Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] Centro de Alto Rendimiento

De Raam

Aanbevolen berichten

bannerrendimiento.png.388268f67ee4cdf90190997b851861e7.png

#62 - EL TREN AVANZA

Na onze verrassende triomf als jeugdgedreven team stond Independiente del Valle aan de vooravond van een nieuw tijdperk. De voetbalwereld had ons opgemerkt; scouts, coaches en de media waren gefascineerd door ons succesverhaal. Voor mij persoonlijk was het belangrijkste echter nog steeds de toekomst van de jongens die ik had gevormd. 

Terwijl we ons voorbereidden op mijn tweede seizoen in dienst van Los Negriazules, intensiveerde onze toewijding aan jeugdontwikkeling. We zochten naar nieuwe talenten, niet alleen in de grote steden, maar in de meest afgelegen hoeken van Ecuador. Mijn scouts en ik doorkruisten bergachtige paden, staken slingerende rivieren over, op zoek naar de volgende generatie voetbalsterren. 

Onze trainingen werden intenser, onze band sterker. Ik zag hoe mijn jongens groeiden, niet alleen als spelers maar ook als mannen. Er werd ze niet alleen tactiek en techniek aangeleerd, maar ook discipline, doorzettingsvermogen en trots! Onze club is niet alleen een team; het is een familie, gedreven door een gedeelde visie in alle gelederen. 

Het volgende seizoen voelde als een nieuwe uitdaging, maar we waren er klaar voor. We speelden met vastberadenheid, met passie en met een geloof dat dieper ging dan de grasmat onder onze voeten. En weer stonden we daar, aan het einde van de campagne, met verscheidene bekers in onze handen. Niet per se omdat we de beste individuele talenten hadden, maar omdat we een team waren dat gezamenlijk groeide en bloeide. 

Onze trein denderde onverminderd voort. We hadden de aandacht van de wereld getrokken, maar bleven trouw aan onze roots. Jeugdontwikkeling is niet alleen een strategie voor ons, het is wie we zijn! En terwijl we verder gaan met dit project, met nieuwe dromen en nieuwe uitdagingen, blijven we geloven in de kracht van jonge talenten. Want onze visie heeft de Ecuadoraanse voetbalwereld veranderd en zal blijven veranderen, één talent tegelijk. 

2025.thumb.png.b22f1a81c9595ac226eea1ab599d95db.png

Seizoensoverzicht van 2025

---

Citaat

De komende dagen gaan we even verhalend door de gespeelde (en al besproken) seizoenen heen. Dit geeft na enkele weken van ontbrekende updates ruimte om het geheugen op te frissen. Tevens zullen hier en daar enkele verwijzingen zitten naar gebeurtenissen die voor mij belangrijk zijn geweest. Ik hoop daarmee aan het eind van de week weer gelijk getrokken zijn met waar ik ben in de savegame. Ik ben nog even zoekende naar hoe ik het vanaf daar ga doen, maar dat gaat absoluut goed komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#63 - UN VIAJE DE TRIUNFOS Y LECCIONES 

Na ons tweede succesvolle seizoen kwam er een tijd van uitdagingen en kansen die onze club en mijn visie op jeugdontwikkeling op de proef stelden. Grote clubs uit Europa en Latijns-Amerika klopten aan de deur, lokten met lucratieve aanbiedingen voor mijn beste spelers. Het was een test van onze vastberadenheid en toewijding aan ons gekozen pad. 

Ik herinner me levendig de gesprekken die ik had met de jongens. We spraken over de waarde van loyaliteit, over de kracht van groei binnen onze club. Velen kozen ervoor om te blijven, om samen met ons de volgende fase van onze reis te omarmen. Anderen verlieten ons, op zoek naar nieuwe uitdagingen elders. 

Ondanks deze uitdagingen bleef Independiente del Valle een bastion van jeugdontwikkeling en vernieuwing. We kregen internationale erkenning en werden uitgenodigd voor prestigieuze toernooien over de hele wereld. Mijn jongens speelden met een passie en vastberadenheid die de harten van fans overal veroverden. 

Naarmate de jaren verstrijken, groeit mijn rol als mentor en visionair. Ik probeer mijn kennis en ervaring met andere coaches en clubs in Ecuador te delen. Ik moedig hen aan om te geloven in de kracht van jonge talenten. Mijn visie verspreidt zich als een lopend vuurtje door het land, waardoor een golf van nieuwe mogelijkheden ontstaat voor dromende kinderen. 

Onze reis is er een van triomfen en lessen, van moed en vastberadenheid. Nu, terwijl ik terug en vooruit kijk naar mijn carrière, voel ik een diepe trots voor mijn jongens, voor Independiente del Valle, voor de gemeenschap die we hebben helpen opbouwen. Maar mijn missie is nog lang niet voltooid. 

Terwijl we verder gaan, met nieuwe dromen en nieuwe uitdagingen, blijft mijn geloof in jeugdontwikkeling onwankelbaar. De toekomst is helder voor ons, vol met nieuwe kansen om de wereld te laten zien dat dromen werkelijkheid kunnen worden, ongeacht waar je begint! Onze reis gaat door, gedreven door een gedeelde visie en een onbreekbare band. Want voor mij, en voor Independiente del Valle, is er maar één doel: om de jeugd van Ecuador te inspireren, om hen te laten geloven dat alles mogelijk is, als je geloof in jezelf en in elkaar.

Het volgende hoofdstuk wacht alweer op ons, vol uitdagingen en triomfen. Wat er ook komt, we zijn er klaar voor. Onze visie zal ons leiden, onze passie zal ons voeden. De toekomst van de club is helder en vol belofte, wachtend om geschreven te worden door degenen die geloven in de kracht van jeugdontwikkeling. En ik, als coach en visionair, zal altijd blijven streven naar meer, voor mijn jongens, voor mijn club en voor de dromende kinderen overal ter wereld.

2026.thumb.png.52ffe91af2a5ab9ccf76a480eacae0d9.png

Seizoensoverzicht 2026

---

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#64 - ENERGÍA RENOVADA

In de aanloop naar een nieuw seizoen vol uitdagingen en kansen, voelde ik de opwinding en verwachting in de lucht hangen. Onze successen hadden de aandacht getrokken van over de hele wereld, maar we wisten dat er nog meer te bereiken was, zowel op als buiten het veld. 

Onze jeugdacademie floreerde, en nieuwe talenten kwamen aan boord, klaar om zich aan te sluiten bij onze familie van dromers en doorzetters. Ik voelde me trots als ik zag hoe onze jongens groeiden, niet alleen als voetballers maar als leiders die geloofden in de kracht van gemeenschap en toewijding. 

Terwijl we ons voorbereidden op internationale competities en nieuwe uitdagingen, stonden we ook voor belangrijke beslissingen over de toekomst van de club. De verleiding van grote transfers en financiële beloningen waren sterk, maar onze kernwaarden bleven onverzettelijk. Onze focus lag op duurzame groei en het koesteren van talenten, niet op kortetermijnwinst. 

Ik sprak met mijn jongens over de volgende fase van onze reis. We spraken over de verantwoordelijkheid die kwam met onze successen, over de kansen die we hadden om anderen te inspireren en te helpen. We wisten dat de weg voor ons niet gemakkelijk zou zijn, maar we waren vastbesloten om trouw te blijven aan onze visie. 

Nu, terwijl de zon onderging over de Andes, voelde ik een hernieuwde energie en vastberadenheid. Onze club was meer dan alleen een voetbalteam; het was een beweging, een symbool van hoop en mogelijkheden. En terwijl we onze ogen richtten op nieuwe horizonten, wisten we dat ons verhaal nog lang niet ten einde was. De toekomst lag voor ons open, vol met nieuwe avonturen en uitdagingen die wachtten om te worden omarmd door degenen die geloofden in de kracht van ontwikkeling en doorzettingsvermogen. 

Het volgende hoofdstuk van Independiente del Valle zou niet alleen ons verhaal zijn, maar het verhaal van een hele generatie jonge dromers die geloofden dat alles mogelijk was. En ik, als coach en visionair, stond klaar om hen te leiden, om samen niet hoogten te bereiken en onze visie tot leven te brengen in de harten van mensen overal ter wereld. 

2027.thumb.png.196f9be55b3c05bd0434043c6be6f6e8.png

Seizoensoverzicht 2027

Geen idee waarom de Recopa Sudamericana hier niet weergegeven wordt, die werd dit seizoen over twee wedstrijden tegen Fluminense gewonnen met 9-1 (4-0 & 5-1).

Citaat

Dit was het laatste seizoen dat ik in dit topic gedeeld heb. De verhalen die jullie vanaf deze update gaan krijgen zijn dus 'nieuw'! Ik weet nog steeds niet helemaal zeker over hoe ik verder wil gaan maar ik neig er naar om er een grafische novelle van te gaan maken. 

5 uur geleden zei Nom de Guerre:

Zo te zien heb je een nieuwe inspiratiebron aangeboord.  

Mwah, vooral nog zoekende naar wat me op dit moment het beste ligt. Verhalend door de al gedeelde seizoenen gaan was even aftasten of dit wat voor me is ;) 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welk type updates jullie als lezers het lekkerst vinden. 

Geef dus vooral even aan of je het liefst grafische updates, tekst met screenshots of een verhaal voorgeschoteld krijgt!

En kom a.u.b. niet met; doe wat voor jouw het beste voelt! Want dat doe ik ook wel ;) Wil graag even zien hoe mensen het liefst een savegame volgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik liep 4 updates achter ofzo....

Ik zie het liefst grafische updates en of een verhaal, liefst weinnig screenshots. Maar je moet doen wat jij zelf liefst wil ;)

Mooie en toffe updates waren het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook weer helemaal bij gelezen. Heerlijke resultaten.

Ik vind het verhalende denk ik het beste bij jouw novelle passen. Het verhaal van IDV, het verhaal van alle talenten en natuurlijk het verhaal van jou zelf. Ik denk dat dat het beste werkt om de connectie die jezelf met je save hebt het beste over te brengen op ons. Dit in combinatie met wat grafische toevoegingen zorgt denk ik voor een uniek verhaal en zorgt ervoor dat iedereen die het volgt een connectie houdt. Novelles wat gewoon wat screens en wat tekst is, verlies ik vaak de connectie een beetje mee als de resultaten zo goed zijn als die van jou nu zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#65 - EL AÑO EN QUE PERDÍ LA ALEGRÍA (Het jaar waarin ik mijn plezier verloor)

Gevoelsmatig had het vertrek van spelers als Fabio (Chiarodia) en Claudio (Echeverri) een gapend gat achtergelaten in de selectie. Zeker gezien het feit dat een half jaar eerder spelers als Pedro (Vite) en Leonardo (Realpe) ook de deur al achter zich hadden dichtgetrokken. Tiago kreeg het idee dat de kern van zijn spelersgroep uit elkaar aan het vallen was, en wellicht was dit ook wel zo. Met name de transfers van Pedro, en later Claudio, hadden voor wat tumult binnen de selectie gezorgd. 

Een ontevreden spelersgroep resulteerde in tegenvallende trainingsresultaten en het voeren van een fix aantal individuele gesprekken. Een aantal weken heeft Tiago zich meer een sportpsycholoog dan een voetbaltrainer gevoeld. Het ongenoegen bij de spelers resulteerde tevens in ontluisterende transfer aanbiedingen. Europese clubs konden de onvrede aan de andere kant van de oceaan ruiken en sprongen als een stel hongerige leeuwen op hun prooien. 

Toch bleef Tiago ongestoord werken aan zijn project in Sangolquí. Ondanks de interne rellen werden er ‘gewoon’ resultaten geboekt. De suprematie binnen de landsgrenzen mag inmiddels geen verrassing meer zijn, maar ook buiten de Ecuadoraanse omkadering werden de zeges als een kralenketting aaneengeregen, in weerwil van een moeizame start tegen Belgrano in de strijd om de Recopa Sudamericana. 

recopa.png.0756e902dc76b62a4c89fffa0ce58a6c.png

Tussen die twee wedstrijden door werd ook Barcelona met 3-2 opzij gezet in de confrontatie om de Ecuadoraanse Supercup, maar het echte geweld vond plaats in de Copa Libertadores. Independiente del Valle kwam terecht in een ‘groep des doods’, waar het stuitte op verzet van het Braziliaanse Santos, het Argentijnse Boca en het Chileense Universidad Católica. Grootmachten in hun eigen land. 

De continentale campagne werd geopend met een 6-2 overwinning tegen de Chilenen, waarna Santos en Boca beide met 3-2 werden verslagen op vreemde grond. In de drie terugwedstrijden waren de jongens van Tiago nog sterker en slikten ze geen enkel tegendoelpunt. In de thuiswedstrijden werden Santos en Boca opzij gezet met een 4-0 winst en in Chili stond er aan het eind van de wedstrijd een 3-0 stand op het scorebord. 

Libertadoresgroep.png.032b7a051554ecc04781cc1f32fea105.png

De LigaPro bracht geen uitdaging voor de ploeg van Tiago. Ondanks het vertrek van enkele sterkhouders in de laatste maanden, raasden de jonge honden van Los Negriazules door de nationale competitie. Enkel de grootste concurrent, Emelec, wist het team vol talenten op een gelijkspel te houden. De nieuwe speelstijl die Tiago voorafgaand aan het seizoen had bedacht om de jonge talenten makkelijker te kunnen inpassen, sloeg duidelijk aan. Met name het gemaakte aantal doelpunten lag heel erg hoog. IDV scoorde bijna het dubbele aantal van de eerstvolgende ploeg op de ranglijst. De eerste fase werd dan ook winnend afgesloten, met een verschil van tien punten. 

ligaprostand.png.799ddfd6a333c3a6d828e00747f89d86.png

Opvallend waren de prestaties van Geremy de Jesús in het eerste half jaar van 2028. De buitenspeler draait al wat jaren mee, maar was nog nooit zo productief als dit seizoen. In zeventien wedstrijden wist hij namelijk veertien maal het net te vinden en bereidde hij twaalf andere doelpunten voor. In zeventien wedstrijden was hij dus al 26 keer direct betrokken bij een doelpunt. Aanvaller Gabriel Ruiz was met een gelijk aantal doelpunten eveneens op dreef. Carlos Gutiérrez, nieuw in de selectie dit jaar, maakte er ook veertien vanaf het centrale middenveld. 

De zomer van 2028 beloofde weer een hete te worden. De lokroep vanuit Europa werd voor sommige spelers wel heel verleidelijk en bracht regelmatig een tweestrijd binnen de selectie teweeg. Tiago moest maar eens bij zichzelf te rade gaan of het tijd werd om toch eens wat jongens te laten vertrekken, om de lieve vrede binnen de club te kunnen bewaren… 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De samenhang en tevredenheid van een elftal is een beetje een ondergeschoven kindje maar wel superbelangrijk. Gelukkig groeit deze na een transferperiode vaak met de resultaten mee omhoog en die resultaten zijn er zeker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#66 - LA PESADILLA SE CONVIERTE EN REALIDAD

In de zomer van 2028 werd Tiago’s nachtmerrie werkelijkheid. De angst voor het uiteenvallen van de kern van zijn selectie bleek op waarheid berust. Clubs aan de andere kant van de oceaan brachten de hersenen van sommige van zijn spelers op hol. Op 9 juli was Leonardo Larrea de eerste die zijn handtekening onder een dienstverband bij een andere club zette. Niet lang daarna vertrokken ook Patrik Mercado, Jalisthon Angulo, Gabriel Ruiz en Keny Arroyo. Daarmee was in korte tijd de gehele selectie van Tiago getransformeerd. In een jaar tijd werd er zo’n beetje een compleet basiselftal verkocht. Hierdoor begon ook Tiago te twijfelen of hij niet moest gaan nadenken over een nieuwe stap in zijn carrière. 

De hoogste transfersom werd ontvangen door de transfer van Leonardo Larrea. De Argentijnse verdedigende middenvelder trok naar Manchester City, dat €16.500.000,- overmaakte naar Sangolquí. Bij een toekomstige transfer krijgt Independiente del Valle nog eens 50% van het bedrag dat dan betaald wordt. Enkele dagen later vertrok Patrik Mercado voor een bedrag van €2.600.000,- naar Familicão, met eveneens een doorverkoopclausule van 50%. Bij de transfer van Jalisthon Angulo naar Atlético Madrid was dit ook het geval, zij betaalden een bedrag van €4.100.000,-. 

De meest pijnlijke transfer voor Tiago was die van Gabriel Ruiz. Met veel zorg en aandacht had hij de talentvolle spits ontwikkeld tot een aanvaller die in de absolute top mee zou kunnen. Uiteindelijk werd er zorgvuldig een club voor hem uitgezocht, waar hij zijn ontwikkeling verder voort zou kunnen zetten en waar de kansen op een volgende financiële injectie het grootst waren. Het Franse Lens betaalde €7.000.000,- voor Gabriel, maar de verwachting is dat hier in de toekomst zeker nog zo’n €50.000.000,- achteraan zal komen. 

De laatst noemenswaardige speler die de deur achter zich dichttrok was Keny Arroyo. Het Duitse Schalke, dat zich heeft teruggevochten naar de middenmoot van de Bundesliga, neemt de Ecuadoraanse middenvelder over en zal uiteindelijk €7.000.000,- betalen. Ook een toekomstige transfer van Arroyo zal de club nog eens 50% van dat bedrag opleveren. 

Met alle transfers in het afgelopen jaar, werd er zo’n beetje een compleet basiselftal verkocht. Toen Tiago de boel eens op een rijtje zette, begon hij zich toch lichtelijk zorgen te maken over de voortzetting van zijn project. 

verkocht.png.5d1053a960e0359cf97504bc35fa5acd.png

Verkochte basisspelers in de laatste 12 maanden

Normaliter zou Tiago de voorkeur geven aan het doorschuiven van eigen jeugd, maar gezien het feit dat er een compleet basiselftal vertrok in de laatste maanden, moest de portemonnee weer eens getrokken worden. De gehele as kon wel wat versterking gebruiken. Centraal achterin was er een extra poppetje nodig om te kunnen blijven rouleren, ditzelfde geldt voor het centrale middenveld. Met Leonardo en Keny hadden we toch twee sterkhouders verloren. Ook moest er een nieuwe spits komen.

Die spelers kwamen er dan ook. Kendry Páez vertrok in 2025 naar Chelsea maar wist daar niet door te breken. Om zijn plekje bij de nationale ploeg te behouden, dwong hij dan ook een transfer af. Een jaar na zijn aankomst in Londen, vertrok hij naar Porto. Ook daar kwam hij vervolgens niet aan de bak, waardoor wij hem voor anderhalf jaar konden huren. Páez keerde op die manier terug op zijn oude nest om de rol van Arroyo op zich te nemen. 

Vervolgens kwam er opnieuw een Chileen naar de club. Orlando Brito werd voor een bedrag van €2.200.000,- overgenomen van Universidad Católica. De jonge Chileen is een defensief ingestelde middenvelder die in verscheidene rollen uit de voeten kan. Centraal achterin werd het gat gevuld door Anderson Carabalí. De Ecuadoraanse verdediger doorliep de jeugdopleiding van Santos en kwam over nadat Independiente del Valle €3.300.000,- had betaald.

De grootste transfer was die van Néstor González. Deze jonge Argentijnse spits heeft een veelbelovend profiel en werd al een tijdje gevolgd door de mannen van Tiago. Met het vertrek van Gabriel Ruiz was er een directe vervanger nodig en daarvoor tastte Tiago dan ook diep in de buidel. Hoewel Marques de Lima gezworen had om niet meer teveel te willen betalen voor externe spelers, werd er maar liefst €12.250.000,- betaald aan Argentinos Jrs. In de ogen van de manager is González dan ook een uitzondering op de nieuwe regel. De verwachting is namelijk dat de boomlange spits in de toekomst veel geld gaat opleveren. 

Profielen Páez, Brito, Carabalí en González (Screenshots zijn van einde seizoen)

Spoiler

image.png.421c6ae34b3d76f5068dadef2c3fb8ed.png

image.png.c8e9366f3723ecca0c407c85d7fd9a8b.png

image.png.3b4ea73b2e955ef72d69f33d4d5c28a6.png

image.png.2f2df5dba9afcfbfd866f007f7c33f14.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

#67 - ¡CINCO SEGUIDOS!

2028.png.31fe0dfb1baafcd061efe0d5fdee6e23.png

image.png.1e7d593428c3df30f6a4800ce30bf507.png