Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Dysproz:

Ik kan me goed voorstellen dat mensen dit doen omdat het een soort van taboe en controversieel is. Ik ga er niet direct van uit dat iemand die deze groet doet een aanhanger van Hitler en zijn idealen is. Al is het in deze situatie wel een ander verhaal, gezien de racistische kreten er om heen.

Maar dat zijn 2 verschillende dingen toch?

Kan me ook best voorstellen dat die gozer dat uit een opwelling doet onder het mom van 'ff stoer doen' bij mij vrienden. Dat wil ook niet direct zeggen dat die gozer met een kale kop, kistjes, bretels in de weekenden de nazi vlag aanbidt.

Maar dat neemt niet weg dat de hitlergroet wel degelijk geassocieerd moet worden met racisme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lazy:

Maar dat zijn 2 verschillende dingen toch?

Kan me ook best voorstellen dat die gozer dat uit een opwelling doet onder het mom van 'ff stoer doen' bij mij vrienden. Dat wil ook niet direct zeggen dat die gozer met een kale kop, kistjes, bretels in de weekenden de nazi vlag aanbidt.

Maar dat neemt niet weg dat de hitlergroet wel degelijk geassocieerd moet worden met racisme.

Ja dat bedoel ik ook meer. Ik ken zijn motivatie ook niet. Maar dit is iets wat je idd ook kunt doen om even stoer te doen voor je vrienden terwijl het roepen van 'k neger' maar één doel heeft. En daarom vind ik dat een stuk erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben enorm benieuwd wat de KNVB hier mee gaat doen. Hebben nu wel de kans om een goed statement te maken. Hopelijk gooit FC Den Bosch trouwens niet de trainer eruit, dat zou namelijk alleen maar voor de bühne zijn. Laat de KNVB die trainer maar gewoon voor een x aantal maanden schorsen. Club ook minimaal tot de winterstop zonder supporters (zijn nog 3 wedstrijden), maar mag van mij ook langer. 

Zie dat het OM ook onderzoek gaat doen, lijkt me meer dan prima. Wanneer dit soort gekken ook strafrechterlijk vervolgd kunnen worden, lijkt het mij ook minder aantrekkelijk voor andere mensen om dit soort dingen te gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijzonder fenomeen ook wel. We weten allemaal hoe het psychologisch zit met gedrag in grote groepen, maar dat ze in Den Bosch dus datzelfde ervaren terwijl er geen hond zit en er dus totaal geen sprake van anonimiteit is vind ik wel zeer interessant. 

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Magikarp:

Bijzonder fenomeen ook wel. We weten allemaal hoe het psychologisch zit met gedrag in grote groepen, maar dat ze in Den Bosch dus datzelfde ervaren terwijl er geen hond zit en er dus totaal geen sprake van anonimiteit is vind ik wel zeer interessant. 

Ik ben nog opzoek naar een thesis onderwerp, maar dit zou wel een mooie zijn ja :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij schaamt je blijkbaar kapot om dat het OM zich wil bemoeien met een een gebeurtenis dat strafbaar is volgens artikel 1 van de grondrecht. Mkay.

Ik schaam me dat ik samen leef in een samenleving met idioten zoals die penis die die hitlergroet brengt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterke mening @Barteh; ben het voor het grootste deel niet eens met je en al helemaal niet hoe je het verwoordt.

Vooral de wens (?) om oorlog of rampen vind ik persoonlijk niet kunnen.

