Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen


Moser

Aanbevolen berichten

Is er overigens hier een wielerkenner die mij kan vertellen hoe het in godsnaam mogelijk is dat die hekken zo mee de lucht in vliegen? Los van dat de Ronde van Polen niet een amateurrondje is en ze daar zeker betere hekken zouden moeten plaatsen, waarom zijn er geen andere oplossingen voor dit soort crashes? Ik noem bijvoorbeeld een wijder wordende finishstrook (waar het 300m voor de finish 10 meter breed is, en op de finish 15 meter), dat zou lijnafwijkingen al meteen een stuk minder desastreus maken. Dat was op deze weg niet mogelijk kijkende naar wat er naast het asfalt lag, maar kies dan een andere finishplek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze rijden altijd dicht bij elkaar omdat je profiteert van elkaars slipstream. Dus wat je ook met de weg doet verder; dat zal niet veranderen. Die hekken maken ook weinig uit, als je met 80 km/u een stevige kwak krijgt val je evengoed ontzettend hard. Als je ze van zwaar staal maakt sleep je misschien niks mee, maar ben je wel halfdood na de klap erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Rogier.:

Is er overigens hier een wielerkenner die mij kan vertellen hoe het in godsnaam mogelijk is dat die hekken zo mee de lucht in vliegen? Los van dat de Ronde van Polen niet een amateurrondje is en ze daar zeker betere hekken zouden moeten plaatsen, waarom zijn er geen andere oplossingen voor dit soort crashes? Ik noem bijvoorbeeld een wijder wordende finishstrook (waar het 300m voor de finish 10 meter breed is, en op de finish 15 meter), dat zou lijnafwijkingen al meteen een stuk minder desastreus maken. Dat was op deze weg niet mogelijk kijkende naar wat er naast het asfalt lag, maar kies dan een andere finishplek.

 

Dit zei ik gisteren ook al tegen vrienden. Die hekken kunnen toch makkelijk vervangen worden door zachter materiaal?

 

Heftig allemaal man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig komt er steeds meer positief nieuws naar buiten. Geen hersenschade, geen vitale delen,... dat gaat de goede kant op.

 

Over de aankomst: Vooral die harde finishboog begrijp ik niet. Ik denk dat de klap daartegen de grootste schade heeft veroorzaakt. De UCI moet daarin betere richtlijnen voorzien.

 

Wat betreft Groenewegen: De DSQ is zeker te begrijpen (en terecht), maar we mogen niet vergeten dat bijna elke sprint iemand van zijn lijn afwijkt. Groenewegen wijkt minder dan een halve baan af. Fabio wil door een gat waarvan je weet dat het er niet gaat zijn. De elleboogbeweging van Groenewegen is raar, maar kan volgens mij te maken hebben met volledig kapot zijn icm de hoge snelheid. Je ziet ook dat zijn fiets een rare beweging maakt, net voor die beweging. Maar Groenewegen heeft zijn naam niet mee, dus dat zal de discussie moeilijker maken.

 

Wat mij betreft moet de UCI hier ook betere richtlijnen voorzien en die ook volgen. Dus bijvoorbeeld vanaf nu iedereen die van zijn lijn DSQ.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...