Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Hoeveel is prijzengeld EK en CL? Schaf je dat toch af ofzo, daar spelen de teams uiteindelijk niet om. 

Ajax als kampioen uitroepen is natuurlijk wel prima, ook wel eerlijk. 
Verre van eerlijk, je hebt niet allemaal dezelfde tegenstanders gehad. Dan vind ik een beslissingduel nog eerlijker maar geen van beide zie ik eigenlijk graag gebeuren.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-3-2020 om 13:29 zei Rossi:
Op 17-3-2020 om 10:33 zei Chiemel:
Hoeveel is prijzengeld EK en CL? Schaf je dat toch af ofzo, daar spelen de teams uiteindelijk niet om. 

Ajax als kampioen uitroepen is natuurlijk wel prima, ook wel eerlijk. 

Verre van eerlijk, je hebt niet allemaal dezelfde tegenstanders gehad. Dan vind ik een beslissingduel nog eerlijker maar geen van beide zie ik eigenlijk graag gebeuren.

AZ won twee keer in reguliere competitie. Zie die Ajaxieden dan wel weer aan het langste eind trekken als het erom doet. :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nederland bedoel je?

#2 evenveel punten als de nummer één, maar twee wedstrijden minder gespeeld. Toch een minder Europees ticket gekregen. Het is een afweging tussen een praktische en rechtvaardige oplossing, maar heb het idee dat bij deze beslissing het pragmatisme door is geslagen. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij niet dat ze dat gaan spelen. Als je de nieuwe maatregelen van het kabinet strikt neemt, mogen clubs nu ook niet trainen aangezien je dan met meer dan 3 mensen tegelijk bezig bent. Daarnaast moeten clubs zich ook eerst nog 3 weken voorbereiden voordat er één of meerdere wedstrijden gespeeld gaan worden. 

In juli begint ook vaak weer de voorbereiding op het nieuwe seizoen, dus denk dat we pas in augustus weer voetballen kunnen kijken (als het mee zit).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me ook dat het seizoen niet afgemaakt gaat worden. Heel benieuwd waar ze morgen mee komen. Zal wel uitdraaien op of het schrappen van het seizoen, of het nemen van de huidige eindstand. Lijkt me dat ze voor het laatste gaan.

Zal vooral interessant zijn wat er gaat gebeuren met de Europese punten. Nummer 1 van de Eredivisie volgend jaar rechtstreeks CL zal wel niet gebeuren, lijkt me dat ze dit jaar schrappen, daar deze waarschijnlijk niet afgemaakt kan worden (tenzij de teams in andere landen wel alweer kunnen voetballen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht de KNVB inderdaad besluiten de huidige eindstand te nemen dan vermoed ik dat ze 1 minuut later een belletje van ome Joris (en van AZ) kunnen verwachten. Enige juiste beslissing zou zijn om dit seizoen te schrappen. Volgend jaar hebben we zeer waarschijnlijk geen (standaard) Europese competitie, dus dat zou niets uitmaken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enkele juiste beslissing is om Ajax kampioen te maken..

Nee zonder gekheid, schrappen seizoen zie ik als enige correcte oplossing. Enkel dingetje zijn de Europese plekken. Die zul je eigenlijk alleen op basis van de huidige stand kunnen doen, maar daar gaan sommige clubs absoluut niet tevreden mee zijn vermoed ik en dat is in sommige gevallen nog terecht ook (AZ volop in titelstrijd, Feyenoord met de geweldige comeback bijvoorbeeld).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het seizoen schrapt dan hou je ook de europese kwalificaties van vorig seizoen lijkt me

Eredivisie valt voorlopig buiten de maatregelen tot 1 juni. Dus na 6 april kan er eventueel weer gevoetbald worden. Al verwacht ik dat ze hier alsnog op terug gaan komen.

bewerkt door Erwin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Het verbod op bijeenkomsten tot 1 juni geldt niet voor de Eredivisie en de andere voetbalcompetities. Dat maakt de KNVB dinsdag bekend.

Het verbod werd maandag aangekondigd door het kabinet als maatregel in de strijd tegen het coronavirus. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft de voetbalbond laten weten dat wedstrijden en competities in de sport buiten het verbod op bijeenkomsten tot 1 juni vallen. Sportclubs moeten vooralsnog tot zeker 7 april de deuren gesloten houden.

De KNVB houdt in het vervolg rekening met drie scenario's voor de lopende voetbalcompetities. Het eerste scenario is dat de competities voor 30 juni worden afgemaakt. De wedstrijden die tot juni worden gespeeld, zullen dan zonder publiek worden afgewerkt.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lazy:

schrappen seizoen zie ik als enige correcte oplossing

Hoezo eigenlijk? Dit seizoen zijn we mee bezig, lijkt mij zo eerlijk om dat af te maken. Volgend seizoen is slechts iets theoretisch, dat bestaat überhaupt nog niet. Beetje een filosofische invalshoek, maar ik zie daar zeker veel 'goed' in. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat het afmaken van een seizoen in de weg staat is 30 juni. Dat contracten aflopen of dat spelers naar nieuwe clubs gaan. Laat de clubs en spelers zsm zonder publiek wat wedstrijden spelen tot 1 juni en dan eventueel nog een paar duels met publiek. Play-offs en nacompetitie maar even niet, de top-6 gaat Europa in (ik ga er van uit dat Utrecht en Feyenoord bij de top 6 komen) en onderin twee eruit en twee erin. Heeft de nummer 16 van de Eredivisie geluk en de periodekampioenen van de KKD pech.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Satyr:

Het enige wat het afmaken van een seizoen in de weg staat is 30 juni. Dat contracten aflopen of dat spelers naar nieuwe clubs gaan. Laat de clubs en spelers zsm zonder publiek wat wedstrijden spelen tot 1 juni en dan eventueel nog een paar duels met publiek. Play-offs en nacompetitie maar even niet, de top-6 gaat Europa in (ik ga er van uit dat Utrecht en Feyenoord bij de top 6 komen) en onderin twee eruit en twee erin. Heeft de nummer 16 van de Eredivisie geluk en de periodekampioenen van de KKD pech.

De maatregelen die tot 6 april lopen, gaan wel verlengd worden. Kun je vergif op innemen volgens mij. Dus dan kan het voetbal alsnog niet starten. Zou ook bizar zijn om met huidige maatregelen wel voetbalwedstrijden te spelen. Denk ook dat veel spelers dat niet zouden pikken, al vergis ik me daar wellicht in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei 007mark:

Volgens mij hebben veel partijen aangegeven dat voetballen zonder publiek sowieso heel onwenselijk is.

Dat zal best, maar heel veel keus is er nog niet. Ik heb liever een uitgespeelde competitie, dan niet uitspelen, of zelfs alles schrappen. Dat laatste is gisteren door de Nederlandse Dart Bond gedaan. Gewoon, poef, het hele seizoen geschrapt. Geen promotie, geen degradatie, geen kampioenen. Werd niet heel goed ontvangen, zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Satyr:

Dat zal best, maar heel veel keus is er nog niet. Ik heb liever een uitgespeelde competitie, dan niet uitspelen, of zelfs alles schrappen. Dat laatste is gisteren door de Nederlandse Dart Bond gedaan. Gewoon, poef, het hele seizoen geschrapt. Geen promotie, geen degradatie, geen kampioenen. Werd niet heel goed ontvangen, zeg maar.

Ze moeten iets beslissen. Sowieso kun je jezelf de vraag stellen of het voor jouw eigen team had uitgemaakt. Promotie en degradatie was beide geen sprake van.

Benieuwd naar beslissing van onze bond overigens. Wij staan 2 punten achter de koploper met een wedstrijd minder gespeeld, dus op gemiddelde staan we wel bovenaan. Als ze schrappen hebben we dit seizoen inderdaad voor niks gespeeld, maar dat is dan maar zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites