Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei NicoHaak:

"Flikker op!"

Iemand die dat soort dingen roept in een interview is het druk papier niet waard.

Overigens heeft ie wel gelijk dat Davids alleen maar assistent is geworden vanwege zijn huidskleur, want die heeft het verder nog letterlijk nergens laten zien. Dat maakt het alleen maar nog triester voor de mensen die hun vak veel beter uitvoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei La Pulga:

Overigens heeft ie wel gelijk dat Davids alleen maar assistent is geworden vanwege zijn huidskleur, want die heeft het verder nog letterlijk nergens laten zien. Dat maakt het alleen maar nog triester voor de mensen die hun vak veel beter uitvoeren.

Bij Barnet deed hij toch vaak zelf mee als manager en pakte hij enkele rode kaarten? Hopelijk mag hij van Louis ook een keer meedoen als je dik voorstaat in de groepsfase vh WK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei NicoHaak:

Bij Barnet deed hij toch vaak zelf mee als manager en pakte hij enkele rode kaarten? Hopelijk mag hij van Louis ook een keer meedoen als je dik voorstaat in de groepsfase vh WK.

In dit soort gevallen zitten de rode kaarten en racismekaarten niet ver van elkaar vandaan nee. 

Als trainer bij dat team in Portugal is die ook meerdere keren weggestuurd. 

O ja, ik ben de laatste die zal ontkennen dat racisme bestaat, maar in dit geval geef ik Gullit toch wel ongelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei La Pulga:

Dit is toch wel weer jammer van Gullit. Noem dan één donkere trainer die het recht heeft om bondscoach te worden. Fraser kwam er heel erg dichtbij maar blijkbaar is die ook net niet goed genoeg.

Ik lees vooral dat hij het idee heeft dat donkere trainers er alleen maar bij zitten om een vinkje te kunnen zetten. Daar zou de aanstelling van eerst Gullit en daarna Davids natuurlijk wel op kunnen wijzen. Fräser had dan weer wel een okay trainerscarrière, maar ik heb geen idee of hij wel verantwoordelijkheden kreeg. 

Verder is het natuurlijk inderdaad zo dat er geen enkele donkere trainer is die op dit moment op het punt staat om door te breken als bondscoach. Wat wel een interessante vraag is, is waarom dat dan zo is. In de generaties waarvan nu trainers bij grote clubs terecht komen (Van Bommel, Van Nistelrooy, Cocu, Slot, een paar jaar ouder Ten Hag) zaten een hoop donkere spelers die het op topniveau hebben gemaakt - maar ook die gewoon een leuke Eredivisiecarrières hadden zoals bijv. Slot. Bogarde, Kluivert, Davids, Bouma, Melchiot, maar ook bijvoorbeeld een Romano Denneboom of Robin Nelisse. Die wandelen echter niet zomaar een baantje bij bijvoorbeeld PSV binnen zoals Van Nistelrooy, Cocu en Van Bommel deden. 

Niet dat ik hier naar racisme wijs hoor, want ik heb geen idee wat de oorzaak is, maar dat er een gat is tussen de ervaringen van donkere trainers en de rest is opmerkelijk. Ook omdat je in bijvoorbeeld Engeland, Frankrijk en Duitsland grotendeels hetzelfde ziet; relatief veel donkere spelers in de vertegenwoordigende elftallen en de profdivisies, maar ook nu 30 jaar later nog vrij weinig trainers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei PJHoutman:

Ik lees vooral dat hij het idee heeft dat donkere trainers er alleen maar bij zitten om een vinkje te kunnen zetten. Daar zou de aanstelling van eerst Gullit en daarna Davids natuurlijk wel op kunnen wijzen. Fräser had dan weer wel een okay trainerscarrière, maar ik heb geen idee of hij wel verantwoordelijkheden kreeg. 

Verder is het natuurlijk inderdaad zo dat er geen enkele donkere trainer is die op dit moment op het punt staat om door te breken als bondscoach. Wat wel een interessante vraag is, is waarom dat dan zo is. In de generaties waarvan nu trainers bij grote clubs terecht komen (Van Bommel, Van Nistelrooy, Cocu, Slot, een paar jaar ouder Ten Hag) zaten een hoop donkere spelers die het op topniveau hebben gemaakt - maar ook die gewoon een leuke Eredivisiecarrières hadden zoals bijv. Slot. Bogarde, Kluivert, Davids, Bouma, Melchiot, maar ook bijvoorbeeld een Romano Denneboom of Robin Nelisse. Die wandelen echter niet zomaar een baantje bij bijvoorbeeld PSV binnen zoals Van Nistelrooy, Cocu en Van Bommel deden. 

Niet dat ik hier naar racisme wijs hoor, want ik heb geen idee wat de oorzaak is, maar dat er een gat is tussen de ervaringen van donkere trainers en de rest is opmerkelijk. Ook omdat je in bijvoorbeeld Engeland, Frankrijk en Duitsland grotendeels hetzelfde ziet; relatief veel donkere spelers in de vertegenwoordigende elftallen en de profdivisies, maar ook nu 30 jaar later nog vrij weinig trainers. 

Ik denk dat het voornamelijk met interesse te maken heeft.

Kluivert had namelijk hetzelfde kunnen krijgen als F. de Boer bij Ajax maar koos er voor om naar Barcelona te gaan (wat natuurlijk logisch is) en een Demy de Zeeuw kiest er voor om zijn eigen merk uit te breiden (die had ook wel inzicht op het spelletje)  Van Hooijdonk en Hasselbaink kozen voor het leven als een analist en Melchiot heb ik echt even geen idee over.  Van der Vaart en Sneijder hebben daar ook voor gekozen en krijgt Kuyt nu een kans bij ADO waar hij juist een donkere trainer vervangt omdat die gewoonweg raar is. 

Seedorf heeft bijvoorbeeld ook redelijk makkelijk de kans gekregen en heeft zich ook niet kunnen bewijzen als trainer. Viera doet het bijvoorbeeld wel degelijk in zijn trainersloopbaan terwijl Henry nogal is geflopt bij Monaco. 

Als ik een toekomstige bondscoach moet opnoemen voor over een paar jaar zal het voor mij Maduro zijn, die blinkt uit bij ESPN als analyticus en ook zijn jeugdteam in Almere doet ie het erg goed. Hij laat ook telkens zijn ambities uitte en heeft er zelf voor gekozen om wat lager te beginnen. Ook Bogarde en Reiziger doen het goed bij Ajax maar blijkbaar zijn zij nog niet goed genoeg om eindverantwoordelijkheid te geven. 

Trouwens, Gullit zelf heeft natuurlijk ook helemaal niets bewezen als trainer. Die was voornamelijk meer bezig op te scheppen over social media dan dat je hem tactisch iets goeds heb horen zeggen. 

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei PJHoutman:

Zal het er misschien ook mee te maken hebben dat dit nou niet bepaald de meest voorbeeldige voetballers/mensen zijn geweest gedurende hun carrière? Even kijkend naar het huidige Nederlandse elftal, denk je dan dat spelers als Depay, Promes, Lang en Bergwijn een goede trainer zouden worden? Die gasten kunnen nog geen volzin uitspreken als die voor ze getekend wordt en blinken uit in domme uitspraken in interviews, allerlei randzaken. Dat geld ook voor de dikgedrukte namen. Een trainer met een biografie die heet "Deze neger buigt voor niemand" neem je toch nooit meer serieus? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Chiemel:

Schakel pas net in. Nul kansen gecreëerd volgens de statistieken. Hoe doet Schouten het? 

Oh, en goal :D

Ben wel positief verrast. Lekker Frenkie-achtig flegmatiek op het middenveld aan het dartelen wel, maar kan wat meer vooruit spelen in plaats van tikkies breed en terug in mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei La Pulga:

Dit is toch wel weer jammer van Gullit. Noem dan één donkere trainer die het recht heeft om bondscoach te worden. Fraser kwam er heel erg dichtbij maar blijkbaar is die ook net niet goed genoeg.

Rijkaard hebben ze toch benaderd? Maar die heeft bedankt. Het gaat toch om kwaliteit. Wordt echt wel moe van dit soort geneuzel. 

Wedstrijd is echt om te huilen, maar dat ze hem alsnog zo winnen. Belachelijk eigenlijk haha. Een aantal jongens hebben in ieder geval laten zien dat ze niks in oranje te zoeken hebben. Scheelt van Gaal weer wat gepuzzel. Teze, Hateboer (alweer), 1 tempo Teuntje.. Weghorst alleen laten invallen lijkt mij het beste. 

bewerkt door Vitesse88
Link naar opmerking
Deel via andere websites