Jump to content

Nederlands Elftal

Baddoo

Recommended Posts

Vind het leuk dat-ie Ihattaren dit min of meer toegezegd heeft, maar met de vorm waarin hij verkeerd zie ik hem ook niet zomaar de definitieve selectie halen. Enige voordeel voor hem is dat er weinig beters rondloopt momenteel.

6 uur geleden zei Zeus:

Dilrosun en Boëtius doen het ook gewoon goed in de Bundesliga 

Hertha is drama en Dilrosun kan zich daar niet aan ontrekken en JP zit (vaak) op de bank sinds de nieuwe trainer er is. Konden in dit seizoen zeker eens aanspraak maken op een selectie, maar zeker niet nu.

Voor de positie rechts voorin @neva? Denk dat Berghuis en misschien Promes daar atm toch wat beter zijn/draaien.

Edited by Sophomore

Op 11-3-2020 om 18:11 zei Elsjorro1990:

Gedeeltelijk eens. Je moet idd de spelers meenemen die het best in vorm zijn. Echter, op de vleugels is dat wel goed zoeken. Je noemt eerder een dilrosun of Groeneveld, maar die zijn ook niet in goede doen. Dan moet je nog verder gaan zoeken. Kom je dan uit op een speler als Linssen oid? Eerder genoemde EL ghazi zou in principe als enige voldoen als we over vorm praten. 

Linssen zou ik niet eens heel gek vinden, die doet het vaak erg goed. 

Kerk zou in counterwedstrijden op rechts eventueel nog uit de voeten kunnen. 

Op 11-3-2020 om 17:48 zei Zeus:

Laten we dat vooral niet overschatten. Ook in Oranje heeft hij onzichtbare wedstrijden gespeeld. En dan nog: je bent zo goed als je laatste wedstrijd. Vorm is belangrijk. Je moet je beste spelers meenemen en op dit moment hoort Babel niet eens bij de beste in de Nederlandse competitie. Wel bij de slechtste. Als iedereen steeds achteruit zou kijken zouden selecties nooit ten goede veranderen. Maargoed, het vergt lef, visie en voortschrijdend inzicht. Om die zaken staat Koeman natuurlijk niet bekend, laat staan de gemiddelde voetbalfan.

Neeneenee, laten we dit idiote misverstand nou toch eens kwijtraken. Je moet de spelers meenemen waarmee je het beste team kunt formeren.

45 minuten geleden zei Hwb:

Neeneenee, laten we dit idiote misverstand nou toch eens kwijtraken. Je moet de spelers meenemen waarmee je het beste team kunt formeren.

Het beste team bestaat vaak ook uit goede voetballers kan ik je verklappen. Net zoals ik je ook kan verklappen dat Babel momenteel in geen enkel team zou functioneren wanneer hij zo blijft spelen.

Op 17-3-2020 om 07:07 zei Rossi:
Op 16-3-2020 om 16:21 zei Hwb:

Gewoon de beste in vorm op het moment meenemen. Als bondscoach moet je er maar wat van maken of ander werk zoeken

Berghuis, Kerk en Gakpo dus ofzo. 

• 2 weeks later...

Vind Sneijder toch altijd zwaar onderschat geweest bij het Nederlands elftal. De aandacht ging toch vaak uit naar Robben en Van Persie. En Van der Vaart was dan vergelijkbaar met Sneijder. Nou, nee. Wat een klasse had die man. Geweldige pass in zijn voetjes ook. Komt buiten het veld misschien niet altijd over als de meest intelligente voetballer ooit, maar binnen de lijnen waren er maar weinig die zó goed de ruimte zagen en het overzicht hielden als Sneijder.

Zeker in de laatste jaren toch echt niet hoor Zeus. Enkel in het begin van de grote 4 hoorde Van der Vaart erbij, maar die is op een gegeven moment afgehaakt bij Van Persie, Robben en Sneijder. Als we het hebben over onderschat in Oranje dan denk ik eerder aan Van Persie, die -ondanks dat hij topscoorder aller tijden is- toch bij veel mensen nooit onomstreden is geweest.

Duurde alsnog veel te lang. Van der Vaart had al veel eerder afgeserveerd moeten worden. Van Persie heeft ook gewoon heel veel slechte wedstrijden gespeeld. Dat hij er veel gemaakt heeft is dan wel zo, maar daar heeft hij toch ook aardig wat wedstrijden voor gekregen. Ik kan me in elk geval een tijd herinneren dat Van Persie bij zijn clubs veel imponerender speelde dan bij het Nederlands elftal, waar hij toch vaak ploeterde en onopvallend was.

Blind is natuurlijk wel vaak één van de mindere tegenwoordig. Nog steeds degelijk natuurlijk, maar brengt ook weinig verder. Zijn gebrek aan snelheid begint ook steeds zichtbaarder te worden. In 2014 zou ik je inderdaad nog kunnen volgen, maar nu in 2020 vind ik hem eerder overgewaardeerd. Zou toch graag een andere, completere linksback zien.

Over Sneijder; die was toch ook vaak (vooral periode na WK 2010-2012 en 2015-eind) heel erg matig in Oranje? Vaak hele wedstrijden onzichtbaar, veel kansloze afstandsschoten. Absoluut een terechte basisspeler hoor, maar wat hij op clubniveau liet zien kwam in Oranje (te) vaak niet terug. Op eindrondes was hij dan altijd wel heel erg goed.

Edited by PJHoutman