Erwin. Geplaatst 18 augustus 2020 Share Geplaatst 18 augustus 2020 Om eerlijk te zijn zie ik het vd Beek ook nog niet redden bij een team buiten Ajax, maar hij mag mijn ongelijk graag bewijzen. Het wordt sowieso wel tijd voor hem om een stap naar het buitenland te maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 18 augustus 2020 Share Geplaatst 18 augustus 2020 34 minuten geleden zei Regis: lol hoe kan je iemand zo tekort doen. Dan kunnen we letterlijk iedere speler met veel loopvermogen zo gaan omschrijven. Donny is technisch echt een uitstekend onderlegde speler en heeft juist laten zien dat hij het in een hoger tempo prima aankan. Speelt ook helemaal niet in de rol van De Roon, Rakitic of Vidal dus dat zijn al geen relevante concurrenten in dit geval. Bij Oranje wordt hij momenteel afgetroefd door Wijnaldum en dat is niet zo gek want die doet wekelijks op PL niveau waar Van de Beek het nog bij eredivisie/ 7 Europese wedstrijden per jaar houdt. Wie is volgens jou dan zijn relevante concurrent bij Barca? Lijkt mij dat hij naast/net voor De Jong/Busquets zou komen te spelen. En ja, ik omschrijf Van de Beek inderdaad zo omdat hij buiten zijn loopvermogen niet zo heel veel heeft waar hij in uitblinkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 18 augustus 2020 Share Geplaatst 18 augustus 2020 1 uur geleden zei Regis: Omdat het een vrouw is Niet voorzeggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 18 augustus 2020 Share Geplaatst 18 augustus 2020 1 uur geleden zei Chiemel: Nee. Ik zou zeggen dat de bondscoach eerst iets bewezen moet hebben voordat hij/zij bondscoach kan worden. Zij heeft vrijwel nog niks bewezen. Stel dat de top van het damesvoetbal ongeveer net zo goed is als 1e klasse mannen (wat ik al betwijfel), dan kan je net zo goed een succesvolle coach uit de 1e klasse gaan aanstellen als bondscoach. Waarom zou je wél Wiegman aanstellen? Nah, dat is wel een foute beredenatie. De mentaliteit bij vrouwentop moet echt wel anders zijn als bij eerste klasse amateurs, anders red je het niet. Wiegman kan echt zo mee bij eerste klasse amateurs. Durf ook nog wel tot de eredivisie te gaan, maar dat zou ik dan eerst eigenlijk wel willen zien voor ze bondscoach wordt. Gewoon Dickie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 18 augustus 2020 Share Geplaatst 18 augustus 2020 Nu Schreuder een serieuze kans lijkt te hebben met Koeman mee te gaan, lijkt Louis van Gaal de meest logische keuze. Rest is sowieso middelmaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 18 augustus 2020 Share Geplaatst 18 augustus 2020 Nee man, van Gaal is geweest. Al zou ik ook niet direct weten wie wel. Wenger vind ik interessant omdat het eens iets heel anders is, maar zijn laatste jaren bij Arsenal waren toch wat ouderwets. Voetbalzone had een heel rijtje opgesomd maar daar zat ook niet dé kandidaat tussen imo. Spoiler Frank de Boer Peter Bosz Louis van Gaal Mark van Bommel Phillip Cocu Giovanni van Bronckhorst Erik ten Hag Arsène Wenger Dick Advocaat Bert van Marwijk Henk ten Cate Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 18 augustus 2020 Share Geplaatst 18 augustus 2020 Hoe weet je dat van Gaal geweest is? Omdat hij een paar jaar geen club getraind heeft? Overal waar hij komt presteert hij en vooral vanwege de korte termijn is het wel iemand die er meteen staat en al bij Oranje bewezen heeft dat hij met beperkte middelen een uitstekend resultaat kan behalen. En ook nog eens iemand die door zijn prestaties wel het respect heeft van de grote jongens als Van Dijk, Wijnaldum en Depay. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 18 augustus 2020 Share Geplaatst 18 augustus 2020 In principe is het nu voor een jaartje, en dan na het EK weer verder kijken. Denk dat Louis daar wel ja tegen zou zeggen hoor. Maar ze zullen niet meteen bij hem uitkomen ben ik bang. Zal vast uit het rijtje F. de Boer, Cocu, van Bommel, Ten Cate, Bosz komen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 18 augustus 2020 Share Geplaatst 18 augustus 2020 3 uur geleden zei PJHoutman: Het is de grootst mogelijk vorm van overschatting om te denken dat v.d. Beek, die bij Oranje niet eens kan afrekenen met De Roon, beter is dan Rakitic en Vidal. De enige reden dat je dat ‘vindt’ is omdat je klaar bent met die twee - terecht, overigens. Boven alles is v.d. Beek gewoon een speler die lekker veel inzet in de wedstrijd gooit en goed is in het profiteren van ruimte die anderen voor hem trekken. Op het moment dat er van hem verwacht wordt dat hij zelf wat verzint stokt het allemaal vrij snel en dat is nou net waar Barca op dit moment behoefte aan heeft. Denk niet dat hij een veel hoger tempo aankan, zelfs al heeft hij het - één half seizoen - goed gedaan in de CL. Verbazingwekkend hoe slecht jij de voetballer Van de Beek kent en hoe je totaal niet op de hoogte bent van de situaties bij Oranje en Barca. Van de Beek is geen directe concurrent van De Roon. Die staat als RVM naast De Jong om voor defensieve stabiliteit te zorgen. Onder Koeman is NL vooral dynamisch gaan spelen. Wijnaldum is de diepgaande middenvelder en dus de concurrent van Van de Beek. Verder vind ik het sowieso geen argument om iemand zijn kansen en niveau af te schrijven op basis van de tactische overwegingen van een andere trainer. Nu slaat het al helemaal nergens op, want als dezelfde Koeman hem wél geschikt acht voor Barca, heft dat al slappe argument zichzelf al direct weer op. Dat hij niet beter zou zijn dan Vidal en Rakitic in hun huidige staat is al helemaal lachwekkend. Moet je eens tegen een Barca-fan zeggen. Rakitic is al twee jaar klaar en daar zit echt helemaal niks meer in. De enige club die hem nu nog misschien zou willen is zijn oude club Sevilla. Maar zelfs dat lijkt al te hoog gegrepen voor hem op dit moment. Vidal was altijd één van mijn favoriete spelers, zeker bij Juve, maar op de RCM-positie heeft hij niks te zoeken bij Barca. Een paar jaar geleden al niet, maar nu zeker niet meer. Van de Beek heeft werkelijk alles meer dan deze twee: hij is fitter, hij maakt meer meters, zijn aanname is beter, zijn techniek (die jij vreselijk onderschat, of je kijkt enkel samenvattingen of je mist het gewoon echt) is véél beter, hij kiest beter positie, hij zorgt voor meer offensieve impulsen en hij scoort makkelijker. Het is echt belachelijk kortzichtig hoe jij hier Van de Beek omschrijft. En dan heb ik nog niet eens zoveel met die gozer. Mocht ik niet beter weten zou ik zeggen dat je hier Guus Til of Marco van Ginkel omschrijft. Als je vaker naar Ajax zou kijken, zou je ook zien dat hij over een zeer goede techniek beschikt en wel degelijk creatief is in het aanvalsspel. Wijkt vaak naar de zijkanten van de zestien, zet spelers voor het doel, combineert, zet één-tweetjes op.. Dat hij vaak als tien speelt achter een spits (Tadic) die eigenlijk zijn rol vervult als een echte tien maakt Van de Beek vooral iemand die de diepte in moet. Maar als je op basis daarvan ook denkt dat dat het enige is wat hij kan, is dat wel ontzettend kortzichtig. Concurrentie voor Van de Beek zou met hoe Barca momenteel speelt zeker wel Vidal, Rakitic en Sergi Roberto zijn. Die spelen het vaakst op RCM. Rakitic is alleen al twee jaar klaar, dus die krijgt eigenlijk nooit veel speeltijd. Die andere twee vullen het gewoon niet naar behoren in. Van een concurrentiestrijd zou niet eens sprake zijn met Van de Beek. Kan natuurlijk wel dat Koeman het iets anders neer gaat zetten. Als hij hetzelfde zou gaan spelen als bij het Nederlands elftal (en daar zitten veel overeenkomsten in met hoe Ajax speelt, waar Schreuder ervaring mee heeft) dan is de kans groot dat een Messi of een Griezmann als valse spits gaat spelen en de nummer tien een aanvallende middenvelder met diepte moet zijn. Dan is het al helemaal een snel gewonnen strijd voor Van de Beek. Dat hij het tempo niet aan zou kunnen is ook alweer een totaal ondoordachte opmerking. Van de Beek is juist een speler die floreert in een wedstrijd en een team dat in een hoog tempo speelt. Heeft niemand hier dan de wedstrijden tegen Juventus, Real Madrid en Spurs gezien? Juist een dynamische, technisch onderlegde middenvelder met het loopvermogen van Van de Beek blinkt uit wanneer het tempo hoog ligt. Die wedstrijden toonde dan ook aan dat hij dat niveau absoluut aan kan. Wat Wiegman betreft nog altijd geen voetbalinhoudelijke argumenten gezien inderdaad. Potsierlijke suggestie, kan er weinig anders van maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 18 augustus 2020 Share Geplaatst 18 augustus 2020 Ik vind het best wel jammer dat Koeman weggaat. Vooral omdat het waarschijnlijk maar voor één jaar is. Koeman had toch iets moois neergezet met Oranje en de spelers liepen ook compleet met hem weg. Als opvolger hoop ik dan op Frank de Boer. Ik denk dat hij zeker het werk kan voortzetten. Wenger mag wat mij betreft wel wegblijven. Ik ben van mening dat je een bondscoach uit het land zelf moet hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 18 augustus 2020 Share Geplaatst 18 augustus 2020 (bewerkt) 2 uur geleden zei delichris: Ik vind het best wel jammer dat Koeman weggaat. Vooral omdat het waarschijnlijk maar voor één jaar is. Koeman had toch iets moois neergezet met Oranje en de spelers liepen ook compleet met hem weg. Als opvolger hoop ik dan op Frank de Boer. Ik denk dat hij zeker het werk kan voortzetten. Wenger mag wat mij betreft wel wegblijven. Ik ben van mening dat je een bondscoach uit het land zelf moet hebben. Waarom vind je dat? Zowel dat De Boer het werk van Koeman zal voortzetten (hij speelt toch een stuk behoudender/saaier) en dat een bondscoach uit het eigen land moet komen. Dan beperk je de keuze enorm imo. 18 augustus 2020 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 18 augustus 2020 Share Geplaatst 18 augustus 2020 (bewerkt) Hij wil geen Wenger omdat hij een Arsenal verleden heeft. Dat zal zwaarder wegen voor hem dan dat het geen NL’er is. Ik vind het ook jammer dat hij weg is, had iets zeer moois opgebouwd en ons een reden gegeven om met plezier naar NL te kijken. Een stap naar barca kun je hem niet verwijten, ik begrijp het wel en gun het hem ook. Veel werk aan de boeg daar voor hem. Anderzijds zie ik het voor Oranje wel somber in omdat ik geen geschikte kandidaten kan noemen behalve LvG (zou die nog willen?) en of Bosz (net verlengd volgens mij?). Ik word vrij somber van namen als de Boer, Cocu, Bommel of Gio. Dus wat mij betreft is een buitenlandste trainer geen verkeerde optie. Zeker het overwegen waard. 18 augustus 2020 bewerkt door Vitesse88 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 18 augustus 2020 Share Geplaatst 18 augustus 2020 Poch is ook nog beschikbaar toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 19 augustus 2020 Share Geplaatst 19 augustus 2020 8 uur geleden zei MetalMichael: Waarom vind je dat? Zowel dat De Boer het werk van Koeman zal voortzetten (hij speelt toch een stuk behoudender/saaier) en dat een bondscoach uit het eigen land moet komen. Dan beperk je de keuze enorm imo. Frank heeft met Ajax toch leuke dingen laten zien. In het buitenland is het niet goed gegaan, maar ik denk echt dat Frank de Boer dit Oranje verder kan helpen. Zie net als Rijkaard hij had toen ook niet veel ervaring en deed het met Oranje het erg goed. Dat Wenger een Arsenal verleden heeft maakt mij echt niet uit hoor @Vitesse88. Ik vind gewoon dat zeker Nederland een Nederlandse trainer moet hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 augustus 2020 Share Geplaatst 19 augustus 2020 Frank de Boer heeft dus wel ervaring. In spelersgroepen tegen zich in het harnas jagen en ploegen afgrijselijk saai en slecht voetbal laten spelen. Tot driemaal aan toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kowet Geplaatst 19 augustus 2020 Share Geplaatst 19 augustus 2020 22 uur geleden zei Dr. Bibber: Hoe weet je dat van Gaal geweest is? Omdat hij een paar jaar geen club getraind heeft? Overal waar hij komt presteert hij en vooral vanwege de korte termijn is het wel iemand die er meteen staat en al bij Oranje bewezen heeft dat hij met beperkte middelen een uitstekend resultaat kan behalen. En ook nog eens iemand die door zijn prestaties wel het respect heeft van de grote jongens als Van Dijk, Wijnaldum en Depay. Helemaal mee eens! Van Gaal halen voor het EK, daarna doorschakelen naar iemand voor de lange termijn. Iemand die daar een goede kandidaat voor is, is bijvoorbeeld Bosz. Al vind ik Bosz echt een clubtrainer. Ik zou het zelf erg interessant vinden om een buitenlandse bondscoach bij het Nederlands Elftal te zien. Daar zal het Nederlandse volk dan wel aan moeten wennen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joery Geplaatst 19 augustus 2020 Share Geplaatst 19 augustus 2020 Louis kom er maar in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 19 augustus 2020 Share Geplaatst 19 augustus 2020 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D.J. Geplaatst 19 augustus 2020 Share Geplaatst 19 augustus 2020 Van de generatie oud-internationals die genoemd worden heb ik denk ik het meeste vertrouwen in Giovanni van Bronckhorst. Peter Bosz vind ik ook wel een goede optie, maar ik heb geen idee of hij interesse heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GAE EAGLES Geplaatst 19 augustus 2020 Share Geplaatst 19 augustus 2020 Wat moet een Schuurs nou in deze selectie? Laat die jongen eerst eens een fatsoenlijk aantal wedstrijden bij Ajax spelen en aantonen dat niveau aan te kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 19 augustus 2020 Share Geplaatst 19 augustus 2020 (bewerkt) Puur voor de discussie, want het is op geen enkele manier een (wenselijke) optie: Wiegman heeft als enige Nederlandse coach laten zien internationaal prijzen te kunnen winnen in het landenvoetbal. Is in staat een hecht team te formeren én teleurgestelde spelers erbij te kunnen houden en zicht te laten inzetten voor het team. Is tactisch pragmatisch en weet wat toernooivoetbal vraagt. Maar: hoe vertaalt dit zich naar voetbal van mannen en/of accepteren de internationals een vrouw als bondscoach? Die twee vragen staan een benoeming van haar (of Vera Pauw, voor wie ook nog wat andere kwesties spelen) sowieso in de weg. 19 augustus 2020 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 19 augustus 2020 Share Geplaatst 19 augustus 2020 Op 18-8-2020 om 11:08 zei PJHoutman: Wie is volgens jou dan zijn relevante concurrent bij Barca? Lijkt mij dat hij naast/net voor De Jong/Busquets zou komen te spelen. En ja, ik omschrijf Van de Beek inderdaad zo omdat hij buiten zijn loopvermogen niet zo heel veel heeft waar hij in uitblinkt. Dan ben je bovenal gewoon heel erg blind. Waarmee ik niet direct wil claimen dat van de beek moeiteloos mee zou draaien bij barca. Maar dat hij “ alleen maar uitblinkt in loopvermogen” is echt een belachelijke uitspraak. Heb jij wel überhaupt wedstrijden gezien van die man? Is toch een van de gangmakers van Ajax de afgelopen 2 seizoenen? Technisch zeer goed onderlegd, zeer sterk in het combinatiespel. Dat is toch precies wat barca speelt ook? Als je al “ hij speelt de Roon er niet eens uit” aan gaat halen als argument, dan word het een spannende discussie. op andere voet: hoe the fucking zo zit schuurs nou in de voorselectie dan? Wie bedenkt dat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 19 augustus 2020 Share Geplaatst 19 augustus 2020 16 minuten geleden zei Hwb: Puur voor de discussie, want het is op geen enkele manier een (wenselijke) optie: Wiegman heeft als enige Nederlandse coach laten zien internationaal prijzen te kunnen winnen in het landenvoetbal. Is in staat een hecht team te formeren én teleurgestelde spelers erbij te kunnen houden en zicht te laten inzetten voor het team. Is tactisch pragmatisch en weet wat toernooivoetbal vraagt. Maar: hoe vertaalt dit zich naar voetbal van mannen en/of accepteren de internationals een vrouw als bondscoach? Die twee vragen staan een benoeming van haar (of Vera Pauw, voor wie ook nog wat andere kwesties spelen) sowieso in de weg. Maar wat voor waarde heeft die prijs als het niveau lager dan de 2e klasse bij de mannen is? Wat voor tactische meesterzetten heeft ze gedaan? Waaruit blijkt dat ze überhaupt meer weet dan hoe buitenspel werkt? Ik zie een vrouw die Opgehemeld word omdat ze een prijs wint op een niveau wat in essentie gewoon om te janken is. En dan had ze op dat niveau ook nog eens verreweg de beste ploeg met spelers bij de absolute top van de wereld. dan kun je inderdaad Sjaak Polak net zo goed bondscoach worden, die doet het nog op een hoger niveau dan onze wiegman. Los van het feit dat ze idd een vrouw is, maar dat zal feministisch Nederland wel niet goedkeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 19 augustus 2020 Share Geplaatst 19 augustus 2020 4 uur geleden zei Elsjorro1990: Dan ben je bovenal gewoon heel erg blind. Waarmee ik niet direct wil claimen dat van de beek moeiteloos mee zou draaien bij barca. Maar dat hij “ alleen maar uitblinkt in loopvermogen” is echt een belachelijke uitspraak. Heb jij wel überhaupt wedstrijden gezien van die man? Is toch een van de gangmakers van Ajax de afgelopen 2 seizoenen? Technisch zeer goed onderlegd, zeer sterk in het combinatiespel. Dat is toch precies wat barca speelt ook? Als je al “ hij speelt de Roon er niet eens uit” aan gaat halen als argument, dan word het een spannende discussie. op andere voet: hoe the fucking zo zit schuurs nou in de voorselectie dan? Wie bedenkt dat? Wat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 19 augustus 2020 Share Geplaatst 19 augustus 2020 1 uur geleden zei PJHoutman: Wat Precies dat. Maar ik zie dat Zeus je al het een en ander uitgelegd heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten