Jump to content

Nederlands Elftal

Baddoo

Recommended Posts

'Geen bijzonderheden' als je de selectie vergelijkt met de vorige keer, maar zitten genoeg bijzonderheden in wat mij betreft.

Vijf centrale verdedigers en maar één linksback, maar één spits (en ook nog eens Luuk), Bizot als derde keeper, Tete als rechtsback, Strootman die erbij zit ook al ziet hij er bij ongeveer elk tegendoelpunt van l'OM er ongelukkig uit,  Dilrosun erbij nu hij juist zijn basisplek kwijt is, geen Klaassen, geen De Guzman en weet nog steeds niet waar Rosario goed in is.

Edited by Sophomore

Koeman heeft al redelijk succesvol met Depay of Babel in de spits gespeeld. Dan is het vreemd om te zeggen dat Luuk de enige spits is. Zelfde voor de linksback: Van Aanholt, Aké en Blind komen daar onder Koeman voor in aanmerking. En Dilrosun noemde ik wel als bijzonderheid.

Danjuma geblesseerd btw, daarom er niet bij.

35 minuten geleden zei Hwb:

En Dilrosun noemde ik wel als bijzonderheid.

Ghehe ja dat klopt natuurlijk.

Denk dat wij 'bijzonderheden' anders definiëren. Jij kijkt erna als 'wat is er anders dan de vorige keer' vanuit de denkwijze van R.Koeman. Ik kijk erna zonder de selectie te vergelijken met vorige selecties en hou weinig rekening met de denkwijze van R.Koeman.

Door vaak iets vreemds te doen wordt het niet ineens normaal ;c

Edited by Sophomore

8 minuten geleden zei Sophomore:

Ghehe ja dat klopt natuurlijk.

Denk dat wij 'bijzonderheden' anders definiëren. Jij kijkt erna als 'wat is er anders dan de vorige keer' vanuit de denkwijze van R.Koeman. Ik kijk erna zonder de selectie te vergelijken met vorige selecties en hou weinig rekening met de denkwijze van R.Koeman.

Door vaak iets vreemds te doen wordt het niet ineens normaal ;c

Dat niet alleen. Ik vind het niet vreemd om Depay of Babel als spits te zien. Of Aké of Blind als optie voor linksback. Ik vind het wat star om te zeggen dat ze dat (per definitie) niet zijn en dat er nu maar 1 spits en 1 linksback is opgeroepen.

Daarnaast vind ik dat je de denkwijze van Koeman kunt volgen om te zeggen wat er wel en niet bijzonder is in een selectie die door Koeman is samengesteld.

Vroeger had je alleen de pinchitter. Nu zie je steeds vaker de pinmidder (goed bedacht he) Vilhena is dat voor Koeman. Als de wedstrijd moet gewonnen worden, een beetje pit en gif erin, een speler die zich in de rondte werkt en doldwaas druk zet komt Vilhena erin. Bij Ajax komt dan De Wit, bij Atletico is dat vaak Thomas.