Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KAS Eupen Wir sind da

Djurovski

Aanbevolen berichten

IYSIbvL.png

In juli was het ook direct real business want zowel de supercup als de opening van het seizoen voor de competitie stonden al op de planning. Niks geen ellendelange voorbereidingen zoals anderen dat doen. Ik wou het wel maar kan simpelweg genoeg niet. De supercup spelen we tegen Club Brugge terwijl we de competitie in ons tijdelijke thuis openen tegen Gent. We speelden in de voorbereiding 5 oefenwedstrijden.

7Ct4UIa.png

Geen al te lastige tegenstanders. En we wisten ze allemaal vrij eenvoudig te winnen. Het was meer om de nieuwe jongens aan ons spel te laten wennen en de ploeg fit te krijgen voor de supercup. En dat werd toch een zeer spannend potje

Al leek het daar lange tijd niet op. Wij hadden de bal. Wij hadden de kansen. En wij scoorden. Al in de 9e minuut was het raak door een kopbal van Lucca , de voorzet kwam van Endrick. Vier minuten voor tijd komen wij op 2-0. Vahan passt naar van Duiven die de bal goed mee geeft aan Lucca , En onze toren van Pisa schuift de bal onder keeper door. Kat in het bakkie nietwaar? Nou nee dus. Met nog twee minuten officiële speeltijd te gaan gaat de bal op de stip. Cordoba zou een duw hebben uitgedeeld en de VAR gaat erin mee. Achteraf vielen alle praatprogramma's over deze beslissing maar daar koop je niets voor. Jutgla geeft de Bruggenaren weer hoop. De tijd tikt door en stilaan wordt het feest al ingezet wanneer Brugge in de 90+4 nog een keer mag aanvallen ( met drie minuten extra tijd.... ). Da Conceicao tackelt Jutgla en de bal gaat wederom op de stip. En wederom is het raak. In de verlenging wordt er niet meer gescoord en dus worden het penalty's. Jutgla zorgt voor zijn hattrick met 3 op een rij raak. Vahan mist de 1e. En zag de bui al hangen. Zo ben je feest aan het vieren bij de 2-0 en zo zie je de prijs verdwijnen. Vanaken mist echter ook. Vervolgens benutten wij er op 5 op rij. Brugge benut er vier maar mist de volgende. Finnsson mag dan aanleggen en hij blijft zo koel als het in de winter kan zijn in IJsland. Uitgerekend Finnsson schiet de winnende binnen. Vijf spelen maakten hun debuut. Jadilson is nu de jongste speler ooit in de supercup. 

uoTbp0k.png

4qRxKSZ.png

Vervolgens komt Gent op bezoek op Stayen. Gent schijnt een mooie stad te zijn. Zelf nog niet in de binnenstad geweest maar de foto's  zien er mooi uit. In de Sint-Baafskathedraal is Het Lams God te bewonderen waar ik laast nog een boek over gelezen heb. Ook het Gravensteen is iets wat ik graag wil bezoeken. Een mooie historische binnenstad. Toch maar eens een keer op bezoek gaan daar. Hoewel ik Gent vooral heb leren kennen door GentStudent haha. Vandaag kwamen de Gentenaren naar Sint Truiden. Gent had de bal wij de kansen. In de 31e minuut pakken wij de leiding. Sugawara rukt op de rechterflank en zijn voorzet wordt met links nog net binnen getikt door van Duiven. Na rust komen we op 2-0 in de 55e minuut door twee debutanten. Martinelli mocht vanaf de aftrap beginnen en geeft een heerlijke bal op Moleiro die na rust was ingevallen voor Gulliksen. Moleiro blijft rustig en stift de bal over de keeper. Twaalf minuten voor tijd kopt Brayan Cordoba de 3-0 binnen na een goed genomen hoekschop van Ibrahimovic. Zes spelers maakten hun debuut waaronder een eigen jeugd product. 

4xZHoKJ.png

13FKIgt.png

Wij staan bovenaan en hopelijk blijven we daar ook. De volgende spelers heb ik kunnen afvinken voor de Poke Player

Brayan Cordoba ( Colombia ) Davit Kobouri ( Georgië ) Filip Krastev ( Bulgarije ) Jose Cordoba ( Panama ) Shinta Appelkamp ( Japan ) Yvandro Borges Sanches ( Luxemburg ) Amadou Camara ( Guinee ) 

@19CH98 Hoewel we wel meer kunnen betalen weiger ik dat momenteel. Ook al betekend dat ik sommige spelers niet kan halen. Toch ben ik tevreden met deze aanwinsten en hopelijk groeien ze nog goed door.

@Tim' We blijven natuurlijk maar Eupen. Duurt nog wel ff voor de club door is gegroeid naar een echte topclub qua stadion en faciliteiten. Als dat allemaal is geregeld kunnen we ook kijken naar namen die er bij horen

@Kyrill Er mogen nog altijd spelers vertrekken. Verwacht weinig inkomede transfers mee aangezien ik tevreden ben met deze selectie

@delichris thnx

@Vlonkie Helaas gaat er nog altijd maar 25% naar mijn budget maar daarnaast regelt de voorzitter wel 50 mil om te investeren. Al met al happy met deze maand

@MNie Mooi dat het bevalt

@Lensherr Ik hoop het wel. Heerlijke speler om erbij te hebben. Na het vertrek van de Winter moest er wel weer een Belg bijkomen want met Schoonbaert in de basis ga ik het niet redden al doet hij het aardig. Cobbaut is een prima speler en was niet duur.

@Satioz @DemoN Thnx

@Marius @ElMarcos @Vlonkie @Tim Windt @Koenbres @keano77

@FlyD 

@Tim'@Keeza 

@DGremlin 

@Kyrill 

@denisio @Bogatyr

@DavyPeeters 

Oerlie  

@Titan @germandutch 

@MarcFM1 

@John Terry 2.0

@Nom de Guerre 

@chrisje1993 

@Mansveld 

@r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette   @Kevinreijnen @stef1978 

@Svenpunt 

@mannie510 @Vreven    @Thomassje123  @jefri  

@Fantasy @Al Veni @glennix 

Liever geen tag meer let me know of juist wel natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ER6y6nL.png

Augustus was een drukke maand. De transferperiode was nog volop open en we speelden vijf wedstrijden voor de competitie. Qua aanwinsten bleef het erg rustig want was al tevreden met de spelers die er waren. Uitgaande zijn er nog wel wat spelers vertrokken. Wat vooral binnen kwam waren nieuwe staf leden. Luciano Canepo wordt scout bij ons. Helaas geen screen van zijn kwaliteiten. Joao Luis Afonso wordt onze nieuwe hoofdscout. Want dus inhoud dat de vorige ontslag heeft gekregen. Verder zijn er nog twee grote namen in het voetbal trainer bij ons geworden. De eerste is een oud international van Zwitserland. En maakte furore bij Dortmund ik heb het natuurlijk over Stephane Chapuisat. De ander is bekend van zijn commentaar van Jack van Gelder. BERGKAMP BERGKAMP BERGKAAAAMMMMMPPP. Dennis Bergkamp dus. Dan de uitgaande transfers.

De eerste speler die vertrok was Timothe Rupil die bij ons niet wist door te breken. Doordat Borges Sanches Luxemburg al had afgevinkt was Timothe al helemaal niet meer nodig. Voor 1 miljoen vertrekt hij naar Rosenborg BK. Met de aanwinsten voor de flanken wist zijn landgenoot Yvandro Borges Sanches eigenlijk al genoeg. Real Betis hapte toe en betaalde 10 miljoen voor de winger die wij vorig seizoen voor 2,5 miljoen naar Eupen haalden. Shinta Appelkamp kan vorig seizoen niet overtuigen. Toch durfde PSV het aan om 13,5 miljoen voor hem neer te leggen. Strik erom heen en weg ermee. Onder het nom door selecteren mocht Modou Tambedou ook vertrekken. De Senegalese verdediger kon zich niet echt verbeteren en komt te kort voor dit niveau. FC Groningen betaald 1,2 miljoen en aangezien hij gratis overkwam heb ik het geaccepteerd. Francesco Antonucci speelde de afgelopen drie jaar genoeg wedstrijden. En vaak ook nog op goed niveau. Toch zie ik ons niet door ontwikkelen met hem in de basis en mocht dus voor 9 miljoen vertrekken naar Olympique Lyon. Voor Charles Vanhoutte gelde het zelfde. Prima gedaan en bedank hem voor bewezen diensten maar hij gaat ons niet verder helpen in Europa. Voor 5 miljoen vertrekt hij naar 1.FC Köln. Tot slot de transfer waarvan je wist dat ie zou komen. De afkoopclausule van Tobias Gulikksen is gelicht. Borussia Dortmund betaalde de gevraagde 23 miljoen

Er kwamen nog twee spelers naar ons. De eerste kostte ons niets en is gehaald voor de poke player. Ismayil Ibrahimli 27 jarige speler uit Azerbeidzjan die het gehele middenveld kan bestrijken. 

Spoiler

McGyHcG.png

In principe waren we nu klaar maar een blessure van een aantal maanden van Lucca gooide roet in het eten. Wolfsburg bood uitkomst doordat we Dzenan Pejcinovic konden huren voor een half miljoen. Een prima noodoplossing dus en met zijn Duitse nationaliteit zijn de fans ook nog een blij

Spoiler

JCeawjk.png

Dan over naar de wedstrijden.  Te beginnen met de ploeg die het ons erg moeilijk maakte in de Supercup. Ook Brugge staat bekend om zijn historische binnenstad. De vismarkt is een bekende locatie en natuurlijk mag je ook de oude stadspoorten niet overslaan bij een bezoek aan deze stad. Als je gelovig bent ( of zoals ik totaal niet maar wel kan genieten van architectuur ) dan mag de Onze lieve vrouwenkerk ook niet overgeslagen worden. Qua museums waar ik normaal niet van hou maar loop wel warm voor het Frietmuseum , Choco-story ( chocolade museum ) en het Brugs Biermuseum.

Wij pakken de leiding in de 26e minuut. Trilli komt goed door aan de rechterkant en zijn voorzet wordt goed binnen gekopt door Lucca. We hadden nog nauwelijks met de ogen geknipperd of het stond al weer 1-1. Clinton Mata had een goede individuele actie en schoot de bal langs Nurudeen. Wij pakken de leiding wederom met nog ongeveer 20 minuten te spelen en de treffer is een kopie van de 0-1. We houden stand en winnen hiermee van denk ik onze directe concurrent dit seizoen.

PWNLHhm.png

Vervolgens komt Genk bij ons in Sint Truiden op bezoek. De stad Genk is vooral bekend van het Provinciaal Domijn Bokrijk met zijn openluchtmuseum en openlucht speeltuin. De mijngebouwen en er staat een Oekraïens Orthodoxe kerk. Ook een katholieke overigens. De nog altijd werkende slagmolen. Oudste beschermde monument van de stad. Verder is er ook nog Genk on Stage 1 van de grotere festivals van België. De wedstrijd zelf was niet erg spannend daar wij heer en meester waren. En pakten in de 23e minuut de leiding. Trilli zet voor , van Duiven verlengt de bal met zijn hoofd en Moleiro schiet de bal binnen. Zes minuten voor rust krijgen wij een hoekschop. Krastev neemt hem , van Duiven kopt hem door bij de 1e paal en Alfonso schiet raak. Zijn 1e doelpunt in zijn 1e wedstrijd. Diep in blessure tijd kopt Lucca de 3-0 binnen op aangeven van N'Dri.

2qhsmo0.png

De volgende tegenstander is Royal Union Saint-Gilloise. Sint-Gillis is maar vrij klein en wordt vaak tot Brussel gerekend. De gevangenis is wel een blikvanger en dan vooral door zijn ingang qua bouwstijl. Is overigens ook 1 van de oudste gevangenissen van het land. Ook het stadhuis is de moeite waard om te bekijken. De bezoekers kwamen maar om voor 1 ding en dat was een punt meenemen uit Sint Truiden. Want voetballen deden ze absoluut niet. Dat lukte uiteindelijk niet  want met nog ongeveer een kwartier te spelen geeft Endrick de bal voor. Holm schiet maar de bal wordt geblokt door een verdediger en komt zo voor de voeten van Dwomoh en die weet hiermee wel raad. Ook hij scoort op zijn debuut. Tien minuten voor tijd zet Endrick een 1-2 op met Holm en scoort beheerst.

D9zwrnl.png

De derde thuiswedstrijd op rij. Westerlo komt op bezoek. Westerlo is vooral bekend om het kasteel van Westerlo. In 1484 kwam de familie Merode in bezit van dit kasteel en wonen er nog altijd. Het kasteel staat daarom ook wel bekend als kasteel Merode. Het nieuw kasteel of Kasteel van Jeanne de Merode werd gebouwd voor 1 persoon namelijk gravin Jeanne de Merode. In de tweede wereldoorlog namen de Duitsers het over en moest de gravin terug naar het oude kasteel waar ze in 1944 overleed. Na haar dood werd het overdragen aan een kloosterorde van zusters en werd in het 1973 verkocht aan de gemeente Westerlo en sindsdien is dit nu het gemeentehuis.

Al in de 4e minuut pakten wij de leiding. Een lange bal van Cordoba viel over de verdediging en Vahan was daar op aan het loeren met een mooie lob wist  hij de keeper te verslaan. Ondanks dat wij veel beter waren kwamen de bezoekers verrassend langszij in de 59e minuut via Yow. Daarna kwamen er veel gebeurtenissen vlak achter elkaar. In de 76e minuut kopt Lucca ons weer op voorsprong uit een voorzet van Finnsson. Twee minuten later pakt Cordoba zijn tweede gele kaart en weer twee minuten later is het 3-1 door Endrick. Die snelle 3-1 na de rode kaart brak Westerlo.

Gl9YmPV.png

Tot slot gaan we op bezoek naar Standaard Luik. Velen vinden Luik een verschrikkelijke stad maar ik hou er van. Ten eerste staan er veel kerken en die zijn altijd wel de moeite waard om te bezoeken. Het Zoölogisch Museum is al de moeite waard maar zeker ook het gebouw waar het zich in bevind. Wil je sportief zijn dan kan ik je Montagne de Bueren aanraden een straat bestaande uit 374 traptreden. Verder bestaat de stad uit vele zeer smalle steegjes ( i love this ) Verder is het natuurlijk een grauwe industriestad maar ook dat vind ik persoonlijk wel wat hebben. 

De wedstrijd had een heerlijke derby sfeer want sinds enkele jaren is ineens dat kleine clubje uit Eupen daar. En is Luik niet meer de voetbalstad van Wallonië. In de 37e minuut komen wij op 0-1. Alfonso legt de bal voor vanaf de rechterflank en Krastev schiet de bal heerlijk binnen. In de blessuretijd komt Luik langszij door Donnum. Hoewel de treffer niet ideaal viel pakken wij de tweede helft gewoon op waar wij eindigden. Met positief spel. En dat pakte goed uit toen Hyryläinen Krastev zag vertrekken. De bal was op maat en Krastev scoort zijn tweede en nog belangrijker de winnende voor ons

OmEI8QJ.png

Helaas heb ik geen screen van de stand maar met alle wedstrijden gewonnen staan wij natuurlijk bovenaan. Wel is er nog de loting voor de Champions League

7a9sezk.png

We beginnen met een uitwedstrijd tegen Rosenborg. Een wedstrijd die we moeten winnen. Dan een uitwedstrijd tegen Benfica. Die had ik liever thuis gehad ipv PSG die wij dus gewoon weer loten zucht. Vervolgens uit naar Atletico Madrid waarna we twee thuiswedstrijden krijgen die we zullen moeten winnen willen we wat bereiken deze campagne. Namelijk Besiktas en Leverkusen. We sluiten af met twee loodzware wedstrijden uit tegen Liverpool en thuis tegen Napoli.

@Kyrill Thnx

@19CH98 Ik zag de bui al hangen hoor. Maar gelukkig pakken we hem

@ElMarcos Hopelijk de eerste van vele

@delichris Mogen zeker niet klagen over de start

@Vlonkie De eerste klap is een daalder waard

@DGremlin Mogen niet klagen nee

@Tim' Ik kon hem bijna de nek omdraaien zeker toen wij die eerste pingel misten maar gelukkig liep het goed af. 

@Marius Moeten wel doorselecteren  vind ik

@Lensherr @DemoN @Brattbakk @glennix @MNie @Satioz thnx

@Tim Windt @Koenbres @keano77 

@denisio @Bogatyr

@DavyPeeters 

Oerlie  

@Titan @germandutch 

@MarcFM1 

@John Terry 2.0

@Nom de Guerre 

@chrisje1993 

@Mansveld 

@r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette   @Kevinreijnen @stef1978 

@Svenpunt 

@mannie510 @Vreven    @Thomassje123  @jefri  

@Fantasy @Al Veni @Keeza @FlyD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een stevig programma om te starten maar je zet meteen voortreffelijke resultaten neer. In de CL loot je wel erg zwaar. Rosenborg en Besiktas zijn de enige zwakkere tegenstanders. Al de andere ploegen zijn meteen een trapje of twee hoger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites