Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] Centro de Alto Rendimiento

De Raam

Aanbevolen berichten

Heerlijke update. Zo'n Ruiz is idd veel te goed voor de competitie knap dat je die zolang hebt weten te behouden. Al zal het wel pijn doen om hem te moeten verkopen lijkt mij. Grafisch ook weer heerlijk hoor dit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.f25eea522ccfb41283879772585fe684.png

60. AAN ALLES KOMT EEN EIND

Een tiental updates geleden schreef ik nog over hoeveel plezier deze savegame en novelle mij brachten. Wellicht heb ik het zelf gejinxt, maar niet lang daarna was ik het opeens helemaal kwijt. Als donderslag bij heldere hemel ging de connectie met FM compleet verloren. Ik probeerde er tegen te vechten door steevast het spel op te starten. Een gebrek aan inspiratie zorgde ervoor dat ik maar doelloos naar enkele schermpjes bleef staren en vervolgens de laptop weer zuchtend dichtklapte. 

De motivatie om diepgaande en gedetailleerde updates te schrijven voor mijn trouwe volgers in de novellebundel verdween tevens als sneeuw voor de zon. Het is niet voor niets al vier weken geleden sinds ik de laatste update in dit topic plaatste. Dit terwijl ik nog heel wat plannen had klaarliggen om jullie meermaals mee te imponeren. Juist die laatste update kon daar wel eens de boosdoener van zijn geweest! 

De meesten van jullie weten dat mijn privésituatie niet altijd gemakkelijk is. Football Manager is voor mij dan ook een ontsnapping aan de realiteit. Ik vind het heerlijk om in mijn eigen virtuele wereld op te gaan. Daar heb ik namelijk de controle en bepaal ik grotendeels wat er gebeurt. Dit gevoel wordt vergroot wanneer ik erover schrijf en bij alle gebeurtenissen mijn eigen narratief creëer. In dit topic schrijf ik vooral over hoe ik deze savegame speel maar dat betekent niet dat deze Ecuadoraanse trip niet vol verhalen zit, ik heb ze enkel niet met jullie gedeeld door het type novelle dat ik dit jaar wilde neerzetten. 

Het gevaar van het schrijven van je eigen verhalen zit hem - voor mij althans - in het eind. Heb je weleens een film of serie gekeken met zo’n open einde, waarbij jij zelf je fantasie moet gebruiken om er een conclusie aan te verbinden? Verschrikkelijk toch? Heb je uren een verhaal zitten volgen en weet je uiteindelijk nog niet waar of hoe het eindigt… Ik ben daar geen fan van dus mijn eigen verhalen eindigen altijd ergens. 

Mijn narratief voor deze savegame had zich in de eerste seizoenen van deze savegame voornamelijk op Gabriel Ruiz gericht. In de vorige update - over zijn ontwikkeling - haalde ik al aan dat het voor hem tijd was om richting een topcompetitie te vertrekken. In lijn met mijn narratief liet ik dit dan ook gebeuren. In de zomer van 2028 vertrok mijn hoofdpersoon opnieuw richting Frankrijk, waar hij eerder tijdens een uitleenbeurt furore maakte bij Lyon. Ditmaal was zijn vertrek echter definitief. Het bod van €7.000.000,- van Lens werd geaccepteerd en we namen afscheid op Mariscal Sucre International Airport in de nabijgelegen stad Quito. 

afscheid.png.4dc986b536154c4c1f9485f195a2c2c1.png

Tiago Marques de Lima neemt afscheid van Gabriel Ruiz op het vliegveld in Quito

Het verhaal van Gabriel Ruiz stopt daar natuurlijk niet, maar ik had wel een einde geschreven aan het narratief van het lokale talent die de fans van  de enige professionele voetbalclub uit zijn geboortestad in vervoering bracht. In zijn jonge jaren had hij een groot aandeel in het huidige succes van de club en zijn manager was vooral trots dat hij het toptalent zo lang bij de club had weten te houden, ondanks aanbiedingen van clubs uit Manchester, Londen en Madrid. Toch moest Tiago Marques de Lima zijn paradepaardje laten gaan, nadat Gabriel te kennen had gegeven naar een sterkere competitie te willen vertrekken en daarbij aangaf dat hij zijn contract niet langer wenste te verlengen. 

Op dat moment voelde het voor mij dan ook alsof het overkoepelende verhaal geëindigd was en verloor ik de inspiratie om deze savegame en novelle voort te zetten. Totdat enkele gasten - volgens mij lullen zij regelmatig een paar uurtjes vol over het spelletje in een podcast -  mij tot het bovenstaande inzicht brachten, waardoor ik het plezier in mijn savegame teruggevonden heb! Ik realiseerde me door hen dat aan alles een einde komt, maar dat elk einde ruimte biedt voor een nieuw begin… 

Citaat

Ik kan helaas niets beloven over hoe we hier verder gaan. Inmiddels ben ik in-game ook al een seizoen of twee verder dan dat ik hier gebleven was. In eerste instantie ben ik blij dat ik het plezier in FM teruggevonden heb maar ik heb nog twijfels over hoe ik deze novelle wil gaan voortzetten. Wel weet ik dat ik de novelle niet wil opgeven. De komende dagen zal ik even bij mezelf te rade gaan op welke manier ik dat ga doen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de wil en zin weg is houdt het simpelweg op. Niet te zwaar aan tillen, het is uiteindelijk maar een spel! Zorg dat je weer een nieuwe uitdaging vind, of even een andere uitlaatklep naast FM. Je eigen gezondheid en geluk staat aan het einde van de rit nog altijd voorop! 

Complimenten voor het grafische, maar ook het informatieve aspect van deze novelle. Ik heb niet altijd gereageerd, maar wel met een hoop plezier gelezen! :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei MNie:

Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat het een genot was om te volgen!! Geweldige mooie informatieve en grafische top updates!

10 minuten geleden zei Kyrill:

Wat voor jou goed/beste voelt @De Raam is jouw novelle dus doe wat JIJ wilt

8 minuten geleden zei Djurovski:
  • Het was een genot  om deze novelle te volgen

7 minuten geleden zei Urbeto:

Heb de laatste tijd niet veel meer gelezen, maar het niveau lag hier natuurlijk altijd hoog. Hulde daarvoor. 

3 minuten geleden zei Jotew:

Als de wil en zin weg is houdt het simpelweg op. Niet te zwaar aan tillen, het is uiteindelijk maar een spel! Zorg dat je weer een nieuwe uitdaging vind, of even een andere uitlaatklep naast FM. Je eigen gezondheid en geluk staat aan het einde van de rit nog altijd voorop! 

Complimenten voor het grafische, maar ook het informatieve aspect van deze novelle. Ik heb niet altijd gereageerd, maar wel met een hoop plezier gelezen!  

1 minuut geleden zei Kyrill:

Retweet x10 dit

Een zeer groot genot! Je kan trots zijn De Raam!

Hey, hey, hey... We zijn nog niet klaar hier! :mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals die oude Britten altijd zeiden met hun stijve bovenlippen en hun theetijd, 'when life shuts a door, it opens a window.' Iets wat je misschien best letterlijk zou kunnen nemen als je niet oppast en door het verkeerde raam naar buiten stapt. Ik weet zeker dat jij, als doorgewinterde content creator, je creativiteit wel weer ergens anders in kwijt kunt. Ik heb je nu lang genoeg gevolgd om te weten dat jouw creatieve processen komen en gaan zoals de getijden – nu eb, straks weer vloed.

Deze golf van inspiratie mag dan misschien wel over zijn hoogtepunt heen zijn, dat betekent niet dat er geen nieuwe golf aan komt rollen. Straks surf je weer als vanouds op de pieken van een nieuwe creatieve tsunami, recht op je volgende bestemming af. Jij, met die unieke gave om elke deur die het leven dichtslaat weer open te trappen, want laten we eerlijk zijn, dat is hoe deuren werken. Ze sluiten, ze openen, en soms moet je een beetje geweld gebruiken om ze weer in beweging te krijgen. Dat is hoe het leven speelt, altijd een beetje duwen en trekken, een eeuwige dans van open en dicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Zoals die oude Britten altijd zeiden met hun stijve bovenlippen en hun theetijd, 'when life shuts a door, it opens a window.' Iets wat je misschien best letterlijk zou kunnen nemen als je niet oppast en door het verkeerde raam naar buiten stapt. Ik weet zeker dat jij, als doorgewinterde content creator, je creativiteit wel weer ergens anders in kwijt kunt. Ik heb je nu lang genoeg gevolgd om te weten dat jouw creatieve processen komen en gaan zoals de getijden – nu eb, straks weer vloed.

Deze golf van inspiratie mag dan misschien wel over zijn hoogtepunt heen zijn, dat betekent niet dat er geen nieuwe golf aan komt rollen. Straks surf je weer als vanouds op de pieken van een nieuwe creatieve tsunami, recht op je volgende bestemming af. Jij, met die unieke gave om elke deur die het leven dichtslaat weer open te trappen, want laten we eerlijk zijn, dat is hoe deuren werken. Ze sluiten, ze openen, en soms moet je een beetje geweld gebruiken om ze weer in beweging te krijgen. Dat is hoe het leven speelt, altijd een beetje duwen en trekken, een eeuwige dans van open en dicht.

Dit ja! :D Hopelijk vind je snel een nieuwe uitdaging, desnoods een uitdaging in een nieuwe savegame waar geen 20j ingame over moeten gaan en die vanzelf een einde brengt bij het bereiken van het vooropgestelde doel! Ik zal het in elk geval met plezier volgen en van je grafisch vernuft genieten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat al dagen, weken, maanden mijn pagina te refreshen en er kwam maar geen update. Gelukkig kan ik nu weer slapen, want je kwam met een antwoord. En nu laat je me weer wachten met een nieuwe update. Zullen we afspreken dat ik niet weer constant op F5 moet drukken :P  .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bannerrendimiento.png.388268f67ee4cdf90190997b851861e7.png

#61 - LA PERSPECTIVA DE TIAGO

In de vroege ochtendzon dwaalde ik door de stoffige straten van een slaperig dorpje in Ecuador, op zoek naar verborgen voetbaltalent. Als coach van Independiente del Valle wist ik dat de toekomst van de club niet lag bij de gevestigde sterren, maar bij de ruwe diamanten diep verscholen in het hart van het Zuid-Amerikaanse land. 

Mijn aanpak was onconventioneel. Terwijl andere clubs vertrouwden op ervaren spelers, geloofde ik in de kracht van jeugdontwikkeling. Met een team van gedreven scouts speurde ik door het hele land, op zoek naar jonge jongens die dromen over het worden van een voetbalster. En we vonden ze, in overvloed. 

De trainingsvelden van Independiente del Valle werden een broeinest van activiteit en hoop. Jonge gezichten straalden van opwinding terwijl ik hen vormde tot atleten met een visie. We trainden urenlang, werkten aan techniek, tactiek en mentaliteit. Mijn geloof in deze jongens werd beloond toen we de competitie betraden, als pioniers van een nieuwe generatie voetbal. 

Het eerste hoogtepunt van mijn visie kwam op een zinderende avond in het stadion, waar duizenden fans zich verenigden in hoop en verwachting. Mijn jeugdgedreven team stond tegenover de gevestigde titanen van het voetbal. Maar we waren niet bang. We speelden met een vastberadenheid die de toeschouwers in verrukking bracht. En toen het laatste fluitsignaal klonk, waren wij de verrassende kampioenen, met onder andere de continentale beker in onze handen! 

De Zuid-Amerikaanse voetbalwereld was geschokt, maar voor mij was dit slechts het begin. Mijn visie op jeugdontwikkeling werd een erfenis die verder reikte dan het veld alleen. Het was een revolutie, een beweging die de harten van jonge dromers overal in het land deed ontbranden. Ik bleef nederig en gefocust op mijn missie om jonge spelers een kans te geven, wetende dat zij de toekomst van het voetbal in Ecuador waren. 

2024.thumb.png.9cea6103f088cfc973a8ddcc63f74aa1.png

Seizoensoverzicht 2024

---

Link naar opmerking
Deel via andere websites