Thierryvane Gepost December 6, 2024 Share Gepost December 6, 2024 Niet ingeloot voor de marathon van Berlijn september 2025. Dikke RIP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert Gepost December 6, 2024 Share Gepost December 6, 2024 Lelijk man :(Â Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost December 6, 2024 Share Gepost December 6, 2024 Morgen over twee weken staat halve marrie weer op de planning. Van het weekend nog ergens tussen de 14 en 17 km lopen en dan gaan we weer lekker uitlopen. Ben eigenlijk pas sinds 3 weken weer echt serieus aan het rennen dus vraag me af hoe we er vanaf gaan komen dit jaar. Vorig jaar eerste halve marathon ooit gelopen in 1:58, lijkt me niet dat ik dat dit jaar kan verbeteren  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbeto Gepost December 7, 2024 Share Gepost December 7, 2024 Ik vind dit zo fascinerend om te zien. So fast they named him twice: Gout Gout!   Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarF_RJC Gepost December 8, 2024 Share Gepost December 8, 2024 Aantal jaren geleden liep ik gemakkelijk 5 Km in 30 min. Nu ik niks meer doe, red ik dat niet meer haha.  Heb nog doelloos proberen te rennen maar als ik op 2km zat was het klaar. Via via ben ik aan een app gekomen  Home - Ontdek de Hardlopen met Evy met Evy Gruyaert app . Zij gaat je in 10 weken begeleiden om 5 km in 30 min te rennen. Je begint met 1 min rennen 1 min wandelen etc, zo ga je dat opbouwen  zijn 3 trainingen per week en heb nu de 1ste week compleet. Moet zeggen dat dit wel helpt.  Het rare is dat als mijn Evy training is afgelopen al op 2,5 km zit. Terwijl mijn Garmin net 1,6 km aangeeft.    Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost December 8, 2024 Share Gepost December 8, 2024 Nou dat was de laatste duurloop voor de halve marathon. 90 minuten lang (NEE DIT IS NIET DE START VAN DAT NUMMER @Thierryvane) tegen 05:43 gemiddeld. Gezien het feit dat ik pas een maand weer aan het trainen ben is dit al veel meer dan gehoopt  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thierryvane Gepost December 8, 2024 Share Gepost December 8, 2024 3 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Nou dat was de laatste duurloop voor de halve marathon. 90 minuten lang (NEE DIT IS NIET DE START VAN DAT NUMMER @Thierryvane) tegen 05:43 gemiddeld. Gezien het feit dat ik pas een maand weer aan het trainen ben is dit al veel meer dan gehoopt   Je bent lekker bezig maat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aron24 Gepost December 23, 2024 Share Gepost December 23, 2024 (edited) Na een weinig sportief 2023 heb ik in 2024 best grote stappen gemaakt (ondanks wat fysiek ongemak, blessure in rechteronderbeen en virusjes (2 keer verkouden in september/oktober)).  In maart van dit jaar liep ik nog boven de 30 op de 5 km en vandaag op een mindere dag loop ik een PR van 25.46. Dat is best een behoorlijk stap, al zeg ik het zelf.  In februari 2025 staat er een 10 km- wedstrijd op het programma. Daar doe ik met een vriend mee (doorgaans een betere loper), dus er moeten nog wel een paar extra stappen gezet worden.  Zou mooi zijn als ik daar de 10 km in 54 kan lopen. Alles sneller dan dat is een bonus. Edited December 23, 2024 by aron24 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost December 23, 2024 Share Gepost December 23, 2024 Helaas niet onder de twee uur gedoken zoals vorig jaar maar wat een weeromstandigheden waren dit zaterdag zeg. Â Â Laatste 5 km gevochten tegen de kramp, maar die bleef terugkomen. De laatste 2 kilometer dus bij elke stap kramp in de kuit, man wat was dit heftig. Met 2:05:19 overigens uiterst tevreden verder want we waren pas weer een maand aan het lopen. Â Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arles Gepost December 23, 2024 Share Gepost December 23, 2024 Weekje vrij dus voor het eerst in maanden weer eens bij daglicht gelopen. Ging lekker, maar merkte wel dat er eigenlijk niks meer in deze schoenen zit. Hopelijk liggen er deze week nieuwe onder de kerstboom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost December 23, 2024 Share Gepost December 23, 2024 6 uur geleden zei Arles: Weekje vrij dus voor het eerst in maanden weer eens bij daglicht gelopen. Ging lekker, maar merkte wel dat er eigenlijk niks meer in deze schoenen zit. Hopelijk liggen er deze week nieuwe onder de kerstboom! Â Arles gewoon een Zaankanter, wist ik niet haha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arles Gepost December 23, 2024 Share Gepost December 23, 2024 11 minuten geleden zei 007mark: Â Arles gewoon een Zaankanter, wist ik niet haha. Haha ben vorig jaar verhuisd, hele jeugd half Zaandam en half Amsterdam door gescheiden ouders. Op mijn 19e uit huis gegaan en toen zes jaar op mezelf in Amsterdam gewoond tot ik vorig jaar voor hetzelfde huurbedrag een veeeeel ruimere plek vond in Zaandam. Kom jij ook uit de buurt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost December 23, 2024 Share Gepost December 23, 2024 1 uur geleden zei Arles: Haha ben vorig jaar verhuisd, hele jeugd half Zaandam en half Amsterdam door gescheiden ouders. Op mijn 19e uit huis gegaan en toen zes jaar op mezelf in Amsterdam gewoond tot ik vorig jaar voor hetzelfde huurbedrag een veeeeel ruimere plek vond in Zaandam. Kom jij ook uit de buurt?  Oorspronkelijk uit Assendelft, daarna 3 jaar in Noord gewoond. En sinds april een adres die je zo ongeveer kan terugvinden als je mijn hardlooprondjes terugkijkt van adgelopen maanden  Oost dus haha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost December 29, 2024 Share Gepost December 29, 2024 De eindejaarscorrida gelopen. Veel beter dan verwacht, want was 2 weken geleden nog geblesseerd en daarna ook nog ziek. Vooral op mijn fietsconditie gelopen op een lastig parcours (veel op en af, bochten, teveel deelnemers en kasseien).    Strava te vroeg gestart en te laat uitgezet.  Direct ook mijn andere loopdoel van de winter gehaald met een sub 40min 10km ( 38m25). Ook nog een PR op de 5KM gelopen onderweg  (18:54). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost December 29, 2024 Share Gepost December 29, 2024 Slappe hap die tijd man. Nee bizar snelle tijd, lekker gewerkt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost December 30, 2024 Share Gepost December 30, 2024 (edited) Afgelopen woensdag ook in een moment van verstandsverbijstering eens een stukkie gelopen. Door enkelklachten ook totaal geen fan van hardlopen, maar je toch maar wat doen in de winterstop van de voetbal. Doordat ik nooit hardloop vind ik het altijd vrij beroerd doordat ik niet kan inschatten of ik te snel begin en hoe lang het nou precies is. Valt me verder totaal niet tegen. Edited December 30, 2024 by bas huijsmans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost December 30, 2024 Share Gepost December 30, 2024 21 minuten geleden zei bas huijsmans: Afgelopen woensdag ook in een moment van verstandsverbijstering eens een stukkie gelopen. Door enkelklachten ook totaal geen fan van hardlopen, maar je toch maar wat doen in de winterstop van de voetbal. Doordat ik nooit hardloop vind ik het altijd vrij beroerd doordat ik niet kan inschatten of ik te snel begin en hoe lang het nou precies is. Valt me verder totaal niet tegen. Nou jij haalt een aardig tempo hoor. Zit zelf ongeveer een minuut per km langzamer en krijg al van mensen te horen dat dat al behoorlijk snel is voor een laag niveau amateurvoetballer  Ik houd dat tempo nu nog niet eens 2,5km vol trouwens. Dus gisteren bijv. eerst maar met wat vrienden wat trager tempo om gewoon weer het lichaam te laten wennen aan het lopen. Verdomme wat stonden mijn kuiten strak, misschien ook door het weer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thierryvane Gepost December 30, 2024 Share Gepost December 30, 2024 Op 6-12-2024 om 08:38 zei Thierryvane: Niet ingeloot voor de marathon van Berlijn september 2025. Dikke RIP.  WE MOVE: https://www.swisscitymarathon.ch/en/https://www.swisscitymarathon.ch/en/  Oktober 2025 lopen we de marathon van Lucerne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost December 30, 2024 Share Gepost December 30, 2024 8 minuten geleden zei Thierryvane:  WE MOVE: https://www.swisscitymarathon.ch/en/https://www.swisscitymarathon.ch/en/  Oktober 2025 lopen we de marathon van Lucerne. Heel dik maat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost December 30, 2024 Share Gepost December 30, 2024 7 uur geleden zei Sick Blik: Nou jij haalt een aardig tempo hoor. Zit zelf ongeveer een minuut per km langzamer en krijg al van mensen te horen dat dat al behoorlijk snel is voor een laag niveau amateurvoetballer  Haha ondanks dat ik nooit hardloop ben ik niet ongetraind. Het is bedenkelijk niveau de 4e klasse van het zondagamateur voetbal, maar ja wel 2x trainen en een wedstrijdje in de week. Daarnaast sport ik ook nog wel dus qua conditie zelf zit het echt wel goed haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost December 31, 2024 Share Gepost December 31, 2024 (edited) 4:14 per km is echt retesnel, Bas. Trainen de minder gefortuneerden (waaronder ikzelf) heel lang voor om het uiteindelijk niet te bereiken   Zou dit inmiddels zelf op 5km kunnen volhouden maar dan ben ik wel echt naar de vaantjes. Edited December 31, 2024 by Rogier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost December 31, 2024 Share Gepost December 31, 2024 10 uur geleden zei bas huijsmans: Haha ondanks dat ik nooit hardloop ben ik niet ongetraind. Het is bedenkelijk niveau de 4e klasse van het zondagamateur voetbal, maar ja wel 2x trainen en een wedstrijdje in de week. Daarnaast sport ik ook nog wel dus qua conditie zelf zit het echt wel goed haha Alsnog, wat Rogier zegt. Dan heb je er ook gewoon talent voor, buiten alleen conditie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thierryvane Gepost December 31, 2024 Share Gepost December 31, 2024 Laatste 10 kilometer van het jaar zitten er weer op: 1970,40 km's op de teller. Op naar meer mannen. Alvast de beste (hardloop)wensen zonder blessures en met véél PR's! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost December 31, 2024 Share Gepost December 31, 2024 (edited) 33 minuten geleden zei Thierryvane: Laatste 10 kilometer van het jaar zitten er weer op: 1970,40 km's op de teller. Op naar meer mannen. Alvast de beste (hardloop)wensen zonder blessures en met véél PR's! Fiks jij even een startbewijs voor Rotterdam voor mij   Maar jij natuurlijk ook maat, i'm gonna cheer for you. Edited December 31, 2024 by ReneLeBlanc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost January 6 Share Gepost January 6 We hebben een doel voor dit jaar te pakken: de hele marathon van Rotterdam.  Tussendoor nog een halve tijdens de lentemarathon in Amstelveen klappen maar alle pijlen zijn gericht op april Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts