Vitesse88 Geplaatst 8 juni 2021 Share Geplaatst 8 juni 2021 1 uur geleden zei Socrates: Zou wel historisch zijn. Het zijn eigenlijk ook nog best ploegen die ik het gun. En die Oranje-ziekte komt mij ook de keel al uit. Overal oranje zooi, slechte reclames, vreselijke liedjes.. En waarom is eigenlijk een lied over Frans en Duits ineens een EK-lied? ‘wij zijn oranjeeeeee’. Debiele muziek, jumbo komt me echt de neus al uit en het toernooi moet nog beginnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 8 juni 2021 Share Geplaatst 8 juni 2021 Niks kan tegen deze parel op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 8 juni 2021 Share Geplaatst 8 juni 2021 Toch zie ik de problemen niet zo. Aan het eind van de rit gaat het vooral tussen spelers en ik zie niet in, waarom het Nederlands elftal niet bijna moeiteloos deze groep gaat doorkomen. En als ze eerste worden en niet de nummer 3 van groep F tegen komen ook de kwartfinale kunnen halen. En in die kwartfinale krijg je de Runners up van Groep A en B tegen, dus zelfs de halve finale is een zeer goede optie. Dan kom je de Fransen, Italianen en Portugezen enzovoorts tegen, dan wordt het vanzelf lastig, maar ja halve finale is best redelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 8 juni 2021 Share Geplaatst 8 juni 2021 Ah joh beetje chauvinisme @Socrates. Na ruim een jaar verplicht binnen zitten kan het EK mij niet vroeg genoeg beginnen. Al vliegen we er in de eerste ronde uit. Boeie. Het is een eindtoernooi, dus we worden sowieso wereldkampioen van Europa! Zondag met 22 graden tv in de tuin, bbqtje aan, wat vrienden uitnodigen en dan lekker saté vreten, pilsen en kut roepen tegen de tv. Perfecte avonden bestaan nie… oh wacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berjan1986 Geplaatst 8 juni 2021 Share Geplaatst 8 juni 2021 Op 6-6-2021 om 17:00 zei Socrates: Nja, 5-3-2 is een beetje makkelijk nalullen. Als het 3-4-1-2 is, kan je er bijvoorbeeld best prima mee spelen tegen kleinere tegenstanders. Zijn zat ploegen die daarmee structureel spelen. Gaan ook niet ineens tegen een mindere ploeg denken: oh, nee oké, dan 4-3-3. Dat is enorm Hollands, omdat dat het enige systeem is dat men hier kent. Je kan lullen over een systeempje, maar er moet een idee achter zitten. Je moet het juist invullen; qua type spelers, qua positionering en looplijnen/loopacties. En die onzin over 4-3-3: dan kan Frenkie minder risico nemen op het middenveld, moet hij vaker inzakken, is hij nog simpeler te dekken, krijgt De Roon nóg vaker de bal en ben je ineens afhankelijk van Berghuis op rechtsvoor. Memphis is als linksbuiten ook niet geweldig. Mist de snelheid die hij destijds bij PSV wél had. Te weinig diepte ook. Gewoon maar 4-3-3 spelen is akkoord gaan met poule doorkomen en dan er vrij kansloos uitvliegen. Sowieso: als je met dit materiaal boven jezelf uit wil stijgen, moet je echt twee voorin opstellen. Memphis en Gakpo/Malen, gokken op gogme van Memphis en diepte van een tweede man. Verder een groot middenveld dat zo dynamisch mogelijk kan spelen (en zonder De Roon en niet met Wijnaldum als tien) door een veilige back-up te hebben met 3 en op momenten 5 achterin. Ik heb jouw meningen eens bekeken en het gaat bijna nergens over... Als je tegen de kleinere landen wilt gaan spelen met Memphis en Gakpo/Malen dan heb je weinig verstand van zaken. Denk je bijvoorbeeld dat de tegenstanders gaan aanvallen tegen Nederland? Er zal weinig diepte zijn tegen Noord-Macedonie of Oekraine. Die houden de pot dicht en hopen op een puntje. Dus is het vrij logisch om met een spits als Weghorst te spelen. Het liefst in een 4-3-3 formatie, of misschien een 4-2-3-1 formatie. Zoals onder Bart van Merwijk het geval was. Als je met Memphis op linksbuiten speelt dan kan hij naar binnenkomen en ruimte maken voor Wijndal. Die kan dit bij AZ ook goed, al moet de afstemming met de spitsen en middenvelders iets beter worden. Berghuis bij oranje is een redelijk rechtsbuiten. Dat zag je bij andere wedstrijden ook, als hij erin kwam kreeg de spits tenminste nog een bruikbare bal. Tegen Oekraïne zal je misschien iets meer met snelle spelers kunnen doen, maar vooral tegen noord-Macedonie zal je 75% balbezit hebben en bijna altijd op de helft van de tegenstander spelen. Dan heb je aan een 5-3-2 echt totaal niks. Tevens snappen de media en Frank de Boer niet dat in 2014 de meeste punten behaald zijn toen Nederland gewoon 4-3-3 speelde. Steeds moest van Gaal repareren. Ook is het te makkelijk om de Roon af te vallen. In de media duikelt men over elkaar heen om hem af te schieten. Maar een middenveld met alleen maar voetballende spelers wordt afgestraft. Je hebt een breker nodig. Dat de Roon 13 keer de bal verloor zegt op zich ook niet zoveel. Daar waren goede ballen bij (bijvoorbeeld die lange bal op Memphis maar Memphis verstopte zich achter zijn tegenstander) die verkeerd begrepen werden. Tevens deden de Jong en Wijnaldum weinig om zichzelf vrij te lopen. En als de Jong al moeite heeft met mandekking tegen Georgie en Schotland vrees ik voor het EK. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berjan1986 Geplaatst 8 juni 2021 Share Geplaatst 8 juni 2021 1 uur geleden zei Vitesse88: ‘wij zijn oranjeeeeee’. Debiele muziek, jumbo komt me echt de neus al uit en het toernooi moet nog beginnen die reclame van AH vond ik wel geinig. Eerst zat ik me enorm te storen aan het enthousiasme van die vrouw. Totdat ze in de AH blijkt te zijn en AH zichzelf op de hak neemt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 9 juni 2021 Share Geplaatst 9 juni 2021 15 uur geleden zei Berjan1986: Ik heb jouw meningen eens bekeken en het gaat bijna nergens over... Als je tegen de kleinere landen wilt gaan spelen met Memphis en Gakpo/Malen dan heb je weinig verstand van zaken. Denk je bijvoorbeeld dat de tegenstanders gaan aanvallen tegen Nederland? Er zal weinig diepte zijn tegen Noord-Macedonie of Oekraine. Die houden de pot dicht en hopen op een puntje. Dus is het vrij logisch om met een spits als Weghorst te spelen. Het liefst in een 4-3-3 formatie, of misschien een 4-2-3-1 formatie. Zoals onder Bart van Merwijk het geval was. Als je met Memphis op linksbuiten speelt dan kan hij naar binnenkomen en ruimte maken voor Wijndal. Die kan dit bij AZ ook goed, al moet de afstemming met de spitsen en middenvelders iets beter worden. Berghuis bij oranje is een redelijk rechtsbuiten. Dat zag je bij andere wedstrijden ook, als hij erin kwam kreeg de spits tenminste nog een bruikbare bal. Tegen Oekraïne zal je misschien iets meer met snelle spelers kunnen doen, maar vooral tegen noord-Macedonie zal je 75% balbezit hebben en bijna altijd op de helft van de tegenstander spelen. Dan heb je aan een 5-3-2 echt totaal niks. Tevens snappen de media en Frank de Boer niet dat in 2014 de meeste punten behaald zijn toen Nederland gewoon 4-3-3 speelde. Steeds moest van Gaal repareren. Ook is het te makkelijk om de Roon af te vallen. In de media duikelt men over elkaar heen om hem af te schieten. Maar een middenveld met alleen maar voetballende spelers wordt afgestraft. Je hebt een breker nodig. Dat de Roon 13 keer de bal verloor zegt op zich ook niet zoveel. Daar waren goede ballen bij (bijvoorbeeld die lange bal op Memphis maar Memphis verstopte zich achter zijn tegenstander) die verkeerd begrepen werden. Tevens deden de Jong en Wijnaldum weinig om zichzelf vrij te lopen. En als de Jong al moeite heeft met mandekking tegen Georgie en Schotland vrees ik voor het EK. Voor ploegen die zich ingraven lijkt me een statische spits en naar binnenkomende vleugelspitsen nou niet bepaald gewenst. Zelfde probleem waar Ajax altijd tegenaan loopt. Je loopt dan een soort fuik in waardoor de ruimte om te voetballen alleen maar NOG kleiner wordt en het NOG gemakkelijker te verdedigen is. Als je Depay en Berguis opstelt aan de buitenkant zullen die alleen maar naar hun goede been draaien en de ruimtes kleiner maken. Moet je niet willen. Daarnaast heb je geen enkele middenvelder die een steekpass kan geven. Wijnaldum kan alleen rennen en is op zijn best als hij wordt overgeslagen, De Jong is het beste met de bal aan de voet en De Roon.... tja. Alle drie de ploegen gaan zich ingraven tegen Oranje, dus moet je ze uit de tent lokken. Dat doe je door de ruimtes groot te laten. Een 3-5-2 a la Conte kan dan zeker een goed wapen zijn. Maar dan moet je niet Dumfries en Wijndal opstellen, maar gewoon schijt hebben en met Van Aanholt op links en Promes (dat ik dit ooit zou zeggen) op rechts. Door daar aanvallend te staan kun je heel snel van flank wisselen en kun je telkens de ruimtes opzoeken. Een 4-3-3 zou ook kunnen werken, maar dan moet je veel meer beweging hebben, zowel voorin als op het middenveld. En laten we eerlijk zijn, dat hebben we niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 9 juni 2021 Share Geplaatst 9 juni 2021 Ben wel benieuwd wat er met Promessi gaat gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 9 juni 2021 Share Geplaatst 9 juni 2021 (bewerkt) 22 uur geleden zei Socrates: bij de bakker Bestaan die nog jah ? Laatste keer dat ik die heb gezien was ik nog een klein kind (gisteren dus, voor de grappenmakers). Nee maar die zijn volledig uit het straatbeeld verdwenen. Enkel nog een banketbakker, maar die zie ik ook steeds meer verdwijnen. 9 juni 2021 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 9 juni 2021 Share Geplaatst 9 juni 2021 (bewerkt) Op 7-6-2021 om 22:25 zei Socrates: Over Frenkie? Pardon? Zeg daar niets bijzonders, hoor. En tja, daar verschillen we dan maar gewoon van mening. In mijn ogen is een voorhoede van drie dé manier om jezelf tot pure middelmaat te maken. De kracht van dit elftal ligt elders. Nogal kortzichtig trouwens met je verhaal over backs en dat is het systeem. Veel ploegen gebruiken het systeem vanwege het benutten van dynamiek binnen de ploeg (denk ook aan middenveld) of om voor een meer directe speelstijl te gaan. Tot op heden heb ik Frenkie met veel meer ruimte én risicovoller zien spelen met een viermansverdediging dan met drie centrale mensen achter zich. Juist door in te zakken, krijgt hij de bal met het gezicht naar voren en kan hij zijn spel veel beter kwijt. Ook is er meer ruimte voor hem en is hij dus moeilijker te dekken. Heb je gezien hoe makkelijk hij vastgezet werd tegen Georgië? Je kunt toch moeilijk beweren dat Frenkie in dit systeem tot nu toe in zijn kracht heeft gespeeld. En wat ik zeg over backs en het systeem is misschien kortzichtig, maar dat is hoe Nederland momenteel speelt. Je kunt hier een prachtige verhandeling ophangen over hoe het systeem ook veel dynamischer neergezet kan worden en hoe veel ploegen het doen, maar het gaat hier over Oranje. En dat is onder De Boer in een 5-3-2 gewoon huilen met de pet op. En dus moeten we daarvan afstappen. Je kunt er een enorm theoretisch verhaal van maken, maar we hebben het hier over de huidige situatie. Overigens lijkt het me duidelijk dat de kracht van dit elftal ergens anders ligt. De vraag is waarom je die kracht nog verder zou versterken, als je elders te kort komt. 9 juni 2021 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 9 juni 2021 Share Geplaatst 9 juni 2021 Moeten jullie niet gewoon blij zijn dat jullie er sinds 2014 nog eens bij zijn op een groot tornooi i.p.v. constant te lopen zeiken? Al die jonge talenten kunnen hier de nodige ervaringen opdoen waarbij jullie vanaf de volgende EK's en WK's de vruchten van kunnen plukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 9 juni 2021 Share Geplaatst 9 juni 2021 3 minuten geleden zei DGremlin: Al die jonge talenten kunnen hier de nodige ervaringen opdoen waarbij jullie vanaf de volgende EK's en WK's de vruchten van kunnen plukken. Helaas dat daarvoor de jonge talenten ontbreken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 9 juni 2021 Share Geplaatst 9 juni 2021 2 minuten geleden zei 007mark: Helaas dat daarvoor de jonge talenten ontbreken. Owen Wijndal, Ryan Gravenberch, Teun Koopmeiners, Juriën Timber? Donyell Malen ? Cody Gakpo? Zelfs voor Mathijs De Light en Frenkie De Jong wordt dit ervaring waar ze komende tornooien nog veel aan zullen hebben.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 9 juni 2021 Share Geplaatst 9 juni 2021 1 uur geleden zei DGremlin: Owen Wijndal, Ryan Gravenberch, Teun Koopmeiners, Juriën Timber? Donyell Malen ? Cody Gakpo? Zelfs voor Mathijs De Light en Frenkie De Jong wordt dit ervaring waar ze komende tornooien nog veel aan zullen hebben.. Ik denk dat het meer de angst is naar komende zondag. Volgens mij zien de meeste supporters Nederland liever niet meedoen dan er zo afgaan. Overigens heb ik er gewoon zin an, jammer van de openingswedstrijd maar ik laat me graag verrassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 9 juni 2021 Share Geplaatst 9 juni 2021 Ik denk nog steeds niet dat ze echt afgaan hoor. Ik zie het toch echt nog niet. Straks met de thuis fans er op drie wedstrijden achter elkaar. Ik zie ze echt niet zo zwaar afgaan dat ze van alle drie de teams maar twee of drie punten pakken en naar huis gaan. Het kan altijd, maar het is niet logisch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 9 juni 2021 Share Geplaatst 9 juni 2021 (bewerkt) Nederland zit toch ook aan de gunstige kant van het schema? Mochten ze 1 worden spelen ze sowieso al tegen een nummer 3 dacht ik en daarna ook nog een relatief gunstige ploeg. Zie België wel als potentieel grootste tegenvaller. 9 juni 2021 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 9 juni 2021 Share Geplaatst 9 juni 2021 35 minuten geleden zei Regis: Nederland zit toch ook aan de gunstige kant van het schema? Mochten ze 1 worden spelen ze sowieso al tegen een nummer 3 dacht ik en daarna ook nog een relatief gunstige ploeg. Zie België wel als potentieel grootste tegenvaller. Say what. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 9 juni 2021 Share Geplaatst 9 juni 2021 44 minuten geleden zei himan: Ik denk nog steeds niet dat ze echt afgaan hoor. Ik zie het toch echt nog niet. Straks met de thuis fans er op drie wedstrijden achter elkaar. Ik zie ze echt niet zo zwaar afgaan dat ze van alle drie de teams maar twee of drie punten pakken en naar huis gaan. Het kan altijd, maar het is niet logisch. Bij mij wordt NL 1e in de poule met 5 punten en beter doelsaldo dan Oekraïne en Oostenrijk die ook 5 punten pakken. Maar 5 punten halen en dan de ronde erna alsnog uitgeschakeld worden, dan zou nog steeds een redelijk afgang zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 10 juni 2021 Share Geplaatst 10 juni 2021 14 uur geleden zei Regis: Nederland zit toch ook aan de gunstige kant van het schema? Mochten ze 1 worden spelen ze sowieso al tegen een nummer 3 dacht ik en daarna ook nog een relatief gunstige ploeg. Zie België wel als potentieel grootste tegenvaller. Ik ook wel hoor. Toch beetje de laatste kans voor de 'gouden generatie' om iets te pakken. Kan bijna alleen maar tegenvallen... tenzij ze het EK pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 10 juni 2021 Share Geplaatst 10 juni 2021 (bewerkt) Tjah het is geen prijs; maar de leukste ploeg op WK 2018 en een derde plek, drie jaar lang nummer één van de wereld en nu bijvoorbeeld de halve finale op het nippertje verliezen van Frankrijk/Portugal. Dan weet ik niet of het tegen heeft gevallen. En het is niet dat na de gouden generatie de voetbalsport door wordt opgeheven en er nooit meer een kans komt Kom nu deze quote van Martinez tegen: "Winning a major tournament sometimes comes down to small details. Looking back, many teams never won a major tournament - the Brazil of '82, Netherlands of Johan Cruijff. There are many examples of nations that had incredible inspiration without winning a tournament." 10 juni 2021 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 12 juni 2021 Share Geplaatst 12 juni 2021 Stekelenburg eerste keeper en De Ligt zit morgen niet bij de selectie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 12 juni 2021 Share Geplaatst 12 juni 2021 9 minuten geleden zei delichris: Stekelenburg eerste keeper en De Ligt zit morgen niet bij de selectie. Allebei geen verrassing toch? Beide kon je een paar dagen geleden ook al invullen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 12 juni 2021 Share Geplaatst 12 juni 2021 1 minuut geleden zei Michaelinho*: Allebei geen verrassing toch? Beide kon je een paar dagen geleden ook al invullen. Ik had hoop dat Krul de eerste keeper zou worden vooral omdat hij aldoor erbij was. De Ligt is logisch, maar ze hebben het geprobeerd. We gaan De Ligt nog nodig hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 juni 2021 Share Geplaatst 12 juni 2021 En we gaan dus 5-3-2 spelen. Oh dit word om te janken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 13 juni 2021 Share Geplaatst 13 juni 2021 (bewerkt) Ik zat trouwens nog te denken @Socrates over jouw opmerking dat 3-4-3 vaak superieur is aan 4-3-3/4-2-3-1. Nu zat ik vanavond naar de Belgen te kijken en juist 4-2-3-1 lijkt mij uitermate geschikt om hen tactisch te bestrijden. Natuurlijk niet op de klassieke manier, maar als je de backs modern laat spelen (waardoor ze in de praktijk vaak op de Belgische flankspelers uitkomen) en je zet je buitenspelers meer aan de binnenkant, creëer je volgens mij een situatie waarin hun 3 cv's tegenover 1 spits staan. En dan heb je dus altijd een man over in de as van het veld, als je zelf voor de zekerheid ook een man meer achterin houdt dan zij aanvallers hebben. Heb ook in balbezit nog wel ideeën, lijkt mij leuk om zonder scherpe kantjes eens door te akkeren. Zin in? 13 juni 2021 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten