Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice MU #4

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Jr9M60U.png

The Voice is terug op het forum. We gaan weer op zoek naar "onbekend" talent. Het woord onbekend is natuurlijk moeilijk te omschrijven omdat dit voor iedereen anders kan zijn. Kijk daarom goed voor jezelf eerst of de door jou gekozen artiesten niet te bekend zijn. Ook deze editie kan je je weer voor 2 verschillende posities aanmelden. Deelnemer en Coach. 

Deelnemer: Als deelnemer stuur je 5 verschillende artiesten met een nummer in. Houd wel rekening ermee dat je ook minimaal 5 live optredens kan vinden van de artiest. De eerste twee rondes zal nog NIET live gekozen worden. Waar de artiest vandaan komt heb je volledig eigen zicht op. Of hij nu uit Nederland, Amerika, Australië of zelfs landen als Myanmar, Mozambique of Maleisië. Elke nationaliteit is hierin mogelijk. Je stuurt je 5 inzendingen in een PB naar mij.

Coach: Ook nu ben ik weer op zoek naar 3 coaches. Afhankelijk van de aantal aanmeldingen kan hier nog een 4de bij komen. Solliciteren naar de positie van Coach doe je door een PB te sturen waarom ik jou als coach moet kiezen. Ik ga op zoek naar een gevarieerde groep. Wees ook uniek in je sollicitatie, want dan heb je de grootste kans dat ik die het beste onthoud  . Naast de sollicitatie voor coach wil ik je ook vragen om eventueel al je inzendingen als deelnemer erbij te sturen mits je dat wilt natuurlijk. Dit zodat ik je dan meteen als deelnemer erbij kan zetten als je niet gekozen zou worden.

Teams:

@ivago
1. Auditie 4 - @chrisje1993
2. Auditie 7 - @Djurovski
3. Auditie 14 - @chrisje1993
4. Auditie 16 - @Kyrill
5. Auditie 19 - @ElPrincipito
6. Auditie 22 - @Djurovski
7. Auditie 23 - @Badmuts

8. Auditie 29 - @Badmuts 

9. Auditie 36 - @Djurovski

10. Auditie 39 - @Bolderbast
11. Auditie 45 - @Kyrill
12. 

@nasje92
1. Auditie 1 - @chrisje1993 
2. Auditie 13 - @Badmuts
3. Auditie 15 - @ElPrincipito
4. Auditie 17 - @Djurovski
5. Auditie 18 - @Bolderbast
6. Auditie 21 - @chrisje1993
7. Auditie 25 - @ElPrincipito
8. Auditie 27 - @chrisje1993

9. Auditie 28 - @ElPrincipito

10. Auditie 31 - @ElPrincipito 
11. Auditie 43 - @chrisje1993
12. 

@Grote Ree
1. Auditie 5 - @Bolderbast
2. Auditie 8 - @chrisje1993
3. Auditie 9 - @Badmuts
4. Auditie 12 - @ElPrincipito
5. Auditie 26 - @ElPrincipito
6. Auditie 32 - @ElPrincipito
7. Auditie 34 - @chrisje1993
8. Auditie 37 - @Djurovski
9. Auditie 38 - @Kyrill
10. Auditie 44 - @ElPrincipito
11. 
12. 

@Tamara84 @Oerlie @Djurovski @Kyrill @Jeroen. @bas2204 @Kowet @Giroud @nasje92 @hjs @Grote Ree @Laki @Fabian. @Satyr @ivago @timpy00 @Bolderbast @007mark @ElPrincipito @Keko @Rogier. @The Saint @Titan @Bogatyr @Tim' @Steels @xanderoo @ElMarcos @bas huijsmans @Urbeto @KayDeManaager @Vreven @Roprop @Badmuts @Rykjvk1 @aron24 @Juca @Dansmeister @Hakai @RubenS2 @neva @Zawisza En eventuele andere die nu ook mee willen doen!

bewerkt door chrisje1993
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En jawel beste Voice-publiek, hierbij is de eerste coach gekend.

Haal jullie Elvissen, Tom Jonesen, Shirley Bassey's en La Esterella's maar uit de kast want de keuze is gevallen op deze ouwe rot. 

Ik popel alvast om een topteam samen te stellen dat zo divers en uniek mogelijk klinkt. De dertien in een dozijn singer-songwriters, mummelende country-neuzelaars en ééndimensionale popsterretjes zullen bij mij op weinig bijval kunnen rekenen (hoewel zeg nooit nooit) maar verder sta ik open om vooral verrast en verwarmd te worden.

Laat die Mexican Wave maar losbarsten want hier is ie dan, the one and only...ivago!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lF11pRY.png

Voorlopige deadline ligt op 16-12 15:00 Uur! 

In de loop van deze week zullen ook de andere coaches zich bekend gaan maken. Afhankelijk van hoeveel aanmeldingen nog binnen gaan komen of het er 3 of 4 in totaal gaan zijn.

Momenteel zit ik op 32 inzendingen. Hier wil ik nog minimaal 28 inzendingen bij. Dit ook vanwege de twee man waarbij de inzendingen nog wegvallen en ik op minimaal 50 inzendingen wil zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is tijd om de tweede coach te onthullen! Daar waar mijn collega-coach laat weten waar zijn hart niet naar uitgaat, gaat die van mij juist harder kloppen van het Country & Singer Songwriter genre. Ze noemen mij niet voor niets de Blake Shelton van de lage landen! Echter, blijft mijn speelveld open en word ik graag verrast. Op naar een uniek en divers team💪🏻

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan is daar coach nummer drie. Ik mag dan de afgelopen week voornamelijk als aangeschoten wild hebben gefungeerd, met mijn oren is nog niets mis. Wie mij zich van de vorige Voice-edities kan herinneren, weet dat ik een nogal breede muzieksmaak heb. De dartelende hinden met hun engelengezang zijn van harte welkom in mijn roedel, maar ook het zware mannengeburl mag er zijn in Team Ree. Wordt mijn team gegarandeerd divers of uniek? Geen idee, ik ben gewoon op zoek naar he(r)t beste zangtalent en pin mij nergens op vast. Hoe dan ook, het wordt Groots met een zachte Ree!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

YyPRo9x.png

Helaas zijn de aantal inzendingen nog niet echt genoeg om dit te kunnen starten. Hierdoor heb ik besloten dat iedereen er max. 10 mag inzenden. Kom je tot minder ipv 10 is natuurlijk ook niet erg. Daarnaast heb ik de deadline tot komend weekend verschoven. Rekening houdend natuurlijk met de feestdagen dat hij daar logischerwijs even stil staat. Zondagavond ga ik sowieso beginnen dan maar met wat weinig aanmeldingen eventueel. Dan skip ik een ronde wel die ik gepland had.

@Kyrill @ElPrincipito @Djurovski @Badmuts @Bolderbast @nasje92 @Grote Ree @ivago en eventueel nog mensen die alsnog mee willen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

r5sJFyi.png

Aangezien ik geen nieuwe inzendingen meer verwacht zullen de eerste auditie's gepost gaan worden. Ik ga ze per 3 tegelijk posten. Ik weet dat we de feestdagen ook ingaan dus hoe hoog het tempo meteen gaat zijn weet ik nu nog niet. Ik wens iedereen veel plezier en de coaches @ivago @nasje92 @Grote Ree succes met het samenstellen van jullie team. Er mogen maximaal 12 artiesten in je team!

Auditie 1:

Auditie 2:

Auditie 3:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, een nieuw seizoen gaat van start!

Auditie 1: Een slick geproduceerd popliedje. Ik ga wel erg slecht op de intonatie van deze zanger en vooral de hoge hoeveelheid lucht die hij in de coupletten eruit gooit bij iedere klank. Het klinkt me allemaal net iets te gepolijst, te gemaakt en ook te geforceerd. Verder heb ik het vermoeden dat met name het rauwe randje dat deze zanger in het refrein aanzet, niet live door hem is te evenaren. 

Verdict: Niet gedraaid

Auditie 2: Haha, in wat voor hysterische achtbaan ben ik nu weer beland?! Mijn drummersziel moet lachen om de vrachtlading aan dubbele basses waarmee dit nummer vakkundig volgeplamuurd is. Vind de combinatie van en het contrast tussen de mannengrunt en de hoge vrouwenstem ook wel geinig. Ik heb me wel kostelijk vermaakt met de absurditeit en het over-de-top-gehalte van deze vier minuut 35. Is de zang echter kwalitatief overtuigend genoeg om mij te laten draaien? Nee, absoluut niet. Kwestie van 'ingestuurd bij het verkeerde format' denk ik zo. Stiekem hoop ik dat één van de andere coaches wel gaat draaien, al is het alleen maar omdat ik nieuwsgierig ben naar het verdere absurdisme van deze act. 

Auditie 3: Kon het contrast met de vorige auditie nog groter? Volgens mij doet onze lieftallige organisator het er gewoon om! Ik wandel hier zo rechtstreeks een Disneyfilm in. Het enige wat ik mis is een mannelijke duetzanger, dat had het zoetsappige kerstgevoel afgemaakt! Laat even duidelijk zijn dat de suikerspinvibe in deze song niet echt mijn cup of tea is. Maar het is allesbehalve slecht gezongen. Toch vind ik het allemaal iets te netjes, teveel tegen musical aan hangend. Daardoor komt het niet echt binnen bij me, terwijl het technisch best prima gedaan is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 1:

We trappen af met een doorsnee popsong. Genregewijs iets wat niet in mijn straatje past maar ik nam me voor hierbij een open mind te behouden en vooral te focussen op de stem. Deze heer voldoet dan echter niet. Nergens wist hij mij te pakken, vlakke zanglijnen en de refreinen klinken genepen en geforceerd. Hoe zeer ik zit ook zit te popelen om op mijn draaiknop te rammen gebeurt dit nu nog niet.

Niet gedraaid

Auditie 2:

Ik weet perfect wie deze gekke Japanners zijn. Bij het ontdekken van Gimme Chocolate van een min of meer soortgelijke Japanse band leerde ik ook deze kennen. Het is een leuke gimmick en entertainend voor één nummertje. Vocaal stelt het echter weinig voor, en aangezien ik aan één nummertje genoeg heb van deze band, kreeg ik dat bij deze. Zou in een ander topic een +1 hebben gekregen, maar hier

Niet gedraaid

Auditie 3:

Opperhert zei het al: Disney all over the place en zelfs de reden waarom ik Disneyfilms steeds thuis zal bekijken: om deze gruwelijke momenten te kunnen skippen.

Emmers vol pathetische zoetsappigheid doen me huiveren van afgrijzen, en dan mag dit technisch nog zo goed gezongen zijn, ondanks mijn open mind-voornemen kan ik me hier niet over zetten.

Niet gedraaid

Met drie nee's meteen de vraag aan @chrisje1993 hoeveel blinds we mogen verwachten en hoe groot onze teams zouden moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei ivago:

Auditie 1:

We trappen af met een doorsnee popsong. Genregewijs iets wat niet in mijn straatje past maar ik nam me voor hierbij een open mind te behouden en vooral te focussen op de stem. Deze heer voldoet dan echter niet. Nergens wist hij mij te pakken, vlakke zanglijnen en de refreinen klinken genepen en geforceerd. Hoe zeer ik zit ook zit te popelen om op mijn draaiknop te rammen gebeurt dit nu nog niet.

Niet gedraaid

Auditie 2:

Ik weet perfect wie deze gekke Japanners zijn. Bij het ontdekken van Gimme Chocolate van een min of meer soortgelijke Japanse band leerde ik ook deze kennen. Het is een leuke gimmick en entertainend voor één nummertje. Vocaal stelt het echter weinig voor, en aangezien ik aan één nummertje genoeg heb van deze band, kreeg ik dat bij deze. Zou in een ander topic een +1 hebben gekregen, maar hier

Niet gedraaid

Auditie 3:

Opperhert zei het al: Disney all over the place en zelfs de reden waarom ik Disneyfilms steeds thuis zal bekijken: om deze gruwelijke momenten te kunnen skippen.

Emmers vol pathetische zoetsappigheid doen me huiveren van afgrijzen, en dan mag dit technisch nog zo goed gezongen zijn, ondanks mijn open mind-voornemen kan ik me hier niet over zetten.

Niet gedraaid

Met drie nee's meteen de vraag aan @chrisje1993 hoeveel blinds we mogen verwachten en hoe groot onze teams zouden moeten worden.

Er zijn 49 blind auditions. Het aantal wat jullie in je team mogen opnemen zijn max. 12. Dit was aangegeven in de post van de eerste 3 blinds ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei chrisje1993:

Er zijn 49 blind auditions. Het aantal wat jullie in je team mogen opnemen zijn max. 12. Dit was aangegeven in de post van de eerste 3 blinds ;)

Ik was zodanig enthousiast de eerste inzendingen te beluisteren dat ik op de rest helemaal niet heb gelet :D

Bedankt voor de info. Prettige feestdagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 1

Ik kan me wel vinden in de eerder gegeven commentaren van mijn collega-coaches. De coupletten voelen wat gemaakt en pakt me niet direct. De refreinen daarentegen zijn wellicht wat geforceerd, maar wel vol overtuiging gezongen. Met de juiste begeleiding en songkeuze heb ik toch het gevoel dat deze artiest meer in zijn mars heeft dan dat we hier horen en daarom krijgt deze eerste auditie het voordeel van mijn twijfel. Gedraaid.

Auditie 2

Hier kan ik echt helemaal niets mee. Alsof een aflevering van Pokémon in zijn ergste horrorscène is beland. Ik zie het al helemaal voor me en dat is in dit geval een allesbehalve prettige visualisatie. Bovendien heet het programma 'the voice' en in dit nummer is erg geen enkele 'stem' die me op een of andere manier kan bekoren. 

Niet gedraaid.

Auditie 3

Het is allemaal al gezegd. Disney vibes all over the place. Nu ben ik daar niet direct op tegen en vind ik de stem van deze dame erg zuiver. Het is wel allemaal keurig binnen de lijntjes gekleurd en waar ik bij auditie 1 wel het idee heb dat er veel bijgeschaafd kan worden heb ik dat bij deze geschoolde zang niet. Ik zou niet gauw naar een concert gaan van deze zangeres en al heb ik best wel even zitten twijfelen is mijn oordeel: niet gedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

YgA9sGg.png

De eerste 3 audities zijn geweest. Hierbij weet Auditie 1 in ieder geval @nasje92 te overtuigen. Auditie 2 en weten niemand te overtuigen. Hierdoor is het voor Ladybaby van @Badmuts en Alma Nieto van @Djurovski al einde voice.

Auditie 4:

Auditie 5:

Auditie 6:

@ivago @nasje92 @Grote Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 4: Het intro is in ieder geval al lekker relaxt. Die sfeer zet zich de rest van het nummer voort, daarbij inbegrepen het vocale aspect. Dit is geen geweldige zanger, maar de zang blendt aardig in. Toch weet het me niet te raken. Ik denk dat als de zanger ergens wat meer gas had gegeven, dat ik meer onder de indruk was geraakt. Ik twijfel net iets te veel aan de potentie in deze stem om ervoor te draaien.

Auditie 5: De producer heeft de galmbak goed open gedraaid. Daardoor lijken zelfs de meest slechte vocalisten opeens te kunnen zingen. Er is af en toe ook flink wat autotune gebruikt en met Melodyne is bijna alle vibrato er vakkundig uitgesloopt. Als we dat allemaal wegdenken, wat blijft er dan over? Ik ben op zich wel nieuwsgierig daarnaar, want ik vind de klankkleur en de intonatie van deze dame helemaal niet verkeerd. Tel daarbij op dat ik met de song zelf ook weinig mis vond en ik druk voor het eerst deze editie op de knop.

Verdict: Gedraaid

Auditie 6: Dit is die bekende Haagse band toch? Als mijn vermoeden klopt, dan hebben we hier te maken met een festivalrammer die zijn weerga niet kent. Lekker geproduceerde hitjes en een prima live performance. We zitten hier echter bij The Voice. En als het deze act aan iets ontbeert, dan zijn het buitengewone zangkwaliteiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 4

Op zich is dit prima achtergrondmuziek tijdens een dinertje, maar daar blijft het voor mij het gehele nummer ook bij. Ik zit precies op een lijn met Grote Ree. Ik wachtte op een uithaal of iets meer power, maar dat bleef helaas uit, waardoor ik niet voldoende overtuigd ben. Niet gedraaid

Auditie 5

Hier kan ik helemaal niets mee. Als je alle special effects eraf haalt blijft er bar weinig over. Maar goed, wellicht weet ze het ongelijk te bewijzen, want er wordt in elk geval een keer op die rode knop geramd. Echter, niet door mij. Niet gedraaid.

Auditie 6

Ook ik ken deze band maar al te goed als mijn gehoor me niet in de steek laat. Heb ze zelfs al eens live mogen aanschouwen en een feestje bouwen lukte toen ook zeker. De stem van de leadzanger kan me echter geen moment bekoren. Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 4:

Ik ben het zeker eens met mijn collega coaches dat dit nummer nogal vlak voortkabbelt, wat vocaal ook weinig kansen biedt. Toch ligt het timbre van deze man me wel, en wil ik hem op dit moment niet afrekenen op mogelijks een foute songkeuze. In de hoop dan wel dat in de volgende ronde wat meer panache komt in de zangprestatie.

Gedraaid

Auditie 5:

De intro verraadde het al: een platte en overgeproducete popsong met evenveel om het lijf als de bezoekers van een nudistenkamp. Gelukkig duurt de song niet al te lang en kunnen we door naar de volgende.

Niet gedraaid

Auditie 6:

Voor mij hoeft deze ook niet, zelfs dat feestje waarover mijn collega's het hadden laat ik graag aan me passeren. Ik heb het al moeilijk met Nederlandstalige nummers, daarbij valt hier vocaal bitter weinig te beleven.

Als deze eerste 6 audities een referentie zijn voor wat nog moet komen zal ik maar moeilijk een volwaardig team kunnen samenstellen!

Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tJ62wdK.png

Het is Auditie 4 gelukt om 1 coach te overtuigen. Hierdoor zal hij zich bij team @ivago voegen. Auditie 5 weet zich daarentegen bij team @Grote Ree te voegen. Auditie 6 is het als enige niet gelukt om een coach te overtuigen. @Kyrill ziet hiermee zijn artiest Flaire uit de competitie vallen.

Auditie 7:

Auditie 8:

Auditie 9:

@ivago @nasje92 @Grote Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 7:

Gevoelsmatig een groot verschil tussen e zang in de strofes en refreinen. Waar het in de strofes het lijkt alsof de zanger geforceerd op zoek gaat naar een klassiek rockgeluid waardoor het onnatuurlijk overkomt, vind ik hem in de refreinen smooth en naturel overkomen. Ik ga me daar dan ook op baseren om te draaien.

Gedraaid

Auditie 8:

Een song die bol staat van de poprock cliché's en daar draagt de zang een gigantische steen aan bij. Voor mij is dit te voorspelbaar, te weinig verfrissend en al veel vaker beter gedaan.

Niet gedraaid

Auditie 9:

Wie mij een beetje kent weet dat dit een veel te ver weg van mijn bed geluid is. Strofes in slecht Engels afgewisseld met refreinen waarin de zanger lijdt aan chronische darmspasmen en die ten volle etaleert. Nee, nee, nee.

Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 7

Ik sluit me aan bij mijn vorige collega. Het lijkt alsof deze artiest zich moet inhouden in de coupletten waardoor het aangezet en geforceerd overkomt. Ik betwijfel dan ook of dit zijn echte zangstem in de rustigere stukken is. In de refreinen gaat het gas er wat meer op en komt het veel overtuigender over. In de hoop dat in volgende songkeuzes ook de rustigere delen beter tot zijn recht komen, ben ik gedraaid.

Auditie 8

Ja, dit is dus wel helemaal mijn ding! Een fijne stem, catchy melodieën, maar ook een bepaalde rust beluister ik terug. Ik kan hier nog heel veel woorden aan vuil maken, maar dit is voor mij de overtuigendste tot nu toe. Gedraaid

Auditie 9

Is dit een Duitse Limp Bizkit cover band? Ik moest meteen aan die ene reclame denken: "Help we are sinking! What are you sinking about?" Dat werkte in elk geval nog op mijn lachspieren. Voor de rest was dit voor mij geen auditie om heel vrolijk van te worden. Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites