Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] Centro de Alto Rendimiento

De Raam

Aanbevolen berichten

Mooie uiteenzetting van de statistieken. Ik snap dat je er wellicht ook niet te veel conclusies aan wil verbinden, maar soms kan helpen om nieuwe accenten te leggen. Die laatste afbeelding is trouwens wel bizar nice! Hoe heb je die gemaakt?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei ElMarcos:

Mooie uiteenzetting van de statistieken. Ik snap dat je er wellicht ook niet te veel conclusies aan wil verbinden, maar soms kan helpen om nieuwe accenten te leggen. Die laatste afbeelding is trouwens wel bizar nice! Hoe heb je die gemaakt?!

Hier een mooie tutorial, wel aardig wat werk maar dan heb je ook wat!

7 minuten geleden zei bas huijsmans:

Mooie update weer hoor. Het idee van het magazine toevallig van die creator die met zijn alterego Tygo speelt gekregen?

Paul, inderdaad! Was nog wel een flink werkje om het goed in elkaar te krijgen maar een hoop nieuwe dingen geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke update, knap staaltje photoshop bij dat magazine 😮 Die shots on target ratio, zullen we steken op het jeugdig enthousiasme van veel van je spelers. Ook jammer dat die leeftijd/wedstrijdmin ratio niet zelf als scatterplot in de game zit, vind dat ook een interessante om te weten.

Was tot voor deze FM nooit echt bezig met die data hub, maar er staan toch nondeju nuttige dingen in. Probeer er de laatste tijd meer gebruik van te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals je zelf aan geeft, statistieken zeggen alles maar tegelijkertijd ook niets. Ze zeggen dan ook niet voor niets "met statistieken kan je alles bewijzen". Je lijkt me er dan ook op een gezonde manier mee om te gaan door er niet alle conclusies uit te trekken. Ik durf persoonlijk mezelf wel eens te veel vastpinnen op de gemiddeldes. 

En complimenten voor dat grafisch intermezzo. Het is hier al gezegd, maar het kan niet genoeg benadrukt worden. Heel knap gemaakt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.a91d0e0d6214acba2df701dc68547331.png

37. PRESTATIES JEUGDAFDELINGEN

Even een korte update vandaag, al zeg ik dat wel vaker en dan wordt het alsnog een vrij lange post. Over sommige onderwerpen moet ik me af en toe echt inhouden om jullie niet te veel tekst voor te schotelen. Ik neem jullie dit keer even mee door de prestaties van de verschillende jeugdafdelingen. We gaan daarbij niet naar de statistieken van de spelers kijken maar naar wat de teams gepresteerd hebben dit jaar. Ik denk dat jullie op basis daarvan kunnen inschatten waar het niveau ligt van onze jeugd. 

In 2024 wist ons tweede elftal kampioen te worden van de LigaPro Betcris Serie B, het tweede niveau van Ecuador. Dit elftal wordt voornamelijk gebruikt voor spelers die nog niet helemaal klaar zijn voor het eerste elftal maar wel afdoende competitieve minuten moeten maken. Tevens zitten hier enkele oudere spelers die we eigenlijk niet meer nodig hebben en zich zo in de kijker van andere clubs kunnen spelen. Ook in 2025 speelde deze ploeg kampioen. 

serieb.png.af0ef99dff817e12b82af038d114294c.png

Het B-Team was ook actief in het nationale bekertoernooi en deed het daar meer dan behoorlijk. Dit geeft maar weer eens aan dat onze club het land langzaamaan begint te ontgroeien want als je zelf jouw tweede elftal in de kwartfinale uit het toernooi moet knikkeren, gaan er vooral dingen goed.

In de eerste en tweede ronde namen onze jongens het op tegen teams vanuit het derde niveau van Ecuador. In de derde ronde werd er een wereldprestatie geleverd door Búhos te verslaan, die actief zijn in de LigaPro Betcris Serie A, de competitie waarin we zelf actief zijn. Je zou dus kunnen stellen dat ons tweede elftal gerust op het hoogste niveau mee zou kunnen. 

bekerb.png.56c6d86349311d3dfbedc87b842def3e.png

Het Onder-23 elftal zal ik in de toekomst niet meer benoemen omdat ik daar mijn handen vanaf getrokken heb, tenzij daar verandering in komt. Dit team wordt voornamelijk gebruikt om spelers in kwijt te kunnen die verhuurd worden of geen toekomst meer hebben bij de club. De ploeg werd dan ook het op een na laatste team in hun competitieve groep.

O23.png.c92ce8a51983a0da703e6139fa49873b.png

De Onder-19 is dan wel weer van groot belang en daar proberen we zo veel als mogelijk de controle over te houden. Ik speel nog net niet de wedstrijden zelf. Dit team is gevuld met spelers die door de eerste intake kwamen en bestaat dus enkel uit 16-jarigen. In 2024 wisten ze hun groep te winnen maar werden ze in de strijd om het landskampioenschap in de halve finale uitgeschakeld door Barcelona, die uiteindelijk kampioen wisten te worden. Dit jaar wonnen ze opnieuw de groepsfase en pakten ze het landskampioenschap in hun leeftijdsklasse. 

Overigens deden ze dit op een vrij overtuigende manier, zeker als je rekening houdt met het feit dat alle spelers in dit team slechts zestien jaar zijn en het dus opnemen tegen oudere tegenstanders. Tevens werd er wraak genomen op Barcelona in de halve finale.

O19.png.d69e4569d4c8904ea347478da69685ee.png

In 2024 was het team nog actief in het equivalent van de Youth League maar werd de finale verloren van Atlético Mineiro. Dit jaar waren ze daar niet actief maar werd wel het Viareggio Toernooi ter voorbereiding op het afgelopen seizoen gewonnen, waar Atlético Mineiro opnieuw de tegenstander in de finale was. Opnieuw kon het team dus wraak nemen op een tegenstander die hen het jaar ervoor in de weg stond. Voor die finale werden er toch ook enkele grote ploegen zeer overtuigend uitgeschakeld.

viareggio.png.9780276b6e7f108eb5f41570a702ce90.png

Dus ook de verscheidene jeugdafdelingen presteren prima, waar ik zeer content mee ben. Goede prestaties helpen toch zeker ook bij de ontwikkeling van de spelers. In de volgende update kijken we naar onze tweede jeugdinstroom en kijken we even vluchtig naar de ontwikkeling van enkele talenten die in 2025 de weg door de opleiding wisten te vinden. Daarna gaan we richting het nieuwe seizoen, die zal beginnen met een update over de transferperiode en de nieuwe selectiesamenstellingen. 

Reacties

Spoiler
22 uur geleden zei ElMarcos:

Nog bedankt voor de reactie!

22 uur geleden zei bas huijsmans:

Mooie update weer hoor. Het idee van het magazine toevallig van die creator die met zijn alterego Tygo speelt gekregen?

Jij ook nog bedankt voor je reactie!

22 uur geleden zei ElPrincipito:

Schitterende update! Zowel qua grafische weergave als het analyseren van de data/statistieken. 

Bedankt :D 

22 uur geleden zei JoonsterkeBE:

Heerlijke update, knap staaltje photoshop bij dat magazine 😮 Die shots on target ratio, zullen we steken op het jeugdig enthousiasme van veel van je spelers. Ook jammer dat die leeftijd/wedstrijdmin ratio niet zelf als scatterplot in de game zit, vind dat ook een interessante om te weten.

Was tot voor deze FM nooit echt bezig met die data hub, maar er staan toch nondeju nuttige dingen in. Probeer er de laatste tijd meer gebruik van te maken

Was een flink werkje maar hey, dan heb je ook wat! Het jeugdige enthousiasme zal zeker meespelen maar ik denk ook dat er tactisch toch iets niet helemaal lekker heeft gezeten. Het heeft geen zin om daar verder naar te gaan kijken want we zullen volgend jaar zeer waarschijnlijk in een andere formatie gaan spelen. Mocht je zelf zo'n scatterplot willen maken, moet je even op de website van SteinkelssonFM kijken ;) 

21 uur geleden zei DGremlin:

Wat een heerlijke update!

Bedankt!

21 uur geleden zei delichris:

Een mooi overzicht

Bedankt!

20 uur geleden zei Kyrill:

Echt een fantastisch mooe update _O_

Bedankt!

15 uur geleden zei Marius:

Zoals je zelf aan geeft, statistieken zeggen alles maar tegelijkertijd ook niets. Ze zeggen dan ook niet voor niets "met statistieken kan je alles bewijzen". Je lijkt me er dan ook op een gezonde manier mee om te gaan door er niet alle conclusies uit te trekken. Ik durf persoonlijk mezelf wel eens te veel vastpinnen op de gemiddeldes. 

En complimenten voor dat grafisch intermezzo. Het is hier al gezegd, maar het kan niet genoeg benadrukt worden. Heel knap gemaakt!

Je moet het geheel zien en de statistieken kunnen ondersteunen waar je zelf over twijfelt en net een doorslag geven, daarvoor gebruik ik het vooral. Als je even teruggaat naar de vorige update en naar die gemiddelden kijkt, zie je dat Patrik Mercado dit seizoen niet heel hoog gescoord heeft. Toch is die zeker heel nuttig geweest, de berekening van die waarderingen is in FM ook niet altijd even lekker geweest. Mercado wordt bijvoorbeeld afgerekend op het feit dat hij niet zo heel veel gescoord heeft en dat de assists veelal van de andere kant kwamen. Mercado fungeerde in onze tactiek dan ook vooral als bliksemafleider. 

Bedankt voor de mooie woorden!

15 uur geleden zei MNie:

Heerlijke update weer! Grafische hoogstandjes en heerlijke statistieken!

Bedankt :D 

Taglijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De resultaten spreken voor zich natuurlijk. Als je tweede elftal met zo'n straat voorsprong kampioen speelt, steken ze er meer dan bovenuit. Is het geen optie om een groot gedeelte van deze spelerskern uit te lenen aan ploegen op het hoogste niveau? Kwestie van het niveau omhoog te trekken? Of vrees je dan te veel de controle te verliezen?

Voor een categorie als de O19 kunnen naar mijn mening resultaten wel een beeld geven, maar het niveauverschil tussen de 019 elftallen van verschillende clubs durft ook nogal eens verschillen. En dan kan schijn ook wel eens bedriegen. In jouw geval, als je alles wint met een zeer jong elftal, kan je natuurlijk sowieso alleen maar positief zijn :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitgaande van het feit dat de jeugd de toekomst heeft kunnen we stellen dat je ook op dat gebied op de goede weg bent. Je tweede elftal wat zo domineert zegt veel over de kwaliteit binnen de club. Al lijkt het mij ondanks de minuten die spelers er maken lastig om alle kikkers in de kruiwagen te houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor de tip! Ik ga er eens naar kijken.

Knappe prestaties in de jeugdreeksen en met je B-elftal. Ik ben wel een beetje dezelfde mening toegedaan als Marius. Als je wilt dat heel Ecuador met je meegroeit is het misschien wel een optie om een loan farm op poten te zetten met de spelers van je B-elftal. Maar gelet op het achterliggend doel van deze save/novelle, zul je de uitleenbeurten wel goed moeten monitoren om te zien of ze daar ook effectief aan voldoende speeltijd toekomen. Ik weet ook nie hoe het gesteld is met de trainingsfaciliteiten van de andere Ecuadoriaanse clubs, maar denk dat dat uiteindelijk toch iets is waar je naartoe moet of ook zelf te groeien eens je op je plafond zit in Ecuador.

Ben benieuwd naar de nieuwe talenten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.a91d0e0d6214acba2df701dc68547331.png

38. YOUTH INTAKES

Het is me inmiddels duidelijk geworden dat we elk jaar in januari onze jeugdinstroom tegemoet kunnen zien. Om een of andere reden krijg ik geen previews in mijn inbox en dat zal te maken hebben met de custom database. Op zich vind ik dat niet zo’n probleem want die previews neem ik altijd met een korreltje zout. Zo kreeg de club in januari 2025 haar eerste intake en vandaag nemen we een kijkje hoe het de jeugdexponenten sindsdien is vergaan. We sluiten de update af met de youth intake van dit seizoen, die heeft plaatsgevonden op 16 januari 2026. 

Intake24.png.da5e307178a739e3581d76e6c82f2322.png

De jeugdinstroom van 2025, met Gabriel Ruiz als diamant

Vorig jaar kregen we de bovenstaande intake voorgeschoteld. Gabriel Ruiz was overduidelijk het meest belovende talent en werd na de intake meteen overgeheveld naar het eerste elftal. In de vorige update over statistieken hebben we kunnen zien dat hij een sterk debuutjaar achter de rug heeft. 

Achter hem zat een hele rits aan ‘toptalenten’ die allen kunnen uitgroeien tot bruikbare spelers. De meeste van hen hebben het hele jaar doorgebracht in de Onder 19 en hebben daar rustig mogen ontwikkelen. In aanloop naar het komende jaar heb ik enkele van hen naar het eerste gehaald om de voorbereiding mee te draaien. Bij de start van het seizoen zal bepaald worden in welk elftal zij dit jaar mogen gaan spelen. 

Gabriel Ruiz

Zoals benoemd heeft Ruiz dit jaar deel uitgemaakt van het eerste elftal en dat zal komend jaar niet anders zijn. Ik geloof heel erg in hem en denk dat hij absoluut een wonderkid gaat worden en uiteindelijk zal uitgroeien tot een speler die de Europese top kan bereiken. Gabriel heeft het afgelopen jaar dan ook een goede ontwikkeling doorgemaakt. Deze jonge Ecuadoraanse aanvaller heeft afgelopen seizoen zeventien keer gescoord in 48 wedstrijden. In het onderstaande GIFje kun je zijn profiel vergelijken (februari 2025 - januari 2026).

ruizgif.gif.ae223770ff6733eb7b4420883905239d.gif

Ronaldo Mina

Mina is een aanvallende middenvelder die ook in de spits zou kunnen spelen. Mina is een bijzonder geval gezien het feit dat hij op technisch en mentaal gebied al best ver is maar hij heeft zijn fysiek nog niet mee. Afgelopen seizoen speelde hij in de Onder 18 en speelde daar 45 wedstrijden. Mina kwam daarin tot drie assists en dertien doelpunten. Aankomend seizoen zal hij zeer waarschijnlijk in het B-Team gaan spelen. Opnieuw kun je zijn profiel vergelijken in het onderstaande GIFje.

minagif.gif.a06668ed5e5c2f98ee9f3ba8d9d7fd80.gif

Christian Rodríguez

Rodríguez is een jonge rechtsback, die vooral in defensief opzicht al redelijk sterk is. Vooral in mentaal opzicht is hij al redelijk ver voor zijn leeftijd. Opnieuw een speler die op fysiek vlak wat achterloopt. Christian begon het seizoen in de Onder 18 maar werd op een gegeven moment overgeheveld naar de Onder 23. In totaal speelde hij 23 wedstrijden vorig jaar, waarin hij twee assists gaf. Zijn seizoen werd met een 6,59 beoordeeld. Ik ben nog niet zeker wat hij aankomend seizoen moet gaan doen maar waarschijnlijk zal er voor hem ook een plekje in het B-Team in het verschiet liggen. 

rodriguezgif.gif.f8b475f7a200341bbbc2a07a079666fc.gif

Ebou Savage

Wat een geweldige voetbalnaam en hij koppelt er ook nog eens talent aan. Savage is een boomlange centrale verdediger die ook op rechts kan spelen, wiens profiel er al heel aardig uitziet. Hij is fysiek sterk, al moeten zijn kracht en balans echt nog wel groeien. Ook op mentaal vlak ziet het er op enkele aandachtspuntjes na goed uit. Savage was afgelopen seizoen lid van het Onder 19 team en speelde 49 wedstrijden. Zijn seizoen werd beoordeeld met een 6,92. Savage heeft de pech dat onze centrale defensie heel erg sterk is. Daarom zal hij aankomend jaar in het B-Team spelen. Het jaar erop zal hij of verhuurd worden of mag hij meedraaien in het eerste elftal. 

savagegif.gif.10b8401b6379962d82f25943a4b0fe2c.gif

Jhon Angulo

Last but not least, Jhon Angulo. Opnieuw een centrale verdediger die ook op rechts kan spelen. Gezien zijn lengte neig ik naar het laatste. Ook Jhon is op fysiek vlak al aardig op weg maar vooral zijn mentale attributen springen eruit. Angulo speelde 49 wedstrijden in de Onder 19 en zijn seizoen werd beoordeeld met een 6,85. Ook Angulo zal komend seizoen in het B-Team te vinden zijn. 

angulogif.gif.9cf09038e359b19ebeb7c73992c250d9.gif

YOUTH INTAKE 2026

Dan gaan we kijken naar de laatste youth intake, waarmee ik content ben. We hebben twee nieuwe elite talenten mogen verwelkomen. Helaas spelen beide spelers op dezelfde positie maar aangezien ze allebei redelijk tweebenig zijn, kunnen we nog alle kanten op. Naar mijn mening is Esteban Vásquez de speler met de meeste potentie. Wel moeten we hem goed in de gaten houden want hij lijkt redelijk blessuregevoelig te zijn.

elite.png.b5018f889bd2ea8990bccf43c1e89df6.png

Profielen

Spoiler

vasquez.png.d2bfdcc020fc70feb67bfb9b2eb462b4.png

carrera.png.ab4145262b30581cdd1095f92e13683a.png

Naast de elite talenten kregen we weer aardig wat toptalenten binnen. Op een of andere manier heeft de staf de leiding gekregen over het aanstellen van de coachingstaf, waardoor sommige karakters niet meezitten. Dit is dus zeker een ding waarnaar we weer moeten gaan kijken. Wel lijken deze spelers over voldoende potentieel te beschikken om het eerste te gaan halen. Met name Molteni, Sánchez en Intriago beschikken over de juiste persoonlijkheden. De anderen zullen zich in de aankomende jaren moeten gaan aanpassen, willen ze kans maken om te overleven. 

toptalenten.png.b0e6e7cccfeaf3827c36051754a68d8f.png

Profielen

Spoiler

molteni.png.3c5df7337426f5a3234c38e669c39e54.png

garcia.png.9672e136395382274c62079efbd75ece.png

sanchez.png.2413767f5f3b6c2abad977f6ff8b2bdf.png

intriago.png.34a247c5d570752094fad35ad24b3463.png

escobar.png.a3e696312e7f00dac3f1617ddbc99f1e.png

velez.png.43bb1723116653e76cf94e9dd79131ac.png

Reacties

Spoiler
Op 9-2-2024 om 11:36 zei Marius:

De resultaten spreken voor zich natuurlijk. Als je tweede elftal met zo'n straat voorsprong kampioen speelt, steken ze er meer dan bovenuit. Is het geen optie om een groot gedeelte van deze spelerskern uit te lenen aan ploegen op het hoogste niveau? Kwestie van het niveau omhoog te trekken? Of vrees je dan te veel de controle te verliezen?

Voor een categorie als de O19 kunnen naar mijn mening resultaten wel een beeld geven, maar het niveauverschil tussen de 019 elftallen van verschillende clubs durft ook nogal eens verschillen. En dan kan schijn ook wel eens bedriegen. In jouw geval, als je alles wint met een zeer jong elftal, kan je natuurlijk sowieso alleen maar positief zijn :D 

Ik wil voornamelijk de controle houden inderdaad. Daarnaast heb ik nog altijd de ruimte om alle jongens speeltijd te gunnen op een gewenst niveau. Echter zal het niveau steeds verder omhoog gaan en zullen we middels de intakes steeds meer spelers krijgen. Ik heb in de eerste twee seizoenen aardig wat spelers laten gaan maar dat zal dan weer steeds minder worden. Pas dan komt het verhuren in beeld. 

Ben het met je eens over de kwaliteitsverschillen maar het was wel heel duidelijk dit keer ;) 

Op 9-2-2024 om 12:01 zei ElMarcos:

Uitgaande van het feit dat de jeugd de toekomst heeft kunnen we stellen dat je ook op dat gebied op de goede weg bent. Je tweede elftal wat zo domineert zegt veel over de kwaliteit binnen de club. Al lijkt het mij ondanks de minuten die spelers er maken lastig om alle kikkers in de kruiwagen te houden. 

We zijn inderdaad op de goede weg! Vooralsnog kan ik iedereen de juiste speeltijd bieden op het gewenste niveau, al zal dat in de komende jaren steeds moeilijker worden en dan gaan we spelers verhuren. 

Op 9-2-2024 om 12:22 zei DGremlin:

Met de jeugd zit het wel snor.

Inderdaad, vandaag weer een bevestiging!

Op 9-2-2024 om 12:48 zei Kyrill:

Graag gedaan, gaat weer erg goed!!

Bedankt!

Op 9-2-2024 om 15:01 zei JoonsterkeBE:

Thanks voor de tip! Ik ga er eens naar kijken.

Knappe prestaties in de jeugdreeksen en met je B-elftal. Ik ben wel een beetje dezelfde mening toegedaan als Marius. Als je wilt dat heel Ecuador met je meegroeit is het misschien wel een optie om een loan farm op poten te zetten met de spelers van je B-elftal. Maar gelet op het achterliggend doel van deze save/novelle, zul je de uitleenbeurten wel goed moeten monitoren om te zien of ze daar ook effectief aan voldoende speeltijd toekomen. Ik weet ook nie hoe het gesteld is met de trainingsfaciliteiten van de andere Ecuadoriaanse clubs, maar denk dat dat uiteindelijk toch iets is waar je naartoe moet of ook zelf te groeien eens je op je plafond zit in Ecuador.

Ben benieuwd naar de nieuwe talenten!

Ik ben het ermee eens maar zoals ik ook tegen Marius zei, we kunnen iedereen nog de gewenste kansen bieden en dat zal komende jaren lastiger worden. Dan gaan we verhuren inderdaad. Emelec is de volgende club op de lijst qua faciliteiten. Die hebben goede jeugdfaciliteiten en 'great' trainingsfaciliteiten. De club daarna is Liga de Quito met twee keer 'Good'. Barcelona is de derde club en dan zitten we al op twee keer 'Average' dus het is allemaal nog niet heel best. 

Op 9-2-2024 om 16:01 zei delichris:

Zo te zien doet je jeugd het aardig goed. Hopelijk komen er wat leuke talenten door.

Inderdaad. Er zit weer wat talent tussen dit jaar :) 

Op 10-2-2024 om 13:01 zei MNie:

Dat lag wel erg dicht bij elkaar in de competitie zeg.. verbazingwekkend. Ohnee je hebt bijna het dubbel aantal punten haha

Haha! Bedankt voor je reactie ;) 

Op 11-2-2024 om 15:16 zei Djurovski:

Heerlijke update betreft de statistieken ook de jeugd het prima

Dankje!

Taglijst

Tevens een bedankje aan alle stille volgers van dit topic!

Deze novelle heeft inmiddels 10k weergaven bereikt en dat is de eerste keer dat ik deze mijlpaal bereik in de novellebundel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites