Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Op 24-1-2019 om 19:56 zei PJHoutman:

Ron Jans heeft toch aangegeven de stress van het hoofdtrainerschap niet echt meer te waarderen? Zie hem dan niet een stap maken naar Feyenoord. 

Ik zou Van Wonderen wel een interessante naam vinden. Met Oranje O-17 erg goed werk gedaan. Sowieso zitten we in een lastige positie omdat je komende vier, vijf jaar waarschijnlijk niet kunt concurreren met Ajax en PSV. Dan zullen er weinig toptrainers (danwel Nederlands, dan buitenlands) zijn die trek hebben in zo'n job. Advocaat zou ik niet super erg vinden, maar dan moet je volgend jaar wéér op zoek. Met Van Gastel weet je in ieder geval zeker dat je Gio light aanstelt, dat hoeft wmb niet.

Nu misschien nog wel een betere keuze dan eerst. Dit seizoen kun je lekker freewheelen omdat nagenoeg alles beter is dan Stam, en Keesie Wonderboy zal zonder twijfel ook meer krediet krijgen. Niet dat ze die man bij Feyenoord ook maar op t lijstje hebben staan natuurlijk, maar het is een mooie droom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei cimbomcu:

Met Dickie kun je iig de jeugd aan de kant schuiven.

Dick is op dit moment inderdaad een heel slecht idee. Zie dat Krabby ook zijn naam al noemt, omdat het een goede puinruimer is. Kan wel zo zijn hoor, en in beste geval wordt je alsnog 4e en pak je EL-voetbal, maar dan moet je in de zomer weer op zoek naar een nieuwe trainer die er na 11 wedstrijden waarschijnlijk hetzelfde voor staan als Jaap Stam.

Beter nu direct voor de lange termijn kiezen met een trainer die kiest voor de jeugd, en daarmee gaat proberen om aantrekkelijk voetbal neer te zetten, met de juiste pressie. Wie dat dan moet worden weet ik ook niet helemaal, want Van Wonderen ken ik bijvoorbeeld niet zo goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei E2E:

- of op de ultieme Feyenoord-oplossing; Kuyt trainer met Fraser assistent, of andersom, en dan iemand die ooit al iets in de Kuip heeft gedaan technisch directeur. Zou met allebei wel tevreden zijn. 

Nee man dat is toch nog nooit goed gegaan. Altijd kortetermijnbeleid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De trainer van Feyenoord moet op dit moment vooral iemand zijn die individueel aan de slag kan met spelers als Senesi, Kökcü, Ayoub, Burger, Larsson, Sinisterra en een aantal jongens vanuit de jeugd. Een echte veldtrainer die spelers beter maakt. Niet alleen heb je daar profijt van omdat je dan als collectief beter zal gaan spelen, maar ook moet je gezien de financiële situatie gewoon waarde op het veld gaan krijgen. Op dit moment is dit elftal namelijk geen fluit waard.

Verder zou ik de speelstijl wijzigen. Je merkt constant dat Botteghin, Ié, Senesi en eerder ook een Van der Heijden gewoon zeer kwetsbaar zijn in de één-op-één. Teveel ruimte kunnen ze vrijwel allemaal niet handelen. Daarnaast maken de offensieve impulsen van Haps en met name Karsdorp dat er momenten ontstaan waarop nóg meer druk komt te liggen op het al kwetsbare centrale duo achterin. Oplossing: met drie centrale verdedigers gaan spelen. Dat zorgt ervoor dat de centrale verdedigers minder worden blootgesteld aan grote ruimtes en dus ook de kwetsbaarheden van hen wat gecompenseerd kan worden. Gevolg is ook dat je de laconieke (/niet geweldig fitte) Karsdorp en (de vaak beste voetballer van al) Haps hogerop kan zetten, waardoor ze in offensief opzicht gevaarlijker kunnen worden, zonder dat het direct defensieve kwetsbaarheid veroorzaakt. 

Je speelt dus dan, afhankelijk van hoe je het wil bekijken, in een soort 3-4-3/5-2-3. De twee centrale middenvelders moeten spelers zijn met een goede uithoudingsvermogen en degelijke voetballende kwaliteiten, daar de drie achterop niet bepaald uitblinken in opbouwen. Kökcü (de opbouwer, de voetballer) en Toornstra (de loper) zou mij een redelijk duo lijken. Verder zou ik - al weet ik niet hoe het daarmee zit - Ayoub van stal halen en optrainen. Die zou in de voetballende rol van Kökcü ook uit de voeten kunnen. Je wil immers geen Kelly of de niet fitte Fer hoeven te brengen.

Voorin lijkt het me logisch: Sinisterra en Berghuis op de flanken, met Jorgensen in de spits. Het zou er dan ongeveer zo uit komen te zien.

DM: Bijlow (Vermeer)
RCV: Tapia (Geertruida)
CV: Botteghin (jeugd)
LCV: Senesi (Van der Heijden)
RM: Karsdorp (Narsingh)
RCM: Toornstra (Tapia / Burger)
LCM: Kökcü (Ayoub)
LM: Haps (Malacia)
RB: Berghuis (jeugd)
SP: Jorgensen (Bannis)
LB: Sinisterra (Larsson)

Fer, Kelly en Ié ga je niks meer aan hebben, zowel sportief als financieel. Je zou die beter nu al laten wegkwijnen bij het tweede, dat maakt ruimte voor jeugd of jongens die je nog wel iets van waarde op kunnen leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Dysproz:

Ben het grotendeels eens alleen zou ik Fer en Toornstra omwisselen in dit verhaal.

Aangezien dat de enige twee in dit elftal zijn die in een hoger tempo kunnen spelen lijkt het me niet meer dan logisch om ze allebei op te stellen. Toornstra 'gewoon' weer op de AMR, waar hij het allerbest is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Zeus:

Fer komt momenteel echt conditie en handelingssnelheid tekort. Toornstra heeft dat veel meer, met name dat eerste.

Europees misschien, maar in de Eredivisie niet. Dat je sportief niets aan Fer hebt is echt onzin. Beste middenvelder van Feyenoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrees dat het een packagedeal wordt waarbij de coach en TD elkaars vinger bruin hebben dus Kuyt zal er wel bij betrokken zijn.

Hoop echt niet op Advocaat. Op de korte termijn haal je dan de best mogelijke resultaten maar qua ontwikkeling is dat natuurlijk niks.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt tijd dat ze Fraser naar Feyenoord halen, buitenlander is ook oké, maar iig een trainer waarvan je weet dat hij spelers kan prikkelen. En Fraser weet een club zo nar het linker rijtje van de eredivisie te loodsen,na meerdere promoties. Kuyt is leuk en slechter dan nu zal hij het niet doen, maar ja, vind het toch net niet, maar goed dat vonden we als voetballer ook altijd, goede assistent. Die directie moet eens op orde komen, die chaos ben ik ook zat. Maar goed is Dickie er al? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei himan:

Het wordt tijd dat ze Fraser naar Feyenoord halen, buitenlander is ook oké, maar iig een trainer waarvan je weet dat hij spelers kan prikkelen. En Fraser weet een club zo nar het linker rijtje van de eredivisie te loodsen,na meerdere promoties. Kuyt is leuk en slechter dan nu zal hij het niet doen, maar ja, vind het toch net niet, maar goed dat vonden we als voetballer ook altijd, goede assistent. Die directie moet eens op orde komen, die chaos ben ik ook zat. Maar goed is Dickie er al? 

eerst moet de directie op pijl zijn, dus eerst TD en alg. directeur.  Als coach een tussenpaus en wel van Gastel totdat RVC en directie er staat. Dan kunnen ze weer bouwen en de juiste trainer aantrekken, die doorkomende jeugd niet alleen op de bank maar ook in het elftal zet. Misschien doet Feyenoord volgend seizoen dan weer mee om de derde plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei 007mark:

Lijkt me ook verstandig om even te communiceren met de nieuwe TD wie de opvolger van Stam wordt. De club kennende zal het mij ook niet verrassen wanneer achteraf bekend wordt dat het niet gebeurd is :D

Zou leuk zijn als Frank Arnesen dan TD wordt. Die heeft dat bij Anderlecht net ook meegemaakt. Daar stelde ze Kompany aan zonder hem erover in te lichte. :-D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei germandutch:

eerst moet de directie op pijl zijn, dus eerst TD en alg. directeur.  Als coach een tussenpaus en wel van Gastel totdat RVC en directie er staat. Dan kunnen ze weer bouwen en de juiste trainer aantrekken, die doorkomende jeugd niet alleen op de bank maar ook in het elftal zet. Misschien doet Feyenoord volgend seizoen dan weer mee om de derde plek.

Probleem is dat als je nu een 'tussenpaus' aanstelt, zeker als dit Dickie is, de trainer van volgend jaar weer tegen exact hetzelfde probleem aan gaat lopen als Stam.  Begint je circus gewoon weer van voor af aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Magikarp:

Vrees dat het een packagedeal wordt waarbij de coach en TD elkaars vinger bruin hebben dus Kuyt zal er wel bij betrokken zijn.

Hoop echt niet op Advocaat. Op de korte termijn haal je dan de best mogelijke resultaten maar qua ontwikkeling is dat natuurlijk niks.

Het wordt hoe dan ook gewoon kut. Zal wel Dick Advocaat worden en het seizoen erna zo'n middelmatige trainer als Fraser of Steijn en bij de directie weer een partij vriendjespolitiek. Wordt gewoon een vicieuze cirkel van ellende als dezelfde mensen het beleid bepalen.

bewerkt door Jespresso
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Regis:

Probleem is dat als je nu een 'tussenpaus' aanstelt, zeker als dit Dickie is, de trainer van volgend jaar weer tegen exact hetzelfde probleem aan gaat lopen als Stam.  Begint je circus gewoon weer van voor af aan.

Klopt, maar ik denk niet dat een 'goede' trainer erin stapt, zolang de directie niet op orde is. Dus hoe dan ook zal het een kutseizoen blijven en is te hopen dat ze voor volgend seizoen 'duidelijkheid scheppen' in alle gelederen. Ben benieuwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites