Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2375

• Chiemel

1904

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1527

Berghuis inderdaad(y). Goed dat het benoemd wordt. Al vind ik het wel wat te kort door de bocht om alleen de media hier de schuld van te geven. Je merkt dat hij niet afgeeft op Feyenoord, heeft hij overigens nooit gedaan voor zover ik weet, maar de club heeft natuurlijk ook een rol in het bestrijden van dit soort idioterie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Lazy:

"Je ziet dat het team groeiende is, dat zie je hier ook. We zijn groeiende, maar ik ben misschien de enige die dat ziet", aldus Schreuder.

Hou op hoor :-D

Heeft die in elk geval ergens gelijk in 

Hij is de enige die het ziet.

Verder doen we het met het volgende af deze wedstrijd: ergens halverwege de wedstrijd werd er verteld dat er met Bergwijn, Brobbey en wijndal ongeveer 60 miljoen op de bank zit. Daar is alles mee gezegd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Bolderbast:

Voor die het niet gezien hebben.

Buitengewoon sterk interview. Vind Berghuis in het algemeen niet de sympathiekste persoon die er op de voetbalvelden is, maar dat staat hier helemaal los van. Die jongen heeft het grootste recht om dit zo te benoemen en dan ook nog zo respectvol. 

Vind dit overigens een groot maatschappelijk probleem in het algemeen. Het is van de gekken dat we op social media maar alles lijken te kunnen schrijven wat we willen. (Doods)bedreigingen zijn de ‘normaalste’ zaak van de wereld. We leven in een hele nare en venijnige wereld. Beetje een boomer reactie, maar social media brengen op dit gebied weinig goeds. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijzondere wedstrijd. Feyenoord veel sterker, Ajax nauwelijks iets weggegeven. Beste kansen waren voor Ajax. Maar allemachtig, wat was het spel pover. In de o16 moeten toch 2 backs rondlopen beter met een bal overweg kunnen zou je zeggen. Wel tevreden over Alvarez-Timber, laat dat maar staan voorlopig.
Knap hoe Feyenoord druk zette, daardoor kwam Ajax totaal niet aan voetballen toe. Alleen hield Feyenoord dat (lang) niet de hele wedstrijd vol. Na zo'n 25 minuten werd het minder. Wel heel duidelijk, je mist een middenvelder die zich vrij kan maken om het spel naar voren te verplaatsen. Heb geloof ik alleen Berghuis dat 1x zien doen. Verder alleen ballen terug en dan via de flanken of lang.

-edit- Oh, en Hartman is wel echt een leuk backie. Maar onbegrijpelijk dat die zonder kaart het veld verlaten heeft.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Hwb:

Bijzondere wedstrijd. Feyenoord veel sterker, Ajax nauwelijks iets weggegeven. Beste kansen waren voor Ajax. Maar allemachtig, wat was het spel pover. In de o16 moeten toch 2 backs rondlopen beter met een bal overweg kunnen zou je zeggen. Wel tevreden over Alvarez-Timber, laat dat maar staan voorlopig.
Knap hoe Feyenoord druk zette, daardoor kwam Ajax totaal niet aan voetballen toe. Alleen hield Feyenoord dat (lang) niet de hele wedstrijd vol. Na zo'n 25 minuten werd het minder. Wel heel duidelijk, je mist een middenvelder die zich vrij kan maken om het spel naar voren te verplaatsen. Heb geloof ik alleen Berghuis dat 1x zien doen. Verder alleen ballen terug en dan via de flanken of lang.

-edit- Oh, en Hartman is wel echt een leuk backie. Maar onbegrijpelijk dat die zonder kaart het veld verlaten heeft.

Dat is het grappige hè, die mis je niet, alleen blijft Schreuder die man ofwel op de bank zetten of in de spits posteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen volle tekst, want we respecteren in dit huis dat je moet betalen voor journalistiek, maar hierbij de relevante quote:

Citaat

Berghuis werd na afloop geroemd omdat hij een interview had gegeven waarin hij vertelde wat hem dwarszat. Vorige week schreef ik in deze column dat mensen niet met hem bezig moesten zijn, dat Feyenoord zonder hem inmiddels koploper was. Dat meende ik ook. Maar een speler die van Feyenoord naar Ajax gaat terwijl hij in Rotterdam de aanvoerdersband droeg, moet er wel rekening mee houden dat het heel veel over hem gaat in de aanloop en op de wedstrijddag. Het zou gek zijn als er op radio, televisie en in de kranten werd gezwegen over hem. Ik zou mij daar niet zo druk om maken. Je zag wel dat het iets met hem deed, want voor een international kwam hij wel erg weinig in het stuk voor. Al snap ik ook wel dat het geen makkelijke wedstrijd voor hem was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Thierryvane:

Donderdag niet winnen van Volendam en hij is weg.

Komen nu juist weer wat potjes aan die Ajax normaliter makkelijk moet winnen. Nu is dit seizoen verre van normaal, maar zie ze komende 3 wedstrijden ook geen punten verspelen. Dus bouwt hij weer wat krediet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei 007mark:

Komen nu juist weer wat potjes aan die Ajax normaliter makkelijk moet winnen. Nu is dit seizoen verre van normaal, maar zie ze komende 3 wedstrijden ook geen punten verspelen. Dus bouwt hij weer wat krediet op.

Toch heeft Ajax maar 4 keer gewonnen in de laatste 17 wedstrijden, en 6 keer op rij nu niet in de Eredivisie (tegen ook mindere tegenstanders). Daarnaast denk ik dat het spel tegen 'de mindere goden' ook echt wel van invloed is. Elk puntverlies zou einde Schreuder moeten zijn komende 3 wedstrijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Hwb:

Poh, zie net die tackle op Brobbey terug, en dat was toch wel echt een overtreding :-D Bal zit er amper bij (hij maait er vol overheen/naast), vol op de enkel. Prima rood kaartje kunnen/moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeten we het nog hebben over Sanchez? Ik kan me oprecht geen slechtere Ajax rechtsback herinneren. Continu die overdreven wilde tackles (die overigens zelden goed gaan), mannetjes willen passeren. Heel benieuwd naar zijn passingspercentage gisteren. Als ik Regeer zou zijn had ik allang mijn koffers gepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Moeten we het nog hebben over Sanchez? Ik kan me oprecht geen slechtere Ajax rechtsback herinneren. Continu die overdreven wilde tackles (die overigens zelden goed gaan), mannetjes willen passeren. Heel benieuwd naar zijn passingspercentage gisteren. Als ik Regeer zou zijn had ik allang mijn koffers gepakt.

image.png.c90f22a2277c87fdb4088d160ee58189.png

Ongeveer net zo goed als Bassey

Link naar opmerking
Deel via andere websites