Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Urbeto:

De Vrij en Verbruggen lichtpunten vandaag. Verder was het heel pover, maar vooraf had ik getekend voor een punt dus ben er wel content mee. 

Die Veerman is trouwens ook echt te groot voor het servet maar te klein voor het tafellaken hé? Komt echt handelingssnelheid tekort op dit niveau. 

En wat is die Xavi een saaie gozer zeg. Ongekend. Als hij niet op komt dagen voor dit interview zegt hij net zoveel. 

De Vrij kwam zeker in de eerste helft toch juist regelmatig in de problemen tegen Thuram. Moment van de kans van Thuram bijvoorbeeld. Vond juist verdedigend dat hij, met name eerste helft, het erg zwaar had tegen Thuram. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Michaelinho*:

En als we 3e worden, als een van de beste nummers 3? 

Met bovenstaande wel hopen dat Portugal geen 2e wordt en wij 1e 

Nederland is ingedeeld in groep D.

Als de beste nummers drie komen uit ABDE of ABDF dan speelt 3D tegen 1B (SPA / ITA / ALB / KRO)

Als de beste nummers drie komen uit ABCD, ACDE, ACDF, BCDE, of BCDF dan speelt 3D tegen 1C (ENG / DEN / SLV / SER)

Als de beste nummers drie komen uit ADEF, BDEF of CDEF dan spelen 3D tegen 1E (ROE / OEK / SLW / BEL)

De kans is dus het grootst dat je de groepswinnaar van Engeland, Denemarken, Slovenië, Servië treft als nummer drie in de poule van NL. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben tevreden met een punt. Als je ziet hoe Frankrijk speelt met deze selectie is gewoon schandalig. Met zulke kwaliteit moet je toch mooi voetbal gaan spelen en niet zo behoudend. 

Maar ai ai ai wat als Frimpong scoorde binnen een minuut. Dan moest Frankrijk komen en dan die ruimte die zij achter zouden laten met onze snelheid. Helaas was dat niet het geval. Die afgekeurde goal van Simons twijfel ik wel over. En wat van Hooijdonk terecht zei: "wat als dit bij Frankrijk gebeurde"? 

Zoals ik als zei. Ik ben tevreden met een punt. Dit had niemand vooraf gedacht. Bijna het hele forum en Nederland dacht dat het een nederlaag zou gaan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei delichris:

Ik ben tevreden met een punt. Als je ziet hoe Frankrijk speelt met deze selectie is gewoon schandalig. Met zulke kwaliteit moet je toch mooi voetbal gaan spelen en niet zo behoudend. 

Maar ai ai ai wat als Frimpong scoorde binnen een minuut. Dan moest Frankrijk komen en dan die ruimte die zij achter zouden laten met onze snelheid. Helaas was dat niet het geval. Die afgekeurde goal van Simons twijfel ik wel over. En wat van Hooijdonk terecht zei: "wat als dit bij Frankrijk gebeurde"? 

Zoals ik als zei. Ik ben tevreden met een punt. Dit had niemand vooraf gedacht. Bijna het hele forum en Nederland dacht dat het een nederlaag zou gaan worden.

Ja maar nee. Dat ging over de mening van Rafael. Niet over het feit over het al dan niet goedkeuren van een soortgelijke doelpuntsituatie voor de Fransen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

De Vrij kwam zeker in de eerste helft toch juist regelmatig in de problemen tegen Thuram. Moment van de kans van Thuram bijvoorbeeld. Vond juist verdedigend dat hij, met name eerste helft, het erg zwaar had tegen Thuram. 

Eén overtreding op Thuram én één keer verkeerd stappen op buitenspel in de hele wedstrijd. That's it. Dat vind ik zo dramatisch nog niet, zeker wanneer je kijkt naar de positieve zaken die hij brengt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei delichris:

Kan je natuurlijk net zo goed over Nederland zeggen. Het was van beide kanten heel laf. Vind het zelf echt onbegrijpelijk dat je niet gewoon voor de winst probeert te gaan, zeker omdat dat altijd de manier is geweest hoe we groot werden en konden uitblinken. Op deze manier ga je er in de kwartfinale af met kutvoetbal en heb je weinig noemenswaardigs meegemaakt. Zo zonde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Urbeto:

Eén overtreding op Thuram én één keer verkeerd stappen op buitenspel in de hele wedstrijd. That's it. Dat vind ik zo dramatisch nog niet, zeker wanneer je kijkt naar de positieve zaken die hij brengt. 

Vond hem in die duels met Thuram in de eerste helft niet sterk. Voor Nederland extra fijn dat daar niet Mbappe stond.

Ook paar keer aan de rechter zijkant in 1 tegen 1 gekomen. Kwam ook omdat Nederland zich dan weg liet lokken omdat niet echt duidelijk was wie er wanneer Griezmann ging oppakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Arles:

Kan je natuurlijk net zo goed over Nederland zeggen. Het was van beide kanten heel laf. Vind het zelf echt onbegrijpelijk dat je niet gewoon voor de winst probeert te gaan, zeker omdat dat altijd de manier is geweest hoe we groot werden en konden uitblinken. Op deze manier ga je er in de kwartfinale af met kutvoetbal en heb je weinig noemenswaardigs meegemaakt. Zo zonde. 

Frankrijk speelt altijd zo. Sinds Dechamps bondscoach is spelen ze dus al zo. Ze hebben zoveel kwaliteit. Ik snap gewoon niet dat je zo speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei delichris:

Frankrijk speelt altijd zo. Sinds Dechamps bondscoach is spelen ze dus al zo. Ze hebben zoveel kwaliteit. Ik snap gewoon niet dat je zo speelt.

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Maar ik heb dat eigenlijk bij elk team dat verdedigend speelt. Word altijd zo moe van dat op ‘zekerheid’ spelen. Alsof aanvallend voetbal per definitie gelijkstaat aan verliezen. Zo’n onzin. Daarnaast zegt iedereen dan altijd: maar het wint wel wedstrijden. Ja, hèhè, tuurlijk win je de meeste wedstrijden als je die spelers tot je beschikking hebt. Hij zit er nu wat, 12 jaar? En heeft als ik het goed heb een keer het WK gewonnen en that’s it. Zou ik voor tekenen, begrijp me niet verkeerd, maar met aanvallend voetbal had hij natuurlijk ook wel een keer een eindtoernooi gewonnen in die 12 jaar. En dan had iedereen het nu gehad over hoe geweldig dat Franse elftal was tussen de 2010’s en 20’s. Dat lijkt mij uiteindelijk veel mooier en belangrijker, maar wie ben ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunt je hele op zitten vreten tijdens z'n wedstrijd door dat verongelijkte gedrag van Memphis en Koeman hé, Wout Weghorst (dat ik dit ooit nog zou zeggen) in die 10 minuten meer goed gedaan dan Memphis in de overige 80 minuten :cab:, Dumfries die als verkapte rechtsbuiten gaat spelen, en ook nog eens de enige fatsoenlijk bal op goal weet verneuken :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Chiemel:

Ben ik nou de enige die de Vrij zowel tegen Polen en Frankrijk gewoon matig tot max kleine voldoende vond? Hij doet vaak niet zoveel namelijk. 

Tegen Polen vond ik hem sterk. Gisteren tegen Frankrijk was het minder. Paar moeilijke inspeelpassen, verdedigend niet altijd goed opgesteld en als hij probeert in te schuiven met bal aan de voet mist hij de versnelling die hij vroeger wel had om dat te doen. Zou tegen Oostenrijk De ligt nog eens testen en dan kun je daarna nog zien wie het beste past. Van Dijk vond ik beide wedstrijden matig trouwens en erger me aan zijn verongelijkte blik naar de scheidsrechter elke keer als hij zelf iets fout doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou eerder bang zijn voor Portugal.

11 uur geleden zei Fantasy:

Niks aan het handje jongens.

2D tegen 2E (ROE / OEK / SLW / BEL)
1D tegen 2F (TUR / POR / TSJ / GEO)

Kwartfinale is al binnen.

11 uur geleden zei Rogier.:

EK 2021 belt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap die haat jegens Woutje niet zo goed. Geen briljante voetballer, maar volle bak d'r op wanneer hij speelt. Ik vind het wel charmant, die beleving. Het oogt allemaal oprecht. Zwaar cliché, maar hij meent het wel allemaal, of hij verdient een Oscarnominatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ik snap die haat jegens Woutje niet zo goed. Geen briljante voetballer, maar volle bak d'r op wanneer hij speelt. Ik vind het wel charmant, die beleving. Het oogt allemaal oprecht. Zwaar cliché, maar hij meent het wel allemaal, of hij verdient een Oscarnominatie. 

23 minuten geleden zei Beppu:

https://streamin.me/v/a2e016ca

Woutje fucking Weghorst even uit de spits sprinten om nog een schot te blokken in de laatste minuten terwijl Wijnaldum rustig terug sjokt

Dit zegt genoeg toch? Weghorst is prima invaller, niet goed genoeg voor de basis (zou eerder Zirkzee opstellen eigenlijk), maar deze man kan je tenminste veilig inbrengen. Wat doet Wijnaldum daar ook, laat gewoon z’n man lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op veel momenten vond ik de 8 (even los van wie die "rol" invulde op dat moment) vrij ver naar voren spelen. Omdat er centraal in de verdediging niet doorgedekt werd op Griezmann (wat ik enigszins logisch vind met Van Dijk / De Vrij) kwam er veel ruimte voor bijvoorbeeld Kanté om het middenveld over te steken. Ik ben niet zo kapot van de tandem Dumfries / Frimpong, dus had het bezettingsprobleem opgelost met Geertruida, die van nature die extra middenvelder wordt. 

Sowieso bijzonder dat je de twee laatste oefenwedstrijden speelt met koppeltjes aan de rechterkant, en dan tegen Frankrijk Dumfries / Frimpong opstelt.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Dit zegt genoeg toch? Weghorst is prima invaller, niet goed genoeg voor de basis (zou eerder Zirkzee opstellen eigenlijk), maar deze man kan je tenminste veilig inbrengen. Wat doet Wijnaldum daar ook, laat gewoon z’n man lopen.

Die Wijnaldum hè. Die wordt op een gegeven moment geroemd omdat die zo goed een overtreding uit lokt. Als dat al het enige positieve is wat over je gezegd wordt, bedank dan. Jezus wat slecht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Beppu:

We worden Europees Kampioen mannen. Ik heb tot nu toe geen enkel land gezien die ons kan en gaat verslaan dit toernooi.

Mochten we Portugal treffen, liggen we eruit. Het Argentinië van het EK voor ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites