Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #38

Laki

Aanbevolen berichten

image.png

Stilaan naderen we de laatste fase van het evenement, en wordt de strijd om de prijzen spannender zoals vaak wel de traditie hier is. En voor de aanvang van de zone van de waarheid gaan we nu naar Schotland, vertegenwoordigd door @Urbeto met de zanger Paolo Nutini. Nutini zoals de naam al doet vermoeden heeft een vader van Italiaanse afkomst, en werd bekend met zijn hit Iron Sky. Nu treedt hij op met het nieuwe nummer Through The Echoes. Een nummer waar de Schot wat zwijmert over hoe het zou voelen om dood te gaan, maar waar de metaforische betekenis hem zou kunnen liggen in het elkaar steunen tijdens moeilijke tijden. Dat klinkt als een recept voor een mogelijk goede eindnotering, en voorlopig doen ze dan ook nog steeds mee bovenin.

De stemmen van Urbeto (20/25)

flag_usa.png @Titan flag_new_zealand.png @Keko flag_switzerland.png@timpy00 flag_france.png @Satyr flag_ireland.png @Fabian. flag_belgium.png @bas2204 flag_england.png @Tim' flag_uganda.png @Rogier. flag_sweden.png @007mark flag_greece.png @Platina32 flag_norway.png @nasje92 flag_iceland.png @Fantasy flag_madagascar.png @chrisje1993 flag_denmark.png @Miz flag_cameroon.png @Chiemel flag_netherlands.png @aron24 flag_cote_divoire.png @Jeroen. flag_japan.png @Laki flag_italy.png @hjs flag_scotland.png @Urbeto flag_finland.png @Djurovski flag_canada.png @Chimpa VutW8jK.png @Grote Ree flag_malaysia.png @ivago flag_brazil.png @Socrates

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png

Tijd voor Finland en die besloten om het winnende land Noorwegen van de vorige editie te eren met wat viking metal. Coach @Djurovski trommelde namelijk Korpiklaani op namens hun. Een winnende strategie lijkt het echter niet te zijn, al doet de groep het best aardig met een plekje in de lage middenmoot. Dit nummer is in het Fins en ons is niet helemaal duidelijk waarover het precies gaat, al lijken de teksten eenvoudig en ook vrij komisch te zijn dus ook niet echt serieus te nemen. Het gaat hier dan ook niet om de teksten maar om het instrumentele en de funfactor. De groep combineert Finse folkinvloeden met typische metalmuziek, wat dan samen met referenties naar de Vikingcultuur in hun muziek, tot de benaming Vikingmetal leidde.

De stemmen van Djurovski (21/25)

flag_usa.png @Titan flag_new_zealand.png @Keko flag_switzerland.png@timpy00 flag_france.png @Satyr flag_ireland.png @Fabian. flag_belgium.png @bas2204 flag_england.png @Tim' flag_uganda.png @Rogier. flag_sweden.png @007mark flag_greece.png @Platina32 flag_norway.png @nasje92 flag_iceland.png @Fantasy flag_madagascar.png @chrisje1993 flag_denmark.png @Miz flag_cameroon.png @Chiemel flag_netherlands.png @aron24 flag_cote_divoire.png @Jeroen. flag_japan.png @Laki flag_italy.png @hjs flag_scotland.png @Urbeto flag_finland.png @Djurovski flag_canada.png @Chimpa VutW8jK.png @Grote Ree flag_malaysia.png @ivago flag_brazil.png @Socrates

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Djurovski:

4 met goede smaak en de rest niet

Ik zag trouwens dat Korpiklaani afgelopen weekend hier op een paar kilometer vandaan optrad op een metalfestival in mijn buurt. Vond ik ook wel toevallig, zeker ook omdat ik niet in een grootstad ofzo woon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Laki:

Ik zag trouwens dat Korpiklaani afgelopen weekend hier op een paar kilometer vandaan optrad op een metalfestival in mijn buurt. Vond ik ook wel toevallig, zeker ook omdat ik niet in een grootstad ofzo woon.

Kom er deze zomer achter dat België best goede rock / metal festivals heeft. Toch maar eens vaker de grens over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png

Over naar Canada nu, en coach @Chimpa koos ervoor om Blue in the Dark namens Bearings te sturen. Blue in the Dark is het titelnummer namens het gelijknamige album van de groep die ergens binnen het pop punk genre kan geplaatst worden. Blue in the Dark is een vrij depressief nummer over pijn en problemen in het leven, en dat men zo veel pijn ervaart dat zelfs het proces van doodgaan als vredevol gezien wordt. Zoals je hoort, is het dus geen nummer waar je vrolijk van wordt. Voorlopig is het goed voor een plaats in de middenmoot.

De stemmen van Chimpa (22/25)

Toelichting van de twaalfpunter van Chimpa in de spoiler

Spoiler

Tijdens mijn studietijd in Groningen ging ik af en toe naar DOT. Dit is een (ontmoetings)plek met daarin de “Dome”, een filmzaal met een scherm in de vorm van een halve bol waarop o.a. planetariumvoorstellingen worden tentoongesteld. Home Soon van Vagabon is exact de sound die bij dit soort voorstellingen werd gebruikt. Ik zag de sterren, planeten en de zon weer om mij heen draaien tijdens het beluisteren hiervan. Heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites