Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #27

007mark

Aanbevolen berichten

Afbeeldingsresultaat voor Helsinki

Tervetuloa maailmaan!

Het is tijd voor editie 27 van het MU Worldvisionsongfestival. In de vorige editie was het aan Japan de beurt om haar debuut te maken als gastland en ook deze keer zal een land voor het eerst de organisatie op zich nemen. We zijn naar Finland gevlogen, waar we zijn neergestreken in Helsinki! Het festijn zal plaatsvinden in de Hartwell Arena, dat normaliter plaats biedt aan meer dan 13.000 toeschouwers. Niet per sé voor muziekevenementen, maar des te meer voor IJshockey. Deze ijstempel is namelijk de thuisbasis van Jokerit, en werd in 2012 enn 2013 als één van de speellocaties voor het WK gebruikt. Ook werd hier in 2007 het Eurovision al gehouden. Deze keer mogen wij de locatie betreden.

Afbeeldingsresultaat voor Hartwall Arena

WAT GEBEURDE ER IN DE VORIGE EDITIE  

Editie 26 had een recordaantal van 26 deelnemers. Finland was dus de overwinnaar, waarbij het Scandinavische land op het podium werd geflankeerd door Japan (het gastland) en Duitsland. Onderweg waren er ook andere landen die even aan de gouden medaille mochten denken, maar onder andere Wales en Canada kregen een flinke terugval te verwerken in het tweede deel van de show. 

WAT BRENGT EDITIE 27 

Voor mij de tweede keer dat ik de organisatie op mij zal nemen. Deadlines voor inschrijven en stemmen zal ik aankijken om die iets korter te doen dan de vorige keer. Ik verwacht namelijk dat meer mensen tijd hebben vanwege het thuiszitten door COVID-19. Ook voor mij komt hierdoor zeker de komende weken genoeg tijd vrij. Wanneer alle maatregelen worden afgeschaald zal ik wellicht iets minder tijd hebben, maar dan zijn we waarschijnlijk al begonnen met het toekennen van de punten. Die updates vergen niet dusdanig veel tijd dat ik veel vertraging verwacht. 

DE REGELS  

Iedere deelnemer mag één nummer insturen. Dit nummer hoeft niet per se op YouTube te staan, maar mag bijvoorbeeld ook op Soundcloud staan. Een vereiste is dat (één van) de artiest(en) uit jouw gekozen land komt of hier sterke banden mee heeft. Uiteraard mag ieder land maar 1x gekozen worden. Je bent zelf helemaal vrij in de muziekstijl of de gezongen taal! Kies je een nummer met een niet Engelstalige tekst kunnen we bij aanvraag een vertaling naar het Engels toevoegen in een spoiler. Mocht dit je wens zijn, dan kun je deze songtekst zelf in een spoiler toevoegen onder je kozen nummer.

VETO

@Dysprozwon de vorige editie, en heeft dus de eerste keuze voor een land. Hij heeft hierbij al aangegeven dat hij gaat voor een inzending uit Frankrijk. De rest van de kandidaten wordt dus met klem verzocht om een ander land te kiezen om jezelf te vertegenwoordigen. 

WELKE LANDEN  

Ieder onafhankelijk land is kiesbaar. Een land als Kosovo of Faeröer is toegestaan, maar Friesland bijvoorbeeld niet. Het Verenigd Koninkrijk wordt gesplitst dus Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland zijn aparte landen.  

INSCHRIJVEN  

Om jezelf in te schrijven vul je het onderstaande lijstje in en plaatst deze in dit topic. Ook als je nog niet eerder hebt meegedaan, ben je van harte welkom!  

Inschrijfformulier

Spoiler

Land:

Artiest:

Nummer:

Youtube link:

NB: Ik heb Chimpa gevraagd om de ranglijst aller tijden een update te geven. Ook is er ergens een lijst beschikbaar van alle artiesten die eens gekozen zijn. Wellicht kan hij deze meteen meepakken en anders hou ik het zelf in de gaten als er een song wordt ingestuurd.

STEMMEN

Als de inschrijving gesloten is, stuurt iedereen zijn Top-10 met 2 reservelanden via een PM naar mij. Als alle stemmen binnen zijn, worden deze één voor één gepresenteerd zoals jullie gewend zijn. Iemand zijn nummer één krijgt 12 punten, de nummer twee krijgt er 10, de nummer drie krijgt er 8, de nummer vier 7. Dit gaat door tot en met nummer tien, deze krijgt 1 punt. Wanneer er landen niet stemmen zullen de reserves inschuiven om punten te ontvangen. De volgorde van het bekend maken wordt alfabetisch bepaald.  

Deadline: Je kunt jezelf inschrijven tot en met zondag 29 maart 2020.  

VORIGE WINNAARS

Spoiler

image.png.8f4d273fb6cd0918e9fbfad82bda5d0c.png

Deelnemers editie 26: @hjs @komodo25 @Roprop @Zeus @Grote Ree @Fabian. @Satyr @Platina32 @Dysproz @Juca @Chiemel @chrisje1993 @himan @nasje92 @Vilhena @Lazvic @Kelvin @Christian. @Laki @bas2204 @ivago @Jeroen. @Chimpa @Stefanos @Rogier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei 007mark:

NB: Ik heb Chimpa gevraagd om de ranglijst aller tijden een update te geven. Ook is er ergens een lijst beschikbaar van alle artiesten die eens gekozen zijn. Wellicht kan hij deze meteen meepakken en anders hou ik het zelf in de gaten als er een song wordt ingestuurd

Zal het eerdaags even updaten. Tot die tijd, het overzicht van inzendingen exclusief #25: 

Spoiler

image.thumb.png.f84e6e501704b35d7ff1b8cc2d28a758.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Land: Nigeria

Artiest: The Go!Team

Nummer: Grip Like A Vice

Frontzangeres is eigenlijk Brits maar met Nigeriaanse ouders. Ga er van uit als dat bij Lianne La Havas kon, dit ook wel okee is @007mark ?

Linkje naar wat uitleg over zangers: https://en.wikipedia.org/wiki/Ninja_(British_rapper)

Als het niet kan laat maar weten, heb nog wel wat materiaal opzij staan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ivago:

Frontzangeres is eigenlijk Brits maar met Nigeriaanse ouders. Ga er van uit als dat bij Lianne La Havas kon, dit ook wel okee is @007mark ?

Linkje naar wat uitleg over zangers: https://en.wikipedia.org/wiki/Ninja_(British_rapper)

Als het niet kan laat maar weten, heb nog wel wat materiaal opzij staan :)

Ja, dat is prima (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites