PJHoutman Geplaatst 3 juni 2021 Share Geplaatst 3 juni 2021 53 minuten geleden zei cimbomcu: Denk niet dat Cillessen zelf liegt, wat denken jullie? @PJHoutman @Fantasy https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=389229 Geen idee, interesseert me ook echt tótaal niet eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 juni 2021 Share Geplaatst 3 juni 2021 Botman heeft ook nog wel een paar goede ingrepen gehad, maar Schuurs verliest echt elk duel he? Staat ook constant te slapen. Wirtz komt verder de hele tijd tussen de linies, dat krijg je met De Wit en Harroui daar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 3 juni 2021 Share Geplaatst 3 juni 2021 (bewerkt) Waardeloos dat je Stengs er niet in laat staan bij 2-0 achter. Met twee snelle buitenspelers én Boadu de ideale nummer 10 als je Matusiwa en De Wit daarachter ‘vuile meters’ laat maken. Maar dat van de Looi een laffe zak is wisten we natuurlijk al wel een tijdje. 3 juni 2021 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 3 juni 2021 Share Geplaatst 3 juni 2021 Genieten van de concentratie, klasse en onverzettelijkheid van de jonge Duitsers. In de tweede helft zelfs absoluut niets tegen ze kunnen creëren, los van dat geluksdoelpunt van Schuurs. Veel spelers door de ondergrens nu, balletjes aannemen en spelen alsof het een zomeravondcompetitie is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 3 juni 2021 Share Geplaatst 3 juni 2021 Frankie en Erwin de coaches van je 2 belangrijkste teams. Tja niet iets om op dit moment trots op te zijn. Wat een matigheid. Sowieso de ook nooit fan geweest van vd Looij. De Wit aanvoerder + op 6, kluivert die echt dramatisch is en absoluut geen spits. Nederlands voetbal zit nou niet bepaald in de lift. Ja, naar beneden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 3 juni 2021 Share Geplaatst 3 juni 2021 De lift zit omhoog. Zeker ook bij Jong oranje. Bij het grote Oranje is het een beetje blijven steken de laatste twee jaar. Maar daarvoor was het écht helemaal niets. Jong Oranje heeft zich acht jaar niet geplaatst voor het EK, laat staan halve finale gehaald. Het is allemaal nog zo slecht niet en ik denk eigenlijk dat hoe je er ook naar kijkt van der Looi wel degelijk verantwoordelijk is om al die spelers terug bij Jong te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 4 juni 2021 Share Geplaatst 4 juni 2021 7 uur geleden zei Vitesse88: Frankie en Erwin de coaches van je 2 belangrijkste teams. Tja niet iets om op dit moment trots op te zijn. Wat een matigheid. Sowieso de ook nooit fan geweest van vd Looij. De Wit aanvoerder + op 6, kluivert die echt dramatisch is en absoluut geen spits. Nederlands voetbal zit nou niet bepaald in de lift. Ja, naar beneden. Ik snap ook werkelijk niet hoe ze op deze twee prutsers zijn uitgekomen. We hebben toch allemaal de laatste 4/5 jaar van Frank de Boer zijn loopbaan als trainer gezien? Zeg maar vanaf begin seizoen 3 tot aan Crystal Palace? Dat voetbal was absoluut betonvoetbal. Die man maak je dan bondscoach van Oranje. Om over die pannekoek van FC Groningen nog maar te zwijgen. Wat een droevige bende zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 4 juni 2021 Share Geplaatst 4 juni 2021 Je weet dat je het over de bond hebt die het een goed idee vond om al een bondscoach aan te stellen voor over 2 jaar. Daarbij was die persoon in zijn enige trainersklus 10 jaar eerder al zwaar gefaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 4 juni 2021 Share Geplaatst 4 juni 2021 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 4 juni 2021 Share Geplaatst 4 juni 2021 Op 3-6-2021 om 20:34 zei Socrates: Ah, iemand die denkt dat het aan het systeem ligt. En dat je spelers in hun kracht gebruikt in een 4-3-3 terwijl je geen enkele fatsoenlijke buitenspeler hebt. Ik denk niet dat het aan het systeem ligt. De Boer is een waardeloze coach, dat blijkt oa uit deze halfslachtige omschakeling naar 5-3-2. En ja, ik denk dat je spelers in hun kracht gebruikt in een 4-3-3. Dat geldt voor tal van spelers in deze selectie veel meer dan in een 5-3-2, ongeacht dat je beperkingen hebt op je vleugels. Een voordeel van 4-3-3 is bijvoorbeeld dat je voor aanvallende impulsen minder afhankelijk bent van je backs. Buiten die goal van Depay, waren de grootste kansen voor Dumfries en Wijndal. Dat zijn toch niet de spelers die je in de 16 schotkansen wilt geven. Met 4-3-3 staan er 2-3 aanvallende spelers meer op het veld en ben je in dat opzicht minder afhankelijk van je wingbacks. Bovendien is er meer ruimte in de opbouw en kun je bijvoorbeeld Frenkie (of Gravenberch) meer aan de bal laten komen met het gezicht naar voren. Er is dan namelijk ruimte om in te zakken en daar de bal te krijgen. Met 3 cv's is die ruimte er niet. Effect: alle ballen die ze krijgen is met het gezicht naar de eigen goal én weinig ruimte. Dus volgt er een balletje naar een vrijstaande cv. Dat is geen opbouw hè. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 4 juni 2021 Share Geplaatst 4 juni 2021 Ik heb ze in de MU EK poule 2 hele punten gegeven. Ik ben bang dat het helemaal niks word en dat is inderdaad te wijten aan de coach. Het loopt nog voor geen trein en dat gaat het ook niet worden. Gaat echt van alles mis. Met name in de communicatie en tactiek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 5 juni 2021 Share Geplaatst 5 juni 2021 Dus, finale? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 5 juni 2021 Share Geplaatst 5 juni 2021 De wedstrijden geven nog weinig hoop voor het EK, maar met deze podcast kom je wel lekker in de stemming voor het EK. Leuke anekdotes per toernooi. Niet zo'n meningenfabriek gelukkig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 5 juni 2021 Share Geplaatst 5 juni 2021 Op 3-6-2021 om 19:06 zei Socrates: Ah ja, valt nog best mee. Laimer en Sabitzer, zit nog best voetbal in ook. David Alaba ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 5 juni 2021 Share Geplaatst 5 juni 2021 Vooral dat verhaal van Jeroen elshof In dat café. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 5 juni 2021 Share Geplaatst 5 juni 2021 Persconferentie aan het kijken, morgen gewoon weer 5-3-2. Genieton! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 5 juni 2021 Share Geplaatst 5 juni 2021 15 uur geleden zei Hwb: Ik denk niet dat het aan het systeem ligt. De Boer is een waardeloze coach, dat blijkt oa uit deze halfslachtige omschakeling naar 5-3-2. En ja, ik denk dat je spelers in hun kracht gebruikt in een 4-3-3. Dat geldt voor tal van spelers in deze selectie veel meer dan in een 5-3-2, ongeacht dat je beperkingen hebt op je vleugels. Een voordeel van 4-3-3 is bijvoorbeeld dat je voor aanvallende impulsen minder afhankelijk bent van je backs. Buiten die goal van Depay, waren de grootste kansen voor Dumfries en Wijndal. Dat zijn toch niet de spelers die je in de 16 schotkansen wilt geven. Met 4-3-3 staan er 2-3 aanvallende spelers meer op het veld en ben je in dat opzicht minder afhankelijk van je wingbacks. Bovendien is er meer ruimte in de opbouw en kun je bijvoorbeeld Frenkie (of Gravenberch) meer aan de bal laten komen met het gezicht naar voren. Er is dan namelijk ruimte om in te zakken en daar de bal te krijgen. Met 3 cv's is die ruimte er niet. Effect: alle ballen die ze krijgen is met het gezicht naar de eigen goal én weinig ruimte. Dus volgt er een balletje naar een vrijstaande cv. Dat is geen opbouw hè. Dat Fdb een waardeloze coach is blijkt niet uit de switch naar een ander systeem, maar de manier waarop hij dat invult. Moet je maar mijn eerdere berichten hier lezen. Niemand speelt in zo'n systeem met een type Weghorst en dan een valse spits die tot ver inzakt. Niemand speelt ook met een Wijnaldum als tien, die dat tussen de linies heel slecht invult. Op de vleugels staan ze ook nooit goed en is Dumfries sowieso een weinig logische speler. En juist een 3-4-1-2/3-4-3 is een systeem waarin je dynamisch kan spelen. Overklast ook heel vaak de 4-3-3. Jij zegt dat het de spelers beter past, maar de grote kracht van dit elftal ligt in de dynamiek op het middenveld. Je moet niet in dienst spelen van een spits en al zeker niet naïef combinatievoetbal spelen waarbij je moet leunen op Berghuis en je de voorhoede breed trekt. Als je hier werkelijk alles uit wil halen, zorg je dat De Jong, Wijnaldum en Van de Beek allen de mogelijkheid hebben om deel te nemen aan de omschakeling naar balbezit. Dat zij met of zonder bal kunnen lopen. Met drie achterop geef je hen de back-up om dat te doen. Voorin heb je Memphis en moet er nog iemand staan met de snelheid om diep te gaan, zoals een Malen of een Gakpo. Op de vleugels kan Wijndal best, maar aan de rechterkant waren Hateboer, Bergwijn en zelfs Karsdorp imo betere opties geweest tov Dumfries. Nu zou ik zelfs dan maar Promes overwegen. Overigens wel apart dat je spreekt over de opbouw, terwijl tal van ploegen laten zien dat 3+1/2 juist zorgt voor de ideale bezetting bij de opbouw. Waar het vooral misging: - De Ligt stond op links, voor hem niet simpel en De Vrij op centraal is nooit een creatieve opbouwer geweest - Iemand die kan inschuiven is wel lekker, dat zou straks Aké kunnen zijn op LCV, Timber kan het ook wel eventueel op RCV - Te vaak lange ballen op de vleugels, terwijl dat weinig effectief is - Met het NLs elftal zie je altijd dat ploegen focussen op Frenkie. Je hebt gewoon iemand naast hem nodig die meer met een bal kan dan De Roon. Wijnaldum zou imo prima zijn, kan prima als controleur die de omschakeling beheerst, zie Liverpool. Een tien die beter weet hoe tussen de linies te komen (Van de Beek) doet ook wonderen - Wijndal en vooral Dumfries liepen nooit op de juiste momenten - Vaak zie je dat de twee centrale aanvallers zich goed aanspeelbaar maken in de tussenruimtes, maar Memphis zakte elke keer te ver uit en Weghorst stond gewoon diepe spits. Dat zie je werkelijk bij geen enkele ploeg, hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 19 uur geleden zei Socrates: Dat Fdb een waardeloze coach is blijkt niet uit de switch naar een ander systeem, maar de manier waarop hij dat invult. Moet je maar mijn eerdere berichten hier lezen. Niemand speelt in zo'n systeem met een type Weghorst en dan een valse spits die tot ver inzakt. Niemand speelt ook met een Wijnaldum als tien, die dat tussen de linies heel slecht invult. Op de vleugels staan ze ook nooit goed en is Dumfries sowieso een weinig logische speler. En juist een 3-4-1-2/3-4-3 is een systeem waarin je dynamisch kan spelen. Overklast ook heel vaak de 4-3-3. Jij zegt dat het de spelers beter past, maar de grote kracht van dit elftal ligt in de dynamiek op het middenveld. Je moet niet in dienst spelen van een spits en al zeker niet naïef combinatievoetbal spelen waarbij je moet leunen op Berghuis en je de voorhoede breed trekt. Als je hier werkelijk alles uit wil halen, zorg je dat De Jong, Wijnaldum en Van de Beek allen de mogelijkheid hebben om deel te nemen aan de omschakeling naar balbezit. Dat zij met of zonder bal kunnen lopen. Met drie achterop geef je hen de back-up om dat te doen. Voorin heb je Memphis en moet er nog iemand staan met de snelheid om diep te gaan, zoals een Malen of een Gakpo. Op de vleugels kan Wijndal best, maar aan de rechterkant waren Hateboer, Bergwijn en zelfs Karsdorp imo betere opties geweest tov Dumfries. Nu zou ik zelfs dan maar Promes overwegen. Overigens wel apart dat je spreekt over de opbouw, terwijl tal van ploegen laten zien dat 3+1/2 juist zorgt voor de ideale bezetting bij de opbouw. Waar het vooral misging: - De Ligt stond op links, voor hem niet simpel en De Vrij op centraal is nooit een creatieve opbouwer geweest - Iemand die kan inschuiven is wel lekker, dat zou straks Aké kunnen zijn op LCV, Timber kan het ook wel eventueel op RCV - Te vaak lange ballen op de vleugels, terwijl dat weinig effectief is - Met het NLs elftal zie je altijd dat ploegen focussen op Frenkie. Je hebt gewoon iemand naast hem nodig die meer met een bal kan dan De Roon. Wijnaldum zou imo prima zijn, kan prima als controleur die de omschakeling beheerst, zie Liverpool. Een tien die beter weet hoe tussen de linies te komen (Van de Beek) doet ook wonderen - Wijndal en vooral Dumfries liepen nooit op de juiste momenten - Vaak zie je dat de twee centrale aanvallers zich goed aanspeelbaar maken in de tussenruimtes, maar Memphis zakte elke keer te ver uit en Weghorst stond gewoon diepe spits. Dat zie je werkelijk bij geen enkele ploeg, hoor. Zoals ik zei: dat FdB een slechte coach is blijkt uit de HALFSLACHTIGE omschakeling naar 5-3-2. En vervolgens een tactisch verkeerde invulling. Ik heb niet per se iets tegen 5-3-2 (al vind ik het niet zo erg bij de spelers die we nu hebben passen), maar wel tegen deze omschakeling nu. Op deze manier omschakelen naar een 5-3-2 met FdB als coach gaat ons niets opleveren en dus moeten we ervan afstappen. Ik heb verder nergens gezegd dat je in dienst moet spelen van een spits of dat je de voorhoede breed moet trekken. Dat vind ik ook helemaal niet. Je schrijft mij opvattingen toe, om daar vervolgens argumenten tegen in te brengen. Dat dat mijn opvattingen niet zijn, is minder relevant. Daarnaast ben ik ook van mening dat een 3+1/2 een heel goede manier is om op te bouwen. Maar dat kan ook prima vanuit een 4-3-3 of een 4-2-3-1. Sterker nog, je creëert er meer dynamiek mee dan wanneer al vaststaat wie die 3 zijn en waar ze staan, wat het geval is met 3 achterop. In (vooral) een 4-2-3-1 kun je in de opbouw veel meer variëren, terwijl je wel voortdurend een 3+1 (of 3+2) opbouw gebruikt. Tenzij je Blind 1 van die 3 maakt, mis je daar bovendien een speler die je daar voor de opbouw wel wilt hebben. Dat zag je misgaan met vooral De Vrij en De Ligt, Timber deed dat beter. Dat kun je oplossen door Frenkie (of Gravenberch) de bal op te laten halen en de passing van achteruit te laten verzorgen. Maar als je met 3 man centraal achterin speelt, is die ruimte er niet. Wat je dan krijgt is dat de cv's de middenvelders de bal in de voeten aanspelen, met hun gezicht naar de eigen goal en een man in hun rug. Dat is niet de manier om de dynamiek van je middenveld te benutten. Overigens benoem je feilloos wat er misgaat bij oranje's 5-3-2. Ik denk er precies hetzelfde over. Maar voor jou is het reden om er desondanks aan vast te houden (ofzo), terwijl het voor mij reden is om ervan af te stappen en een systeem te kiezen waarmee wél alle spelers bekend zijn. Als ik vertrouwen had in het vermogen van De Boer om dit systeem vakkundig in te slijpen én daar voldoende tijd voor was geweest, had ik er wellicht anders over gedacht. Maar nu is het een heilloze weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 De Roon en Wehghorst mogen gewoon blijven staan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 Hij ziet het zelfs na zo'n wedstrijd dus niet eens. Wijnaldum weer op tien ook, Blind als LCV. Drama. Tegen Georgië kan het bijna niet mis gaan, dus dan zal dit het wel zo ongeveer worden straks. Tja. Verdien je als bond ook wel met je FdB. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 532 tegen zulke ploegen. Dit is niet een systeem dat je oefent voor de sterkere tegenstanders. 3 aanvallend ingestelde spelers, ongekend. Frons zorgt er persoonlijk voor dat er geen EK hype ontstaat in Nederland. Knap dat hij voor zoveel kritiek zorgt. De Roon, Blind; ga weg joh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 Nja, 5-3-2 is een beetje makkelijk nalullen. Als het 3-4-1-2 is, kan je er bijvoorbeeld best prima mee spelen tegen kleinere tegenstanders. Zijn zat ploegen die daarmee structureel spelen. Gaan ook niet ineens tegen een mindere ploeg denken: oh, nee oké, dan 4-3-3. Dat is enorm Hollands, omdat dat het enige systeem is dat men hier kent. Je kan lullen over een systeempje, maar er moet een idee achter zitten. Je moet het juist invullen; qua type spelers, qua positionering en looplijnen/loopacties. En die onzin over 4-3-3: dan kan Frenkie minder risico nemen op het middenveld, moet hij vaker inzakken, is hij nog simpeler te dekken, krijgt De Roon nóg vaker de bal en ben je ineens afhankelijk van Berghuis op rechtsvoor. Memphis is als linksbuiten ook niet geweldig. Mist de snelheid die hij destijds bij PSV wél had. Te weinig diepte ook. Gewoon maar 4-3-3 spelen is akkoord gaan met poule doorkomen en dan er vrij kansloos uitvliegen. Sowieso: als je met dit materiaal boven jezelf uit wil stijgen, moet je echt twee voorin opstellen. Memphis en Gakpo/Malen, gokken op gogme van Memphis en diepte van een tweede man. Verder een groot middenveld dat zo dynamisch mogelijk kan spelen (en zonder De Roon en niet met Wijnaldum als tien) door een veilige back-up te hebben met 3 en op momenten 5 achterin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 11 minuten geleden zei Socrates: Nja, 5-3-2 is een beetje makkelijk nalullen. Als het 3-4-1-2 is, kan je er bijvoorbeeld best prima mee spelen tegen kleinere tegenstanders. Zijn zat ploegen die daarmee structureel spelen. Gaan ook niet ineens tegen een mindere ploeg denken: oh, nee oké, dan 4-3-3. Dat is enorm Hollands, omdat dat het enige systeem is dat men hier kent. Je kan lullen over een systeempje, maar er moet een idee achter zitten. Je moet het juist invullen; qua type spelers, qua positionering en looplijnen/loopacties. En die onzin over 4-3-3: dan kan Frenkie minder risico nemen op het middenveld, moet hij vaker inzakken, is hij nog simpeler te dekken, krijgt De Roon nóg vaker de bal en ben je ineens afhankelijk van Berghuis op rechtsvoor. Memphis is als linksbuiten ook niet geweldig. Mist de snelheid die hij destijds bij PSV wél had. Te weinig diepte ook. Gewoon maar 4-3-3 spelen is akkoord gaan met poule doorkomen en dan er vrij kansloos uitvliegen. Sowieso: als je met dit materiaal boven jezelf uit wil stijgen, moet je echt twee voorin opstellen. Memphis en Gakpo/Malen, gokken op gogme van Memphis en diepte van een tweede man. Verder een groot middenveld dat zo dynamisch mogelijk kan spelen (en zonder De Roon en niet met Wijnaldum als tien) door een veilige back-up te hebben met 3 en op momenten 5 achterin. Weghorst opstellen heeft nu ook weinig nut zonder enige aanvoer van de zijkanten. Memphis gaat geen bal geven. Nee de Boer slaat de plank volledig mis met zijn opstelling(en). Gini is geen echte 10, zet dan eerder Donny daar neer. Gravenberch of Klaassen ipv de Roon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 Opstellinkie hoor Gakpo en Van de Beek ook gewoon op de tribune.. zet daar lekker Veltman en Koopmeiners neer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 juni 2021 Share Geplaatst 6 juni 2021 FdB krijgt het toch weer voor elkaar om de negatieve spiraal voort te zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten