival is er om nieuwe muziek te ontdekken, niet om Eurovisiesongs te herkauwen. Het is niet toegestaan om een artiest en/of nummer die al eerder deelgenomen heeft, opnieuw in te zenden. In de link hieronder kun je alle deelnames van de afgelopen edities vinden: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1BlGnFqP8dHdroJdNiudlhrb48mB-lIFQW4zjjxYSbIY/edit?usp=sharing Let er op dat er een directe relatie is tussen de artiest en het land waaraan de artiest gekoppeld is. Inzenden kan tot zondag 21 juli, 23:59 uur. Rest mij een ieder heel veel succes maar bovenal veel plezier te wensen! Spoiler @ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr@Titan@timpy00@nasje92@Chimpa@Platina32@Fantasy@Kelvin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 14 juli Auteur Share Geplaatst 14 juli Volledig ingeschreven inzendingen zijn er voor de volgende landen: Hongarije Schotland Verenigde Staten Nederland Moldavië Litouwen IJsland Roemenië Australië Filippijnen Canada Duitsland Zuid-Afrika België Zweden Eritrea Engeland Italië Ghana Noorwegen Estland Letland Finland Zwitserland Bosnië-Herzegovina Mexico Ierland Servië Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 14 juli Share Geplaatst 14 juli Leuk dat we weer gaan beginnen! Die nieuwe regel van geen Eurovisiesongs lijkt me een uitstekende toevoeging. Ik ben benieuwd wie deze gewilde jubileumeditie op zijn naam gaat schrijven. @ElPrincipito ditmaal doe je wel mee toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 14 juli Share Geplaatst 14 juli 58 minuten geleden zei Urbeto: Leuk dat we weer gaan beginnen! Die nieuwe regel van geen Eurovisiesongs lijkt me een uitstekende toevoeging. Ik ben benieuwd wie deze gewilde jubileumeditie op zijn naam gaat schrijven. @ElPrincipito ditmaal doe je wel mee toch? Ik ga kijken of ik het volgend weekend ga halen wat in te sturen, als dat lukt doe ik mee. Ga proberen The Killers in te sturen, kennen jullie nog niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 14 juli Auteur Share Geplaatst 14 juli Terugblik: De organisatoren Zoals gezegd zal deze editie in het teken staan van terugkijken wat de afgelopen 49 edities ons hebben gebracht. Het ligt dan uiteraard voor de hand om direct op de winnaars te focussen. Maar deelname aan deze competitie, laat staan winnen, zou überhaupt niet mogelijk zijn zonder de organisator. Nu ging ik eens in het archief grasduinen op zoek naar onze voormalig organisatoren en het viel me al vrij snel op hoeveel organisatoren we eigenlijk hebben gehad. De afgelopen elf jaar is MU Worldvision georganiseerd door liefst 17 verschillende users. Een paar daarvan zijn in geen velden of wegen meer te bekennen. Sommigen zijn vrijwillig vertrokken ( @King XVI, @TeamWesil en @QuaLyon), anderen onvrijwillig (@Socrates). De meeste organisatoren echter zijn nog steeds op MU te vinden. Sterker nog, het gros doet nog altijd regelmatig mee als deelnemer. Wat nu volgt is een ode aan de meest actieve organisatoren uit de geschiedenis van MU Worldvision. We beginnen met @007mark. Hij nam de organisatie van editie 26, 27, 28, en 33 op zich. In zijn eerste editie lichtte hij als organisator steevast de geschiedenis per scout uit, in de toen nog kenmerkende huisstijl van MU Worldvision. In editie 28 deed hij daar nog een schepje bovenop voor de visueel ingestelde lezers met zijn overzichtelijke klasseringsgrafieken. Maar Mark bracht ook jeu door een tierende Nick Kyrgios namens Australië editie te 33 te laten presenteren. Volgens de overlevering is co-host Iggy Azalea nog steeds herstellende van alle fysieke en mentale woede-uitbarstingen van deze tikkende tijdbom. Brengt ons bij de man die met de organisatie van MU Worldvision voor meer controverse heeft gezorgd dan alle andere organisatoren samen. De wulpse Australische dames Margot en Ruby (kunnen zij überhaupt nog rechtop lopen?), de bruut vermoorde mascotte Ananas (moge God zijn ziel hebben in de Reeuwige Jachtvelden) en de verplicht opgespelde songfestivalsterren gaven het festival plotsklaps een 18+sausje. Toen hij ook nog eens Lange Frans liet rapresenten bij editie 32, was voor de WBU de maat vol. De eerstvolgende editie van @Titan moest milder worden, meer politiek correct. En dus werd er maar een leger ambtenaren ingevlogen. Gelukkig voor ons is de petitie om HH weer als presentatorduo aan te nemen inmiddels bij benadering al zo'n 40-45 duizend keer getekend. Wie weet dus dat in editie 51 een Wiederauferstsehung van Heintje en Heino zal brengen. Managers United mag dan een Nederlands forum zijn, maar MU Worldvision is een werelds concept en dat vertaalt zich ook naar de organisatoren. Zo heeft onze lieftallige zuiderbuur @Bogatyr inmiddels alweer vijf edities georganiseerd. Zijn stijl kenmerkt zich als simplistisch doch superstrak. Verwacht geen ellenlange, onzinnige epistels van hem, maar ja, wat wil je ook wanneer je het tempo zo moordend hoog houdt als deze organisator?! Vijf sterren van de kijker voor Bogatyr! En toch is er maar één koning der organisatoren. Ik heb het over de man die dit concept heeft bedacht en verantwoordelijk was voor de organisatie van liefst 14 (!) edities. Hij heeft het stokje inmiddels alweer een tijd geleden doorgegeven en doet ook niet altijd meer mee. Ik hoop dat hij in deze jubileumeditie zijn scoutingsbril weer eens op wil zetten. Hopelijk gaat hij er dan niet meteen weer met de winst vandoor, anders loop ik namelijk nooit op hem in. Een hele dikke shout-out naar jou, de motor van MU Worldvision @Chimpa! Dank aan alle organisatoren! Hieronder een lijst met alle organisatoren van de 50 edities van het MU Worldvisionsongfestival: Spoiler Chimpa 14 Bogatyr 5 Grote Ree 4 007mark 4 Titan 4 QuaLyon 3 TeamWesil 2 nasje92 2 Socrates 2 Urbeto 2 Djurovski 2 KingXVI 1 bas2204 1 Roprop 1 Platina32 1 Laki 1 aron24 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 14 juli Share Geplaatst 14 juli Nog nooit aan mee gedaan maar toch maar eens mijn kans wagen. Hopelijk voldoet mijn inzending aan de strenge normen van de jury Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 14 juli Share Geplaatst 14 juli 47 minuten geleden zei Grote Ree: 40-45 duizend keer getekend I see what you did there Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 14 juli Share Geplaatst 14 juli Lekker epistel hoor! Op alle edities van Boga en de meest recente van Titan na heb ik deze organisatoren niet meegemaakt, maar het schetst wel een leuk inkijkje hoe de organisatie er in het verleden uitzag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 14 juli Share Geplaatst 14 juli Land wat ik wilde is al ingenomen, kijken of ik nog wat kan vinden in spaarzame tijd nu ik op vakantie ben haha. Deadline is relatief ruim, dus zou moeten lukken. Gooi anders gerust een herinnering Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 14 juli Share Geplaatst 14 juli Ik ga vrees ik deze editie moeten overslaan. De dag na de deadline ga ik op vakantie voor 2,5 week en zal dan niet kunnen garanderen op tijd te kunnen stemmen. Succes met deze editie! Ik download later nog even de playlist 😊 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 15 juli Share Geplaatst 15 juli Bedankt voor de shout-out! En deze jubileum editie kan ik natuurlijk niet aan mij laten voorbijgaan. Onze muzikale huisaap is dan ook weer van de partij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 15 juli Share Geplaatst 15 juli Weet je wat, ik doe gewoon eens een keer mee. Volgens mij heb ik vele jaren geleden eens 1 of 2x meegedaan, maar omdat het de jubileumeditie is ben ik van partij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 18 juli Auteur Share Geplaatst 18 juli Terugblik: De winnaars Terwijl de teller voor deze editie al op 23 inzendingen staat, gaan we terugblikken op de winnaars van de vorige 49 edities. En natuurlijk kan ik daar een heel epistel over schrijven, maar ik denk dat het veel leuker voor een ieder is om gewoon lekker te gaan grasduinen in de eregalerij. Mede dankzij @Urbeto is de Spotify-lijst met alle winnaars helemaal up-to-date. De oplettende luisteraar zal het opvallen dat er meer dan 49 nummers in de lijst staan. Dat komt omdat er twee edities zijn gewest waarin er een gelijkspel aan kop was. https://open.spotify.com/playlist/3vqDhzq177IE49PG3AWChO?si=44113c1392134ce1 Zo, hebben jullie alvast wat te doen voordat de stemfase aanbreekt. Een aardig playlistje voor op vakantie, lijkt me zo. Veel luisterplezier! En aan allen die nog niets hebben ingezonden: je kunt nog altijd deelnemen! Stuur je nummer, artiest en land vóór a.s. maandag per PM naar ondergetekende. Spoiler @ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr@Titan@timpy00@nasje92@Chimpa@Platina32@Fantasy@Kelvin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xanderoo Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli Jammer, krijg het niet geopend die lijst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli Zojuist zei xanderoo: Jammer, krijg het niet geopend die lijst. Hier ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 18 juli Auteur Share Geplaatst 18 juli 13 minuten geleden zei xanderoo: Jammer, krijg het niet geopend die lijst. 12 minuten geleden zei Copywriter: Hier ook Oei, wellicht dat @Urbeto hem even openbaar moet maken of iets dergelijks? Mocht dat niet lukken, dan zal ik eerdaags zelf even mijn eigen lijst updaten en dan kunnen we die gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli Zal morgen een liedje insturen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli Als het goed is zou hij nu weer openbaar moeten zijn! Werkt dit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xanderoo Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli Handig om te zien dat ik een paar kandidaat-nummers niet meer moet doorsturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 22 juli Auteur Share Geplaatst 22 juli Kick-off voting De deadline is verstreken en ik kan alvast het heuglijke nieuws brengen dat tijdens deze nog prille jubileumeditie in ieder geval al één record gebroken is. Liefst 28 (!) deelnemers leverden een inzending aan en daarmee gaat deze editie de geschiedenisboeken in als de meest competitieve inzending ooit. Ik hoop dus ook dat een ieder alles uit de kast heeft gehaald in muzikaal opzicht. In zo'n groot deelnemersveld is het immers zaak om op te vallen en indruk te maken. Welk land kan de MU-luisteraar overtuigen en zal huiswaarts keren met de prestigieuze songfestivalbokaal? We zullen het over een paar weken weten! De stemprocedure De stemprocedure zal voor de meesten onder ons als oud en vertrouwd aanvoelen. Desondanks hebben we een paar debuterende scouts in ons midden alsmede enkele scouts met Korsakov en dus leg ik met alle liefde de stemprocedure nog eens uit. De stemprocedure gaat min of meer hetzelfde in zijn werk als bij het Eurovisiesongfestival. Elk land stuurt zijn gegeven punten op naar de organisatie en vervolgens worden de puntenverdelingen één voor één bekend gemaakt in het topic. Je mag onderstaande verdeling overnemen en deze naar mij PM'en. Stuur ook even twee 'reserves' mee, het kan namelijk altijd gebeuren dat iemand de deadline niet haalt en uitgesloten wordt van verdere deelname. Spoiler 12 punten: 10 punten: 8 punten: 7 punten: 6 punten: 5 punten: 4 punten: 3 punten: 2 punten: 1 punt: Eerste reserve: Tweede reserve: De deadline is maandag 5 augustus (23:59 uur). De inzendingen Hieronder kun je alle inzendingen op een rijtje vinden. Voor de liefhebber is er ook een Spotify-lijst gemaakt. Let op dat de inzending van Italië niet op Spotify te vinden is. Deze zul je dus via de YouTube link hieronder moeten beluisteren. Australië België Bosnië-Herzegovina Canada Duitsland Engeland Eritrea Estland Filippijnen Finland Ghana Hongarije Ierland IJsland Italië NB: Dit is de inzending die niet op Spotify te beluisteren is Letland Litouwen Mexico Moldavië Nederland Noorwegen Roemenië Schotland Servië Verenigde Staten Zuid-Afrika Zweden Zwitserland Spotify-lijstje Let op: Onderstaande playlist is dus zonder de inzending van Italië. MU, Start Voting Now! Spoiler @Erwin.@Titan@Djurovski@bas huijsmans@Copywriter@KayDeManaager@Rykjvk1@Chimpa@Platina32@xanderoo@Chiemel@Satyr@Tim'@Fantasy@Whitewolf345@michael16@Bogatyr@007mark@aron24@Fabian.@chrisje1993@Urbeto@Laki@nasje92@Srangaman@Vreven@himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 22 juli Share Geplaatst 22 juli Ziet er prachtig uit @Grote Ree! Geweldig gedaan. Succes iedereen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 22 juli Share Geplaatst 22 juli Daar gaan we! Flink wat luisterplezier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 22 juli Share Geplaatst 22 juli Verwarring alom: Australië, Polen en Filipijnen in een song. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 23 juli Share Geplaatst 23 juli Zo, hier gaan we eens goed voor zitten ergens volgende week. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 23 juli Share Geplaatst 23 juli Begonnen met luisteren. Valt tot nu toe nog wat tegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten