Jump to content

Wielrennen - Algemeen


Moser

Recommended Posts

Alles ligt er ook aan hoe hard ze koers gaan maken op de Port de Balès. Als dat tegenvalt, verwacht ik uiteindelijk gewoon nog een redelijk omvangrijke groep. Ik zie Jumbo en Ineos ook nog wel de controle houden. Het zal van een andere ploeg (Bahrain, UAE, Astana) moeten komen op de Port de Balès om de boel eens flink uit te dunnen en dan hopelijk op de Peyresourde wat aanvallen te zien. 

Link to comment
Share on other sites

Dit was dan ook niet de bedoeling van de ploeg. Fout van Dumoulin dus. Kort staan was niet alleen een mogelijkheid voor hem om te winnen, maar had ook een tactische reden, je kan prima uitspreken dat Roglic nummer 1 is in de bus en daarna in dat groepje blijven rijden. 

Link to comment
Share on other sites

Dan was hij ook gaan lossen. Was gewoon niet goed genoeg. Zakte er op de Port de Balés ook al doorheen. Neemt niet weg dat de actie tactisch nergens op sloeg (vintage Rabo/Blanco/Belkin/Jumbo wat dat betreft), maar het was ook niet alsof hij anders mee was geweest met de favorieten. 

Link to comment
Share on other sites

Roglic zat wel met overschot, zo op het oog. Volgde heel makkelijk wie hij wilde volgen (Quintana met name). Reed alleen erg defensief. Moet dit wel gaan verzilveren, anders kan het in de derde week nog lastig worden als anderen er meer doorheen komen. Kijken of hij het vandaag wel wil doen.

Edited by Hwb
Link to comment
Share on other sites

Je doelt dan op Dumoulin? Verhaal is dat hij hier zelf toe besloten heeft, omdat hij niet goed genoeg is om mee te doen om de Tourzege. Op zich hou ik wel van renners die zelf initiatief nemen, ipv alles alleen in opdracht doen. Maar dit was niet per se handig.

Link to comment
Share on other sites

Citaat

Berkhout: "Dylan zit in een mentaal traject waar hij uit moet komen. Hij heeft ontzettend veel voor de kiezen gekregen, ook qua sociale media. Wat er allemaal op hem af is gekomen, dat hebben we nog nooit gezien in de wielrennerij."

Volgens Berkhout wordt Groenewegen nu, ruim een maand na het voorval, nog steeds bedreigd via sociale media. "Zeker, en dat gaat eigenlijk nog altijd door.

 

Je bent natuurlijk sowieso al niet goed in je hoofd als je mensen via internet bedreigd, maar zelfs een maand later nog dan zit er echt iets niet goed in je bovenkop hoor.

Link to comment
Share on other sites

Beetje gezichtsbedrog, je ziet sowieso niet vaak iets aan Roglic. Versnelt ook vaak gewoon uit het wiel. Maar wel het idee dat hij zeer economisch aan het rijden is tot nog toe ja. Wil ook niet direct zeggen dat hij dan nog super veel over heeft, maar wel dat hij in elk geval niet met krachten smijt zoals Pogacar en zijn eigen ploeg. 

Link to comment
Share on other sites

"Tactisch oerdom gereden" terwijl ze de enige twee serieuze concurrenten naar de galemiezen hebben gefietst. Pogacar is geen enkel gevaar in het klassement, heeft helemaal niet de inhoud om op een langere klim verschil te maken op Roglic, terwijl een goede Bernal en Quintana dat wel hebben. Laat Pogacar lekker nog vier etappes winnen in een sprint van de favorieten, die 16 seconden boni pakt Roglic tienmaal terug in de tijdrit.

Link to comment
Share on other sites

Nja, als Jumbo zo blijft rijden heeft Pogacar buiten pechsituaties ook geen ploeg nodig. Als Jumbo iedere keer Roglic afzet tot op een bepaald punt, dan zetten ze Pogacar ook af. En dan krijg je een vrij eerlijk duel van man tegen man, waarin Pogacar niet onder hoeft te doen voor Roglic. Als Jumbo nou wat gas terug zou nemen of Dumoulin eens laat aanvallen (had interessanter geweest indien hij nog dichter stond, maar goed) dan kunnen ze kijken naar wat de rest doet en er met Kuss en Roglic achteraan rijden. Je moet Pogacar uit de tent lokken en energie willen laten verspelen. Dan maak je werkelijk gebruik van je overtalsituatie. Tempo rijden tot al je renners op zijn heeft alleen zin als je op zeker de beste man (klimmer) in koers hebt. Dan maak je de grootste schade, put je het meeste uit en sla je op het einde zelf nog een gat omdat je toch net wat beter bent dan de rest. Zie Froome. Maar als je ongeveer op hetzelfde niveau zit als een ander (zoals nu met Roglic en Pogacar), help je die ander net zo veel of weinig als jezelf. Misschien help je die ander nog wel meer, omdat je concurrenten op maximaal mogelijke tijd zet en zo je naaste belager zonder team/met een minder team alvast van wat kopzorgen verlost. Moreel gezien is Pogacar vandaag, inderdaad zonder ploeg, de grote winnaar. Bernal en Quintana op grote achterstand, dat had hem nooit gelukt met zijn ploeg. En het zijn weer twee uitdagers voor zijn podiumplek minder. Daar wil je immers ook niet op hoeven reageren in je ééntje. 

Link to comment
Share on other sites

2 uur geleden zei Zeus:

Pogacar geen enkel gevaar in het klassement en geen inhoud voor op de lange beklimmingen. Juist ja. Jij bent even ongekend hard af, zeg. En denken dat Pogacar niet kan tijdrijden dan ook nog eens.. Je ziet hem nu voor het eerst rijden zeker.

Als je nou eens even goed leest wat ik schrijf in plaats van weer met je primaire wijsneuzenreactietje te komen..

Ik schrijf dat Pogacar niet de inhoud heeft om Roglic/Jumbo er op een lange ontsnapping af te rijden en dat hij dus geen noemenswaardige voorsprong kan creeren. Poga is een ‘aardige’ tijdrijder maar heeft weinig ervaring met klimtijdritten en is sowieso in beide disciplines, zowel het tijdrijden als het klimmen, zeer ondergeschikt aan Roglic. 

 

Maar goed, daar je kan je nog in van mening verschillen. Boven alles vind ik het werkelijk waar absurd om te stellen dat Jumbo ‘tactisch oerdom gekoerst heeft’ wanneer ze volgens jouw berekening na vandaag nog maar één serieuze concurrent over hebben, puur omdat Roglic de etappe niet wint. Terwijl juist uit niets blijkt dat Roglic bezig was met de etappewinst vandaag. Sprint amper mee met Pogacar.

Link to comment
Share on other sites

Zit weer vol met onjuistheden, maar goed.

 

Als er iets is wat Pogacar wél heeft, is het inhoud. Juist. Heeft altijd nog reserves over, recupereert heel goed in een rit en kan heel constant tempo rijden. Zo won hij ook zijn ritten in de Vuelta.

 

Pogacar won in Slovenië nog een klimtijdrit van nota bene Roglic zelf en heeft juist omdat hij over inhoud en een grote motor beschikt alles in zich om een goede tijdrit neer te zetten. Dat je dan zegt dat hij bergop ook ondergeschikt is aan Roglic is gewoon lachwekkend. Dan kijk je niet goed. Doen nauwelijks iets voor elkaar onder tot nog toe.

 

Stukje over tactiek heb je duidelijk niet (goed) gelezen.

 

Roglic wou wél de etappe winnen, daarvoor reden ze vandaag. Zowel Dumoulin als Roglic gezegd na de etappe. Roglic ook nog dat Pogacar sterker was in de sprint. 

 

Je kan mij leuk verwijten een wijsneus te zijn, maar jij bent hier gewoon zaken aan het verzinnen. Natte-vinger-in-de-lucht-niveau. Dan wijs ik je daar gewoon op.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...