Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

KAS Eupen Wir sind da

Djurovski

Aanbevolen berichten

Wat een goede seizoenstart, zo laat je direct weer zien wat je ambities zijn! Verder blijven die stukjes over de steden van de tegenstanders erg leuk. Als ik ooit een stedentrip doe ik België, weet ik waar ik moet zoeken naar de tips :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

a1oHHja.png

In september stonden er twee interlands voor de kwalificatie voor het WK op het programma. Uit naar Colombia en thuis tegen Paraguay. De mannen die het deze wedstrijden moeten laten zien zijn...

E63XLo8.png

Dybala helaas geblesseerd en dat is zeker een aderlating. Eupen aanwinst Alfonso kan gaan debuteren. In de media deed het wel stof opwaaien maar vooral omdat Parades niet bij de selectie zat. Denk dat zijn beste tijd inmiddels ook wel over is. Ik besloot om eens een andere tactiek te testen. Deze heb ik geadopteerd van de estafette met Deportivo. Op het OBK deed deze het ook goed toen ik al bijna kansloos was tegen @Fantasy daarna deed deze tactiek het goed in Malta en op de Bahama's. Het was dus het proberen waard niet waar?

pzVXCgm.png

Enig nadeel aan deze tactiek? Je pakt nog wel eens een rode kaart..... En bij voetbal op een hoog niveau is dat niet zo handig... Toch denk ik dat we zeker niet ontevreden moeten zijn gezien ons balbezit een Xg nadat we 89 minuten met 10 man hebben gespeeld. Tegen Paraquay mogen deze 11 het laten zien

9H54ROU.png

We domineren de wedstrijd qua balbezit en schoten die over en naast gaan. Ook qua Xg doen we het een stuk beter dan de tegenstander maar echte kansen zijn er nauwelijks. We komen in de 67e minuut op voorsprong wanneer Rodriquez Alfonso een duw geeft in de 16 en de bal op de stip gaat. Almada benut de strafschop. Met nog een kwartier te spelen komt Paraguay langszij door Amarilla. Vier minuten laten komen we weer op voorsprong door een kopbal van Alvarez op aangeven van Correa. Lang leek dit de winnende maar diep in blessuretijd maakt Romero de 2-2. Niet de beste maand maar het spel is op zich niet slecht. Echter krijg ik Argentinië nog niet aan het swingen

pyuILm2.png

R1K2BB5.png

Als we het gaan doen dan maar op het WK nietwaar. Hebben nog ff

@delichris Mogen absoluut niet klagen en ben zelf ook zeer benieuwd naar de Europese Campagne

@19CH98 Zal zeker leuk zijn maar zolang ik maar prijzen pak vind ik het goed. Niet echt een doel om alles te winnen of ongeslagen te blijven

@Kyrill See ya in september

@Keeza Mogen niet klagen nee

@Marius Nationaal was  het zeker niet de makkelijkste start maar presteren zeer sterk. Europees zetten we hopelijk stappen

@Vlonkie thnx

@Tim Windt Mogen zeker niet klagen

@ElMarcos We hebben de boot niet gemist

@Tim' De start is zeker lekker hopelijk zetten we dit door. Mooi dat het gewaardeerd wordt probeer elk half jaar wat nieuws te vermelden

@DGremlin We zijn pas net gestart dus wie weet wat er nog kan gebeuren. Al heb ik wel het idee dat we België wel wat domineren. Europees moeten we echt stappen gaan zetten hopelijk

@MNie De start is zeer voortreffelijk

@Satioz @glennix @keano77 thnx

@Lensherr @DemoN @Brattbakk @Koenbres @denisio @Bogatyr @DavyPeeters @Oerlie @Titan @germandutch @MarcFM1 @John Terry 2.0 @Nom de Guerre @chrisje1993 @Mansveld @r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette @Kevinreijnen @stef1978 @Svenpunt @mannie510 @Vreven @Thomassje123 @jefri @Fantasy @Al Veni @FlyD

Liever geen tag of juist wel let me know

Zoals al aangegeven bij Tim probeer ik elk jaar wat nieuws betreft de tegenstander/stad waar ik tegen speel met Eupen. Heb nog wel wat opties klaar liggen maar ergens houd het wel op in mijn brein dus vraag ik jullie volgers wat lijkt jullie nog leuk wat ik kan gebruiken betreft tegenstanders / stad om het leuk en luchtig te houden?

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

K2qSfyI.png

De transfermarkt sluit begin september en veel is er niet meer gebeurd dus wordt het tijd om de selectie voor te stellen waar we het mee gaan doen. In ieder geval tot aan de winterperiode. Het kleine beetje veranderingen komt nog wel in de volgende update

qYn1O4m.png

In het doel is er niets veranderd en zal Nurudeen gewoon 1e doelman zijn. Lino is een prima back up en Renner is er bij voor de selectie inschrijving. Dit seizoen zal vooral moeten bewijzen of we hier wel of niet versterkingen moeten halen in de toekomst.

3DuVQpu.png

Als rechtsback zal het vooral Trilli zijn die minuten mag maken. Sugawara is vooral gehaald voor de Poke Player maar of dat dit seizoen al gered wordt is de vraag. Zeker omdat we met Jadilson een talent hebben die wel voldoet aan de selectie inschrijvingen. Overigens bedenk ik mij nu dat we met Appelkamp al Japan hebben afgevinkt en dat Sugawara dus waarschijnlijk niet veel minuten zal maken

TJPUXb1.png

Centraal achterin zijn we er zeker niet minder op geworden. Denk dat Morgalla zelfs een verbetering is ten opzichte van De Winter. Met Jose Cordoba zal hij vooral de achterhoede leiden en met Cobbaut en Brayan Cordoba hebben we twee prima spelers achter de hand. Cobbaut kan ook nog als linksback uit de voeten.

LBnGC8f.png

De positie die in de toekomst versterkt moet worden maar het is verdomd lastig om een goede linksback te vinden. Voor dit seizoen zal Finnsson gewoon de nummer 1 zijn. Met eigen talent De Clercq hebben we nog een zeer jeugdige maar wel goede speler achter de hand. En zal Sinkgraven waarschijnlijk niet veel minuten maken zeker omdat Cobbaut dus ook als linksback kan spelen

cIZhspL.png

Veel spelers voor maar twee posities. Klopt hebben jullie zeker gelijk in maar ik veel rouleren en afhankelijk van de tegenstander is een 4-2-3-1 en een 4-2-4 ( 4-2-2-2 ) spelen. Voor het defensieve werk in de 4-2-3-1 is dat 1 speler in de andere tactiek of 1 of 2 afhankelijk is ik centrale middenvelders of defensieve middenvelders opstel komen Hyryläinen , Martinelli , Conte en Bosmans in aanmerking en eventueel jeugd product Eberle. Waar de 1e twee basiswaardig zijn en de laatste 3 vooral talentvol zijn. Voor het meer aanvallende , voetbal technische deel hebben we Krastev , Holm , Dwomoh en Herrem. Waar alle vier ook nog eens als aanvallende middenvelder kan spelen. Het zijn er veel maar verwacht hier veel verschillende samenstellingen dit seizoen

suTaZf8.png

Als AMR heeft Endrick concurrentie gekregen van Alfonso. Voor N'Dri lijkt weinig plek maar heeft nog wel het voordeel van Home Grown. En is natuurlijk de lieveling van de trainer haha

LVbfFkJ.png

Als echte nummers 10 hebben we maar twee spelers. Vahan en onze exoot voor de Poke Player maar met Holm , Krastev en Herrem kunnen we hier makkelijk switchen

qmaz7j5.png

Met Gulliksen verloren we een belangrijke speler maar met Moleiro hebben we een prima vervanger weten te halen. Definitief halen gaat lastig worden maar dit seizoen hebben we het prima weten op te lossen. Met Ibrahimovic hebben we een goede back up die ook nog eens als AMC en AMR kan spelen. Oyen moet vooral hopen op wat minuten

4O4VT7V.png

Afhankelijk van de formatie spelen we met 1 spits ( en kunnen dan wisselen van diepe spits ) of met twee. Lucca en van Duiven zijn daar heerlijke voorbeelden van. Met de blessure van Lucca hebben we Pejcinovic gehuurd en hebben we drie spelers die prima basis kunnen spelen. Weet Keita niet zijn belofte in te lossen of zijn we te snel gegroeid? Mullero is bij de selectie gehaald omdat ik zo de Filipijnen kan afvinken

@19CH98 Laten we het hopen. Benieuwd hoe de komende periode gaat

@delichris Ik verwacht ook dat we beter kunnen

@Tim Windt Dat klopt zeker maar we moeten beter kunnen

@ElMarcos We moeten beter simpel

@Vlonkie Het spel moet echt wel beter

@Marius Terug naar de tekentafel misschien. Dit team moet kunnen swingen

@DGremlin We moeten beter presteren dat is een feit

@Satioz @glennix thnx

@Keeza @Tim Windt @MNie @keano77 

@Lensherr @DemoN @Brattbakk @Koenbres @denisio @Bogatyr @DavyPeeters @Oerlie @Titan @germandutch @MarcFM1 @John Terry 2.0 @Nom de Guerre @chrisje1993 @Mansveld @r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette @Kevinreijnen @stef1978 @Svenpunt @mannie510 @Vreven @Thomassje123 @jefri @Fantasy @Al Veni @FlyD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ts7g3pG.png

September de maand dat ook het miljoenbal weer begint. We starten uit in Noorwegen bij Rosenborg die weer eens terug zijn in het miljoenenbal. In de competitie treffen wij Mechelen , Antwerp  , Oostende en Zulte Waregem. Op transfergebied gebeurde er weinig. Enigste wat we nog niet eerder benoemd hadden waren de spelers die tijdelijk de club hebben verlaten.

0qh7MQV.png

rCt4NSB.png

Dourado , Magnee en Schoonbaert mochten ook definitief weg maar ook dit was een prima oplossing. Voor een aantal anderen is dit de laatste kans om te laten zien of ze nog toekomst bij ons hebben. Voor anderen is het vlieguren maken de komende seizoenen. Ook is er bekend geworden wie onze 1e tegenstander in de beker is. En dat mag geen probleem zijn

r4Ucj3C.png

Goed dan over naar de wedstrijden te beginnen met de uitwedstrijd tegen Mechelen. Mechelen ligt tussen Antwerpen en Brussel en wordt daarom wel eens over het hoofd gezien bij stedentrips. Vrij onterecht trouwens want ze heeft best wat bezienswaardigheden zoals de Sint-Romboutskathedraal die beroemd is door zijn 97 meter hoge toren met 2 klokkenspelen en staat op de UNESCO werelderfgoed lijst. In twee andere kerken is elk een werk van Rubens te bewonderen. Verder heb je nog het Hof van Savoye , tegenwoordig het gerechtshof van Mechelen maar was vroeger het Paleis van Margaretha van Oostenrijk die landvoogdes van de Habsburgse Nederlanden was. Verder heb je o.a. nog het speelgoedmuseum en Brouwerij het Anker , een brouwerij met deels een museum.

De wedstrijd zelf was van onze kant zeer slecht. Ik probeerde de tactiek die goed werkte op de Bahama's en op Malta en met Deportivo maar tegen Mechelen was het 10x niks. Kan ook ontwenning zijn natuurlijk misschien tijdens oefenwedstrijden in de winter of anders komende zomer nog eens testen. Via Alfonso op aangeven van Vahan scoren wij de 0-1 en gelukkig is dat ook de enigste treffer.

9g94F0H.png

Hierna reizen we af naar Trondheim voor de 1e wedstrijd in de CL tegen Rosenborg. Nog altijd de recordkampioen maar de hoogtijdagen van 1992-2004 toen ze 13x op rij kampioen werden is wel voorbij. Onze fans moesten bijna 1800 kilometer reizen voor de wedstrijd maar het was niet voor niets. 

Want het werd vooral de wedstrijd van huurling Pejcinovic. Hij zette ons al in de 5e minuut op voorsprong op aangeven van mede spits van Duiven. Ja ik koos maar snel weer voor de 4-2-4 variant. Na 13 minuten lag nummer twee er ook al in en waar was het Pejcinovic en weer was het van Duiven die hem een niet te missen kans gaf. In de 31 minuut leek hij zelfs een onvervalste hattrick te maken maar stond met zijn kleine teen buitenspel. Een minuut laten lag nummer 3 wel in het netje maar was het ditmaal van Duiven die scoorde op aangeven van onze Duitse vriend met Balkan roots. In de blessuretijd van de 1e helft deed de thuisclub iets terug. Het zorgde ervoor dat de Noren in de tweede helft wat hoop kregen en wat vaker voor het doel van Nurudeen verschenen. In de 79e minuut werd die hoop aan flarden geschoten door een andere huurling namelijk Moleira die knap binnenschoot op aangeven van van Duiven. In de blessuretijd maakt Pejcinovic er nog 1-5 en 1-6 van. Eerst was Krastev de aangever en het slotakkoord kwam van Endrick met een schitterende pass. Een heel stuk beter dan de wedstrijd tegen Mechelen

HdmuTQF.png

Onze volgende wedstrijd en de 3e op rij die we niet thuis spelen is in diamant stad Antwerpen. Een schitterende stad.  De Onze-Lieve-Vrouwekathedraal is niet te missen en zeker een bezoek waard ( vergeet ook niet een pilske te bestellen in de bar binnen in de kathedraal ) De Vlaamse Opera een schitterend gebouw en mocht je van Opera houden ga er heen. De dierentuin van Antwerpen is 1 van de oudste in de wereld en ligt midden in de stad. Qua museums ook zeer divers met o,a het Vlaams tram en autobus-museum , het fotomuseum en persoonlijke aanrader Museum aan de stroom ( MAS ) niet dat de collectie zo geweldig is maar het uitzicht bovenop , geweldig. De grote markt is heerlijk om een terras te pakken. Qua uitgaan is Antwerpen geweldig en vergeet vooral niet een bezoek aan Paters Vaetje

Wij speelden een sterke wedstrijd maar hadden moeite om het net te vinden. Dat lukte uiteindelijk twee keer maar wel twee keer vanaf 11 meter. Krastev wist beide pingels te verzilveren. Mijovic scoorde nog tegen in de 65e minuut met een schot in de korte hoek waardoor de slotfase spannend bleef maar uiteindelijk gingen de drie punten mee naar Eupen. En was het onze 34e competitie wedstrijd op rij die we winnend wisten af te sluiten. 

Ew7gZ8s.png

Ondertussen had van Duiven zijn contract met ons verlengd en daar kunnen we alleen maar erg blij mee zijn. "Thuis" tegen Oostende moesten we rekening houden met veel lege plaatsen op Stayen. Oostende de kustplaats van België heeft o.a. de Sint-Petrus-en-Pauluskerk. De Engelse kerk die voortkwam uit een Engelse protestantse bevolking die in Oostende leefde. Verder heb je het Spaanse Huisje het nog oudste huis in Oostende hoewel de naam misleidend is omdat het werd gebouwd in 1741 ten tijde van Oostenrijks Nederland. En is vooral bekend om het Fort Napoleon en openlucht museum Atlantikwall. 

Achteraf hadden veel fans spijt om de wedstrijd niet te hebben bijgewoond want het werd een knotsgekke wedstrijd. Terug in het oorspronkelijke 4-2-3-1 kwamen we al snel op voorsprong toen Vahan randje 16 werd aangetikt maar het was er net binnen dus penalty en Krastev is een zekerheidje. In de 11e minuut komen we op 2-0 , van Duiven scoort op aangeven van Ibrahimovic. In de 26e minuut doet D'Arpino wat terug voor Oostende. We lijken de rust aangenaam te halen wanneer van Duiven zijn tweede maakt op aangeven van Vahan. Maar Oostende doet nog wat terug via Svensson. In de 1e vijf minuten na de thee schieten we echter de hoop van Oostende aan flarden. In de 46e minuut ligt nummer vier al tegen de touwen wanneer Vahan scoort op aangeven van Ibrahimovic. Vahan was zelf drie minuten de aangever op de 5-2 met een mooie pass op van Duiven. 1 minuut voor tijd maakt Holm de 6-2 op aangeven van Ibrahimli. Het slotakkoord is echter voor Oostende.

LDcl8WR.png

De laatste wedstrijd was in Waregem tegen Zulte Waregem. Waregem heeft wel een aantal kerken maar komen bij lange na niet in de buurt bij de eerder beschreven kerken in de grotere steden ( en daar heb ik ze lang niet allemaal genoemd ) Wat eventueel wel de moeite waard is een bezoek aan Kasteel Casier waar sinds 1983 ook een horeca punt is geopend. Of Kasteel van Potegem maar dat is inmiddels prive bezit dus ik ben niet bekend of het te bezoeken is. Mocht je van paardensport houden dan is de Hippodroom van Waregem zeker de moeite waard. En voor het historisch besef is een bezoek aan Flanders Field American Cemetery and Memorial een must. De enigste Belgische begraafplaats met Amerikaanse soldaten uit de 1e wereldoorlog. Zulte waar de club op papier bestaat ( In Waregem staat het stadion ) is niet veel te zien maar goed is ook maar een gemeente met 15000 inwoners. De lederfabriek van Atlan kan de moeite waard zijn. In Machelen een deelgemeente van Zulte heb je nog het graf van Gerard Reve en het Frans militair kerkhof. Met Franse slachtoffers van de 1e wereldoorlog

Wij komen al snel op 0-1 door van Duiven die scoort op aangeven van Cobbaut die goed doorkwam op de linker flank. Vlak na rust komen wij op 0-2 door van Duiven die raak schiet in de rebound na een kopbal van Pejcinovic. Hierna lijken we tot tweemaal verder uit te lopen door Vahan maar beide treffers worden terug gefloten door de VAR wegens buitenspel. Wanneer de thuisclub dan in de laatste 10 minuten nog scoort en terug komt zag ik de bui al hangen maar gelukkig was FM mij gunstig bepaald.

dRlk4AM.png

kRyNWsn.png

YI3YViH.png

Na een perfecte maand ( qua resultaten , niet altijd qua spel ) staan we na 10 wedstrijden op de maximale score. Club en Anderlecht volgen al op gepaste afstand. Beerschot laat zien dat vorig seizoen geen incident was en staat er weer goed bij.  Vrij onderin zien we verrassend Genk die een slechte start hebben. Sint Truiden moet erg uitkijken. Net als Oostende

Dk4Foa6.png

In de CL genieten we maar even voor zolang het duurt maar wij staan bovenaan wij staan bovenaan

@Marius Ik ben liever niet van de standaard aankopen hoewel sommige gewoon gehaald worden indien mogelijk. Maar probeer wel via scouting onbekende parels te halen. Ik ben tevreden met de selectie

@Vlonkie Gezien de start ben ik het met jou eens

@19CH98 Ik kijk zelf vrij weinig naar de sterren. Wel bij spelers tot 18-19 jaar bij de scouting maar niet zo zeer bij de 1e selectie. Eerder naar de attributen die ik belangrijk vind per rol. 

@delichris Thnx

@Tim' Ik hoop de Argentijnen nog aan het swingen te krijgen maar kwalificatie is het belangrijkste idd.

@Tim Windt thnx

@Satioz @keano77 @ElMarcos @DGremlin Thnx

@glennix @Keeza @MNie @Lensherr @DemoN @Brattbakk @Koenbres @denisio @Bogatyr @DavyPeeters @Oerlie @Titan @germandutch @MarcFM1 @John Terry 2.0 @Nom de Guerre @chrisje1993 @Mansveld @r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette @Kevinreijnen @stef1978 @Svenpunt @mannie510 @Vreven @Thomassje123 @jefri @Fantasy @Al Veni @FlyD

Link naar opmerking
Deel via andere websites