Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KAS Eupen Wir sind da

Djurovski

Aanbevolen berichten

Dit lijkt me een prima Europese loting, want het had natuurlijk een heel stuk zwaarder kunnen zijn. Nationaal zet je alleen maar overwinningen neer, daar staat inmiddels geen maat meer op je team.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtige overwinning tegen Inter. Daar zet je de Italianen toch een ongelofelijke hak mee want zelf was je al zeker van de tussenronde. Met Kopenhagen als tegenstander daarin heb je het natuurlijk wel getroffen. In eigen land blijf je zo dominant dat er weinig over te vertellen valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hqg5KKV.png

Februari de kortste maand van het jaar. Vaak ook nog 1 van de koudste maar goed het maakt het ritje wel mooi in het glooiende land. En een maand met aardig wat wedstrijden. Vier in de competitie , 1 in de beker en de ontmoeting met Kobenhavn in de Champions League. Die we overigens in het stadion van Essevee spelen.... Mogen blijkbaar wel in de poulefase in ons eigen stadion spelen maar niet in de KO ronde's. En dit maal dus niet in Leuven maar in Sint Truiden.

Het is wat het is. Attamottamotta. Union kwam natuurlijk snel op de laatste jaren maar verkeren nu in financiële problemen.

Wij starten deze maand tegen Anderlecht. En met de transfer van Endrick ben ik wat aan het stoeien met de tactiek. Want heb nu 3 spelers die prima als spits kunnen spelen. Lucca , van Duiven en Endrick. Doordat Endrick ook als rechtsbuiten kan spelen ben ik wat gaan stoeien met een twee spitsen tactiek. En ben uitgekomen op een 4-2-4. Probleem is dat ik dan wel zonder "10" speel maar gelukkig kunnen die mannen ook centraal op het middenveld spelen. Keuzes maken en de balans bewaken. Af en toe lastig. Tegen Anderlecht maar eens kijken hoe dat uitpakt. Nou zeer goed kan ik jullie zeggen want na 15 minuten voetbal stond het 0-3 voor ons. Tweemaal van Duiven en 1 maal Endrick. Lucca viel deze wedstrijd wel wat tegen. Hierna speelden wij de wedstrijd zoals ze ze mooi kunnen zeggen professioneel uit.

hnqGoVs.png

Vervolgens namen wij het in de beker op tegen Zulte. Wederom in de 4-2-4 en qua score hadden wij niets te klagen. Van Duiven opende de score in de 11e minuut wat ook de ruststand was. Na iets meer dan een uur spelen maakt Lucca de 0-2. Vrijwel direct gevolgd door de 0-3 van Borges Sanches. Vlak voor tijd maakte onze Armeense vriend er nog 0-4 van. Hoewel we qua Xg veel sterker waren vind ik 6 kansen tegen op doel best veel. Gelukkig deden ze er niet zo veel mee,

NmTEZ8z.png

Tegen Sint Truiden met ruim 41000 inwoners 1 van de grootste steden van Belgisch Limburg speelden wij al de 3e wedstrijd in 8 dagen. Een inwoner uit Sint Truiden wordt een Truienaar genoemd en een dame uit Sint Truiden een Truinoske. En is de enige stad in Vlaanderen wat naar zijn stichter ( Trudo ) is genoemd.

Besloten om weer de oude tactiek te hanteren ( mede door wat vermoeidheid van spelers ) en dat pakte zeer goed uit. We domineerden de wedstrijd en gaven geen enkele kans weg die tussen de palen belandde. Vahan zette ons in de 27e minuut op 1-0 op aangeven van Finnsson. In de 66e minuut kreeg Essevee de rode kaart. In de 70e minuut maakt Antonucci 2-0 op aangeven van Vanhoutte en invaller Lucca kopt 8 minuten voor tijd de 3-0 binnen op aangeven van Kobouri

EWuNcIS.png

In Kopenhagen spelen wij weer 4-2-4 maar dit werkte deze wedstrijd absoluut niet. De Denen lieten zien wat Danisch Dynamite is en wij speelden gewoon een draak van een wedstrijd. Niets maar dan ook echt niet lukte. Toch wat onderschatting of vermoeidheid? Een totale offdat in ieder geval. Gelukkig presteerden de Denen ook niet en sorry voor de aanwezige toeschouwers en TV kijkers maar wat was dit een slechte wedstrijd die dan ook eindigde zoals die begon. Hoewel we wel een record wisten te pakken

9BgslRp.png

We reizen af naar Mechelen. Wat bijna 87000 inwoners heeft. Gelegen centraal tussen Brussel en Antwerpen. En is het Rooms Katholieke hoofdzetel van het Aartsbisdom Mechelen-Brussel. Tot 1795 vormde Mechelen het centrum van het kleine zelfstandige Heerlijkheid Mechelen. Wat de zelfde status had als Holland , Zeeland , Brabant en Vlaanderen.

Door ons zeer zwakke spel besloot ik in Mechelen weer de oude tactiek te hanteren. En dat pakte zowel qua spel als uitslag goed uit. Wij speelden weer frivool voetbal en kwamen vijf minuten voor rust op 0-1. Endrick scoorde uit een vrije trap. Na iets meer dan een uur spelen verdubbelen we de score. Een mooie pass van Finnsson komt bij Vahan die zeer knap zijn man uitspeelt en beheerst binnen schiet. Na de wedstrijd werd de trainer van Mechelen ontslagen. 

f0WN9pn.png

Op Stayen nemen wij het dan op tegen Kobenhavn. In de vertrouwde tactiek en dat pakte al weer beter uit. Een treffer van Gulliksen werd afgekeurd in de 16e minuut. En het wachten op een treffer duurde daarna lang, Heel lang. Gelukkig wisten de bezoekers nauwelijks iets te creëren en doordat wij beter waren was het wachten op die ene treffer. En die kwam er gelukkig. Wel pas in de 84e minuut. Invaller Oyen met de voorzet en Lucca wist simpel binnen te tikken. Wat ongeveer 10 miljoen waard is. In de volgende ronde treffen wij Paris Saint Germain. Ook braken wij het record qua toeschouwers deze wedstrijd maar blijft toch altijd zuur zolang dit niet in eigen stadion is. 

Re0PGc6.png

KUlL2Lb.png

Tot slot spelen wij de laatste wedstrijd deze maand thuis tegen Club. In de rust de tactiek veranderd naar 4-2-4 aangezien het de eerste helft niet zo liep als gehoopt. Na rust komen wij dan op 1-0 door Gorenc. Hij kopt raak uit een vrije bal van Holm. Even later scoort Jutgla de 1-1 wat sinds lange tijd weer eens een tegentreffer betekende. Lucca kopt ons in de 65e minuut op 2-1 op aangeven van collega spits van Duiven. Noa Lang leek ons feestje vlak voor tijd te verstieren maar zijn treffer werd in buitenspel positie gemaakt.

Oxi7cUK.png

No6sNfX.png

kBWcyDo.png

Normaal gesproken hadden we nu heerlijk kunnen feestvieren maar goed we zijn in België.. dus de play-off komen er nog aan. Wel hebben we een mooie voorsprong en nog altijd ongeslagen. Beerschot blijft knap boven in mee draaien terwijl Club vol aan de boek moet. Onderin gaat het een lastig verhaal worden voor Lierse helaas. Terwijl Mechelen ook wel eens betere tijden heeft gekend.

@19CH98 We hebben de laatste 16 bereikt maar gemakkelijk ging het niet

@Kyrill Was verbaast dat hij nog niet wat opgepikt maar goed veel spelen deed hij niet in Brazilië. Maar zijn begin in Eupen in prima

@delichris Het gaat zeker niet slecht

@Tim' Europees was het zeker 1 van de gunstigste lotingen maar het wat een stug elftal. Nationaal doen wij het zeer goed idd

@Marius Tja ik voetbal om te winnen. Ga geen kado's uitdelen en wil natuurlijk ook kijken waar wij op internationaal niveau staan. 

@DGremlin Klagen over de loting mogen we niet. Wel over het spel ertegen maar goed we zijn door

@denisio Ik ben van oudsher sowieso maar van de 1 savegame dus het is wel iets wat ik vaak doe. Echter wijk ik daar de laatste edities wel van af. Maar de main save blijft wel altijd mijn speerpunt. Wat voor mij helpt dat het een club is waar ik zelf wat mee heb of het is journeyman.  De uitdaging in België is er wel een beetje af maar op Europees niveau heb ik nog wel ff te gaan. Zeker omdat ik weiger om mega salarissen te gaan betalen.  

@MNie @Bogatyr @Satioz thnx

@DavyPeeters 

Oerlie @Keeza @Glenn08 @DemoN

@Titan @germandutch @keano77

@MarcFM1 

@John Terry 2.0

@Nom de Guerre 

@chrisje1993 

@Mansveld 

@r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette  @FlyD @Kevinreijnen @stef1978 

@Vlonkie  @Svenpunt @ElMarcos

@mannie510 @Vreven   @Tim Windt  @Thomassje123  @jefri  

@Fantasy @Al Veni @glennix @DGremlin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je wat uitprobeert met een tweede tactiek om je selectie de kans te geven zich zo ook te laten zien. Hopelijk slaat die ook aan, dan kun je de tegenstanders blijven verrassen. PSG is een zware loting, dus daar zal je uit een flink vaatje moeten tappen om te winnen. Maar daar kunnen de pijlen ook op gericht worden, want in de competitie heb je een heerlijke voorsprong!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zany8pk.png

Roert maart zijn staart? Wij spelen deze maand 4 competitie wedstrijden en was zo lekker bezig dat ik de laatste competitiewedstrijd in April ook al heb gespeeld. Wat dus betekend dat de reguliere competitie wordt beëindigd in deze update. Maar dat is geen probleem want we hebben altijd nog de play offs. Behalve de 5 competitie wedstrijden hebben we ook nog de tweede wedstrijd in de beker tegen Zulte en ons tweeluik tegen PSG. Genoeg om te bespreken dus.

Te beginnen met een uitwedstrijd tegen Antwerpen. Altijd fijn om in deze stad te komen. Lekker een pilsje drinken in een bekend café met misschien wel de aardigste barvrouw die er is. Ja die van Marmite is een schatje jullie dachten zeker dat ik het over @JuicyJoycie had he. Goed dan de wedstrijd. Een wervelstorm viel over Antwerpen al na 21 minuten stond het 0-4. Holm zette ons na vier minuten op voorsprong door een goede vrije trap. Lucca kopte raak na 17 minuten op aangeven van Endrick. Twee minuten later kopt Holm raak op aangeven van Finnsson en weer twee minuten later scoort Vahan op aangeven van Gulliksen. Dan hebben we onze sterspelers wel benoemd op 1 na. Die scoort als invaller een kwartier voor tijd. Toch mooi wanneer een plan samen komt. Antwerpen weet ook nog twee keer te scoren echter worden beide treffers afgekeurd

8lyVLIQ.png

Thuis tegen Zulte in de beker spelen wij met een veredeld B team aangezien we in Waregem al makkelijk hadden gewonnen. Na 23 minuten stonden we met 0-2 achter en misschien moeten we ons dan toch maar zorgen gaan maken. Duidelijk een teken van onderschatting en via de zijlijn liet ik dat ook duidelijk merken. Het hielp wel want via de tandem van Duiven / Krastev kwamen we vrij vlot langszij. Met nog een kwartier te spelen kregen we ook nog een penalty mee die benut werd door Krastev. Toch nog een overwinning maar we mogen dus niemand onderschatten

CbOTZzy.png

De wedstrijd tegen Gent of all places had makkelijk schriftelijk kunnen worden afgedaan. Nee grapje heb geen screenshot gemaakt, We wisten wel te winnen

Ons jeugd team heeft het helaas niet weten te redden in de Youth League. Waar ze knappe resultaten neerzetten in de poulefase was Leicester een maatje te groot. En PSG zal dat best wel eens iets voor ons kunnen zijn. Stayen was uitverkocht ( aangezien staantribunes niet zijn toegestaan boeeeeeee )En dus een nieuw record.  We deden onze best en meer kun je gewoon niet vragen. PSG kwam op 0-1 via Martinelli nadat een treffer twee minuten eerder al was afgekeurd. Wederom op het randje was zijn inzet in de 12e minuut wel raak. In de blessuretijd van de eerste helft zorgde een lichte duw in de rug van Messi voor een strafschop.... Mbappe is de scherprechter. Tien minuten na rust ontploft Stayen wanneer Lucca raak kopt op aangeven van Vahan. Helaas scoort die kleine Argentijn tien minuten later en zorgt voor een bijna onmogelijke opgave in Parijs.

fxJdHU7.png

In de derby tegen Luik hebben we dan wat recht te zetten. Terwijl ze in Luik wel dachten dat we deze wedstrijd misschien minder belangrijk vonden omdat het het tussen het tweeluik met PSG zat. Luik is de hoofdstad van de provincie Luik. Verrassend he. Gelegen aan de Maas met de bijnaam De Vurige Stede ( La Cité Ardente ) De gemeente Luik heeft bijna 200000 inwoners waarmee het de op 3 na grootste  gemeente van het land is qua inwoners. Luik ligt in het gebied waar de Ardennen opgaan in het Haspengouw en waar de rivier Ourthe opgaat in de Maas. 

Luik was vastberaden om weer een te presteren tegen dat vervelende clubje uit Eupen en voelden dat vandaag de dag was en kwamen dan ook al snel op 1-0. Ongeveer tien minuten later kwamen we langszij via een kopbal van Cordoba uit een hoekschop van Krastev. Vijf minuten later stond de club uit Wallonië weer voor door Dragus op aangeven van Perica. Ja die hebben prima spelers in de selectie. Na de thee komen we wederom langszij via Gulliksen die goed doorliep op het verlengen van de bal door Lucca. In de 68e minuut kan Standard wederom op voorsprong komen. Een zeer gemakkelijk gegeven strafschop door een lichte duw van Cordoba wordt echter gemist. Elf minuten voor tijd komen wij op voorsprong wanneer Lucca de bal simpel kan intikken door goed werd van N'Dri.

oiBeIzG.png

Vervolgens mogen wij naar Parijs. De stad van de liefde. PSG was beter en kwam terecht op 1-0 door Asensio. De laatste 20 minuten speelden we ook nog eens met 10 man omdat Cordoba zijn tweede gele kaart pakte. In de laatste minuut ging Messi neer als stervende zwaan terwijl er heel weinig aan de hand was. Een strafschop was het gevolg ( goh je verwacht het niet ) maar Mbappe miste die.

6FjRaXI.png

We sluiten de maand af tegen Lierse Kempenzonen. Lier is de plaats waar de trots van de stad speelt. En dus niet uit Lierse. Ik dacht echte dat Lierse een plek was. Het is dus Lier. Met ruim 37 duizend inwoners is Lier een stad in de provincie Antwerpen. In 1860 werd een bijna volledig skelet van een Mammoet gevonden in Lier. 

Wij domineerden de wedstrijd. Waren veel beter maar wisten maar net te winnen. Via Gulliksen en Trilli kwamen we op 2-0 maarze deden  nog wat terug

SoGelZ2.png

In het stadion waar we vorig seizoen Europees speelden en waar ik dankzij @FlyD Eupen heb mogen aanschouwen tegen OHL. Speelden wij onze laatste competitie wedstrijd. De stad die de vlag van Oostenrijk heeft gestolen heeft 102 duizend inwoners. Zal vast leuke dingen te zien zijn maar ik het het stadion en de lokale Basic Fit gezien. Wij kwamen via Oyen ( die weer eens mocht spelen ) en Cordoba op 0-2. Zeer diep in blessuretijd maakte N'dri de 0-3. N'dri nul drie mooier kan het niet. 

CekIlHw.png

PUgz1VC.png

695c6oR.png

Ruim bovenaan dus. Maar de punten worden nog gehalveerd. Lierse wist zich nog op te richten waardoor de degradatie poule zeer spannen gaat worden. Luik en Mechelen stellen teleur. Maar 1 top talent deze maand. Ook de enigste die waarschijnlijk de kans ooit gaat krijgen in Eupen 1

3uO5Zi5.png

Met 12 punten voorsprong hebben we een goede uitgangspositie in de play off maar goed er zijn nog wel tien wedstrijden te spelen. Voor plek 2 ligt alles zeer dicht bij elkaar. Voor de laatste plaats in Europa lijkt het vooral tussen Genk en Standard te gaan

E606bdd.png

Mechelen lijkt wel veilig te zijn en gaan de laatste drie clubs uitmaken wie de twee degradanten zijn. 

xdXUulO.png

@MNie Niets is onmogelijk. Maar we staan er goed voor

@Kyrill Rustaaggghhh

@ElMarcos Dank u

@Marius Die gedachtengang deed Lierse herleven. Tja Europees is wel ff wat anders

@Tim' Het blijft belangrijk om tegenstanders te kunnen verrassen. Helaas was PSG nog te sterk

@DGremlin In België domineren we best wel ja

@delichris En toen bedachten ze We gaan play off in voeren "

@Satioz thnx

@19CH98 @denisio @Bogatyr

@DavyPeeters 

Oerlie @Keeza @Glenn08 @DemoN

@Titan @germandutch @keano77

@MarcFM1 

@John Terry 2.0

@Nom de Guerre 

@chrisje1993 

@Mansveld 

@r4vje @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette  @FlyD @Kevinreijnen @stef1978 

@Vlonkie  @Svenpunt @ElMarcos

@mannie510 @Vreven   @Tim Windt  @Thomassje123  @jefri  

@Fantasy @Al Veni @glennix @DGremlin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De play-offs worden een maat voor niks natuurlijk met deze voorsprong. Mooi dat je gewoon blijft presteren en punten pakken. Europees is het geen schande dat PSG te sterk was. Je hebt je goed verweerd en het verschil klein gehouden.

Nu de dubbel nog en dan is het seizoen geslaagd. Helemaal als Lierse zich nog weet te redden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 snelle updates na elkaar. Daarin is alleen PSG te sterk, met andere woorden de prestaties zijn zeer goed! 12 punten voorsprong in de play-offs moet meer dan voldoende zijn voor de titel, hopelijk kan je er nog andere prijzen aan toevoegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites