Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #28

007mark

Aanbevolen berichten

Golden City Glow, Perth City Skyline, Western Australia - Dave ...

Welcome!

Het is tijd voor editie 28 van het MU Worldvisionsongfestival. Voor de derde maal vliegen we richting Australië, nadat The Faim eerdere bands als Birds of Tokyo (#4) en Hands Like Houses (#20) opvolgde als winnaars vanuit Down Under. Deze keer heeft de Australische omroep ervoor gekozen om de tenten op te slaan in Perth, gelegen aan de westkust van het land. Hiervoor wordt de Perth Arena - normaal ook gebruikt voor een groot tennistoernooi - omgebouwd tot een heuse songfestivaltempel. Met een aantal aanpassingen is hier een capaciteit voor zo'n 20.000 fans van over de gehele wereld. 

Perth Arena - Wikipedia

WAT GEBEURDE ER IN DE VORIGE EDITIE  

Editie 27 had een wederom een recordaantal deelnemende landen (27 maarliefst). Bij de halftimeshow was er al een redelijke kentering te zien, waar Australië de leiding al had gegrepen. Bulgarije en Engeland stonden toen ook nog op het podium. Laatstgenoemde kukelde daar echter in de slotfase nog vanaf, nadat Schotland de derde plek wist te grijpen op basis van de 12-punters. Ook België wist een goed tweede deel om te zetten in een mooie 4e plaats.

WAT BRENGT EDITIE 28

Niet zo veel dan anders. Regels zijn hetzelfde en ik zal zelf voor de derde keer de organisatie op mij nemen. Uiteraard wens ik iedereen weer veel wijsheid en succes.

DE REGELS  

Iedere deelnemer mag één nummer insturen. Dit nummer hoeft niet per se op YouTube te staan, maar mag bijvoorbeeld ook op Soundcloud staan. Een vereiste is dat (één van) de artiest(en) uit jouw gekozen land komt of hier sterke banden mee heeft. Uiteraard mag ieder land maar 1x gekozen worden. Je bent zelf helemaal vrij in de muziekstijl of de gezongen taal! Kies je een nummer met een niet Engelstalige tekst kunnen we bij aanvraag een vertaling naar het Engels toevoegen in een spoiler. Mocht dit je wens zijn, dan kun je deze songtekst zelf in een spoiler toevoegen onder je kozen nummer.

VETO

@Chimpa won de vorige editie, en heeft dus de eerste keuze voor een land. Hij heeft hierbij al aangegeven dat hij gaat voor een inzending uit Israel. De rest van de kandidaten wordt dus met klem verzocht om een ander land te kiezen om jezelf te vertegenwoordigen. 

WELKE LANDEN  

Ieder onafhankelijk land is kiesbaar. Een land als Kosovo of Faeröer is toegestaan, maar Friesland bijvoorbeeld niet. Het Verenigd Koninkrijk wordt gesplitst dus Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland zijn aparte landen.  

INSCHRIJVEN  

Om jezelf in te schrijven vul je het onderstaande lijstje in en plaatst deze in dit topic. Ook als je nog niet eerder hebt meegedaan, ben je van harte welkom!  

Inschrijfformulier

Spoiler

Land:

Artiest:

Nummer:

Youtube link:

STEMMEN

Als de inschrijving gesloten is, stuurt iedereen zijn Top-10 met 2 reservelanden via een PM naar mij. Als alle stemmen binnen zijn, worden deze één voor één gepresenteerd zoals jullie gewend zijn. Iemand zijn nummer één krijgt 12 punten, de nummer twee krijgt er 10, de nummer drie krijgt er 8, de nummer vier 7. Dit gaat door tot en met nummer tien, deze krijgt 1 punt. Wanneer er landen niet stemmen zullen de reserves inschuiven om punten te ontvangen. De volgorde van het bekend maken wordt alfabetisch bepaald.  

Deadline: Je kunt jezelf inschrijven tot en met zondag 14 juni 2020.  

VORIGE WINNAARS

Spoiler

image.png.303e07d0a6a20287cb32b2cdc6bd1e54.png

Deelnemers editie 27: @hjs @komodo25 @Roprop @Zeus @Grote Ree @Fabian. @Satyr @Platina32 @Dysproz @Juca @Chiemel @chrisje1993 @himan @nasje92 @Vilhena @Lazvic @Kelvin @Christian. @Laki @bas2204 @ivago @Jeroen. @Chimpa @Stefanos @Rogier.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Satyr:

Land: Verenigde Staten (artiest komt uit Noorwegen, woont en musiceert in de VS)

Artiest: Combichrist

Nummer: MonsterMurderKill

Youtube link: 

Als jij dan Noorwegen als land kiest (land van herkomst), dan ik kan ik VS nemen haha! Vind je dat akkoord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Satyr:

Dat moet @007mark maar beslissen, mij maakt het echt niet uit.

In feit mag je Noorwegen gewoon kiezen voor de inzending die je instuurt. Zat zelf ook al te kijken inderdaad, maar is wellicht dan wel sociaal om daarvoor te kiezen zodat @nasje92 dan met de Verenigde Staten mee kan doen :)

Gaat weer lekker rap met de inschrijvingen, top!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Rogier.:

VS is sowieso een naar land wat dat betreft, mijn andere optie heeft geen banden met andere landen dus die kon ik ook al niet meer kiezen ;c 

Eens. Vaak is er nog een wel een lid uit de band of ouders van de leadzanger die ergens anders vandaan komt, maar dat was in mijn geval ook niet aan de orde.

bewerkt door nasje92
Link naar opmerking
Deel via andere websites