Wel mee eens dat er van alles overdreven wordt in onze 'mietenmaatschappij', zeker zodra er maar een beetje mediaaandacht voor komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat ik weinig gezien heb hiervan, dus hierbij de oprechte vraag: wat heeft dat publiek feitelijk gedaan dat discriminerend of zelfs strafbaar zou moeten zijn? Ik heb wel de beelden gezien van die supporter die een keer of drie zijn arm de lucht in steekt, maar ik kon aan die beelden toch niet meteen het onderscheid maken tussen een lang wegwerpgebaar of een hitlergroet, waarbij ik mij ook afvraag hoe zeker je kan stellen dat het specifiek gericht is op de donkere speler en ook nog eens daadwerkelijk met als reden zijn donkere huidskleur. Verder gaat het hier om de actie van een individu, dus vandaar ook mijn oprechte vraag wat er exact en op grotere schaal is gebeurd.

bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Zeus:

Ik moet zeggen dat ik weinig gezien heb hiervan, dus hierbij de oprechte vraag: wat heeft dat publiek feitelijk gedaan dat discriminerend of zelfs strafbaar zou moeten zijn? Ik heb wel de beelden gezien van die supporter die een keer of drie zijn arm de lucht in steekt, maar ik kon aan die beelden toch niet meteen het onderscheid maken tussen een lang wegwerpgebaar of een hitlergroet, waarbij ik mij ook afvraag hoe zeker je kan stellen dat het specifiek gericht is op de donkere speler en ook nog eens daadwerkelijk met als reden zijn donkere huidskleur. Verder gaat het hier om de actie van een individu, dus vandaar ook mijn oprechte vraag wat er exact en op grotere schaal is gebeurd.

Paar keer hitlergroet, kk neger en kk roetmop geroepen, zwarte piet liedjes zodra hij aan de bal was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als die formuleringen door een grote groep herhaaldelijk zijn geroepen en tevens specifiek bij balcontacten van de speler met de donkere huidskleur begrijp ik de consternatie, ja. En is er ook sprake van racistische en haatdragende uitlatingen op de persoon gericht. Dan snap ik ook niet heel erg wat het punt nu is van zij die hier oproer kraaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Zeus:

Als die formuleringen door een grote groep herhaaldelijk zijn geroepen en tevens specifiek bij balcontacten van de speler met de donkere huidskleur begrijp ik de consternatie, ja.

Dat was zeker het geval.

7 minuten geleden zei Zeus:

En is er ook sprake van racistische en haatdragende uitlatingen op de persoon gericht. Dan snap ik ook niet heel erg wat het punt nu is van zij die hier oproer kraaien.

Zeer goede woordspeling :-D

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Barteh:

Als je de grondwet niet begrijpt kan je er beter ook niks over zeggen. Het is namelijk complete onzin wat je uitkraamt. 

Maarja ik hou er sowieso geen autoritaire en fascistische gedachten op na, dus dan is het logisch dat je dit soort acties van het OM beschamend vindt. Een gedachtemisdrijf of een meningsuitingmisdrijf vind ik niet bij Nederland passen. 

Zoals een wijs man ooit zei:

Prima dat een knvb of voetbalstadion huisregels heeft hoor. Als iemand zich als een mongool misdraagt dan weer je die mongool lekker. Maar dit soort autoritaire reacties waar zelfs het OM zich mee komt bemoeien, tsja zo ga je als land natuurlijk helemaal kapot. Het wordt denk ik weer eens tijd voor een paar flinke oorlogen of rampen zodat mannen zich weer gewoon als mannen gaan gedragen. Ipv jankend een voetbalveld aflopen omdat er een paar gekken wat apengeluiden maken. 

Edit: Op aanraden van @ForzaUtreg nog ff die zogenoemde hitlergroet bekeken en het verbaasd me niet dat dat ook weer zwaar overdreven wordt in deze mietenmaatschappij. 

Behalve dat je niet goed wijs bent, van wie is die citaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Rossi:
Op 18-11-2019 om 19:57 zei Pino:
Paar keer hitlergroet, kk neger en kk roetmop geroepen, zwarte piet liedjes zodra hij aan de bal was.

Hitlergroet?

Je je weet vast hoe die gaat. Doen ze in jullie stadion vast ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei joostmakaay:

Gaat schijnbaar een video rond van die gast waarbij hij onder bedreiging van een pistool zijn adres moet vertellen, laat nog maar eens zien hoe dom het is om zulke "acties" in een openbare gelegenheid met cameratoezicht te doen.

Heeft zeker op feesboek gestaan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites