Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] Centro de Alto Rendimiento

De Raam

Aanbevolen berichten

bannerrendimiento.png.388268f67ee4cdf90190997b851861e7.png

#72 - KEY PLAYER: NÉSTOR GONZÁLEZ

gonzalez.png.c15a422eecb0933870c6624711be042b.png

line.png.4ccba2b907862ed4818272f9a5ead546.png

nestorgonzalez.png.82cb2e52e4020e3912fb3b4a32829e83.png

gonzalezattributes.png.5f4645eac7c43eb53046fcc6c896bafc.png

Het moge duidelijk zijn waarom Néstor González één van onze belangrijkste spelers is. Met al zijn doelpunten heeft hij een grote bijdrage in onze uitstekende prestaties van de afgelopen seizoenen. Zijn profiel is die van een topspeler, al geloof ik dat hij nog lang niet aan de top van zijn kunnen zit. Vooral zijn fysiek valt op. De 1,91m lange spits is sterk in de lucht, beschikt over kracht en koppelt dat ook nog eens aan snelheid. Bijzonder is dat hij met zijn logge lijf ook nog eens heel wendbaar is. Een dodelijke combinatie. 

Mentaal is hij al redelijk ver ontwikkeld voor zijn leeftijd. Hij kan goed anticiperen en weet waar hij moet staan als hij de bal niet heeft. Er zijn hier nog wel wat stappen te zetten, zo wil ik graag dat hij nog wat koelbloediger wordt, betere beslissingen neemt en zijn inzicht verbetert. Qua techniek zou ik willen dat hij nog wat sterker wordt in het koppen en passen, dus daar zal de focus de komende tijd liggen. 

image.thumb.png.b88e0f97df0669ed1c5c994eca842d82.png

Klik om te vergroten!

Zijn ontwikkeling is in de 2,5 jaar al heel aardig te noemen. We hebben vooral, vanwege zijn leeftijd, aan zijn fysieke eigenschappen gewerkt. Daarnaast zijn we al begonnen aan zijn kopwerk en ook daar heeft hij al groei laten zien. Eigenlijk is hij over de gehele kaart flink verbeterd en wordt het nu vooral tijd om specifieke attributen te gaan trainen. 

Om die reden zal hij van de rollentraining gehaald worden, zodat we de focus echt zwaar op enkele attributen kunnen leggen in de individuele training. Voorlopig gaat hij eerst aan zijn passing werken, die is op dit punt voor mij het belangrijkst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#73 - KEY PLAYER: JOÃO JOSÉ

jose.png.50ec86855fb35c83ac025d5e3e8c44b6.png

joaojose.png.72d2fa5bbef69af855a1e7c1db7fd9ad.png

joseattributes.png.99c8bdf0a4f8637c97117f121e7ddb5d.png

João José is in mijn ogen een bijzondere speler. Van origine is hij, evenals Néstor González, een diepe spits. Vanwege zijn snelheid, creativiteit en vermogen om te dribbelen, gebruik ik hem liever vanaf de rechterflank. Wellicht was hij een nog betere speler geweest als hij zich gewoon op zijn eigen positie kon focussen, maar de aanwezigheid van Gabriel Ruiz en later zijn Argentijnse vervanger, hebben ervoor gezorgd dat João zich op de rechtsbuiten positie heeft moeten richten. José is een echte dribbelkont en sticht daarmee veel gevaar. 

Zijn ontwikkeling is een beetje 'hit and miss' geweest. Ik had er denk ik meer uit kunnen halen als ik me op bepaalde punten gericht had. José is voor mij een beetje een misgelopen experiment geworden. Ergens is dat ook niet erg, want zo leren we bij. Anderzijds heeft hij gewoon zijn bijdrages geleverd, maakt hij regelmatig een doelpunt en staat hij vaak aan het begin van de doelpunten die andere scoren. Momenteel staat hij in de belangstelling van Juventus en zou ik het geen gek idee vinden om hem binnenkort te laten gaan. 

image.thumb.png.755686c2b56052d7707b87da3fa91b38.png

Klik om te vergroten!

Ik ben dus niet geheel tevreden over zijn ontwikkeling. Of misschien kan ik beter zeggen dat ik er meer van had verwacht, dat kan natuurlijk ook gewoon een inschattingsfout zijn geweest. In het begin hebben we hard gewerkt aan zijn fysieke gesteldheid, dat is hierboven dan ook goed terug te zien. Daarna zijn we overgeschakeld naar het omvormen, om van hem een flankspeler te maken. 

Op bepaalde attributen heeft hij dan ook wel flinke groei gemaakt. Echter als je die groei ziet, en die onder andere attributen zou plaatsen, zou hij zomaar uitgegroeid kunnen zijn tot een wereldspits. Zijn Dribbling, Finishing en First Touch zouden zomaar alle drie rond de 18 kunnen zijn. Ik heb van het project João wel veel geleerd en desalniettemin is hij gewoon een heel belangrijke speler voor ons!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Nom de Guerre:

Ik vind die ontwikkelingstabelletjes erg fijn, is er een snelle manier waarop je dat doet?

Ik heb verschillende savefiles, dus elk half jaar een nieuw opslagpunt. Custom view met alle attributen en dan is het een kwestie van exporteren naar Excel. Kleurtjes en + zet ik er handmatig bij, maar dat is ook wel te automatiseren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#74 - LOCAL LAD: ANTHONY VELASCO

Velasco.png.bb46702fb33bcef8b593bf853336711b.png

anthonyvelasco.png.4e5510f7bb8df1c952541e5a61a18fb7.png

velascoattributes.png.30fc3cf5448d50d0e3f7e713ef5d088e.png

Anthony Velasco is momenteel toch wel één van mijn favoriete spelers uit de eigen opleiding. Met name ook omdat hij écht uit Sangolquí komt en zijn niveau gewoon heel erg hoog is! Met zijn 1,82m is hij natuurlijk niet heel erg groot maar hij kan dit redelijk compenseren met zijn snelheid, kracht en vermogen om het spel te lezen. Daarnaast is zijn tweebenigheid echt wel een pluspunt. Velasco werd overigens ook weleens ingezet als verdedigende middenvelder, en misschien past die positie hem uiteindelijk wel beter. Anthony zit overigens nog lang niet aan zijn top, dus ik verwacht nog heel wat van deze jonge speler. 

Zijn ontwikkeling is gewoon ook heel erg goed, het is niet normaal wat een groei hij heeft doorgemaakt in drie seizoenen! Dit doet me dan ook vermoeden dat hij zijn potentieel nog lang niet bereikt heeft en dat Velasco een wereldverdediger gaat worden. Hij begint overigens te klagen over het verdienen van een nieuw contract, dus ik heb er vertrouwen in dat we hem nog even bij ons kunnen houden. 

image.thumb.png.7bdc0e14fcf88e0a3bb69275d42abd2c.png

Klik om te vergroten!

Velasco is op alle facetten al een betere speler geworden. Ik ben begonnen met het trainen van zijn uithoudingsvermogen, zodat hij makkelijker wedstrijden kon spelen. Daarna ben ik overgeschakeld naar het verdedigende aspect, hierdoor is zijn Positioning echt enorm gegroeid. De laatste tijd ligt de focus op Strength en Jumping Reach om zijn lengte nog iets meer te kunnen compenseren. De rest van de groei is natuurlijk of komt voort uit de individuele rollentraining. 

Ik laat hem voorlopig nog even op zijn sprongkracht focussen, maar daarna hoop ik door te schakelen naar het technische gedeelte van zijn spel. In de ideale wereld gaat hij nog wat beter passen en vergroten we zijn vermogen om het middenveld in te dribbelen. Daarnaast verwacht ik dat de rest vanwege zijn natuurlijke groei en individuele rollentraining ook zal blijven verbeteren. Ik ben heel benieuwd waar zijn plafond ligt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem aan dat je Nazareno alleen gehaald hebt om te ontwikkelen (gezien z'n vastberadenheid en karakter kan hij zich in ieder geval nog flink verbeteren) en dan te verkopen? Z'n lengte heeft hij niet mee voor een doelman. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites