sirkeith Gepost September 26, 2012 Share Gepost September 26, 2012 Even een vraagje voor de wat ervarene hardlopers (o.a. [MENTION=9465]Mr. Eko[/MENTION] en [MENTION=17]Ginola[/MENTION] ): Wat voor kleding wordt er gedragen in de wat koudere periodes? Ik heb 9 december een wedstrijd ( de Bruggenloop in Rotterdam) en daar ben ik nu dus ook voor aan het trainen. Ik weet zelf alleen niet beter dan een korte broek en t-shirt :cab: Wat loopt lekker en is niet te heet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Eko Gepost September 26, 2012 Share Gepost September 26, 2012 Ik train in de winter met lange tight en verder een shirt met daarover een running jacket of een polyester trui. Maar de wedstrijden doe ik ook in korte broek en hesje (behalve bij -10 zoals begin dit jaar :p). Zondag trouwens het NK 10 km tijdens de Singelloop in Utrecht. Ik hoop sowieso onder de 33 te lopen, maar het liefst laag in de 32 zelfs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ginola Gepost September 26, 2012 Share Gepost September 26, 2012 Wedstrijden loop ik ook altijd in korte broek en t-shirt/hesje, tenzij het echt koud (<5 graden) is. Trainen doe ik vaak in een gewone trainingsbroek (heb geen tight) en een shirt met trui. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montass Gepost September 26, 2012 Share Gepost September 26, 2012 Oh dit moet ik ook even in de gaten gaan houden. Ben sinds een paar maanden 2x in de week aan het fitnessen en daarbij doe ik meteen 3 kwartier hardlopen op de band. Sinds kort ben ik naast de lopende band ook buiten gaan lopen en dan belast je je lichaam op een heel andere manier merkte ik. Afgelopen maandag wilde ik 10km doen, maar is dat 5 geworden omdat het al donker was en het half stormde. Best nette tijd (25 +/-) over 5km. Ik moet ook even een trainingsschema maken, want ik wil de estafetteloop van Rotterdam doen (volgend jaar). Afgelopen keer ook gedaan. En de Damloop lijkt me ook wel weer leuk om te doen (eerder in 2008 gedaan in 1.32). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkeith Gepost September 26, 2012 Share Gepost September 26, 2012 Hebben jullie met een korte broek dan nooit (of soms) last van een onderbroek die omhoog kruipt? :cab: Das fucking irritant.... Afgelopen week liep ik 7 kilometer in ongeveer 38 minuten, kan ik voor nu wel mee leven maar ik wil hem toch echt onder de 30 minuten leren lopen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Eko Gepost September 26, 2012 Share Gepost September 26, 2012 Hebben jullie met een korte broek dan nooit (of soms) last van een onderbroek die omhoog kruipt? :cab: Das fucking irritant.... Ik draag altijd strakke boxers, heb er nooit last van eigenlijk. Droeg eerder nog wel eens van die losse boxers, dan ging het schuren :cab: Die draag ik dus niet meer tijdens hardlopen :mrgy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkeith Gepost September 26, 2012 Share Gepost September 26, 2012 Ik draag ook strakke, maar dan heb ik het soms alsnog :cab: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Eko Gepost September 30, 2012 Share Gepost September 30, 2012 Vandaag het NK 10 km gelopen in Utrecht. Ging dramatisch, tijd was 33:27 terwijl ik 32 laag wilde lopen... Misschien dat ik over drie weken voor de herkansing ga bij de Maliebaanloop, het moet toch echt sneller kunnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ginola Gepost October 1, 2012 Share Gepost October 1, 2012 Zaterdag de laatste etappe van de Hart van Brabantloop, met een kater op zak. Zowaar m'n beste gemiddelde ooit, 5,3 km in 19:56. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkeith Gepost October 5, 2012 Share Gepost October 5, 2012 Wat is eigenlijk slim om te trainen? Op de dinsdag (trainen) en de zondag (wedstrijd) hockey ik al... Wat is dan een goede manier om mijn conditie uit te bouwen (ik loop nu 7 km in iets van 35 minuten, zonder te stoppen)? Zou ik bijvoorbeeld ook morgen kunnen lopen, ook al heb ik zondagmiddag een hockeywedstrijd? Wat zijn de voor-/nadelen hiervan als ik het zou doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Eko Gepost October 7, 2012 Share Gepost October 7, 2012 Je kan best op zaterdag trainen als je zondag een wedstrijd hebt. Alleen ik zou dan wel rustig aan doen. Beter voor jou zou zijn om dan op donderdag of vrijdag te trainen. Verder doe je met hockey al aan een soort intervaltraining, dus als je dan doordeweeks nog twee keer kan hardlopen ga wel vooruit qua conditie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Eko Gepost November 18, 2012 Share Gepost November 18, 2012 Vandaag de Zevenheuvelenloop gelopen in 50:43 (15 km). Helaas drie keer moeten stoppen om mijn veters te strikken. Als je dat zelf gaat doen tijdens de wedstrijd, doe je het blijkbaar niet zo goed. Nu hulp aan een toeschouwer gevraagd. Maar goed, het was een leuke loop zo in mijn woonplaats met veel aanmoedigingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkeith Gepost December 8, 2012 Share Gepost December 8, 2012 Morgen ga ik de bruggenloop (=15km met een aantal bruggen) in Rotterdam doen, ik ben benieuwd. Helaas afgelopen 2 weken niet veel kunnen trainen, maar het gaat wel goed komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert Gepost December 8, 2012 Share Gepost December 8, 2012 Succes ermee :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rich ruzzian Gepost December 9, 2012 Share Gepost December 9, 2012 Bij EK veldlopen heeft nederland een bronzen medaille te pakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Technisch Gepost December 9, 2012 Share Gepost December 9, 2012 Mr eko? :p Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Eko Gepost December 11, 2012 Share Gepost December 11, 2012 Nee, Adrienne Herzog bij de vrouwen :p Trainingsmaatje van mij deed trouwens wel mee bij EK <23, hij werd vierde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vitesse88 Gepost January 31, 2013 Share Gepost January 31, 2013 Hallo :) Volgende week maandag heb ik een kijkoperatie aan mijn meniscus. Dus er wordt gekeken of er eventuele schade is. Sinds november/december weet ik dat ik een kijkoperatie moet ondergaan en de drang om te hardlopen is sindsdien behoorlijk groot. Alleen heb ik nu een vraagje. Ik heb zo'n 13 a 14 jaar zelf gevoetbald en ben het gewend om op redelijk tempo te trainen. Alleen betrap ik mijzelf erop dat, als ik ga hardlopen, direct weer probeer om dat tempo op te pakken en het soort van vertik om langzamer te gaan lopen. Ik weet dat ik dat wel moet doen omdat ik een hoger tempo niet lang volhoudt. Kunnen jullie mij hierin advies of tips geven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adriaan Gepost February 3, 2013 Share Gepost February 3, 2013 Interval ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MD. Gepost February 7, 2013 Share Gepost February 7, 2013 Ik heb me net ingeschreven voor de 10km loop van de 32 van Kampen. Eens zien of ik dat vol ga houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oldskool Gepost March 19, 2013 Share Gepost March 19, 2013 Oke misschien dat hier iemand advies heeft voor mij: Ik wil al jaren hardlopen, maar word altijd tegengehouden door een nare pijn in mijn scheenbenen die opkomt zodra ik een minuutje hardloop. Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit een irritatie van mijn scheenbeenvlies is.. Meerdere keren geprobeerd maar altijd weer een brandende pijn in mijn scheenbenen. Ik heb goede overpronatie schoenen gekocht, op advies van runnersworld na het maken van een video van mijn 'lopen'. Ik ben nu weer vastberaden om te gaan hardlopen, en wil dat drie keer per week gaan doen. Hiervoor gebruik ik een schema van 8x 1 minuut lopen afgewisseld met een minuut wandelen. Super weinig, inderdaad, maar aan het eind van die minuut doen mijn schenen echt veel pijn. Conditioneel voel ik helemaal niets van zo'n training trouwens ;) Is er iemand die weet wat ik hier aan kan doen? Misschien is mijn looptechniek slecht? Of kan ik oefeningen doen waardoor mijn scheenbenen 'soepeler' worden oid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Eko Gepost March 19, 2013 Share Gepost March 19, 2013 Hmmm, dat klinkt niet echt goed. Misschien zijn het wel shin splits, zoek maar eens op internet. En misschien eens een fysiotherapeut of sportarts bezoeken? Met mij gaat het momenteel trouwens zwaar kut, al sinds eind januari last van mijn knie. Eind februari dacht ik dat ik weer rustig kon gaan opbouwen, maar opeens kreeg ik weer last. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sacioli Gepost March 22, 2013 Share Gepost March 22, 2013 (edited) Nu het lente is voor mezelf het hardloop seizoen geopend :D Ik wil nu gaan trainen voor de marathon in Rotterdam 2014. Lijkt me een extreme kick als je 42 km en 195 meter haalt : Edited March 22, 2013 by Sacioli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirkeith Gepost March 22, 2013 Share Gepost March 22, 2013 Dan baal je wel als je die laatste 20 meter niet meer kan zeg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sacioli Gepost March 22, 2013 Share Gepost March 22, 2013 Scherp ;c Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts