Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] Centro de Alto Rendimiento

De Raam

Aanbevolen berichten

Een keer geen lap tekst? Je kan ons dus nog verrassen ook :D Geweldige resultaten natuurlijk. Eén nederlaag als ik het goed heb, en op basis van de statistieken mocht vooral je tegenstander daar gelukkig mee zijn. Ergens jammer dat je daardoor opnieuw de beker niet zal winnen, of is dat weer een doel voor de b-ploeg? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met deze vijftigste update! Sowieso een hele mooie mijlpaal. Persoonlijk heb ik erg genoten van de soms wat lijvige updates en de overload aan informatie. Toch was het altijd leerzaam en vermakelijk. Ga hier dus ook vooral lekker mee door. Zeker als je er zelf ook veel plezier aan beleefd, wat zo lijkt te zijn. Grafisch is dit ook een pareltje van een novelle. De combinatie van AI en Photoshop zorgt echt voor een prachtig beeld, in eigenlijk elke update.

Mooi ook hoe je terugblikt op alles wat je in vijftig updates hebt gedaan en ik hoop oprecht dat je novelle hier pas echt start. 

Zie dat ik update 51 alweer gemist. Heb ziet er weer ganz geil uit zeg!

bewerkt door ElMarcos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Daz:

Super gaaf gemaakt! Alleen een beetje lastig te lezen die mockup van dat boek.. of ligt dat aan mij?

Nee, klopt wel. Had gehoopt dat ie wat verder zou zoomen als je er op zou klikken. Volgende keer toch even anders doen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

image.png.f25eea522ccfb41283879772585fe684.png

52. HETE TRANSFERZOMER 2027

We hebben het al een tijdje over de tegenvallende marktwaardes van onze spelers in Ecuador. Tevens heb ik al enkele keren aangegeven dat we misschien toch eens spelers moeten laten gaan om een betere doorstroom te creëren. Dat de bedragen tegenvallen, blijft een feit. Toch kwamen enkelen van jullie met bruikbare clausules om op andere manieren de uiteindelijke bedragen te verhogen, zoals de doorverkoopclausules. De bedragen zijn inmiddels wel iets hoger dan enkele seizoenen geleden en ik heb dan ook besloten me neer te leggen bij de tegenvallende sommen. 

Wel hebben we het probleem dat de Ecuadoraanse markt halverwege juli al sluit, terwijl de Europese clubs tot eind augustus de tijd hebben om spelers aan te trekken. Ik had zeker enkele uitgaande transfers verwacht maar sommigen kwamen toch wat onverwachts. Onze selectie is dus wat verzwakt doordat we geen adequate vervangers meer konden aantrekken. Aan de ene kant is dat mooi want ik word nu gedwongen om enkele talenten een kans te geven. 

Ik ben tevens bezig met een experimentje om te kijken of we nog een andere strategie kunnen gaan hanteren. Ons paradepaardje, Gabriel Ruiz, is hierbij betrokken. 

TRANSFERSUIT.png.cb6dbb938eabf38ca3e1d4006cbebc84.png.279f638f11962f65d56e51199a211540.png

Leonardo Realpe was zo’n speler waarvan ik niet verwacht had dat hij deze zomer de deur achter zich dicht zou trekken. In 2025 trokken wij de centrale verdediger aan door een bedrag van €1.800.000,- op tafel te leggen bij Red Bull Bragantino. Realpe trok na tweeënhalf succesvolle jaren terug naar Brazilië. Hij zette zijn handtekening onder een contract bij Bahia, die ons €4.500.000,- betaalden voor de 26-jarige international van Ecuador. Dat is voor ons al een mooie winst op zijn aankoopbedrag, maar mocht Bahia ervoor kiezen hem nog eens te verkopen, dan is de helft van die transfer voor ons. Zijn waarde is inmiddels gestegen naar €9M. Als hij verkocht zou worden voor dat bedrag, kunnen we dus nog eens €4.500.000,- bijschrijven. Bedankt voor de tip jongens!

De volgende speler die vertrok was Pedro Vite. Ook Pedro werd in 2025 door ons aangetrokken nadat hij uit zijn contract was gelopen bij Vancouver. De multifunctionele speler vertrekt eveneens naar Brazilië. Palmeiras besloot om €5.250.000,- te willen betalen dus opnieuw maken we een mooie winst, aangezien Vite ons niets gekost heeft. Ook bij Pedro Vite werd een doorverkoopclausule in de deal opgenomen, waardoor we bij een volgende transfer 45% van de totale transfersom overgemaakt krijgen. Zijn waarde is gestegen naar €13M. Opnieuw bedankt voor de tip jongens!

OIG3.png.26cd5721b29a7ae79f44c585563932af.png

Vrouwelijk schoon doet het altijd goed!

De laatste speler die definitief vertrok was Ramiro Júarez. In mijn ogen een bijzondere transfer maar er kwam ineens een heuse bidding-war op gang. De Engelse topclubs wilden hem allen graag contracteren. Uiteindelijk was het Arsenal die €11.000.000,- betaalde en opnieuw gaan we de helft van een volgende transfer opstrijken. In Engeland is zijn waarde meteen naar de €50M gestegen dus hij kan ons weleens heel veel geld gaan opleveren! Het bijzonder aan deze transfer is dat Júarez slechts acht wedstrijden in ons eerste elftal heeft gespeeld. Wij betaalden vorig jaar €3.600.000,- aan Temperley en hij sloot halverwege het seizoen eerst aan bij het B-Team. In het afgelopen half jaar was hij lid van het eerste en wisselde hij de wedstrijden af met Patrik Mercado

Er was ook concrete interesse voor Echeverri en Larrea maar ik moest ergens de grens trekken. Ik kan niet midden in het seizoen al onze beste spelers laten gaan dus zij blijven zeker nog tot het einde van dit jaar bij ons. Het is heel goed mogelijk dat we in de winter weer enkele van onze sterkhouders laten gaan en op dat moment zullen we gaan evalueren hoe we de ontstane gaten in de selectie gaan opvullen. Voor nu zullen dat vooral spelers uit onze eigen jeugd zijn. 

Er vertrokken opnieuw enkele spelers op huurbasis en ik wil hier niet te veel over uitweiden. Iedereen weet waarom er spelers verhuurd worden en dat is om ervaring op te doen. In het geval van Gabriel Ruiz, ja ik heb hem verhuurd, speelt er iets heel anders. Opnieuw kwamen er aardig wat biedingen binnen van topclubs maar de bedragen vond ik echt véél te laag. Tot op een gegeven moment kwam Lyon op de proppen met een huurvoorstel. Dit zette mij aan het denken

Het lijkt een domme zet om je beste spits tijdelijk te laten vertrekken, maar door zijn persoonlijkheid en talent verwacht ik dat hij zijn ontwikkeling bij Lyon gewoon door zal zetten. Daar ben ik niet bang voor. Het mooie van deze transfer is dat we even af zijn van de interesse van de topclubs en dus zal hij niet ontevreden worden, zeker nu Lyon hem als Important Player ziet. Het experimentje waar ik het eerder over had, is dat ik wil kijken of we de reputatie, en dus transferwaarde, op deze manier kunnen verhogen. Ik zag namelijk dat bij alle vertrekkende spelers de marktwaarde enorm omhoog schoot en dus ben ik benieuwd of dat bij Gabriel Ruiz ook zal gebeuren. 

Sowieso had hij bij ons een beetje een terugval dit seizoen want in de 24 wedstrijden die hij speelde, wist hij slechts negen keer het net te vinden. Misschien is een andere omgeving wel even lekker voor hem en gaan we er wellicht heel veel profijt van hebben. Omdat we Pedro Vite ook al hadden laten gaan, heb ik besloten om er wel een extra spits bij te halen. 

transfers.png.76c363d14f80c968995d39071c701794.png

Profielen vertrokken spelers

Spoiler

Schermafbeelding2024-03-09162447.png.4cf31a372e221d864fb50c314456dc18.png

Schermafbeelding2024-03-09162504.png.c41d5ed1d95acb30e12e5f0b132dbc7c.png

Schermafbeelding2024-03-09162523.png.7e8195963c2edf9cf8023aec67b2ea08.png

Schermafbeelding2024-03-09162540.png.efb1eb8b2559f019f710502379880966.png

TRANSFERSIN.png.b897186c94542a442bfbee5386fd0148.png.8ac141336d559a6dbca574ca67c941fb.png

De Braziliaanse João José was namelijk voor een relatief laag bedrag op te pikken bij het Portugese Penafiel. De Portugezen waren in 2025 gedegradeerd naar het tweede niveau en ondanks dat, kwam de talentvolle spits niet aan spelen toe. Dit leidde bij hem tot lichte ontevredenheid waardoor wij hem voor een bedrag van €1.300.000,- konden oppikken. Hij kan tevens als aanvallende middenvelder en rechtsbuiten spelen maar bij ons zal hij voorlopig de eerste spits zijn. In zijn eerste vier wedstrijden wist hij dan ook al drie keer het net te vinden. In zijn eerste maand laat hij ook al een mooie ontwikkeling zien, dus misschien hebben we wel weer een groeibriljantje in ons midden. 

jos.png.5274a2c33f6dd5c6791d80306b197903.png

Reacties

Spoiler
Op 8-3-2024 om 09:29 zei Keeza:

Prachtige update! Niets meer aan toe te voegen ;) 

Bedankt :D

Op 8-3-2024 om 09:33 zei Kyrill:

Wat een geniale, fantastische post. Echt niet normaal mooi!! Schitterend zeg _O_

Echt heel tof en mooi. Oh ja sorry excuses, spelers verkocht dan haha.

Bedankt Karel!

Op 8-3-2024 om 09:33 zei Marius:

Een keer geen lap tekst? Je kan ons dus nog verrassen ook :D Geweldige resultaten natuurlijk. Eén nederlaag als ik het goed heb, en op basis van de statistieken mocht vooral je tegenstander daar gelukkig mee zijn. Ergens jammer dat je daardoor opnieuw de beker niet zal winnen, of is dat weer een doel voor de b-ploeg? :)

Mag ook wel een keer toch? Eén nederlaag inderdaad, heb je goed gezien. Tweede helft gaat wel wat lastiger worden op deze manier :P 

Op 8-3-2024 om 10:09 zei delichris:

Dat met dat boekje is heel mooi gemaakt. Je maakt ook wel gehakt van je tegenstanders.

Dank!

Op 8-3-2024 om 10:16 zei ElPrincipito:

_O_ Niks meer, niks minder. Grafisch echt prachtig, en die resultaten.. 

Dankje!

Op 8-3-2024 om 10:46 zei Djurovski:

Grafisch echt een geweldige update en behalve dat zijn de resultaten ook nog eens zeer sterk. Wat zeg ik bijna ongekend 

Bedankt!

Op 8-3-2024 om 10:47 zei ElMarcos:

Gefeliciteerd met deze vijftigste update! Sowieso een hele mooie mijlpaal. Persoonlijk heb ik erg genoten van de soms wat lijvige updates en de overload aan informatie. Toch was het altijd leerzaam en vermakelijk. Ga hier dus ook vooral lekker mee door. Zeker als je er zelf ook veel plezier aan beleefd, wat zo lijkt te zijn. Grafisch is dit ook een pareltje van een novelle. De combinatie van AI en Photoshop zorgt echt voor een prachtig beeld, in eigenlijk elke update.

Mooi ook hoe je terugblikt op alles wat je in vijftig updates hebt gedaan en ik hoop oprecht dat je novelle hier pas echt start. 

Zie dat ik update 51 alweer gemist. Heb ziet er weer ganz geil uit zeg!

Bedankt Marcos! Vind het toch fijn om te lezen dat jullie als lezers bruikbare informatie uit mijn novelle kunnen halen. 

Op 8-3-2024 om 10:59 zei Jónstærke:

Knap staaltje grafisch knutselwerk!

Danku!

Op 8-3-2024 om 12:35 zei Tim':

Dit is echt een schitterende post, complimenten voor je mooie grafische kunstjes. Daar zal een hoop werk inzitten.

Dat boekje zit aardig wat werk in, ben ik wel een paar uur zoet mee geweest. Ik heb hem wel zo opgezet dat ik hem gemakkelijk weer kan gebruiken dus eigenlijk maak je dan alleen de bladzijden. 

Op 8-3-2024 om 15:45 zei Nom de Guerre:

giphy.gif

Elke keer weer interessant om te zien hoe je het aanpakt en bekijkt.

Haha, dankje Guido!

23 uur geleden zei Rob1981:

Je mag mij ook toevoegen aan je taglijst. Zowel inhoudelijk als grafisch geweldig om te lezen.

Ga ik doen, bedankt! :D 

16 uur geleden zei Daz:

Super gaaf gemaakt! Alleen een beetje lastig te lezen die mockup van dat boek.. of ligt dat aan mij?

Bedankt voor de reactie! Ik had al gereageerd natuurlijk ;) 

11 uur geleden zei Thomassje123:

Mooi man :mrgy:

Je kunt wel zeggen dat je in vorm bent, wel jammer dat je nou net die ene bekerwedstrijd verliest

Nouja, we hoeven niet alles te winnen natuurlijk.

Taglijst

bewerkt door De Raam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant en mooi om te zien dat deze hernieuwde strategie op de transfermarkt je - waarschijnlijk - geen windeieren gaat leggen. Ik ben benieuwd hoe je Gabriel Ruiz experiment gaat verlopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inventief experiment met Gabriel Ruiz, ergens wel een logische gedachtegang die er achter zit. Benieuwd of het ook uitkomt.

Inkomend heb je mooi gebruik gemaakt van een buitenkansje, want 1.3m is echt niet veel voor zo’n profiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe tactieken op de transfermarkt, met het uitlenen van Ruiz toch wel als het meest interessante experiment. Benieuwd hoe dat verder gaat toch wel! Op papier klinkt het als een strak plan in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie inkomende transfer, dat lijkt me een speler die later ook voor een mooi bedrag de oversteek naar een grotere competitie kan maken. Die clausules zijn fijn, ook vooral omdat de spelers naar clubs gaan die niet bovenaan de transferketen staan. Wat betreft Gabriel Ruiz denk ik niet dat dit een groot verschil gaat maken, althans bij mij zag ik geen noemenswaardige wijzigingen. Hopelijk is dit bij jou wel het geval :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu hopen dat die spelers ook daadwerkelijk voor mooie bedragen worden doorverkocht, want daar kun je nog prima aan verdienen. Ik ben ook erg benieuwd of je experimentje met Ruiz slaagt. Het zou lekker zijn als hij terugkomt met een flinke transferwaarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi en goed verkocht, gaat steeds meer de goede kant op. Mooi experiment met je aanvaller uitlenen aan Lyon. Die clausules zijn erg fijn, ik ben alleen oprecht verbaasd, dat je dat serieus nog niet wist. Ik heb je prachtige een na laatste update nog keer bekeken. Ik snap waar Daz vandaan komt, als ik op mijn mobiel heel ver inzoom, kan ik alles goed zien iig, maar mijn ogen zijn boven gemiddeld scherp. Ik denk dat op een pc, of laptop in ieder geval nog beter te zien /te lezen is. Dat neemt niet weg, al je zoveelste prachtige update is en was, hoop vooral je af en toe zkr blijft doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slimme zet inderdaad met de clasules. Het zou mooi zijn om deze spelers, aan de hand van dit gegeven natuurlijk, te volgen. Dus kan zo'n Realpe, bijvoorbeeld, nog wat extra centjes in de kassa brengen en hoe is dat gegaan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.f25eea522ccfb41283879772585fe684.png

53. TWEEDE SEIZOENSHELFT 2027

Even een vlugge update over de tweede seizoenshelft want ik sta te popelen om door te gaan naar het vijfde jaar bij de club. Afgelopen zomer raakten we al enkele belangrijke spelers kwijt en de maand januari belooft ook weer wat teweeg te gaan brengen. Gelukkig staan er enkele spelers van de nieuwe generatie klaar om hen te vervangen en mogelijk trekken we de transfermarkt op om de overige plekken van vers bloed te voorzien. De selectie opnieuw opbouwen blijft toch altijd een leuke bezigheid in Football Manager. 

Enfin, de resultaten. Voor mijn gevoel was de tweede seizoenshelft van deze jaargang de lastigste tot nog toe. Met Pedro Vite en Gabriel Ruiz lieten we toch een fiks aantal doelpunten vertrekken en ook centraal achterin werd de spoeling dun omdat we dit jaar drie spelers op die positie lieten vertrekken. Het team was verzwakt en dat bracht hier en daar een uitdaging. 

bannerligapro.png.05e57fe62af9ee8aaeb32855e1a7b98a.png.43d97a059e5cb214e5bcd7854e908081.png

In de Eerste Fase wisten we nog alle wedstrijden te winnen en haalden we het maximale aantal punten. In de zomer werd duidelijk dat we dat in het tweede deel niet zouden herhalen. We zijn nog steeds de sterkste hoor, daar niet van. We hebben ook gewoon prima resultaten behaald maar ik kon tijdens de wedstrijden gewoon merken dat het allemaal wat moeizamer ging. 

Het eerste gelijkspel kwam in de derde ronde van de Tweede Fase. Een 3-3 tegen Técnico Universitario. In de laatste minuut trokken zij de stand gelijk. De moeilijkste periode kwam aan het eind van het seizoen. De overwinningen werden langzaamaan minder groot en we moesten regelmatig een tegendoelpunt slikken. In de dertiende ronde wist Macará ons op een 1-1 gelijkspel te houden en in de laatste wedstrijden verloren we zelfs kansloos met 2-0 van Barcelona. 

Toch werden we ‘gewoon’ kampioen ook al hadden we in de Tweede Fase slechts twee punten voorsprong op achtervolger Emelec, die gelukkig steeds sterker lijkt te worden. 

standtweedefase.png.3c2dc0202c1acd7f9e632f6b025f3d20.png

algeheelkampioenschap.png.6a640ae726c18e660cef77bc570de6b4.png

Wedstrijden

Spoiler

wedstrijdentweedefase.thumb.png.04227a5825171d50da7c06f9e1724ec7.png

LigaPro Betcris Serie B

Het tweede elftal had een beter jaar dan het afgelopen rampseizoen. In de competitie eindigden ze netjes op een tweede plaats maar het team maakte vooral (opnieuw) furore in de nationale beker. 

tweede.png.8d9c25dcefe2ce8cdabf19d1bf26c118.png

bannercopaecuador.png.6bf19fd66f69ce25a7ab9c6fb346ae50.png.685509a3d04558eae18c00750c927d92.png

Zelf werden we al vroeg uitgeschakeld door El Nacional maar het B-Team had er net als vorig jaar zin in! In de eerste ronde werd het tweede elftal van Barcelona verslagen, waarna Macará op penalty’s werd verslagen. Orense en Rocafuerte moesten het vervolgens ook afleggen. 

In de halve finale moesten de jongens het opnemen tegen grootmachten als Emelec en Barcelona en ook Mushuc Runa uit de hoogste divisie was een tegenstander in deze groepsronde. Het begin was lastig met twee verliespartijen tegen de twee grootste teams maar een 5-2 overwinning op Mushuc Runa leek een ommekeer teweeg te brengen waardoor vervolgens met 2-0 van Emelec gewonnen werd. De 4-1 nederlaag tegen Barcelona bracht de jongens terug met beide benen op de grond. De 4-0 overwinning op Mushuc Runa in de laatste wedstrijd was genoeg om door te mogen naar de finale omdat Barcelona van Emelec gewonnen had. 

In de finale wachtte vervolgens onze angstgegner van dit seizoen: Barcelona S.C. Na de twee eerdere nederlagen van het B-Team in de halve finale en de verliespartij van ons eerste in de competitie, leek het een haast onmogelijke opdracht om de beker dit jaar mee naar huis te kunnen nemen. Mijn verwachting werd dan ook waarheid want voor het eerst sinds mijn aanstelling gaat de nationale beker naar een andere ploeg, Barcelona bleek met 2-0 opnieuw te sterk voor ons. 

beker.thumb.png.4c703ec1221a68d57ba21975f219f317.png

bannerlibertadores.png.86b3ac283a6c0893c0aab31e55e3bd37.png.3db5589996dfb128aacd88825a543c41.png

In de groepsronde van de Copa Libertadores waren we zeer overtuigend geweest, maar in de finalerondes van het Zuid-Amerikaanse toernooi lag het toch echt anders en hadden we het nodige geluk om toch de finale te bereiken. Tegen Sporting Cristal ging het met een 5-2 overwinning en 2-2 gelijkspel nog redelijk gemakkelijk maar daarna zouden er nog enkel Braziliaanse teams komen, die doorgaans toch wel de sterkste zijn. 

In de kwartfinale hielden we Flamengo op een 2-2 gelijkspel en speelden we in de thuiswedstrijd gelukkig een heel sterke eerste helft, wat resulteerde in een 3-2 overwinning. Het had zomaar anders kunnen zijn want over de twee wedstrijden was het Flamengo die de lakens uitdeelde. Met spelers als Gabriel Barbosa en Neymar in de gelederen, hadden we het heel zwaar tegen deze tegenstander. 

In de halve finale mochten we het opnemen tegen São Paulo en ook tegen hen hadden we het moeilijk. Thuis wisten we met 1-0 te winnen, al was dat opnieuw tegen beter weten in. In de gelijknamige stad werd het uiteindelijk 1-1 maar ook daar hadden we het eigenlijk moeten afleggen. 

In de finale wachtte ons Palmeiras, dat aantreedt met Pedro Vite in de punt van de aanval. Er stond een bizar sterk elftal op het veld met o.a. Rulli in de goal, Kaiky in de verdediging, een middenveld met Gabriel Menino en Gabriel Veron en dus Pedro Vite in de spits. We speelden dan wel weer een ijzersterke finale en wisten hen van scoren te houden. Claudio Echeverri werd met twee doelpunten Man van de Wedstrijd en bezorgde ons de vierde Copa Libertadores op rij! 

libertadores.thumb.png.b7b607a4c1773915b46de4e1995afd37.png

Ik laat dit seizoen de statistieken en ontwikkeling even achterwege!

Ik wil snel door naar het volgende jaar en heb een serie updates over de ontwikkeling gepland staan.

Reacties

Spoiler
Op 9-3-2024 om 16:57 zei delichris:

Aardig verkocht zo te zien. Ik ben wel benieuwd hoeveel geld je op den duur gaat verdienen op de doorverkochte spelers.

Ik ben ook heel benieuwd wat het op den duur gaat opleveren. Op zich hebben we geld genoeg dus eigenlijk maakt het helemaal niet uit, als onze grootste talenten maar richting Europa gaan :D 

Op 9-3-2024 om 17:02 zei Urbeto:

Interessant en mooi om te zien dat deze hernieuwde strategie op de transfermarkt je - waarschijnlijk - geen windeieren gaat leggen. Ik ben benieuwd hoe je Gabriel Ruiz experiment gaat verlopen. 

Inderdaad. We hebben het geld op zich niet nodig maar het blijft leuk om lekker geld te verdienen. Tot nog toe gaat zijn waarde nog niet omhoog en dat zal komen omdat hij nog steeds bij ons onder contract staat. Zijn ontwikkeling heeft dan wel weer een boost gekregen. 

Op 9-3-2024 om 17:13 zei Jónstærke:

Inventief experiment met Gabriel Ruiz, ergens wel een logische gedachtegang die er achter zit. Benieuwd of het ook uitkomt.

Inkomend heb je mooi gebruik gemaakt van een buitenkansje, want 1.3m is echt niet veel voor zo’n profiel.

Zijn waarde gaat nog niet omhoog maar hij ontwikkeld zich heel goed bij Lyon. José blijkt een heerlijk talent te zijn, is echt een koopje gebleken! 

Op 9-3-2024 om 17:53 zei Marius:

Nieuwe tactieken op de transfermarkt, met het uitlenen van Ruiz toch wel als het meest interessante experiment. Benieuwd hoe dat verder gaat toch wel! Op papier klinkt het als een strak plan in ieder geval.

Zijn waarde is tot nog toe gelijk gebleven maar hij ontwikkeld zich als een malle!

Op 9-3-2024 om 17:55 zei Willem:

Mooie inkomende transfer, dat lijkt me een speler die later ook voor een mooi bedrag de oversteek naar een grotere competitie kan maken. Die clausules zijn fijn, ook vooral omdat de spelers naar clubs gaan die niet bovenaan de transferketen staan. Wat betreft Gabriel Ruiz denk ik niet dat dit een groot verschil gaat maken, althans bij mij zag ik geen noemenswaardige wijzigingen. Hopelijk is dit bij jou wel het geval

José blijkt een aardig talent te zijn. Ik heb de spelers ook bewust naar dergelijke clubs laten vertrekken inderdaad. Juárez kon bijvoorbeeld ook naar City maar dat zag ik met de doorverkoop niet zitten. Wat betreft Ruiz heb je gelijk, al heeft zijn ontwikkeling wel een boost gekregen. 

Op 9-3-2024 om 19:49 zei Djurovski:

Denk dat je nog wel leuk gaat verdienen aan die clausules. Ben wel benieuwd hoe het experiment gaat uitpakken. Mooie aanwinst trouwens

Dat mag ik hopen! 

Op 10-3-2024 om 08:20 zei Tim':

En nu hopen dat die spelers ook daadwerkelijk voor mooie bedragen worden doorverkocht, want daar kun je nog prima aan verdienen. Ik ben ook erg benieuwd of je experimentje met Ruiz slaagt. Het zou lekker zijn als hij terugkomt met een flinke transferwaarde.

Dat blijft afwachten natuurlijk. De transferwaarde blijft voorlopig nog gelijk maar hij ontwikkeld zich als een speer.

Op 10-3-2024 om 09:32 zei Kyrill:

Mooi en goed verkocht, gaat steeds meer de goede kant op. Mooi experiment met je aanvaller uitlenen aan Lyon. Die clausules zijn erg fijn, ik ben alleen oprecht verbaasd, dat je dat serieus nog niet wist. Ik heb je prachtige een na laatste update nog keer bekeken. Ik snap waar Daz vandaan komt, als ik op mijn mobiel heel ver inzoom, kan ik alles goed zien iig, maar mijn ogen zijn boven gemiddeld scherp. Ik denk dat op een pc, of laptop in ieder geval nog beter te zien /te lezen is. Dat neemt niet weg, al je zoveelste prachtige update is en was, hoop vooral je af en toe zkr blijft doen. 

Bedankt voor de uitgebreide reactie Karel ;) Ik wist wel van de clausules, ik had er in deze save alleen niet bij stilgestaan dat ik daar in deze situatie goed gebruik van kan maken. Het uploaden naar MU neemt wat kwaliteit weg, ik zal daar de volgende keer rekening mee houden!

Op 10-3-2024 om 12:17 zei Lensherr:

Een knap vrouwelijk plaatje. Hopelijk heb je met die Braziliaan een groeibriljantje binnen gehaald. Hij zal wel wat fysieke kracht moeten bij kweken 

Hij heeft nog wel wat werk te doen inderdaad maar het is een heerlijke speler en ontwikkeld zich goed, ondanks enkele blessures. 

Op 11-3-2024 om 08:54 zei Keeza:

Slimme zet inderdaad met de clasules. Het zou mooi zijn om deze spelers, aan de hand van dit gegeven natuurlijk, te volgen. Dus kan zo'n Realpe, bijvoorbeeld, nog wat extra centjes in de kassa brengen en hoe is dat gegaan? 

Ik ga ze volgen inderdaad maar dat is nu nog te vroeg. We gaan zeker na elk jaar even een kijkje nemen! 

Op 11-3-2024 om 09:03 zei ElMarcos:

Die doorverkopen gaan je vermoedelijk geen windeieren leggen. Clubs gaan gelukkig ook wel akkoord met mooie en hoge percentages. Biedt perspectief. 

Ik zet die 50% over het algemeen gewoon vast, dan kunnen ze er niet onderuit. Pas daarna ga ik over het bedrag onderhandelen ;) De spelers gaan gewoon niet weg als ze die clausule niet in hun bod opnemen. 

Taglijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites