Dr. Bibber Geplaatst 2 mei 2014 Share Geplaatst 2 mei 2014 Vandaag maar eens op een andere manier hardgelopen dan normaal. Ik heb gelezen dat je meer vet verbrand op een lager tempo (ivm je lagere hartslag) dan dat je op een hoog tempo loopt. Daarom in plaats van volle bak te starten gaan lopen op 5:30 per kilometer en dan maar gaan kijken hoe lang ik het volhield. Uiteindelijk 11 kilometer op dit tempo gelopen totdat ik toch wel zware benen begon te krijgen (gisteravond nog getraind voor voetbal) en er uiteindelijk iets minder dan een uur over gedaan. Heb er wel een minder voldaan gevoel aan over gehouden dan dat ik volle bak loop maar wat kilotjes afvallen voor de zomer is ook belangrijk :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 14 mei 2014 Share Geplaatst 14 mei 2014 Weer sinds een maandje gelopen en heerlijk :< Kon er eigenlijk nog wel een paar km achteraan gooien :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 14 mei 2014 Share Geplaatst 14 mei 2014 Hardlopen Natuurtalentje hoor ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jimmyy Geplaatst 27 mei 2014 Share Geplaatst 27 mei 2014 Had op Google Maps een route uitgezocht van ongeveer 9.5km, bleek uiteindelijk 9.02km te zijn. Heb er 48:27 over gedaan. Als ik iets langzamer van start ga moet ik wel 52minuutjes kunnen lopen op die 10km denk ik. Welk middel heeft aangegeven dat het 9,02 km is? Want indien je een Garmin (oid) gebruikt, dan kan die juist degene zijn die afwijkt. Ik bereken de lengte van mijn rondes altijd met http://www.afstandmeten.nl en die zit er naar mijn weten nooit naast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 27 mei 2014 Share Geplaatst 27 mei 2014 Ja RunKeeper gewoon. Zit dat er vaak naast? Heb overigens die 10km uiteindelijk in 54:02 gelopen, had wel op iets sneller gehoopt. Het ligt dan niet zozeer aan je runkeeper maar aan de gps van je telefoon. Als ik mijn routes terugkijk heb ik vaak ook slingerend gelopen op het moment dat het gps signaal wat slechter is. Dat je in zo'n wedstrijd minder snel loopt dan je had gehoopt komt vaker voor hoor. Meestal is het zo druk bij de start dat het 1 a 2 kilometer duurt voordat je eindelijk je eigen tempo kunt lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 27 mei 2014 Share Geplaatst 27 mei 2014 Lekker Erik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MD. Geplaatst 27 mei 2014 Share Geplaatst 27 mei 2014 Hardlopen Het ligt dan niet zozeer aan je runkeeper maar aan de gps van je telefoon. Als ik mijn routes terugkijk heb ik vaak ook slingerend gelopen op het moment dat het gps signaal wat slechter is. Dat je in zo'n wedstrijd minder snel loopt dan je had gehoopt komt vaker voor hoor. Meestal is het zo druk bij de start dat het 1 a 2 kilometer duurt voordat je eindelijk je eigen tempo kunt lopen. Tegenwoordig moet je steeds vaker aangeven wat je verwachte eindtijd is. Aan de hand daarvan word je in startvakken in gedeeld. Heb ik al paar keer gehad. Kan je bijna direct op normaal tempo lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ErikEagles Geplaatst 27 mei 2014 Share Geplaatst 27 mei 2014 Normaal fiets ik, maar ik heb last van mijn schouder. Dus dan maar lopen. Wat raden jullie mij aan mijn laatste fietstocht was ruim een jaar geleden (zo lang heb ik al last van mijn schouder). Dus de conditie is niet zo goed meer..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 27 mei 2014 Share Geplaatst 27 mei 2014 Normaal fiets ik, maar ik heb last van mijn schouder. Dus dan maar lopen. Wat raden jullie mij aan mijn laatste fietstocht was ruim een jaar geleden (zo lang heb ik al last van mijn schouder). Dus de conditie is niet zo goed meer..... Waar wil je advies over? Je trainingsschema, je afstand, je hardloopschoenen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 29 mei 2014 Share Geplaatst 29 mei 2014 Gisteren bij een wedstrijdje van 10km 46,30 gelopen. Was ik echt heel blij mee aangezien ik de laatste 4 weken maar 2 of 3 keer gelopen had en dan ook nog eens maximaal 7 km. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
coma_303 Geplaatst 25 juli 2014 Share Geplaatst 25 juli 2014 Gisteren ook een rondje gedaan maar qua temperatuur is het toch wel wat warm hoor... Zweet je de k@#! van mij mag het wel een paar graden koeler en dan het liefst ook nog een miezer regentje ofzo dat koelt lekker af..:-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 25 juli 2014 Share Geplaatst 25 juli 2014 Ren tegenwoordig vier keer in de week. Dinsdag en donderdag rondjes van een km of zes, woensdag 8-12 en zondags een grote ronde van 14-20 km. Ben pas een paar maanden bezig met het hardlopen maar vind het heerlijk dat je zo snel merkt dat het beter gaat. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sacioli Geplaatst 25 juli 2014 Share Geplaatst 25 juli 2014 - sorry, dubbel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sacioli Geplaatst 25 juli 2014 Share Geplaatst 25 juli 2014 Als je het volhoudt, voel je al heel snel verbetering ja. Ik vind hardlopen in heel warm weer ook heerlijk [MENTION=8759]E2E[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 25 juli 2014 Share Geplaatst 25 juli 2014 Heb tijden last gehad van overtrainde spier in mijn knieën/bovenbenen. Gisteren weer eens wezen hardlopen maar voel nu toch klein beetje weer mijn knieën en daar baal ik toch wel van. Toch nog maar wat meer oefeningen om ze sterker te maken. 10km bij de singelloop dit jaar gaat er zo niet in zitten vrees ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 25 juli 2014 Share Geplaatst 25 juli 2014 Ik haal tegenwoordig de 5 km nog niet eens :cab: binnenkort ff oppaken, was paar maanden geleden begonnen na een irritante knieblessure, en daarvoor had ik een enkelblessure. Ben ook al jaren niet fit, wordt tijd om daar wat aan te veranderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 27 juli 2014 Share Geplaatst 27 juli 2014 Valt bij mij anders vies tegen. Heb de conditie wel omdat ik redelijk wat fiets. Mijn achillespezen laten het echter snel afweten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JordiAFCA1 Geplaatst 27 juli 2014 Share Geplaatst 27 juli 2014 Beter op de loopband voor mij dan gewoon buiten, ondergrond ligt me op een bepaalde manier echt totaal niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steven013 Geplaatst 29 juli 2014 Share Geplaatst 29 juli 2014 Net even gaan hardlopen, maar het was vooral normaal lopen. Lichaam is beweging niet echt gewend en kreeg na een aantal meter telkens steken. Moet het maar vaker gaan doen om wat fitter te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 16 augustus 2014 Share Geplaatst 16 augustus 2014 Morgen weer even 16 km beesten:banana:. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 24 augustus 2014 Share Geplaatst 24 augustus 2014 Bijna drie maanden niks gedaan, alleen een beetje zuipen en op een bureaustoel zitten. Ging vrijdag maar een keer hardlopen, echt kutschoenen trouwens. Begin in het tempo wat ik gewend ben (heb altijd gevoetbald en dan bouw je vanzelf wel conditie op). Ging na 100 meter al kapot :r Uiteindelijk in een tempo gekomen dat ik vol kon houden, dat was zo'n 3 km. Vanochtend op een lege maag gaan lopen en wat gaan rekken en strekken voor ik begon. Nu wel het hele rondje volgehouden, maar man ik ben kapot gegaan op zo'n mini-afstand :r Echt slecht. Hele rondje is 3,7 km. Duurt nog wel ff voordat ik een rondje extra kan gaan lopen :huhu: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 25 augustus 2014 Share Geplaatst 25 augustus 2014 Weet ik, weet ik. Maar als die goed zat ging dat andere ook wel bij mij. M'n coach was ook wel van een conditietestje zo nu en dan. En die gingen me altijd wel goed af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MD. Geplaatst 8 september 2014 Share Geplaatst 8 september 2014 Zondag weer mee doen aan de bridge to bridge. Vorig jaar 22.07 gelopen. Dit jaar moet het sneller. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iSimic Geplaatst 20 september 2014 Share Geplaatst 20 september 2014 Vandaag meegedaan aan de vredesloop in den haag. 10km, had niet verwacht dat het zo benauwd zou zijn en zat er na 4 km al goed doorheen. Toen 3.5 km op wilskracht gewoon doorgelopen waarna ik bij zo'n refreshment point ff ben gaan lopen om rustig te drinken, had daarvoor ook al gedronken en was dat rennend gaan doen, doek ook niet meer want had gelijk het gevoel dat ik over me nek zou gaan. Laatste 2.5 km ging okay al ben ik nu behoorlijk naar de klote. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 22 september 2014 Share Geplaatst 22 september 2014 Dat laatste is in ieder geval waar. Je bouwt sneller conditie op dan lopen met een constante snelheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten