Jump to content

Nederlands Elftal

Baddoo
 Share

Recommended Posts

Het probleem is dat je tegen Schotland normaal gesproken gewoon 4-3-3 wilt spelen net als alle wedstrijden in de groepsfase, maar dat je pas wilt veranderen in de kwartfinale of zo als de tegenstander daar naar is. Aan de andere kant wil je ideeën ook inslijpen, maar dat gaat hier niet echt goed, nu hebben ze weinig vertrouwen hier in. 

Typisch potje van Frank de Boer. Heel veel onnuttig heen en weer tikken, om er weinig mee te creeeren. Vervolgens weten we het niet meer, dus brengen we Luuk de Jong maar.

Nu vind ik dit elftal geen sowieso geen favoriet voor de EK-titel, maar hier kun je zoveel meer uit halen.

Nuttig potje was dit. Niet om aan te gluren en dan ook nog de plaatselijke Gozobuyuk aan de fluit. 

Voor een systeem met vijf verdedigers speelden de centrale drie veel te smal. Met name het eerste half uur stond De Roon daardoor volledig in de weg in de opbouw. De flanken staan tegelijkertijd heel hoog, en dus onbereikbaar... 

Je kan prima tegen zo'n ploeg in een systeem als dit spelen, maar dan moeten je vleugelmiddenvelders doorkomen, je controleurs dynamisch spelen, je tien moet goed tussen de linies kunnen spelen en je twee voorste spelers moeten in de ruimtes tussen de verdedigers van de tegenstander komen. Maar dat snapt De Boer allemaal niet.

Los van de overduidelijke fouten die hij als trainer maakt, zou het allemaal wel goed gaan met Frank? Menig ipv Promes, verwart Klaassen en Van de Beek, denkt blijkbaar dat hij spelers heeft gebeld die hij helemaal niet gebeld heeft. 

Edited by PJHoutman

Je begint steeds beter die Inter-spelers te begrijpen die zeiden dat er bij zijn besprekingen geen touw aan vast te knopen viel. Dat hij op tactisch gebied een enorme beunhaas is heeft hij ook maar weer bewezen. En dan zal je zien dat het klootjesvolk straks de schuld geeft aan een systeem, terwijl het vooral de uitvoering en invulling ervan is dat niet klopt. 

Citaat

'De pijn zit hem vooral in het feit dat ik deze mokerslag niet zag aankomen. Bij de bekendmaking van de EK-selectie was ik nog zijn eerste keeper', aldus Cillessen.

'Hij wist toen al dat ik positief getest was', vervolgt Cillessen. 'Vervolgens zei hij zondag in Portugal dat ik direct bij de groep zou aansluiten als de uitslag van mijn dagelijkse sneltest negatief was en die van de daaropvolgende PCR-test ook. Desnoods zou ik na het trainingskamp pas aanhaken. Ik heb écht geen idee wat er is veranderd. Ik heb ook nooit iets anders gehoord. Totdat de bondscoach me dinsdag belde. Dat maakt het extra wrang.'

Ook omdat Cillessen het besluit totaal niet snapt. 'De regels staan het toe om keepers tijdens het toernooi te vervangen en er was nog tijd zat! Ik heb vanwege corona één dag verkoudheidsklachten gehad, maar verder 0,0 problemen. En dan wordt er nu gezegd dat ik niet fit ben

https://www.whoscored.com/Players/90811/Show/Jasper-Cillessen

Vroeger wilde iedereen Cillesen terwijl ie nOOIT speelde voor Barcelona. En nu komt iedereen met hooivorken omdat ie er niet bij is terwijl ie zelfs nu voor Valencia maar 10! maar 10 competitie duels gespeeld heeft dit seizoen. Die Cillesen massa hysterie slaat echt nergens op!!

DIk terecht dat ie thuis blijft

Edited by Kyrill

1 uur geleden zei Kyrill:

https://www.whoscored.com/Players/90811/Show/Jasper-Cillessen

Vroeger wilde iedereen Cillesen terwijl ie nOOIT speelde voor Barcelona. En nu komt iedereen met hooivorken omdat ie er niet bij is terwijl ie zelfs nu voor Valencia maar 10! maar 10 competitie duels gespeeld heeft dit seizoen. Die Cillesen massa hysterie slaat echt nergens op!!

DIk terecht dat ie thuis blijft

Twee jaar geleden was het nog schandalig dat Weghorst debuteerde. Nu was het schandalig dat hij er steeds niet bij zat. Mensen vinden gewoon snel dingen schandalig. 

Uiteindelijk is het allemaal een grote act jongens! Spelers verwarren, gekke systemen spelen in de voorbereiding, keepers niet oproepen. Het is allemaal een act om de aandacht te vestigen op Frank de Boer en niet op het ontbreken van kwaliteiten van de spelersgroep. We worden Europees Kampioen en na de titel onthult Frank de Boer dat het allemaal geacteerd was.

Op Twitter wordt De Boer bekritiseerd vanwege zijn verspreking, daar het niet de eerste misser is die hij maakt. De bondscoach wordt gewezen op andere missers die hij maakte rondom het Nederlands elftal. Hij liet Anwar El Ghazi met een appje weten dat hij niet werd opgenomen in de EK-selectie, terwijl Jeremiah St. Juste niet eens op de hoogte werd gebracht over het feit dat hij de voorselectie niet had overleefd. Op een eerdere persconferentie zei De Boer dat hij het opvallend vond hoeveel speelminuten Donny van de Beek afgelopen seizoen had gemaakt. De trainer dacht aan meer dan vierduizend minuten, maar dat bleken er slechts ruim veertienhonderd te zijn.

Frank de Boer meest ongeschikte bondscoach in jaren (jaar of vier, maar toch)

1 uur geleden zei E2E:

Twee jaar geleden was het nog schandalig dat Weghorst debuteerde. Nu was het schandalig dat hij er steeds niet bij zat. Mensen vinden gewoon snel dingen schandalig. 

Daar heb je zkr gelijk in! Opinie in sport veranderd met minuut