Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

Hardlopen

Arsène

Recommended Posts

Morgen over twee weken staat halve marrie weer op de planning. Van het weekend nog ergens tussen de 14 en 17 km lopen en dan gaan we weer lekker uitlopen. Ben eigenlijk pas sinds 3 weken weer echt serieus aan het rennen dus vraag me af hoe we er vanaf gaan komen dit jaar. Vorig jaar eerste halve marathon ooit gelopen in 1:58, lijkt me niet dat ik dat dit jaar kan verbeteren :D 

Aantal jaren geleden liep ik gemakkelijk 5 Km in 30 min.

Nu ik niks meer doe, red ik dat niet meer haha.

Heb nog doelloos proberen te rennen maar als ik op 2km zat was het klaar.

Via via ben ik aan een app gekomen  Home - Ontdek de Hardlopen met Evy met Evy Gruyaert app .

Zij gaat je in 10 weken begeleiden om  5 km in 30 min te rennen.

Je begint met 1 min rennen 1 min wandelen etc, zo ga je dat opbouwen

zijn 3 trainingen per week en heb nu de 1ste week compleet.

Moet zeggen dat dit wel helpt.

Het rare is dat als mijn Evy training is afgelopen al op 2,5 km zit.

Terwijl mijn Garmin  net 1,6 km aangeeft.

Na een weinig sportief 2023 heb ik in 2024 best grote stappen gemaakt (ondanks wat fysiek ongemak, blessure in rechteronderbeen en virusjes (2 keer verkouden in september/oktober)). 

In maart van dit jaar liep ik nog boven de 30 op de 5 km en vandaag op een mindere dag loop ik een PR van 25.46. Dat is best een behoorlijk stap, al zeg ik het zelf.

In februari 2025 staat er een 10 km- wedstrijd op het programma. Daar doe ik met een vriend mee (doorgaans een betere loper), dus er moeten nog wel een paar extra stappen gezet worden.

Zou mooi zijn als ik daar de 10 km in 54 kan lopen. Alles sneller dan dat is een bonus.

Edited by aron24

Helaas niet onder de twee uur gedoken zoals vorig jaar maar wat een weeromstandigheden waren dit zaterdag zeg. :D :D Laatste 5 km gevochten tegen de kramp, maar die bleef terugkomen. De laatste 2 kilometer dus bij elke stap kramp in de kuit, man wat was dit heftig. Met 2:05:19 overigens uiterst tevreden verder want we waren pas weer een maand aan het lopen. :D 

6 uur geleden zei Arles:

Weekje vrij dus voor het eerst in maanden weer eens bij daglicht gelopen. Ging lekker, maar merkte wel dat er eigenlijk niks meer in deze schoenen zit. Hopelijk liggen er deze week nieuwe onder de kerstboom!

IMG_6593.jpeg

Arles gewoon een Zaankanter, wist ik niet haha.

11 minuten geleden zei 007mark:

Arles gewoon een Zaankanter, wist ik niet haha.

Haha ben vorig jaar verhuisd, hele jeugd half Zaandam en half Amsterdam door gescheiden ouders. Op mijn 19e uit huis gegaan en toen zes jaar op mezelf in Amsterdam gewoond tot ik vorig jaar voor hetzelfde huurbedrag een veeeeel ruimere plek vond in Zaandam. Kom jij ook uit de buurt?

1 uur geleden zei Arles:

Haha ben vorig jaar verhuisd, hele jeugd half Zaandam en half Amsterdam door gescheiden ouders. Op mijn 19e uit huis gegaan en toen zes jaar op mezelf in Amsterdam gewoond tot ik vorig jaar voor hetzelfde huurbedrag een veeeeel ruimere plek vond in Zaandam. Kom jij ook uit de buurt?

Oorspronkelijk uit Assendelft, daarna 3 jaar in Noord gewoond. En sinds april een adres die je zo ongeveer kan terugvinden als je mijn hardlooprondjes terugkijkt van adgelopen maanden ;) Oost dus haha.

De eindejaarscorrida gelopen. Veel beter dan verwacht, want was 2 weken geleden nog geblesseerd en daarna ook nog ziek. Vooral op mijn fietsconditie gelopen op een lastig parcours (veel op en af, bochten, teveel deelnemers en kasseien). 

WhatsAppImage2024-12-29at12_54_38.thumb.jpeg.9f7000a9c48c23f41c62dc51d5384c32.jpeg

WhatsAppImage2024-12-29at13_11_41.jpeg.ceb48971da94bd52be89fbc858d7485c.jpeg

Strava te vroeg gestart en te laat uitgezet.

Direct ook mijn andere loopdoel van de winter gehaald met een sub 40min 10km ( 38m25). Ook nog een PR op de 5KM gelopen onderweg :D  (18:54).

Afgelopen woensdag ook in een moment van verstandsverbijstering eens een stukkie gelopen. Door enkelklachten ook totaal geen fan van hardlopen, maar je toch maar wat doen in de winterstop van de voetbal. Doordat ik nooit hardloop vind ik het altijd vrij beroerd doordat ik niet kan inschatten of ik te snel begin en hoe lang het nou precies is. Valt me verder totaal niet tegen.

IMG_20241230_134720.jpg.403fee1768d459df46e22b8d1c33ccb4.jpg

Edited by bas huijsmans

21 minuten geleden zei bas huijsmans:

Afgelopen woensdag ook in een moment van verstandsverbijstering eens een stukkie gelopen. Door enkelklachten ook totaal geen fan van hardlopen, maar je toch maar wat doen in de winterstop van de voetbal. Doordat ik nooit hardloop vind ik het altijd vrij beroerd doordat ik niet kan inschatten of ik te snel begin en hoe lang het nou precies is. Valt me verder totaal niet tegen.

IMG_20241230_134720.jpg.403fee1768d459df46e22b8d1c33ccb4.jpg

Nou jij haalt een aardig tempo hoor. Zit zelf ongeveer een minuut per km langzamer en krijg al van mensen te horen dat dat al behoorlijk snel is voor een laag niveau amateurvoetballer :P Ik houd dat tempo nu nog niet eens 2,5km vol trouwens. Dus gisteren bijv. eerst maar met wat vrienden wat trager tempo om gewoon weer het lichaam te laten wennen aan het lopen. Verdomme wat stonden mijn kuiten strak, misschien ook door het weer.

7 uur geleden zei Sick Blik:

Nou jij haalt een aardig tempo hoor. Zit zelf ongeveer een minuut per km langzamer en krijg al van mensen te horen dat dat al behoorlijk snel is voor een laag niveau amateurvoetballer :P 

Haha ondanks dat ik nooit hardloop ben ik niet ongetraind. Het is bedenkelijk niveau de 4e klasse van het zondagamateur voetbal, maar ja wel 2x trainen en een wedstrijdje in de week. Daarnaast sport ik ook nog wel dus qua conditie zelf zit het echt wel goed haha

4:14 per km is echt retesnel, Bas. Trainen de minder gefortuneerden (waaronder ikzelf) heel lang voor om het uiteindelijk niet te bereiken ;c 

Zou dit inmiddels zelf op 5km kunnen volhouden maar dan ben ik wel echt naar de vaantjes.

Edited by Rogier.

10 uur geleden zei bas huijsmans:

Haha ondanks dat ik nooit hardloop ben ik niet ongetraind. Het is bedenkelijk niveau de 4e klasse van het zondagamateur voetbal, maar ja wel 2x trainen en een wedstrijdje in de week. Daarnaast sport ik ook nog wel dus qua conditie zelf zit het echt wel goed haha

Alsnog, wat Rogier zegt. Dan heb je er ook gewoon talent voor, buiten alleen conditie. :P

33 minuten geleden zei Thierryvane:

Laatste 10 kilometer van het jaar zitten er weer op: 1970,40 km's op de teller. Op naar meer mannen. Alvast de beste (hardloop)wensen zonder blessures en met véél PR's!

Fiks jij even een startbewijs voor Rotterdam voor mij ;) 

Maar jij natuurlijk ook maat, i'm gonna cheer for you.

Edited by ReneLeBlanc