Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KNVB Beker

Ilias.

Aanbevolen berichten

Dus als ik het goed begrijp mogen jullie (Erwin, Jotew) geheel subjectief invullen wat wel en wat minder waarde heeft en daar over oordelen, maar ik niet. Bijzonder. Afijn, het zal mij verder ook een zorg zijn, hoor. Iedereen z'n geluk.

Hoe zit het met Europees voetbal? KNVB Beker -> direct EL, of een voorronde? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Socrates:

Dus als ik het goed begrijp mogen jullie (Erwin, Jotew) geheel subjectief invullen wat wel en wat minder waarde heeft en daar over oordelen, maar ik niet. Bijzonder. Afijn, het zal mij verder ook een zorg zijn, hoor. Iedereen z'n geluk.

Jij mag de JCS rustig een leukere prijs vinden hoor! :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Socrates:

Eredivisie kampioen: groepsfase Champions League.

Nummer 2: derde voorronde Champions League.

Winnaar KNVB Beker: vierde voorronde Europa League.

Nummer 3: derde voorronde Conference League.

Winnaar play offs: tweede voorronde Conference League.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei cimbomcu:

Jij voegt al helemaal niks toe aan zo'n discussie. De KNVB beker is gewoon een grote prijs, namelijk na de titel de grootste prijs. Als je dan speelt tegen VVV of Willem 2 kun je wel eens die prijs minder serieus nemen, maar tegen een mede titelconcurrent is het al helemaal big. Daarnaast win je als PSV de laatste jaren vrij weinig en vooral topwedstrijden en tegen Ajax verlies je vaak. Dan is zo'n overwinning plus prijs bij een nipte zege, ook nog bij een trainer die afscheid gaat nemen best een groot moment. Is dat dan zo moeilijk te snappen?

Je presenteert het als een feitelijk gegeven. De emotionele "waarde" van een prijs is bij uitstek al volkomen subjectief. Zoals ik voor aanvang al zei heb ik niks met de beker. En ik vind daarnaast dat voor PSV en Ajax de beker ook maar bijvangst zou moeten zijn. Prima dat je dan een feestje viert, maar ik vond het wel erg euforisch allemaal. Jij niet, lekker boeiend.

3 minuten geleden zei Jotew:

Jij mag de JCS rustig een leukere prijs vinden hoor! :) 

Bijzonder hoe je dat er uit haalt, altijd fijn een mod die zo goed discussies kan lezen.

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Socrates:

Ik zeg toch dat dat voor mij zo is, niet dat dat voor jou ook zo moet gelden? 

Het enige wat ik over jou beweerde is dat het een dooddoener is om overdreven gejuich als 'je wint de cl' te bestempelen. Alsof je niet blij mag zijn, maar goed ik denk ook niet dat we uit die discussie gaan komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Socrates:

Je presenteert het als een feitelijk gegeven. De emotionele "waarde" van een prijs is bij uitstek al volkomen subjectief. Zoals ik voor aanvang al zei heb ik niks met de beker. En ik vind daarnaast dat voor PSV en Ajax de beker ook maar bijvangst zou moeten zijn. Prima dat je dan een feestje viert, maar ik vond het wel erg euforisch allemaal. Jij niet, lekker boeiend.

Bijzonder hoe je dat er uit haalt, altijd fijn een mod die zo goed discussies kan lezen.

Het is hier juist jij die door je opmerking over het vieren van de beker door PSV een subjectieve waarde geeft aan het feit dat PSV er erg blij mee is.

Verder geloof ik niet in het subjectieve. Ik kan wel roepen dat ik liever de beker win dan de CL met Ajax, maar dat lijkt mij onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Erwin.:

Ik zeg toch dat dat voor mij zo is, niet dat dat voor jou ook zo moet gelden? 

Het enige wat ik over jou beweerde is dat het een dooddoener is om overdreven gejuich als 'je wint de cl' te bestempelen. Alsof je niet blij mag zijn, maar goed ik denk ook niet dat we uit die discussie gaan komen

Maar dat impliceer ik er niet mee, dan trek je het in het extreme en dat is nergens voor nodig. Het is maar een nuchtere observatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei cimbomcu:

Het is hier juist jij die door je opmerking over het vieren van de beker door PSV een subjectieve waarde geeft aan het feit dat PSV er erg blij mee is.

Daar zit dus wederom de veronderstelling in dat de mate van euforie bij PSV'ers een vaststaand, logisch, feitelijk gegeven is (want het is mijn observatie die subjectief is). Dat klopt dus al niet. Iedereen hecht op eigen schaal wel of geen waarde aan zaken en uit dat op een andere manier.

Maar goed, met jou heeft dit niet zo'n zin, want veel rationaliteit zit er niet meer in als er je wat dwars zit en je mijn naampje op je scherm ziet. Prima verder, maar ga mij dan niet vermoeien met zulke zwakke redeneringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trainers hebben toch ook wel een aparte bril op he. Allebei met droge ogen beweren dat ze verdiende te winnen en de betere ploeg waren. 

Hoorde in de nabeschouwing iets over vijandige sfeer op de tribunes met vechtpartijen door gemaskerde supporters. Treurige bedoeling. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei The Saint:

Trainers hebben toch ook wel een aparte bril op he. Allebei met droge ogen beweren dat ze verdiende te winnen en de betere ploeg waren. 

Hoorde in de nabeschouwing iets over vijandige sfeer op de tribunes met vechtpartijen door gemaskerde supporters. Treurige bedoeling. 

Jep, Ajacieden konden zich niet gedragen en niet bij de harde kern van PSV komen dus besloten ze maar een vak vol normale supporters en families binnen te stormen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Past mooi in het rijtje met Lienden en Swift. Pot was gelukkig niet te zien op tv dus beetje volgen op Twitter. Wat lees je? Kans net over, kans net naast, kans gepakt door keeper etc. Dan weet je gewoon hoe de pingels gaan verlopen, zo typisch. Kijk er ook niet eens van op en ga  me er ook verder niet druk om maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Zou Cocu al spijt hebben?

Het past in ieder geval prima in de lijn die hij heeft ingezet na PSV. Dramatisch in die heksenketel van Fenerbahce. Derby County viel geen eer aan te behalen en nu bij VItesse eigenlijk ook niet. 

Ik snap dat ze weer ergens aan het werk willen, maar je moet ook een beetje verstandig kiezen. Of je overschat jezelf enorm. Het heeft de carrière van Frank de Boer vernietigd, Cocu zit er ook niet heel ver vandaan denk ik. 

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Michaelinho*:

Het past in ieder geval prima in de lijn die hij heeft ingezet na PSV. Dramatisch in die heksenketel van Fenerbahce. Derby County viel geen eer aan te behalen en nu bij VItesse eigenlijk ook niet. 

Ik snap dat ze weer ergens aan het werk willen, maar je moet ook een beetje verstandig kiezen. Of je overschat jezelf enorm. Het heeft de carrière van Frank de Boer vernietigd, Cocu zit er ook niet heel ver vandaan denk ik. 

Het is echt nog te vroeg om al te zeggen dat het een verkeerde stap is. Verwacht in de winter versterkingen waar meer mee uit te halen valt. Verliezen in de beker zegt niet zoveel. Fraser won hem en verloor ook meteen in de 1e ronde tegen Swift. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kozakken Boys - ADO Den Haag
Quick - De Graafschap
Urk - Katwijk
VVV-Venlo - FC Emmen
Blauw-Geel - FC Utrecht
FC Groningen - Spakenburg
Almere City - NEC
De Treffers - SC Cambuur
Heracles Almelo - Go Ahead Eagles
FC Den Bosch - Ajax