Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] Centro de Alto Rendimiento

De Raam

Aanbevolen berichten

Topseizoen weer. Qua transfers uit je vorige update snap ik je frustratie. Het is vooral in de eerste jaren ontzettend lastig om spelers te kunnen houden en dan doet het pijn als je boden moet accepteren die ongeveer 10 keer lager liggen dan de waarde die jij weet dat ze hebben. Toch weer lekker gehandeld en op een gegeven moment willen ze wél langere tijd blijven of leveren ze wel een flink bedrag op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bannerrendimiento.png.388268f67ee4cdf90190997b851861e7.png

#68 - 2029

Op het moment dat ik deze update schrijf, ben ik alweer aanbeland in 2031. Omdat ik de vormgeving van mijn novelle wil veranderen, razen we even door de laatste twee jaren heen. Het is voor mij van belang dat ik de novelle gelijk trek met mijn savegame. Op die manier kan ik beter werken aan de nieuwe updates. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het maken van de updates niet meer heel plezierig vind. Dit komt voornamelijk doordat ik de resultaten niet meer zo interessant vind. Het maken van updates waarbij ik alleen maar zeg: “We hebben deze prijs gewonnen, we hebben die trofee gepakt en we voegden deze beker toe aan onze prijzenkast” voelt gewoon niet meer zo prettig. Het is duidelijk dat we dominant zijn en in het jaar 2029 werd dat maar weer eens onderstreept door een uitstekend WK voor clubteams. 

Transfers

Hier heb ik in dit seizoen weinig spannends te melden. Een half jaar geleden verkochten we het grootste deel van onze spelerskern en dus was het team weer in een opbouwfase aangekomen. Eigenlijk vond er maar één noemenswaardige transfer plaats, al zal die naam jullie waarschijnlijk niet zo veel zeggen. Ik was namelijk vergeten om Miguel Ángel Cevallos een profcontract aan te bieden. Toen Marseille om de hoek kwam kijken was ik dus te laat en verkoos Cevallos een transfer naar Frankrijk boven een langer verblijf in Ecuador. We kregen een vergoeding van €1.100.000,- voor zijn vertrek.

Profiel Cevallos in 2031

Spoiler

cevallos.png.a8a41eb45017f55f2b60caabe9a88c61.png

Supercups

Plaatjes zeggen meer dan duizend woorden. De nationale supercup werd gewonnen doordat we Barcelona versloegen met 2-0. Daarvoor hadden we Boca met dezelfde stand van het veld gestuurd om de Recopa Sudamericana. In de return werd het karwei afgemaakt met een 2-1 overwinning op de grootmacht uit Argentinië. 

supercups.png.d64f5f94870956caa8481a2d9549cb61.png

LigaPro Betcris
In 2026 beleefden we ons eerste ongeslagen seizoen in de binnenlandse competitie. Dit jaar herhalen we dat feit. Opvallend is dat we evenveel doelpunten maakten en tegen kregen als vorig seizoen. Van de 30 wedstrijden speelden we er drie gelijk, namelijk tegen Aucas, Orense en Deportivo Cuenca. 

ligapro.png.e9ba25a1ae1bf8917bb09732ca5d250c.png

Copa Ecuador
Weer zijn er weinig woorden nodig, of wil ik er niet te veel tijd aan spenderen, want als je dominant bent in de competitie, dan ben je dat ook in de beker. Een paar flinke uitslagen en Emelec lijkt de enige tegenstander die nog iets van weerstand weet te bieden. Het gelijke spel tegen Aucas kwam doordat ik een elftal vol jeugdspelers opstelde om de belangrijke spelers te sparen voor een Copa Libertadores wedstrijd. 

copaecuador.png.becde92452f54a84551b6129b1bdf315.png

Copa Libertadores
Opnieuw viel het continentale toernooi ten prooi aan ons, voor de zesde keer op rij. In de groepsronde ging het vrij gemakkelijk dit jaar, met onder andere 5-1 en 8-0 overwinningen op Bolívar. In de finalerondes kwamen we voornamelijk Braziliaanse ploegen tegen die toch ook vrij eenvoudig opzij werden gezet. De moeilijkste wedstrijd was de finale, maar uiteindelijk was een doelpunt van jeugdspeler Luis Mendoza genoeg om Racing Club te verslaan. 

libertadores.png.7cbeb9ce940301dab82697162faf817e.png

WK voor clubteams
Hier hebben we pas echt laten zien hoe groot de club is geworden en waarom we zo dominant zijn in Zuid-Amerika. We kunnen inmiddels namelijk gewoon mee met de wereldtop. In de groepsronde wonnen we al onze wedstrijden van Cruz Azul, Al-Ittihad en Porto. In de finalerondes waren we te sterk voor PSG, Bayern, Barcelona en City. Een leuke bijkomstigheid was dat Kendry Páez de Gouden Bal won op dit toernooi. 

WK.png.9ffd61ff47c930bb07531ec447ba9179.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#69 - 2030

Het laatste seizoen waar we met een simpele update doorheen vliegen en dan ben ik weer bij met mijn savegame. Ik heb momenteel dan ook weinig inspiratie om woorden te gebruiken dus het zullen voornamelijk screenshots zijn. Veel kijkplezier!

Transfers

Opnieuw weinig te melden hier. Ik werk al een aantal seizoenen met een vrij vaste kern, waarbij continu enkele jeugdspelers aan de selectie worden toegevoegd. Hier en daar vertrekt er eens een speler maar echt noemenswaardige transfers hebben er niet meer plaatsgevonden. Ik ben vooral bezig met het verhuren van spelers die tegen het eerste elftal aanzitten. In aanloop naar dit seizoen trok ik slechts een enkele speler aan, maar ook hij werd weer verhuurd. We mogen maar zes buitenlandse spelers inschrijven en aangezien ik er daar al te veel van had, moest deze buitenlander ook zijn heil even ergens anders zoeken. Hij speelde dit seizoen dan ook voor Delfín. 

Leonardo Bascur is een Chileense spelmaker met aardig wat potentie. Ik verwacht hem volgend seizoen wel te kunnen gaan gebruiken omdat er dan enkele buitenlandse spelers een Ecuadoraans paspoort zullen krijgen. We betaalden €2.500.000,- aan Colo Colo om Bascur over te nemen. 

Spoiler

image.png.f72c0da77534860709a953da8a1a960a.png

Supercups

image.png.0d0b945c7073e37e5c80070dc12e1d48.png

LigaPro Betcris

image.png.372ff7670ada22f14ca0d9b5de9e6e4d.png

Spoiler

image.png.bd8244aa100ad537a651efc28afe0962.png

image.png.d9e1554c0f2bd57d78ac79c8a73aadfc.png

Copa Ecuador

image.png.3f9285cacb07dd9a3359113b4b0b1923.png

Copa Libertadores

image.png.aea964517c5c3eb3c1b7b3b44a3b34f8.png

Statistieken

image.png.bdac1369181e907e7eb5b0d975bf3995.png

Citaat

VERVOLG NOVELLE

Ik begrijp heel goed dat jullie de draad een beetje kwijt zijn in deze novelle. Het is duidelijk dat we als club heel goed presteren en ieder seizoen bijna alle prijzen pakken. Het verhaal is echter een beetje zoek en deze novelle zou voornamelijk om de spelers en hun ontwikkeling moeten draaien. 

Ik heb een goed beeld kunnen krijgen van hoe ik deze novelle wil gaan voortzetten. Vanwege het bovenstaande zal ik het volgende seizoen aanpakken alsof we opnieuw beginnen. Ik zal de staat van de club gaan behandelen, hoe staat de infrastructuur er voor, hoe ziet de staf er inmiddels uit, wat zijn de doelen die we als club nog hebben, etc.

Daarnaast zal ik de verhalen van enkele spelers met jullie gaan delen, zodat jullie weer een beetje een beeld kunnen gaan vormen bij de staat van de selectie. Ook wil ik een update wijden aan de spelers die het beloofde land bereikt hebben en hoe het hen aan de andere kant van de oceaan vergaat. Daarbij zullen jullie voornamelijk grafisch werk te zien gaan krijgen.

Daarmee ga ik een beetje terug naar mijn basis van novelle maken. Ik hoop op die manier het plezier dat ik teruggevonden heb in mijn savegame mee te nemen naar deze novelle, zodat ik ook deze novelle tot na de zomer kan voortzetten :D 

Bedankt voor het lezen, liken en reageren!

Mochten jullie in de toekomst graag iets uitgelegd krijgen of een bepaalde update willen zien, dan hoor ik dat graag. 

Waarschijnlijk ben ik na het weekend terug met de eerste 'nieuwe' update!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel ja joh..... de uitslover wordt gewoon kampioen zonder ook maar een punt te morsen. :classic_blink:

Leuk dat je terug gaat naar de basis van je novelle, ik kijk er nu al erg naar uit. En net als @rich ruzzian ben ik ook wel benieuwd hoe de pareltjes die naar Europa vertrokken het nu doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei rich ruzzian:

De verkopen naar Europa drogen een beetje op? 

Ja, en ergens is dat ook wel logisch. Ik heb op een gegeven moment natuurlijk alle beste spelers richting Europa geëxporteerd. Ik heb daarna de selectie weer een moeten opbouwen en dat betekent dat de spelers een lagere reputatie hebben dan een Gabriel Ruiz of Keny Arroyo. Het duurt dan weer even een paar seizoenen voordat de 16 en 17-jarige talenten zich goed genoeg ontwikkeld hebben om ook die stap te kunnen maken. In de seizoenen daarna heeft de club ook een enorme reputatieboost gehad dus het is nu wat gemakkelijker om spelers aan hun contract te houden. De interesse in onze spelers begint nu weer een beetje op gang te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Netjes, vooral benieuwd naar die ene spits die nu furore maakt in Europa. Ben zijn naam even kwijt, maar zag eruit als een monster (stats wise bedoel ik natuurlijk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei delichris:

Hou oud is de jongste speler en de oudste speler in je selectie?

In aanloop naar 2031 is de jongste speler 17 jaar oud. De oudste is Jordy Alcívar, die is er al vanaf het begin bij en is inmiddels 31. Maar dit is alles boven de 21 jaar ;) 

image.png.ebb3afa67334bf8c6adedb35d3c9805d.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap zeker dat, wanneer je alles wint, een update plaatsen best saai kan zijn. Het is meer knip en plak en het is toch misschien iets minder uitdagend?

Afijn, je hebt zo'n beetje alles gewonnen wat je kon winnen volgens mij. Ben benieuwd naar je nieuwe update, ik blijf je in ieder geval aandacht volgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#70 - REINICIAR (Reset)

70.png.ae6765bccc1d449d2c9eb040e116689a.png

line.png.4ccba2b907862ed4818272f9a5ead546.png

Na de flinke dip in seizoen vijf zijn we alweer aanbeland in jaar nummer acht. Deze savegame begon in 2024 dus dat betekent dat we ons bevinden in het jaar 2031. Door die FM-dip is deze novelle, in mijn ogen, een rommeltje geworden. Om de boel weer een beetje op te kuisen, heb ik besloten een 'reset' door te voeren. Dat wil niet alleen zeggen dat ik deze novelle anders wil gaan presenteren maar ook de savegame beschouw alsof ik zojuist bij Independiente del Valle aangenomen ben. Een nieuw startpunt, alles terug op nul, denkbeeldig dan... 

Graag zou ik daarin deze novelle meenemen. Normaliter doe ik aardig wat research voordat ik aan een nieuwe savegame begin, maar de recente geschiedenis van de club staat natuurlijk al omschreven in de 26 voorgaande pagina's van dit topic. Ik zal dan ook geen samenvatting gaan geven van de voorgaande seizoenen. Daarentegen lijkt het me wel goed om even een update te wijden aan de status van de club, zoals die op dit moment is. 

De focus op de prestaties van de club heb ik van begin af aan al niet zo prettig gevonden, omdat ik wist dat we snel zouden uitgroeien tot een dominante factor op het Zuid-Amerikaanse continent. Toch wil ik de novelle voortzetten en de verhalen van de spelers blijven vertellen. Niet zozeer om jullie daarmee te vervelen, eigenlijk is het puur eigen gewin. Ik ben een vrij creatief persoon, die dagelijks honderd nieuwe ideeën krijgt. Vandaar is het voor mij ook zo'n uitdaging om projecten vol te houden. In oktober van 2023 heb ik echter dit topic tot doelstelling voor 2024 gebombardeerd. Ik wilde jullie, en vooral ook mijzelf, bewijzen dat ik het best wel kan. 

Ik ga dan ook 'gewoon' lekker door met waar we gebleven waren. Ook al is het momenteel wat rustiger op het forum en worden de novellen wat minder gelezen. Nieuwsberichten en interviews zoals hierboven zullen een regelmatige verschijning worden in deze draad. Ik hoop daarmee iets meer in te zetten op de verhalen uit deze savegame. De verhalen die zich afspelen rondom de club en het trainingscomplex van Independiente del ValleCentro de Alto Rendimiento. De verhalen van Tiago Marques de Lima en de verhalen van zijn spelers. Dat laatste is ook eigenlijk waarom ik deze novelle begonnen ben; de spelers die doorkomen uit de opleiding! 

In de eerstvolgende update zullen we even een kijkje nemen naar hoe de club ervoor staat, want eigenlijk heb ik daar maar weinig over verteld in alle voorgaande updates. Hoe is het met onze faciliteiten, en hoe staan we er financieel voor? Zijn er al nieuwe samenwerkingsverbanden ontstaan en wat te denken van het stadion? Daarnaast zijn jullie vast ook benieuwd hoe het ervoor staat met de spelers die naar het beloofde land zijn vertrokken, hoe is het hen vergaan? De huidige selectie; wie zijn de sterspelers en welke potentiële toppers moeten we de komende tijd in de gaten houden? Allemaal vragen die ik in de komende updates ga beantwoorden, voordat we überhaupt verder gaan in deze virtuele wereld! 

Iets eerder dan gepland, maar hey, ik heb er dan ook gewoon weer heel veel zin in! :D 

Bedankt voor het lezen van mijn novelle! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie updat is het hoor. In acht jaar alle prijzen winnen en dan ook nog eens meerdere malen is gewoon prachtig. En dat je een dip kreeg tja is niet anders. Nu weer lekker knallen met deze game.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#71 - ESTADO DEL CLUB

Een nieuwe savegame starten, in dezelfde virtuele wereld, met dezelfde personages, bij dezelfde club. Eigenlijk verandert er helemaal niets, maar gevoelsmatig is dit een nieuw startpunt voor deze save. Het plezier terugvinden in de savegame heeft ervoor gezorgd dat ik er enkele seizoenen doorheen heb gejaagd en dus vond ik het nodig om even een stapje terug te doen en te beginnen aan een ‘reset’. In deze 71ste update kijken we even naar hoe we er als club inmiddels voorstaan. 

PRIJZENKAST.png.4b0ce98c4804a97b7ef5ebb766775d06.png

In de afgelopen zeven seizoenen hebben we de prijzenkast van de club flink bijgevuld. Niet dat daar de focus ligt hoor, maar toch lekker om even te benoemen. Tiago Marques de Lima leidde het team inmiddels naar zeven landstitels, waardoor het totale aantal op acht kwam te staan. Er zullen ongetwijfeld nog een aantal titels aan toegevoegd worden. Om recordkampioen van Ecuador te worden, moeten we namelijk S.C. Barcelona voorbij, die zestien titels achter hun naam hebben staan. Inmiddels pakten we ook al 28 bekers! De meesten doen me niet zoveel omdat daar voor mij echt de focus niet ligt. Echter is die ene FIFA Club World Cup uit 2029 wel een trofee waar ik trots op ben. Als klein clubje uit Ecuador is het toch wel lekker om de grootmachten uit Europa te verslaan. 

Het winnen van die prijzen leidt me wel tot het volgende; onze financiële situatie. Voornamelijk de Copa Libertadores heeft hier een bijdrage geleverd, daar verdienen we het meeste prijzengeld. Anderzijds hebben enkele transfers tot onze uitstekende uitgangspositie geleid. In 2024 kochten we ene Claudio Echeverri van River Plate en betaalden daar flink voor; €15.250.000,-. In 2027 moesten we uiteindelijk ons verlies nemen op deze transfer want hij vertrok voor €7.500.000,- naar Porto. Wel hadden we een nieuwe transferstrategie aangenomen door bij elke verkoop een doorverkoopclausule van 50% te eisen. In 2030 trok de Argentijnse aanvallende middenvelder vervolgens naar Liverpool, dat €42.500.000,- betaalde aan Porto. Daarmee is Echeverri de eerste speler die ons een flink zakcentje heeft opgeleverd. 

Daar bleef het overigens niet bij want niet lang nadat Echeverri vertrok, trok ook Gabriel Ruiz de deur achter zich dicht. Opnieuw moesten we akkoord gaan met een laag transferbedrag, want in mijn ogen was hij veel meer waard dan de €7.000.000,- die we in eerste instantie van Lens kregen. Na 2,5 jaar in Frankrijk, en een uitstekend WK in 2030, betaalde het Barcelona van Xavi een flinke som voor de Ecuadoraanse spits. Daarvan werd dus ook 50% doorgesluisd richting Sangolquí. Het voelt bijna crimineel maar dit is de enige manier om de juiste transferbedragen voor onze spelers te krijgen. 

ruiz.png.5f0f45bb3c79f07def0d4e1cc0e2437f.png

Een gegarandeerde €81.000.000,- en daar kan nog eens €24.500.000,- bij opkomen door de verschillende bonussen die afgesproken zijn. Daarnaast kregen we al eens €7.000.000,- van Lens, waardoor het totaal zomaar op €112.500.000,- kan gaan uitkomen. Dat lijkt er meer op! Mede door de bovenstaande transfers is onze financiële situatie uitermate stabiel en kunnen we dit lekker in onze faciliteiten en stadion gaan steken. Deze transfers zullen de levensader van de club zijn, om de club verder te kunnen laten groeien. 

In het verleden werd dit natuurlijk ook al met onder andere de transfers van Moisés Caicedo, Pierro Hincapié en Kendry Páez gedaan. Zo houden we ons vast aan de strategie van Michel Deller. In mijn virtuele wereld is hij overigens al vertrokken, maar ik probeer me vast te houden aan zijn principes. In het echt doet hij het op deze manier en wat hij heeft bewerkstelligt bij de club sinds 2006 is abnormaal. We zetten die lijn in deze virtuele wereld dan ook gewoon voort! 

FINANCIEN.png.1c543baf55b7d0752e8b9d809f928395.png

De groei die we als club hebben doorgemaakt in de afgelopen zeven jaar is hier goed terug te zien. We vingen de savegame aan met een balans van €3.700.000,- en een schuld van ruim €14.000.000,-. Die schuld is als sneeuw voor de zon verdwenen en de huidige €162.000.000,- staat in schril contrast met de situatie zoals we begonnen. Echter denk ik niet dat hier de groei het best naar voren komt. 

Nee, daarvoor moeten we toch echt naar onze supporters kijken. 

supportersprofiel2024.png.2701d779d1ab1cde1820d5f26ae1148c.png

Aan de start van de save hadden we namelijk bijna 42k volgers op onze sociale media kanalen. Op zich een best aardig aantal voor zo’n ‘kleine’ club. Het meest verbazingwekkende vond ik dat er slechts 135 mensen een seizoenskaart hadden en daar ook verder geen vraag naar was. Hoe anders is dat in 2031? 

SUPPORTERSPROFIEL.png.f4e9f2e159c210acea5b6fd48676af0d.png

Nou, het verschil is best wel heel erg groot. Qua PR is de club uit zijn voegen gebarsten, terug te zien aan de ruim vijftig miljoen volgers op de sociale media. Inmiddels hebben bijna drieduizend mensen een seizoenkaart en staan er nog eens ruim 52.000 mensen op de wachtlijst. Je kunt je dan ook wel voorstellen dat we wat aan ons stadion hebben moeten doen. 

Het in 2021 gebouwde Banco Guayaquil is inmiddels al een aantal keren verbouwd. We spelen overigens al een tijdje in het stadion van Aucas omdat iedere keer als de verbouwing klaar is, het bestuur er nog maar eens een ring bij op gooit. Dat betekent dat we ook aankomend seizoen niet in ons eigen stadion spelen, maar in januari 2032 zullen we dan eindelijk terug naar huis keren, waar tegen die tijd ruim 35.000 mensen naar onze wedstrijden kunnen kijken. 

STADIUM.png.677d5ebf9f7f8e9d93fd4e61a8c59098.png

Een nieuw stadion is overigens voorlopig nog niet aan de orde omdat deze pas in 2021 gebouwd is. We zullen pas vanaf 2046 met het bestuur kunnen onderhandelen over een ‘Marques de Lima Arena’. Ik durf geen stelling te nemen over hoe realistisch het gaat zijn om tot dat jaar te komen. 

Qua faciliteiten werkt het bestuur nog steeds niet echt mee. De Youth Recruitment en Junior Coaching waren vanaf het begin al exceptioneel. De Training Facilities hebben enkele upgrades gehad maar de Youth Facilities hebben we nog maar één keer kunnen verbeteren. Ik hoop dat de huidige financiële situatie ertoe leidt dat het bestuur wat sneller akkoord zal gaan met de volgende updates, zodat we die in het komende seizoen kunnen maximaliseren. 

FACILITIES.png.8987dc6d394bf25b2975966d307e777d.png

Het winnen van het WK voor clubteams in 2029 heeft ervoor gezorgd dat we wereldwijd inmiddels worden gezien als de zevende club. Daarmee staan we mooi tussen clubs als Arsenal en Liverpool. De reputatie van de competitie is nog altijd een dingetje. Die staat namelijk net boven de 2.Bundesliga, op de 22ste plek. Net als mijn collega’s in Polen en Denemarken zullen we de komende jaren pogingen doen om dat te verbeteren. We zijn voorlopig dus echt nog niet klaar in Ecuador! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele mooie update, tof ook om te zien hoe erg het supporters aantal van de club is gegroeid. Financieel had er veel meer in moeten zitten als je de bedragen ziet die later voor jouw jeugdproducten betaald zijn. Grafisch ook weer top allemaal, ziet er gelikt uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites