007mark Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 (bewerkt) Welcome! Het is tijd voor editie 28 van het MU Worldvisionsongfestival. Voor de derde maal vliegen we richting Australië, nadat The Faim eerdere bands als Birds of Tokyo (#4) en Hands Like Houses (#20) opvolgde als winnaars vanuit Down Under. Deze keer heeft de Australische omroep ervoor gekozen om de tenten op te slaan in Perth, gelegen aan de westkust van het land. Hiervoor wordt de Perth Arena - normaal ook gebruikt voor een groot tennistoernooi - omgebouwd tot een heuse songfestivaltempel. Met een aantal aanpassingen is hier een capaciteit voor zo'n 20.000 fans van over de gehele wereld. WAT GEBEURDE ER IN DE VORIGE EDITIE Editie 27 had een wederom een recordaantal deelnemende landen (27 maarliefst). Bij de halftimeshow was er al een redelijke kentering te zien, waar Australië de leiding al had gegrepen. Bulgarije en Engeland stonden toen ook nog op het podium. Laatstgenoemde kukelde daar echter in de slotfase nog vanaf, nadat Schotland de derde plek wist te grijpen op basis van de 12-punters. Ook België wist een goed tweede deel om te zetten in een mooie 4e plaats. WAT BRENGT EDITIE 28 Niet zo veel dan anders. Regels zijn hetzelfde en ik zal zelf voor de derde keer de organisatie op mij nemen. Uiteraard wens ik iedereen weer veel wijsheid en succes. DE REGELS Iedere deelnemer mag één nummer insturen. Dit nummer hoeft niet per se op YouTube te staan, maar mag bijvoorbeeld ook op Soundcloud staan. Een vereiste is dat (één van) de artiest(en) uit jouw gekozen land komt of hier sterke banden mee heeft. Uiteraard mag ieder land maar 1x gekozen worden. Je bent zelf helemaal vrij in de muziekstijl of de gezongen taal! Kies je een nummer met een niet Engelstalige tekst kunnen we bij aanvraag een vertaling naar het Engels toevoegen in een spoiler. Mocht dit je wens zijn, dan kun je deze songtekst zelf in een spoiler toevoegen onder je kozen nummer. VETO @Chimpa won de vorige editie, en heeft dus de eerste keuze voor een land. Hij heeft hierbij al aangegeven dat hij gaat voor een inzending uit Israel. De rest van de kandidaten wordt dus met klem verzocht om een ander land te kiezen om jezelf te vertegenwoordigen. WELKE LANDEN Ieder onafhankelijk land is kiesbaar. Een land als Kosovo of Faeröer is toegestaan, maar Friesland bijvoorbeeld niet. Het Verenigd Koninkrijk wordt gesplitst dus Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland zijn aparte landen. INSCHRIJVEN Om jezelf in te schrijven vul je het onderstaande lijstje in en plaatst deze in dit topic. Ook als je nog niet eerder hebt meegedaan, ben je van harte welkom! Inschrijfformulier Spoiler Land: Artiest: Nummer: Youtube link: STEMMEN Als de inschrijving gesloten is, stuurt iedereen zijn Top-10 met 2 reservelanden via een PM naar mij. Als alle stemmen binnen zijn, worden deze één voor één gepresenteerd zoals jullie gewend zijn. Iemand zijn nummer één krijgt 12 punten, de nummer twee krijgt er 10, de nummer drie krijgt er 8, de nummer vier 7. Dit gaat door tot en met nummer tien, deze krijgt 1 punt. Wanneer er landen niet stemmen zullen de reserves inschuiven om punten te ontvangen. De volgorde van het bekend maken wordt alfabetisch bepaald. Deadline: Je kunt jezelf inschrijven tot en met zondag 14 juni 2020. VORIGE WINNAARS Spoiler Deelnemers editie 27: @hjs @komodo25 @Roprop @Zeus @Grote Ree @Fabian. @Satyr @Platina32 @Dysproz @Juca @Chiemel @chrisje1993 @himan @nasje92 @Vilhena @Lazvic @Kelvin @Christian. @Laki @bas2204 @ivago @Jeroen. @Chimpa @Stefanos @Rogier. 5 juni 2020 bewerkt door 007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 Land: Engeland Artiest: Sophie and the Giants Nummer: Runaway Youtube link: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 (bewerkt) Land: Noorwegen Artiest: Combichrist Nummer: MonsterMurderKill Youtube link: 5 juni 2020 bewerkt door Satyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 Land: Italië Artiest: Mind Enterprises Nummer: Idol Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 Land: Nigeria (Nigeriaanse ouders in case you're googling) Artiest: Sunni Colón Nummer: Mornin Dew Youtube link: Hopelijk het goede nummer gekozen, hele album waar dit nummer op staat mag er zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 (bewerkt) Land : Ierland Artiest The Kings of Connaught Nummer The Rocky Road to Dublin 5 juni 2020 bewerkt door komodo25 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 Land: Denemarken Artiest: Nephew Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 10 minuten geleden zei Satyr: Land: Verenigde Staten (artiest komt uit Noorwegen, woont en musiceert in de VS) Artiest: Combichrist Nummer: MonsterMurderKill Youtube link: Als jij dan Noorwegen als land kiest (land van herkomst), dan ik kan ik VS nemen haha! Vind je dat akkoord? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 Land: Zwitersland Artiest: Mañana Nummer: Berliner Blau Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 5 minuten geleden zei nasje92: Als jij dan Noorwegen als land kiest (land van herkomst), dan ik kan ik VS nemen haha! Vind je dat akkoord? Dat moet @007mark maar beslissen, mij maakt het echt niet uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 5 juni 2020 Auteur Share Geplaatst 5 juni 2020 Zojuist zei Satyr: Dat moet @007mark maar beslissen, mij maakt het echt niet uit. In feit mag je Noorwegen gewoon kiezen voor de inzending die je instuurt. Zat zelf ook al te kijken inderdaad, maar is wellicht dan wel sociaal om daarvoor te kiezen zodat @nasje92 dan met de Verenigde Staten mee kan doen Gaat weer lekker rap met de inschrijvingen, top! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 Is goed, dan pas ik het aan naar Noorwegen @nasje92 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 Top! Dan neem ik de VS Land: Verenigde Staten Artiest: Zac Brown Band Nummer: My old man Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 VS is sowieso een naar land wat dat betreft, mijn andere optie heeft geen banden met andere landen dus die kon ik ook al niet meer kiezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 Ik ga het eens over een andere boeg gooien dan met een wat meer poppy nummer Land: Tanzania Artiest: Ady Suleiman Nummer: Need Somebody To Love Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 (bewerkt) 5 minuten geleden zei Rogier.: VS is sowieso een naar land wat dat betreft, mijn andere optie heeft geen banden met andere landen dus die kon ik ook al niet meer kiezen Eens. Vaak is er nog een wel een lid uit de band of ouders van de leadzanger die ergens anders vandaan komt, maar dat was in mijn geval ook niet aan de orde. 5 juni 2020 bewerkt door nasje92 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 Land: Zweden Artiest: Johnning Nummer: Last Time Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 Land: Nederland Artiest: Darlyn Nummer: 10 Dollar Smile Kan dat ik nog switch van nummer of artiest (zit nog te twijfelen), maar Nederland zal het blijven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 Ik zal zeker ook nog wat insturen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 (bewerkt) Land: Canada Artiest: The Veer Union Nummer: White Flag Youtube link: 8 juni 2020 bewerkt door Jeroen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 5 juni 2020 Auteur Share Geplaatst 5 juni 2020 Land: Australië Artiest: The Rubens Nummer: Live in Life Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 Land: Indonesië Artiest: Taco Nummer: Puttin' On The Ritz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 (bewerkt) Land: FinlandArtiest: Lauri TähkäNummer: Morsian 5 juni 2020 bewerkt door Kelvin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 (bewerkt) Land: Bulgarije Artiest: Merudia Nummer: 123 Irakli Laat die zomer maar komen jongens 5 juni 2020 bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 5 juni 2020 Share Geplaatst 5 juni 2020 @Kelvin, vertalen jongen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten