bas huijsmans Geplaatst 11 juli Share Geplaatst 11 juli 7 minuten geleden zei Steels: Jullie stonden in de halve finale omdat jullie van Roemenië en Turkije hebben gewonnen hé, ga nu niet doen alsof jullie Europees kampioen hadden kunnen worden. Dit jaar had het echt prima gekund omdat we een heel gunstig schema hadden. Als wij onze beste middenvelders er bij hadden gehad, dan was de kans groter geweest. Maar dat ligt meer aan het feit dat België niet eerste werd in hun poule en Italië er in de tweede ronde al uitvloog. Anders had je, zeer waarschijnlijk, gewoon de kwartfinales Nederland-België en Engeland-Italië gehad. Zelfs als Nederland eerste geworden was in de poule waren ze aan deze kant van het schema terecht gekomen. Nederland daarnaast ook gelijkgespeeld tegen een halve finalist en in de 90ste minuut verloren van een halve finalist. Om te zeggen dat wij dan helemaal kansloos zijn om Europees kampioen te worden is wel een beetje gek. Verdiend was het in ieder geval niet om Europees kampioen te worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 11 juli Share Geplaatst 11 juli 7 uur geleden zei Steels: Zag in het in de post van @bas huijsmans ook al verschijnen, maar met een fitte selectie komen jullie voor hetzelfde geld in de moeilijkere tabelhelft terecht en eindigt het toernooi voor jullie nog vroeger dan nu in de halve finale. Dat kan. Alles kan. Wat niet kan is eerder uitgeschakeld worden dan de Belgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 11 juli Share Geplaatst 11 juli (bewerkt) 42 minuten geleden zei ElPrincipito: Dat kan. Alles kan. Wat niet kan is eerder uitgeschakeld worden dan de Belgen. Uitgeschakeld worden in de halve finales of in de achtste finales. Uiteindelijk hebben de Belgen 33% minder hoeven te werken voor hetzelfde resultaat. 11 juli bewerkt door Kelvin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 11 juli Share Geplaatst 11 juli 7 uur geleden zei Willem: Met Maatsen en Frimpong heb je ook twee heel veelbelovende wingbacks terwijl je ook echt indrukwekkende centrale verdedigers hebt mét voetballende kwaliteiten. Dan kan je dus met 5 achterin spelen zonder dat het verdedigend is. Aké, Van Dijk, Timber (als hij weer fit is) is internationaal gezien gewoon top en brengt ook genoeg voetbal met zich mee. In alle eerlijkheid zie ik de toegevoegde waarde van een vijfmansverdediging niet. Toegegeven, we hebben met Firmpong en Maatsen twee goede wingbacks. En centraal loopt het over van verdedigende kwaliteit. Maar in het Van Gaal-tijdperk hebben we gezien waar het 5-3-2-tijdperk in opbouwend opzicht toe leidt: doelloos geschuif tussen de drie centralen. Er is niemand die durft in te dribbelen met de bal. Noch Van Dijk, noch De Ligt noch De Vrij zie ik dat doen en van de andere centralen is het ook maar de vraag wie durft. Wat een alternatief zou kunnen, met de nadruk op kunnen, zijn is Frenkie als derde centrale. Die durft wel naar voren te denken. Maar ja, ik zou dan liever het middenveld versterkt zien dan de verdediging. Het enige dat een vijfmansverdediging kan toevoegen in waarde is een extra slot op de deur verdedigend gezien. Maar met drie centralen loop je ook weer het risico dat niemand weet wie nou precies de spits oppakt en dat er miscommunicatie ontstaat met alle gevolgen van dien. Ik denk dat je prima met Frimpong en Maatsen zou kunnen spelen maar dat die twee enorm goed zouden moeten afstemmen wie wanneer meegaat in de aanval. Denk dat je daar wel patronen in kunt ontwikkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 11 juli Share Geplaatst 11 juli Het is voorin niet goed genoeg, Gakpo kan wel mee, maar de rest is gewoon niet genoeg. Ook op het middenveld heb ik toch wat te weinig kwaliteit gezien. Ik vind de kritiek na die wedstrijd tegen Oostenrijk nog steeds onzinnig. Zo'n wedstrijd moet je spelen als beide elftallen precies hetzelfde moeten halen om door te gaan. En Oostenrijk gaat gewoon niet zitten afwachten, die gingen vol in de aanval als een van de weinigen dit toernooi. En als je dan zelf niet het risico wil lopen om kaarten of blessures op te lopen krijg je dus zo'n wedstrijd. Tegen bijna ieder ander land had je daar gelijk gespeeld denk ik. Voor de rest Halve Finale gehaald, deels waarschijnlijk door een goede loting, maar dan moet je het nog wel even doen. Die 47e plek van Roemenië en zeker die 42e plaats van Turkije op de wereldranglijst zijn zeker niet representatief voor die teams denk ik ook. Beste 4 is gezien de selectie 1 of 2 plekken hoger dan verwacht, dus dat is het gevoel dan ook, het was goed, maar jammer dat ze niet verder kwamen en hopen dat de dragende spelers op het middenveld de volgende keer niet geblesseerd zijn en Zirkzee, Gakpo en Xavi zich verder ontwikkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 12 juli Share Geplaatst 12 juli 10 uur geleden zei Grote Ree: In alle eerlijkheid zie ik de toegevoegde waarde van een vijfmansverdediging niet. Toegegeven, we hebben met Firmpong en Maatsen twee goede wingbacks. En centraal loopt het over van verdedigende kwaliteit. Maar in het Van Gaal-tijdperk hebben we gezien waar het 5-3-2-tijdperk in opbouwend opzicht toe leidt: doelloos geschuif tussen de drie centralen. Ik denk dat de formatie in principe geen reet uitmaakt hoe aanvallend/verdedigend je voetbalt. Teams als Inter en Bologna bewijzen dat je met 3 centrale verdedigers echt wel kan aanvallen. Spelers als Van de Ven en Timber kunnen dit op hun eigen manier invullen. Wat Van de Ven doet en durft bij Tottenham is soms echt absurd, die moet samen met Romero op de middellijn verdedigen. Dan kan hij dat met duidelijke tactische instructies bij Oranje ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 12 juli Share Geplaatst 12 juli Kijk al wel uit naar het WK. Niemand weet hoe alle jongens zich ontwikkelen. Maar als het een beetje goed gaat, dan heb je over 2 jaar toch een mooie talentvolle groep er staan. In september zijn trouwens al die nation league potten. Wel benieuwd of Koeman dan door selecteert na het EK. De vraag stellen is em eigenlijk al beantwoorden. Dus hopen dat de KNVB ballen heeft en concludeert dat het vanuit de technische staf niet goed genoeg was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 12 juli Share Geplaatst 12 juli 14 uur geleden zei Grote Ree: In alle eerlijkheid zie ik de toegevoegde waarde van een vijfmansverdediging niet. Toegegeven, we hebben met Firmpong en Maatsen twee goede wingbacks. En centraal loopt het over van verdedigende kwaliteit. Maar in het Van Gaal-tijdperk hebben we gezien waar het 5-3-2-tijdperk in opbouwend opzicht toe leidt: doelloos geschuif tussen de drie centralen. Er is niemand die durft in te dribbelen met de bal. Noch Van Dijk, noch De Ligt noch De Vrij zie ik dat doen en van de andere centralen is het ook maar de vraag wie durft. Wat een alternatief zou kunnen, met de nadruk op kunnen, zijn is Frenkie als derde centrale. Die durft wel naar voren te denken. Maar ja, ik zou dan liever het middenveld versterkt zien dan de verdediging. Het enige dat een vijfmansverdediging kan toevoegen in waarde is een extra slot op de deur verdedigend gezien. Maar met drie centralen loop je ook weer het risico dat niemand weet wie nou precies de spits oppakt en dat er miscommunicatie ontstaat met alle gevolgen van dien. Ik denk dat je prima met Frimpong en Maatsen zou kunnen spelen maar dat die twee enorm goed zouden moeten afstemmen wie wanneer meegaat in de aanval. Denk dat je daar wel patronen in kunt ontwikkelen. Een 5-3-2 zou je perfect kunnen spelen maar inderdaad wel met een inschuivende centrale verdediger, in die formatie zou je er ook voor kunnen kiezen om dan Frenkie de Jong als centrale verdediger op te stellen en in balbezit hem de vrije ruimte te geven. Met een van de Ven en een de Ligt naast zich heb je dan nog genoeg man achterop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 12 juli Share Geplaatst 12 juli Koeman zou gewoon per direct weg moeten. Voetbal van helemaal niks. 4 jaar geleden moest je in de groepfase naar huis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 juli Share Geplaatst 13 juli Op 12-7-2024 om 10:11 zei Gert: Kijk al wel uit naar het WK. Niemand weet hoe alle jongens zich ontwikkelen. Maar als het een beetje goed gaat, dan heb je over 2 jaar toch een mooie talentvolle groep er staan. In september zijn trouwens al die nation league potten. Wel benieuwd of Koeman dan door selecteert na het EK. De vraag stellen is em eigenlijk al beantwoorden. Dus hopen dat de KNVB ballen heeft en concludeert dat het vanuit de technische staf niet goed genoeg was. Waar ligt de grens van wel/niet goed doorselecteren? In ieder geval de eerste 3 zou ik zeggen. Van Dijk wil zelf wellicht niet meer of nog 1x. Wijnaldum Blind Depay Van Dijk Stefan de Vrij Weghorst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 14 juli Share Geplaatst 14 juli Doelman Verbruggen Bijlow ??? Rechtsback/winger Frimpong (1e keus) Dumfries Centrale verdedigers Van de Ven Timber Ake Geertruida De Vrij (ligt beetje aan vorm/leeftijd) Hato Linksback/winger Maatsen Malacia/Hartman (wie op dat moment verder is) Middenvelders F. De Jong Timber Wieffer Gravenberch Simons Lang Aanvallers Brobbey Zirkzee Gakpo Malen Zou op dit moment mijn WK selectie zijn. En daar zal de komende twee jaar vast nog wel iets aan veranderen, maar ik claim deze alvast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 14 juli Share Geplaatst 14 juli Kans is groot dat Bijlow dan geblesseerd is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 14 juli Share Geplaatst 14 juli Bijlow Bartje - Geert - Beelen - Q Q - Wief - Slabbekoorn Slory - Zirkzee - Noano 7k Lachend wereldkampioen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 15 juli Share Geplaatst 15 juli Marlon Slabbekoorn, brrr. Ik mis wel Ruben Schaken en Mitta Te Vrede Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 16 juli Share Geplaatst 16 juli Op 14-7-2024 om 19:34 zei Geppiej: Zou op dit moment mijn WK selectie zijn. En daar zal de komende twee jaar vast nog wel iets aan veranderen, maar ik claim deze alvast. Noa Lang wordt nog middenvelder komende 2 jaar? Denk dat er nog wel wat rek zit in Veerman en Reijnders en Gravenberch staat al sinds de A1 van Ajax stil. En op het WK hebben we nog steeds geen 6 centrale verdedigers nodig. Zie het niet meer gebeuren dat er met 5 verdedigers gespeeld gaat worden. Als de Vrij te oud wordt gaan we wel een beetje een leidersfiguur missen achterin, zou één van de andere daar nog in moeten groeien. Ake qua naam en zou de Ligt ook nog kunnen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 22 juli Share Geplaatst 22 juli Ik ben nog even gaan nadenken over hoe nu verder met Nederlands elftal. Ben wel benieuwd hoe jullie hierin staan. Feit blijft dat we gewoon heel veel problemen op de vleugels bij een 4-3-3 hebben en dat het altijd lijmen zal zijn of de minst slechte oplossing. Ik ben er nooit voorstander van geweest, maar qua spelersmateriaal kun je niet anders dan een 3-5-2 of iets dergelijks. Lekker doorselecteren en afscheid nemen van: De Vrij, van Dijk, Dumfries (ik denk dat Frimpong beter past), Depay, Bergwijn etc. DM: Verbruggen, Is betrouwbaar en goed EK gedraaid. VR: Frimpong, is retesnel en dynamisch RCV Ik dacht aan de Ligt, maar een fitte Geertruida of J. Timber kan ook nog als Frimpong weg is en kwetsbaar verdeigend VM: Frenkie in een soort 'Pirlo Rol, kan dan mooi opvullen of ondersteunen waar nodig, en ligt natuurlijk aan per tegenstander. LCV: Aké, wat mij betreft onze aanvoerder en goed EK gespeeld. VL: Vd Ven, heerljik dynamisch en snel, Kan ook fitte Hartman CM: Reinders lekkere box to box AM: Simons, creatieve vrijheid geven, CM: Koopmeiners: Goed voor degelijke spelhervattingen en het natuurlijk heel goed gedaan bij Atlanta, denk ook complementair in dit elftal makende. Diepe Spits: Zirkzee, kan ook brobbey maar goed aanspeelpunt zijn Hangende eromheen: Gakpo, onze beste speler in dit systeem waar mogelijk, lekker hangend van links en eromheen. Voordeel is dat je ook nog naar 4-3-3 kan switchen. Enige aanvulingen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 22 juli Share Geplaatst 22 juli Eens met hierboven, al zal ik ook Schouten ergens een plekje geven. Nu kan je niet met 12 man spelen, dus moet er dan ook eentje uit maar voorlopig is Frenkie er toch nog niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 22 juli Share Geplaatst 22 juli Nederland heeft imo niet de luxe om zomaar afscheid te nemen van spelers die nog nuttig kunnen zijn. Kunt er moeilijk vervangers voor 150 miljoen ergens vandaan halen, zoals bij clubs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 23 juli Share Geplaatst 23 juli (bewerkt) Volgens mij hebben we al 100 keer anders gespeeld dan 4-3-3 om daarna met hangende pootjes weer terug te keren naar 4-3-3. Stop daarmee en blijf bij je identiteit zou ik zeggen. Verbruggen, Geertruida, De Ligt, Vd Ven, Hartman, Frenkie, Gravenberch, Simons, Frimpong, Gakpo, Brobbey Frimpong op rechts, weet daar even geen andere oplossing. 23 juli bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 23 juli Share Geplaatst 23 juli (bewerkt) 9 uur geleden zei cimbomcu: Volgens mij hebben we al 100 keer anders gespeeld dan 4-3-3 om daarna met hangende pootjes weer terug te keren naar 4-3-3. Stop daarmee en blijf bij je identiteit zou ik zeggen. Verbruggen, Geertruida, De Ligt, Vd Ven, Hartman, Frenkie, Gravenberch, Simons, Frimpong, Gakpo, Brobbey Frimpong op rechts, weet daar even geen andere oplossing. Lijkt mij juist logischer om te spelen in een formatie die het beste past bij het materiaal dat je hebt. Dus heb je bijv. geen echte wingers dan kan een 5-3-2 ook best een optie zijn. Blind vast houden aan 4-3-3 omdat we nou eenmaal het meest gespeeld hebben vind ik zo’n onzin. 23 juli bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 23 juli Share Geplaatst 23 juli Ik begrijp ook niet waarom je met Geertruida, Hartman (ipv Aké) en in mindere mate Brobbey zou spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 juli Share Geplaatst 24 juli Op 23-7-2024 om 17:29 zei Michaelinho*: Lijkt mij juist logischer om te spelen in een formatie die het beste past bij het materiaal dat je hebt. Dus heb je bijv. geen echte wingers dan kan een 5-3-2 ook best een optie zijn. Blind vast houden aan 4-3-3 omdat we nou eenmaal het meest gespeeld hebben vind ik zo’n onzin. Ja maar ik vind nou niet dat we geen buitenspelers hebben met tal van mogelijkheden daar. Je kan twisten over kwaliteit maar ik denk dat over 2 jaar de kwaliteit een stuk meer is dan nu. Bijvoorbeeld jongens als Lang, Xavi, Gakpo die dan nog beter zijn dan nu. @PJHoutman Brobbey: twijfelde tussen Brobbey en Zirkzee waarbij ik de eerste meer een echte spits vind Hartman: Vind ik qua linksback gewoon enorm talent, Aké heeft dit Ek laten verdedigend zijn mannetje te staan, maar aanvallend weinig te brengen Geertruida: ik vind hem beter dan Dumfries, Frimpong te kwetsbaar als back. Dan kun je nog kijken naar Timber eventueel maar thats it. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 14 augustus Share Geplaatst 14 augustus Daley Blind dus international af, toch een indrukwekkende carriere gehad zeg. Met als hoogtepunt deze assist natuurlijk; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 16 augustus Share Geplaatst 16 augustus Vandaar voorselectie. Ben benieuwd, zal wel redelijk weinig verandering zijn onder de noemer van "er is nog weinig tijd geweest sinds het EK", aldus conservatieve Koeman. Misschien dat een Brobbey en Bergwijn alsnog weer gaan afvallen. Een Wijnaldum zou heel belachelijk zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 16 augustus Share Geplaatst 16 augustus 23 minuten geleden zei Chiemel: Vandaar voorselectie. Ben benieuwd, zal wel redelijk weinig verandering zijn onder de noemer van "er is nog weinig tijd geweest sinds het EK", aldus conservatieve Koeman. Misschien dat een Brobbey en Bergwijn alsnog weer gaan afvallen. Een Wijnaldum zou heel belachelijk zijn. Gelukkig is er geen strafschoppenserie in het vooruitzicht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten