Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Wijnaldum komt dan ook veel minder tot zijn recht in dit elftal dan bij Liverpool

Hier zou ik toch een nuance willen voorstellen; 'een stukje minder'. Het is niet dat hij de nieuwe Gerard is daar natuurlijk. Hij draait aardig mee als het team draait, maar tegen de top six valt hij toch regelmatig door de mand staat mij bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwa nee geloof ik niet in.

We zijn vooral de mist in gegaan met spelers als Wijnaldum en Strootman, 2 vreselijk slechte voetballers. Waarom zouden we die nog oproepen eigenlijk? Worden nooit meer beter en presteren al jarenlang ondermaats, geef gewoon anderen vanaf nu de kans want met dat soort alibi voetballers ben je nog verder van huis. Het is echt belachelijk dat een 30 jarige afgeschreven debutant van Club Brugge veel en veel meer laat zien dan de spelers van Roma en Liverpool.

Van Dijk liet weer eens zien hoe kwetsbaar die is, en die Hateboer kan er al helemaal geen pepernoot van.

Zou het niet ook zo kunnen zijn dat de gekozen tactiek en rolverdeling op het middenveld niet geschikt is voor de specifieke kwaliteiten van Strootman en Wijnaldum? Want je maakt me niet wijs dat voetballers met een dergelijke staat van dienst slechte voetballers zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard overdrijf ik het een beetje ;)

Wel vind ik dat jullie alweer de zelfde fout maken als heel Nederland ''hij voetbalt voor de nummer 4 van Engeland, hij heeft CL finale gespeeld, hij heeft 50 matches gespeeld!!!'' Voor mij allemaal minder relevant. Ik zie die wedstrijden en jullie ook, je hoeft toch geen voetbaldeskundige te zijn om te zien dat Wijnaldum ook bij Liverpool niet veel toevoegt? Hij voetbalt mee (of draaft mee) en is eerder een zwakke schakel dan dat die beslissend is. Klopp ging ook steeds meer en meer toe naar een elftal zonder Wijnaldum, tot dat Oxlade geblesseerd raakte en daardoor Wijnaldum weer terug kwam. Liverpool heeft ook alles behalve een brede selectie natuurlijk, laten we eerlijk zijn. Ik kan jullie wel al voorspellen dat met de komst van Keita en Fabinho het voorbij is voor Wijnaldum daar, zeker wanneer Oxlade terugkomt.

Wat kan die nou goed dan? Is die technisch, nou niet echt, heeft die een goede pass? Scoort die veel? Is het goede verdedigende middenvelder? Nou allemaal nee.Jullie zijn het toch met mij eens dat in dit stadium je niet meer Wijnaldum kan verdedigen? Zeker niet als Vormer 2 wedstrijden gewoon beter is, de 30 jarige middenvelder van Club Brugge.

Zelfde geldt voor Strootman trouwens, alleen vind ik die nog aan de bal iets beter.

Welk middenveld zou ik dan voor gaan werd mij gevraagd, een middenveld met potentie en iets meer creativiteit. Je kan Wijnaldum wel blijven opstellen vanwege het feit dat die voor de nummer 4 van Engeland speelt maar dat vind ik kortzichtig, Wijnaldum en Oranje is een ongelukkig huwelijk en dat gaat heus niet ineens anders worden.

Middenveld Blind, Frenkie en Strootman/Klaassen/Vd Beek zie ik heel erg zitten over een aantal maanden. Ik geloof in dit trio middenvelders, namelijk dat ik sowieso een voetballer op 6 wil die het spel snel ziet, een creatieveling met een dribbel daarvoor en daarnaast een wat solide, dynamische type die voor diepgang zorgt en goals meepikt.

Kan ook Blind CV trouwens met Propper op 6.

Oh nog iets anders, elke bondscoach probeert nu de 5-3-2 he. Schijnt een nieuwe mode te zijn, maar ook gisteren heeft toch weer laten zien dat wij Nederland dat niet kunnen man. Laten we gewoon terug gaan naar 4-3-3. Dat past bij ons, dat kunnen we. Als je ziet hoe zo'n Berghuis invalt, zonde om hem op de bank te zetten.

Cillessen, Karsdorp, De Ligt, De Vrij, Kongolo, Blind, De Jong, Klaassen, Promes, Depay, Berghuis is dan mijn ideale 11. Of Babel in de spits en Depay op links. Mits iedereen fit trouwens. Rechtsback blijft een zorgenkindje, hopen dat Karsdorp dat kan oplossen. Op links Kongolo voor snelheid en defensieve zekerheid. Ik blijf Van Dijk puur verdedigend echt kwetsbaar vinden dus liever deze 2. Voorin Berghuis, die voegt zoveel voetbal toe aan je spel.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjah misschien heb je nog gelijk ook (Cim). Al deel ik de mening van Perez; je kan Jantje of Pietje opstellen, maar het maakt niet zoveel uit, zijn allemaal matig.

Neem als voorbeeld rechtsback (nu wingback): Janmaat, Verhaegh, Brenet, Hateboer, Karsdorp, Tete, Mensah en Veltman hebben daar gestaan de afgelopen tijd bij Oranje. Zijn allemaal redelijke opties, maar steekt er niet echt eentje bovenuit. Helpt ook niet echt dat er op elke positie zoveel wisselingen plaats vinden.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@cimbomcu Twee spelers (en dan nog Cillessen maar voor een keeper maakt het iets minder uit) die zelden tot nooit spelen bij hun clubs in de basis ja? Denk ook dat dat middenveld totaal overlopen wordt tegen sterkere teams (en die zijn er tegenwoordig erg veel). In balbezit prima, uit balbezit ben je dan de lul. Te traag, te slap en ze hebben niet de voetbalintelligentie om die twee minpunten te compenseren (exceptionele positionering/timing/etc.). Daarnaast begrijp ik deze opmerking niet zo goed: 'Klopp ging ook steeds meer en meer toe naar een elftal zonder Wijnaldum, tot dat Oxlade geblesseerd raakte en daardoor Wijnaldum weer terug kwam'. Oxlade-Chamberlain raakte pas eind april geblesseerd hè. Die speelde in de PL 35 (18) potten en in de CL 7 (3) potten, waarvan het getal tussen haakjes het aantal invalbeurten is. Voor Wijnaldum was dat respectievelijk 33 (6) en 12 (3). Qua laatste potten voordat Oxlade-Chamberlain geblesseerd raakte: Wijnaldum 10 PL-potten, 6 basis, 2 invalbeurten, 2 keer niet bij de selectie en 5 CL-potten, 3 basis, 1 keer ingevallen, 1 keer niet bij de selectie. Oxlade 10 PL-potten, 5 basis, 5 invalbeurten 0 keer niet bij de selectie en 5 CL-potten, 3 basis, 2 keer niet bij de selectie. Van die 15 potten zijn ze 3 keer samen gestart. Valt dus allemaal reuze mee. Ook als je kijkt naar welke wedstrijden ze in de basis begonnen, kan ik er niet echt uit halen dat Klopp steeds meer naar een elftal wilde zonder Wijnaldum. Vraag me dus af hoe je daarbij komt, aangezien ik het echt nergens kan vinden of uit kan halen. Zou het zelf overigens echt totaal niet weten, zou echt geen bondscoach van Nederland willen zijn nu. Je wil graag zelf de voetballende ploeg zijn, maar tegenwoordig kom je in veel te veel potten dan kwaliteit te kort. De boel op slot gooien en op de counter spelen kunnen we echter ook niet goed en constant genoeg. Zijn we (nog) niet voor gemaakt, denk ik. Komt toch een heel ander soort inzet/trots bij kijken, die ik op het WK 2014 meer zag dan de afgelopen vier jaar bij elkaar. Was dan toch het Louis-effectje.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan ik er niet echt uit halen dat Klopp steeds meer naar een elftal wilde zonder Wijnaldum.

Dat komt omdat Can geblesseerd raakte en later Henderson (?). Toen iedereen fit was of toen Coutiho er nog speelde, was het wel duidelijk dat Gini moest wijken.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en het middenveld was toch steeds vaker op een gegeven moment bij belangrijkere wedstrijden Milner, Henderson en Ox. Dat Gini dan wel eens thuis tegen Brighton begon zegt mij dan niet veel.

Ik ga er overigens van uit dat spelers die nu niet spelen of geblesseerd zijn in september dan weer fit zijn en een transfer hebben gemaakt. Alleen Klaassen bedoel je dan toch? Karsdorp was blessie.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegen Frankrijk en Duitsland heb je waarschijnlijk nog weinig te zoeken. Misschien dat je er een paar punten uit kan halen, maar dat was het dan ook wel. Moeten we ook gewoon accepteren, want het is natuurlijk ook een ongelofelijke poeploting weer. Maar goed het wordt een gratis vangnet mocht het mis gaan in de echte kwalificatie, wat ik niet verwacht(En dat vangnet is ook niet zo makkelijk...)

Over Wijnaldum en Strootman en van Dijk en zo. Die laatste is echt wereldtop. De rest had ook bij wat mindere clubs kunnen spelen. Spelen nu toevallig CL, omdat ze bij Liverpool en Roma spelen, clubs die normaal niet zo vaak de kwartfinales kunnen halen. Of dat ondanks of dankzij is kun je je dan wel afvragen. Het moet daarentegen wel ruim genoeg zijn om van landen als Slowakije te kunnen winnen.(En dus Euro 2020 te kunnen halen)

bewerkt door himan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zou ik toch een nuance willen voorstellen; 'een stukje minder'. Het is niet dat hij de nieuwe Gerard is daar natuurlijk. Hij draait aardig mee als het team draait, maar tegen de top six valt hij toch regelmatig door de mand staat mij bij.

Fair enough

Uiteraard overdrijf ik het een beetje ;)

Wel vind ik dat jullie alweer de zelfde fout maken als heel Nederland ''hij voetbalt voor de nummer 4 van Engeland, hij heeft CL finale gespeeld, hij heeft 50 matches gespeeld!!!'' Voor mij allemaal minder relevant. Ik zie die wedstrijden en jullie ook, je hoeft toch geen voetbaldeskundige te zijn om te zien dat Wijnaldum ook bij Liverpool niet veel toevoegt? Hij voetbalt mee (of draaft mee) en is eerder een zwakke schakel dan dat die beslissend is. Klopp ging ook steeds meer en meer toe naar een elftal zonder Wijnaldum, tot dat Oxlade geblesseerd raakte en daardoor Wijnaldum weer terug kwam. Liverpool heeft ook alles behalve een brede selectie natuurlijk, laten we eerlijk zijn. Ik kan jullie wel al voorspellen dat met de komst van Keita en Fabinho het voorbij is voor Wijnaldum daar, zeker wanneer Oxlade terugkomt.

Dat is wat ik ook zei he, hij bedient daar andere creatievere spelers, in het NL elftal zijn die er momenteel niet (echt). Dan moet het meer van Wijnaldum (of Strootman) zelf komen en dat is niet zijn kracht. Ik ben het dan ook zeker met je eens dat je eigenlijk niet Strootman én Wijnaldum wilt opstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cillessen, Karsdorp, De Ligt, De Vrij, Kongolo, Blind, De Jong, Klaassen, Promes, Depay, Berghuis is dan mijn ideale 11. .

Dat middenveld, wat een grap

Klaassen :-D:-D

Blind speelt net als Wijnaldum en Strootman vrijwel altijd slecht in Oranje maar die krijgt wel een plekje?

De Jong, wat heeft die laten zien dan? Heeft die als meer dan 5 wedstrijden als middenvelder in Ajax 1 gespeeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opzich heeft Cim best een punt met Wijnaldum. Afgezien van het punt dat 'een hele slechte voetballer' is. Maargoed we hebben niet beter joh. Dus als je dan aan komt met De Jong, Blind en Klaassen neemt niemand je serieus. Uiteindelijk heeft Sophomore (en Perez) het bij het juiste eind en is het allemaal lood om oud ijzer. Je mist op vijf posities (linksback, rechtsback, twee middenvelders en een spits) goeie voetballers en dan wordt het een lastig verhaal. Dan mag je al blij zijn dat bijvoorbeeld zo'n Berghuis wel lekker draait.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fair enough

Dat is wat ik ook zei he, hij bedient daar andere creatievere spelers, in het NL elftal zijn die er momenteel niet (echt). Dan moet het meer van Wijnaldum (of Strootman) zelf komen en dat is niet zijn kracht. Ik ben het dan ook zeker met je eens dat je eigenlijk niet Strootman én Wijnaldum wilt opstellen.

Dan kan je nog beter Strootman laten gaan. Misschien heeft hij incidenteel eens een leuke pot tegen Ajax gespeeld, maar het is nooit héél veel geweest. Zeker niet bij Oranje. Maar ook die CL campagne bij Roma was niet best toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of Berghuis achter de spitsen geen optie zou zijn om wat meer creativiteit en schwung in het middenveld te brengen.

Maarjah Koeman lijkt voor een systeem te kiezen met een nummer zes te kiezen met twee nummers acht die niet al te ver vooruit spelen (en zeker niet in de zestien van de tegenstander mogen komen) te kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opzich heeft Cim best een punt met Wijnaldum. Afgezien van het punt dat 'een hele slechte voetballer' is. Maargoed we hebben niet beter joh. Dus als je dan aan komt met De Jong, Blind en Klaassen neemt niemand je serieus. Uiteindelijk heeft Sophomore (en Perez) het bij het juiste eind en is het allemaal lood om oud ijzer. Je mist op vijf posities (linksback, rechtsback, twee middenvelders en een spits) goeie voetballers en dan wordt het een lastig verhaal. Dan mag je al blij zijn dat bijvoorbeeld zo'n Berghuis wel lekker draait.

In zijn latere uitleg heeft hij inderdaad wel een punt. De omschrijving 'er is niets wat hij goed kan', kun je daar redelijk opplakken. Anderzijds kun je evengoed zeggen dat het een allround middenvelder is. Ik beweer niet dat hij moet spelen en al helemaal niet dat hij moet spelen omdat hij bij de nummer 4 van Engeland zit. Maar doen alsof een vaste waarde bij de nummer 4 van Engeland én CL-finalist een halvegare koekenbakker is, is natuurlijk het andere uiterste. Wijnaldum lijkt me een uitstekende speler voor de Oranjeselectie, geen zekerheidje in het elftal, maar wel gewoon iemand die terecht een plekje daar kan veroveren. Maar zoals ook al door anderen gezegd, het ligt eraan wie je verder opstelt en wat je van hem verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In zijn latere uitleg heeft hij inderdaad wel een punt. De omschrijving 'er is niets wat hij goed kan', kun je daar redelijk opplakken. Anderzijds kun je evengoed zeggen dat het een allround middenvelder is. Ik beweer niet dat hij moet spelen en al helemaal niet dat hij moet spelen omdat hij bij de nummer 4 van Engeland zit. Maar doen alsof een vaste waarde bij de nummer 4 van Engeland én CL-finalist een halvegare koekenbakker is, is natuurlijk het andere uiterste. Wijnaldum lijkt me een uitstekende speler voor de Oranjeselectie, geen zekerheidje in het elftal, maar wel gewoon iemand die terecht een plekje daar kan veroveren. Maar zoals ook al door anderen gezegd, het ligt eraan wie je verder opstelt en wat je van hem verwacht.

Dat komt toch exact op hetzelfde neer als wat ik zei? ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik trouwens de enige die het totaal niet ziet zitten in Pröpper? Zie namelijk bij veel analisten dat hij altijd meteen wordt ingevuld in een opstelling, maar heb nou niet het idee dat deze jongen Nederland echt verder gaat helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik trouwens de enige die het totaal niet ziet zitten in Pröpper? Zie namelijk bij veel analisten dat hij altijd meteen wordt ingevuld in een opstelling, maar heb nou niet het idee dat deze jongen Nederland echt verder gaat helpen.

Of je nou Strootman, Wijnaldum, Pröpper, Til, De Roon, Hendrix, Van Ginkel, Vilhena, Vormer of Blind opstelt, het is allemaal één pot nattige defensieve middenvelders. Je hebt creatievelingen nodig en die heb je niet. Helemaal in een 5-3-2 opstelling is dat cruciaal. Ik sluit niet uit dat Van Persie (mits topfit) straks zijn rentree gaat maken als nummer tien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of je nou Strootman, Wijnaldum, Pröpper, Til, De Roon, Hendrix, Van Ginkel, Vilhena, Vormer of Blind opstelt, het is allemaal één pot nattige defensieve middenvelders. Je hebt creatievelingen nodig en die heb je niet. Helemaal in een 5-3-2 opstelling is dat cruciaal. Ik sluit niet uit dat Van Persie (mits topfit) straks zijn rentree gaat maken als nummer tien.

Ja precies, Van Persie!! Want dan kun je na 23 minuten alsnog een nattige defensieve middenvelder inbrengen.:-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites