Rogier. Geplaatst 20 november 2018 Share Geplaatst 20 november 2018 12 uur geleden zei Gert: Ik begrijp het niet zo. Die normale kwalificatie is toch niet al komende zomer afgerond. Dus hoe weten we nou of een ploeg al gekwalificeerd is bij aanvang van de nations league playoffs? De kwalificatie is eind 2019 afgerond, met de play-offs die plaatsvinden in het voorjaar van 2020. De finale met de 4 winnaars is van 5-9 juni 2019. Het enige wat mij niet duidelijk is, is het doorschuiven van de landen. Stel alleen Nederland en Duitsland plaatsen zich niet voor het EK. Dan wordt dat dus aangevuld met landen uit divisie B en verder. Echter, hoe bepalen ze deze volgorde? De landen uit divisie B zullen namelijk niet toegevoegd willen worden aan de play-offs van divisie A, aangezien je dan plaatsen moeilijker is. Dan zou je dus zeggen dat ze landen gaan toevoegen uit divisie C (de zoveel beste die niet geplaatst zijn, gezien 20/24 landen uit divisie A & B zich theoretisch gezien kunnen plaatsen). Mij lijkt dan dat ze de slechtste beste landen toevoegen met een aflopende volgorde (dus de slechtste beste bij divisie A etc.). Heeft iemand een idee of dit klopt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 20 november 2018 Share Geplaatst 20 november 2018 41 minuten geleden zei Rogier.: De kwalificatie is eind 2019 afgerond, met de play-offs die plaatsvinden in het voorjaar van 2020. De finale met de 4 winnaars is van 5-9 juni 2019. Het enige wat mij niet duidelijk is, is het doorschuiven van de landen. Stel alleen Nederland en Duitsland plaatsen zich niet voor het EK. Dan wordt dat dus aangevuld met landen uit divisie B en verder. Echter, hoe bepalen ze deze volgorde? De landen uit divisie B zullen namelijk niet toegevoegd willen worden aan de play-offs van divisie A, aangezien je dan plaatsen moeilijker is. Dan zou je dus zeggen dat ze landen gaan toevoegen uit divisie C (de zoveel beste die niet geplaatst zijn, gezien 20/24 landen uit divisie A & B zich theoretisch gezien kunnen plaatsen). Mij lijkt dan dat ze de slechtste beste landen toevoegen met een aflopende volgorde (dus de slechtste beste bij divisie A etc.). Heeft iemand een idee of dit klopt? Ja. Dus eigenlijk kijken ze eerst bij D de ranglijst. De beste 4 niet geplaatsten spelen in play off D dan doen ze dat bij C, Dan bij B en dan bij A. Maar bij A en misschien B kunnen alle landen al geplaatst zijn of in play-offs zitten en dan gaan ze bij B kijken op de ranglijst(en dan bij C dus...) Volgens mij gaan ze trouwens ergens wat loten als alle landen van A zich zouden plaatsen of zoiets, want dat zou in het nadeel zijn voor de betere B en C landen tov mindere B en C landen of zoiets. Vergeet dit ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 20 november 2018 Share Geplaatst 20 november 2018 Zie nu dat Nederland (en andere 3 groepswinnaars van Divisie A) dus voor de EK-Kwalificatie sowieso in een poule komen van 5 landen ipv 6. Daarbij is het ook goed te vermelden dat Duitsland in pot 2 komt bij de loting, dus mocht je die treffen krijg je alsnog gewoon weer erg moeilijke potjes. Scheelt wel dat je dus geen wedstrijden krijgt tegen Andorra of San Marino. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 21 november 2018 Share Geplaatst 21 november 2018 Poule moeilijk Nederland Duitsland Servië Roemenië Kosovo Poule makkelijk Nederland IJsland Israël Litouwen Gibraltar In poule moeilijk kan je met pech(net als het afgelopen wk) ook nog wel uitgeschakeld worden. In poule makkelijk zie ik dat toch niet zo snel gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 21 november 2018 Share Geplaatst 21 november 2018 7 uur geleden zei 007mark: Zie nu dat Nederland (en andere 3 groepswinnaars van Divisie A) dus voor de EK-Kwalificatie sowieso in een poule komen van 5 landen ipv 6. Daarbij is het ook goed te vermelden dat Duitsland in pot 2 komt bij de loting, dus mocht je die treffen krijg je alsnog gewoon weer erg moeilijke potjes. Scheelt wel dat je dus geen wedstrijden krijgt tegen Andorra of San Marino. Scheelt wel dat gewoon de 1e twee in de kwalificatie naar het EK gaan. Dus als je gewoon je plicht doet moet je het EK halen, ook met Duitsland in je groep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 21 november 2018 Share Geplaatst 21 november 2018 (bewerkt) In theorie is het volgens mij mogelijk dat de winnaar van de Nations League zich niet voor het EK kwalificeert. Dat is ook wel interessant. 21 november 2018 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 21 november 2018 Share Geplaatst 21 november 2018 36 minuten geleden zei Hwb: In theorie is het volgens mij mogelijk dat de winnaar van de Nations League zich niet voor het EK kwalificeert. Dat is ook wel interessant. Klopt. Als ze niet bij de eerste 2 eindigen in de EK kwalificatie en dan de play offs verliezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 22 november 2018 Share Geplaatst 22 november 2018 Was zelf behoorlijk euforisch over het plaatsen voor de Nations League finals, maar door iets wat ik gister hoorde ben ik het toch gaan relativeren. Een Duitse journalist haalde de winst van de Confederations Cup aan in 2017, op indrukwekkende wijze gewonnen met de C-keus (A ploeg kreeg rust en de beste jonge spelers speelde op het EK Onder 21, wat ook gewonnen werd). Niemand in de wereld gaf door wat om, behalve de winnaar zelf. Zo is het denk ik toch ook een beetje met de Nations League, leuk als je in de (halve) finales staat of zelfs wint, maar heeft vooral nationaal aanzien en niet continentaal of internationaal. Op 20-11-2018 om 23:15 zei Rogier.: Het enige wat mij niet duidelijk is, is het doorschuiven van de landen. Dit was een tijd lang voor mij ook de grootste onduidelijkheid voor mij, vooral omdat het niet echt goed in FM verwerkt zat. Snap het nog steeds niet helemaal, maar ok die ranglijst voor het doorschuiven van tickets in maart 2020 zal veel duidelijk maken. Dan kan het trouwens zo zijn dat je als land pas in maart weet of je naar het EK gaat, dat is wel laat (vooral met accommodatie etc.) Achjah het circus reist toch door heel Europa, dus maakt niet echt uit waar je zit. Overigens is er met het EK 2020 ook wat vreemds aan de gang; er wordt nauwelijks geloot voor de poulefase. De ploegen die een stadion hebben in het toernooi, komen automatisch in de poule. Hierdoor komt Nederland bij Roemenië in de poule te zitten (als beide landen zich plaatsen) en sowieso niet bij Italië, Rusland, Denemarken, Engeland, Spanje en Duitsland (en Azerbeidzjan, Schotland, Ierland en Hongarije indien zij zich plaatsen). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 2 december 2018 Share Geplaatst 2 december 2018 Oef Nederland heeft het niet getroffen in de EK kwalificatie. Duitsland, Noord-Ierland, Estland en Wit-Rusland zijn de tegenstanders. De eerste twee in de poule plaatsen zich voor het EK. Je moet minimaal vier punten pakken tegen Duitsland en de andere teams gewoon twee keer verslaan dan heb je 22 punten en ben je zeker van het EK. Ik hoop dat Duitsland het moeilijk krijgt tegen Noord-Ierland en/of Wit-Rusland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 2 december 2018 Share Geplaatst 2 december 2018 Gelukkig moet je bij de beste twee eindigen en niet per se eerste. Loting had nog wel erger gekund. Ik zie geen derde land dat Nederland over twee wedstrijden kan verslaan op hele goede dagen. 15/16 punten tegen Estland Noord-Ierland en Wit-Rusland en je bent er wel... Vooral Servië en Griekenland ontwijken en dat gebeurde snel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 2 december 2018 Share Geplaatst 2 december 2018 Super gemakkelijke groep. No way dat Nederland het niet haalt tegen de Noord-Ieren, Esten en Wit-Russen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 2 december 2018 Share Geplaatst 2 december 2018 Goed te doen inderdaad. Die onderste 3 ploegen gaan tegen elkaar ook allemaal punten verspelen en zelf moet je gewoon 6x winnen van ze. Dan maakt het niet eens uit wat je tegen Duitsland doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 3 december 2018 Share Geplaatst 3 december 2018 (bewerkt) Heeft iemand zich verdiept in wat de voordelen zijn van eerste worden in de kwalificatie? Dat is normaal gesproken zo een ongelooflijk groot voordeel bij de loting voor een EK. Snap het predicaat 'goede loting' dan ook niet helemaal. Edit: Er zijn zes groepen op het EK, de zes beste ploegen in de EK kwalificatie zijn groepshoofd. Wel weer flink wat restricties door de speelsteden, maar toch. 3 december 2018 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 3 december 2018 Share Geplaatst 3 december 2018 Met Duitsland heb je ten minste nog een tegenstander van niveau. Daar heb je wat aan. De rest zijn toch nutteloze potjes waar je weinig waarde aan kan hechten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 3 december 2018 Share Geplaatst 3 december 2018 Mocht je het EK halen, dan ontloop je sowieso Duitsland, Spanje, Engeland en Italië al, omdat die ook een speelstad hebben en dus in een andere poule terecht komen. Portugal, Frankrijk en België zou je wel kunnen treffen mocht het zo ver komen. Mocht Roemenië zich plaatsen, zitten die sowieso al bij NL in de poule. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 3 december 2018 Share Geplaatst 3 december 2018 Dat laatste moet je even toelichten.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 3 december 2018 Share Geplaatst 3 december 2018 (bewerkt) 5 uur geleden zei 007mark: Mocht je het EK halen, dan ontloop je sowieso Duitsland, Spanje, Engeland en Italië al, omdat die ook een speelstad hebben en dus in een andere poule terecht komen. Portugal, Frankrijk en België zou je wel kunnen treffen mocht het zo ver komen. Mocht Roemenië zich plaatsen, zitten die sowieso al bij NL in de poule. Roemenië zie ik zich helaas niet plaatsen met Zweden en Spanje in se groep. Weet niet hoe ze staan op d Nations League ranglijst. Dus als je groepshoofd bent bij de loting, ontloop je letterlijk ieder topland (behalve als een topland een slechte kwalificatie speelt). Achjah laten we ons eerst maar eens proberen te plaatsen ? 3 december 2018 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 3 december 2018 Share Geplaatst 3 december 2018 2 uur geleden zei Elano: Dat laatste moet je even toelichten.. Groep C op het EK zal worden gespeeld in Amsterdam en Boekarest. En als een land zich plaatst, mag het sowieso 1 of 2 wedstrijden in eigen land spelen. Mochten Nederland en Roemenië zich dus plaatsen, zitten ze sowieso bij elkaar in poule C. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 19 maart 2019 Share Geplaatst 19 maart 2019 (bewerkt) Al vaker gezegd, maar je had toch prima Rosario en Strootman thuis kunnen laten en in plaats daarvan een nummer tien als Klaassen (wat toch meer een nummer tien is) of een extra aanvaller mee kunnen nemen (Weghorst). Moet eerlijk bekennen dat ik niet snel met andere namen kan komen Vlap, Til als nummers tien en Lammers, Kluivert, Stengs, Elia, Lens als extra aanvaller. 19 maart 2019 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 19 maart 2019 Share Geplaatst 19 maart 2019 Al die namen in je laatste zin (op Kluivert na misschien) komen toch zwaar tekort voor het niveau dat je moet nastreven. Klaassen of Weghorst had inderdaad prima gekund ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 19 maart 2019 Share Geplaatst 19 maart 2019 (bewerkt) Ja okay goed punt, maar dan vind ik het nog beter om jonge talenten een kans te geven in plaats van 2348921309239 min of meer vergelijkbare types op het middenveld. Dan had ik een vierde doelman nog logischer gevonden voor partijtjes op de training. Of had rijke mensen geld laten bieden voor een plekje ? 19 maart 2019 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 19 maart 2019 Share Geplaatst 19 maart 2019 Klaassen... daar gaan we toch niet meer aan beginnen mag ik hopen. Als hij nou een echte nummer 10 was had het gekund, maar dat is hij niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 19 maart 2019 Share Geplaatst 19 maart 2019 2 uur geleden zei Dysproz: Klaassen... daar gaan we toch niet meer aan beginnen mag ik hopen. Als hij nou een echte nummer 10 was had het gekund, maar dat is hij niet. Ja maar hij kon prima ipv strootman of Rosario. Hij vrnegt toch net iets anders dan zij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 21 maart 2019 Share Geplaatst 21 maart 2019 Schandalig dat er geen minuut stilte vanavond is. Mag toch hopen dat ze iig met rouwbanden gaan spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 21 maart 2019 Share Geplaatst 21 maart 2019 Citaat "Voor herdenkingen rondom wedstrijden van Oranje bestaat een protocol. De richtlijn geeft daarbij aan dat er herdacht wordt bij officiële interlands als de overheid een nationale dag van rouw heeft uitgeroepen (iets wat nu niet is gebeurd) of als het een icoon uit de voetbalwereld betreft", meldt de KNVB. "Is het altijd even makkelijk om zo'n richtlijn te volgen? Nee, zeker niet. Binnen de voetbalbond werken vele mensen, mensen met allemaal een eigen mening en emoties. Ook bij ons wordt er veel over het incident gesproken. Maar dat is dan ook juist de reden waarom hier ooit een protocol voor is opgesteld. Discussies mogen niet leiden tot een punt waarop het ene incident als erger dan het andere moet worden bestempeld." De KNVB benadrukt dat het de ernst van het incident niet zelf kan bepalen. "Vandaar dat wij de afgelopen jaren de neutrale richtlijnen van dit protocol hiervoor respecteren. Hierbij volgen we de overheid, die vaststelt of iets een nationale dag van rouw is", aldus de bond. "En we volgen de UEFA, dat de landenwedstrijden organiseert en internationale incidenten op de agenda zet. Zo konden de aanslagen in Brussel in heel Europa worden herdacht." Het 'probleem' ligt hem meer bij de overheid die moet bepalen of iets een dag van nationale rouw is. Lijkt ook enigszins krom rondom de UEFA, maar neem aan dat die ook uitgaan van de overheid van het land. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten