Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Marktwaarde is natuurlijk wat de gek er voor geeft. Is er überhaupt een speler 85 miljoen waard? Of 100? 

Voor de corona was die dat zeker waard, één van de beste middenvelder dat seizoen in de CL en past ook precies in het spel van Barcelona. Verder ook interesses van PSG en City wat je waarde natuurlijk ook gelijk omhoog haalt.

En ik krijg nog net geen stijve leuter als die gast de bal aanraakt dus dat haalt zijn waarde ook omhoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Fantasy:

Dus die 85 miljoen die Liverpool voor Van Dijk betaalde is ook onzin? Want maar 11 goals in 3 jaar tijd.

image.png.bccbf017076b988e1a88b6c849c28b8c.png

Jezus wat debiele vergelijking. Niet normaal man en dat voor iemand als JOU....middenvelder is verbinding tussen verdediging en aanval, verdediger niet ;e;e

@Jotewje spreekt uit ervaring zo te horen over sterke drank neem er nog een paar ;) Ik ben al sinds 1 januari 2020 nuchter. Sorry als ik niet harde piemel van F. De Jong krijg, jullie overduidelijk wel krijgen.

Alsof een 10 enige middenvelder is die voor goals en assists kan/moet zorgen. Wat een hoop bukake hier zeg ?????

49 minuten geleden zei PJHoutman:

Gianluigi Buffon had in zijn hoogtijdagen bij Juventus zelfs seizoenen met 0 goals en 0 assists. Echt onbegrijpelijk dat mensen dat een goede speler vonden.  

Ben je achterlijk of doe je maar alsof? 

20 minuten geleden zei RicoV1989:

Hoho, ik vind het ook terecht dat Frenkie bij Barcelona in de basis staat he. Dat niveau heeft hij ook gewoon, no doubt about that. Alleen vind ik 85 miljoen te veel voor een middenvelder die nooit scoort of assist levert, dat is alles. Dan kan je vergelijken met een Kante of Busquets die inderdaad ook nooit scoren, maar dat zijn dan weer echte kuitenbijters met agressie en dat heeft Frenkie ook niet echt. Ik weet ook wel dat het niet zijn primaire taak is om te scoren, maar voor een middenvelder van 85 miljoen verwacht ik eerlijk gezegd wel een paar goals erbij (de vergelijking met Van Dijk en Buffon slaat natuurlijk nergens op zoals jullie hopelijk ook wel snappen..). Maar dat is meteen het enige wat ik op hem aan te merken vind, want het is verder natuurlijk een uitstekende speler zoals ik een paar posts geleden al uitgelegd heb.

Deze man snapt het _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kyrill:

Alsof een 10 enige middenvelder is die voor goals en assists kan/moet zorgen. Wat een hoop bukake hier zeg ?????

Je hebt helemaal gelijk, Karel. Een #10 is uiteraard niet de enige middenvelder die goals kan scoren of assists moet leveren. Daarentegen zijn er ook middenvelders die dusdanig gepositioneerd staan dat ze eigenlijk amper in de buurt van de zestien van de tegenstander komen, die vooral vormgeven aan de opbouw naar de zestien toe. In die laatste categorie kun je De Jong scharen. Die speelt vaak verder van de zestien af, waardoor zijn bijdrage in dat opzicht laag uitvalt. Als er in het voetbal zoiets zou zijn als een voorassist (zoals bij ijshockey), dan zou Frenkie een stuk hoger scoren. Of wanneer je de packing waarde van zijn dribbels en passes zou berekenen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Nom de Guerre:

Je hebt helemaal gelijk, Karel. Een #10 is uiteraard niet de enige middenvelder die goals kan scoren of assists moet leveren. Daarentegen zijn er ook middenvelders die dusdanig gepositioneerd staan dat ze eigenlijk amper in de buurt van de zestien van de tegenstander komen, die vooral vormgeven aan de opbouw naar de zestien toe. In die laatste categorie kun je De Jong scharen. Die speelt vaak verder van de zestien af, waardoor zijn bijdrage in dat opzicht laag uitvalt. Als er in het voetbal zoiets zou zijn als een voorassist (zoals bij ijshockey), dan zou Frenkie een stuk hoger scoren. Of wanneer je de packing waarde van zijn dribbels en passes zou berekenen. 

Overigens heeft ie dit seizoen na 2 La Liga duels "al" 2 assists. Hij kan het zeker wel. Verder uitstekende post helemaal mee eens! Thnx voor het gelijk geven (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Kyrill:

Overigens heeft ie dit seizoen na 2 La Liga duels "al" 2 assists. Hij kan het zeker wel. Verder uitstekende post helemaal mee eens! Thnx voor het gelijk geven (y)

Dat komt volgens mij vooral omdat Koeman zowel Frenkie and Busquets opstelt. Je hebt geen twee spelers nodig die ver inzakken om de opbouw vorm te geven, waardoor Frenkie verder naar voren toe komt te spelen. Dan kom je inderdaad wat vaker in de positie om beslissend te zijn. De vraag is alleen of je op die manier optimaal gebruik maakt van zijn kwaliteiten als voetballer.

Geen probleem trouwens. Dat iemand een andere mening heeft dan yours truly, betekent niet dat het geen hout snijdt wat hij zegt. Dan zou het erg knullig zijn om dat niet te benoemen.

bewerkt door Nom de Guerre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Arezo:

Ik bedoel het volgende niet sarcastisch, en nee dit is niet bedoeld omdat ik een Feyenoord bril heb maar: bestaat er een tutorial die uitlegt waarom Frenkie de Jong zo'n goede speler is. Nogmaals, het zal echt te maken hebben met mijn tactische beperkingen en ik heb maar een helft gekeken maaarr deze man speelt toch alleen maar veilige balletjes?

Verder laat dit resultaat zien wat we iets missen. Ik zelf denk nog steeds een mentaliteitsdingetje. Dit elftal heeft gewoon niet de gunfactor ook. Er zijn echt weinig spelers waarvan ik denk: hoezee. Waarom speelt Gravenberch bijvoorbeeld niet?

Denk dat je het probleem eerder bij de invulling van het middenveld moet zoeken dan alleen bij Frenkie. 

Klaassen werd me gisteren een partij veren in zijn reet gepropt daar werd ik akelig van. En waarom? Hij maakte een goal en kan zo onvermoeid rondrennen :sorry:

Wijnaldum en Klaassen werkt gewoon niet. Je komt in de as niet aan voetballen toe. Gisteren leek gewoon een F de Boer wedstrijd. Die bal ging haast alleen maar rond in een grote U vorm achterin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei The Saint:

Wijnaldum en Klaassen werkt gewoon niet. Je komt in de as niet aan voetballen toe. Gisteren leek gewoon een F de Boer wedstrijd. Die bal ging haast alleen maar rond in een grote U vorm achterin. 

Haal Klaassen eruit en je blijft met Wijnaldum over.. Die is ook totaal niet geschikt voor een voetballend middenveld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Arezo:

Ja dat begrijp ik dan weer wel. Sergio :classic_love:

Ik ga wel, ok? blocken voelt een beetje confronterend. Doet me denken aan mijn pubertijd toen ik nog afgewezen werd enzo

Je mag best blijven hoor ;) 

2 uur geleden zei RicoV1989:

Hoho, ik vind het ook terecht dat Frenkie bij Barcelona in de basis staat he. Dat niveau heeft hij ook gewoon, no doubt about that. Alleen vind ik 85 miljoen te veel voor een middenvelder die nooit scoort of assist levert, dat is alles. Dan kan je vergelijken met een Kante of Busquets die inderdaad ook nooit scoren, maar dat zijn dan weer echte kuitenbijters met agressie en dat heeft Frenkie ook niet echt. Ik weet ook wel dat het niet zijn primaire taak is om te scoren, maar voor een middenvelder van 85 miljoen verwacht ik eerlijk gezegd wel een paar goals erbij (de vergelijking met Van Dijk en Buffon slaat natuurlijk nergens op zoals jullie hopelijk ook wel snappen..). Maar dat is meteen het enige wat ik op hem aan te merken vind, want het is verder natuurlijk een uitstekende speler zoals ik een paar posts geleden al uitgelegd heb.

Je moet het bedrag ook in verhouding zetten met de markt. Waarin Neymar en Mbappe meer dan 200 miljoen moeten kosten, Virgil 85 miljoen en een vergelijkbaar bedrag voor Harry f*cking Maguire is neergeteld. In die verhouding, ja dan is een spelmaker als Frenkie met leeftijd en kwaliteiten als factor meegerekend zeker dat geld waard. Kijk je naar de transfermarkt in het algemeen, dan zijn bijna alle bedragen deze dagen waanzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei ElMarcos:

Je mag best blijven hoor ;) 

Je moet het bedrag ook in verhouding zetten met de markt. Waarin Neymar en Mbappe meer dan 200 miljoen moeten kosten, Virgil 85 miljoen en een vergelijkbaar bedrag voor Harry f*cking Maguire is neergeteld. In die verhouding, ja dan is een spelmaker als Frenkie met leeftijd en kwaliteiten als factor meegerekend zeker dat geld waard. Kijk je naar de transfermarkt in het algemeen, dan zijn bijna alle bedragen deze dagen waanzin.

Dat is natuurlijk ook wel waar ja. Maar goed, ik ben Feyenoorder he, ons transferrecord is nog steeds Kuyt in 2006 voor ruim onder de 20 miljoen, dus ik ben zulke bedragen niet gewend joh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei RicoV1989:

Dat is natuurlijk ook wel waar ja. Maar goed, ik ben Feyenoorder he, ons transferrecord is nog steeds Kuyt in 2006 voor ruim onder de 20 miljoen, dus ik ben zulke bedragen niet gewend joh.

Komt vanzelf. Volgens mij komen er wat jonge speler aan ;)

bewerkt door ElMarcos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fantasy:

Nou dat dat uit de wereld is, kunnen we het over belangrijke dingen gaan hebben. Zoals wtf was Gakpo aan het doen gisteravond :cab: 

Eerste helft was hij nog wel bedrijvig. Tweede helft leek het wel alsof die stiekem had zitten blowen in de rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Elsjorro1990:

Nou ja, ik vraag me wel af hoe slecht iemand in FM is als die Frenkie de Jong " niks bijzonders" vind of als hij "niet vaak genoeg scoort". 

Je wil mijn Hall of Fame zien? Kan geregeld worden hoor. Al mijn successen? Of mijn hoogtepunten? Ze noemen me the Special Special One.

On topic: Op naar Montenegro, die zullen wel weer met 13 man verdedigen terwijl iedereen weet dat je maar met 11 man mag voetballen. Zaadpot wordt dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Lazy:

Eerste helft was hij nog wel bedrijvig. Tweede helft leek het wel alsof die stiekem had zitten blowen in de rust.

Gini net zo, enigszins zichtbaar in de 1e helft. 2e was echt drama, met als dieptepunt de bal op Malen/Gakpo(?) aan het einde van de pot en die Gini gewoon een meter achter die speler speelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites