Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Hwb:

-edit- Heb de situatie er even bijgepakt. Welke trainer zou zeggen dat Taylor in deze situatie moet kiezen voor het volgen van zijn man?

Taylor.jpg

Wat wil je anders dat Taylor daar doet? Instappen op de bal? Er staat praktisch niemand tussen Flamingo en de goal. Als Hato (?) het daar overneemt komt de spits vrij. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat Taylor daar inderdaad meeloopt, als Azarkan naar binnen komt kun je het compact maken en hem het schieten beletten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1892

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Ah, wat vind ik het heerlijk dat Steijn weg is.

Alleen al om onderstaande reacties: ze kunnen het zo niet verdragen dat hun bron wordt ontslagen. Pierre verwoordde het uitstekend gisteren. Wat zijn toch dit soort dikke voetballers dom dat ze zo worden omgepraat door een trainer, alleen maar omdat die af en toe hun belt of koffie met ze drinkt. Vervolgens kan de trainer niks meer fout doen. Wat een nep Ajacieden zijn het ook.

Die Raf gaf gister aan dat hij Ajax qua selectie niet beter vindt dan Excelsior :-D :-D

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/andy-van-der-meijde-is-woedend-en-eist-nog-eens-drie-ontslagen-bij-ajax/425913

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/van-der-vaart-hedwiges-maduro-heeft-een-mes-in-de-rug-van-steijn-gestoken/425915

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Bolderbast:

Gaat dit over de 4-3?

Ja. Natuurlijk is het een kutpass. En is het in de slotminuten bij een 3-3 stand niet verstandig om die te geven. Maar er is letterlijk ook helemaal niemand aanspeelbaar.

8 uur geleden zei PJHoutman:

Wat wil je anders dat Taylor daar doet? Instappen op de bal? Er staat praktisch niemand tussen Flamingo en de goal. Als Hato (?) het daar overneemt komt de spits vrij. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat Taylor daar inderdaad meeloopt, als Azarkan naar binnen komt kun je het compact maken en hem het schieten beletten. 

Wat ik eerder al schreef PJ. Zodanig positie kiezen dat hij eventueel druk kan geven (wat iets anders is dan instappen op de bal) en de pass op Flamingo probeert af te schermen. Als hij hier volop kiest voor mandekking op Flamingo, gooit hij de weg naar de 16 helemaal open voor Azarkan. Omdat je verder man op man staat, is compact maken volgens mij heel moeilijk zodra hij de 16 nadert. Compact maken betekent dan namelijk je man loslaten.

Maar waar het eigenlijk over gaat, is dat de organisatie niet klopt. Allebei de cv's staan 1-tegen-1. De rechtshalf en de rechtsback zijn vrij, maar hebben in deze situatie verdedigend geen rol. Wat eigenlijk het best zou zijn is als Gaaei de man van Sutalo overneemt, Sutalo die van Hato en Hato door kan schuiven. Een andere optie is dat Gaaei doorstapt op de man van Tahirovic (Toornstra?). Maar dat gebeurt allebei niet. Daardoor moeten Tahirovic en Taylor met zijn tweeën 3 man afdekken, terwijl de twee cv's allebei in de dekking staan. Dat komt simpelweg neer op een ondertal, terwijl dat gezien de manschappen helemaal niet nodig is.

Twee seconden later is dit bijvoorbeeld het beeld. Dan zie je dat eigenlijk alleen Taylor en Tahirovic iets aan hun positie verandert hebben (en Sosa, maar die is al weg hier). De organisatie blijft even ruk. En het is dat hij de bal naar Flamingo speelt. Azarkan kan ook kiezen voor de bal tussen Taylor en Tahirovic door op de inlopende Toornstra(?).

3-3.png

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rogier.:

Dit kan niet je respons zijn op de post van Hwb.

Ik snap best wat Hwb, de heatmap en jij zeggen, want dat is inderdaad het probleem van Ajax. Er staan alleen wat dingen die niet kloppen in de post van Hwb:

1. Het is niet de meest veilige bal

2. Er staat geen druk

Het voelt flauw om deze waardeloze kutpass af te schuiven op het team. Want uiteindelijk is dat dit gewoon, een waardeloze kutpass. En op de tweede plek van de probleempjes mag dan de tactiek komen. Niet andersom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Bolderbast:

Ik snap best wat Hwb, de heatmap en jij zeggen, want dat is inderdaad het probleem van Ajax. Er staan alleen wat dingen die niet kloppen in de post van Hwb:

1. Het is niet de meest veilige bal

2. Er staat geen druk

Het voelt flauw om deze waardeloze kutpass af te schuiven op het team. Want uiteindelijk is dat dit gewoon, een waardeloze kutpass. En op de tweede plek van de probleempjes mag dan de tactiek komen. Niet andersom.

Ik heb de situatie (nog) niet gezien, maar over het algemeen vind ik een kutpass wel in de eerste plaats een probleem van het team, omdat op profniveau het vaak komt doordat je nul of één (vaak moeilijk) aanspeelbare optie hebt. In dit geval had je de CV naast je, maar Steijn heeft vast de opdracht gegeven wel de pass vooruit te zoeken. Doet 'ie dat vervolgens, schuift Steijn de schuld af op de speler. Lekkere trainer ben je dan hoor.

Edit: ik zal de situatie nog eens terugkijken trouwens; en dan nog even kijken of ik er hetzelfde tegenaan kijk ;c 

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Hwb:

Ja. Natuurlijk is het een kutpass. En is het in de slotminuten bij een 3-3 stand niet verstandig om die te geven. Maar er is letterlijk ook helemaal niemand aanspeelbaar.

In principe was je reactie voldoende tot aan de laatste zin. Als er niemand vrij staat, dan pleur je die bal maar naar voren over de verdediging heen. Helemaal met een 3-3 stand vlak voor tijd. Of je speelt de bal terug op de keeper. Dit was gewoon de slechtste optie die hij kon maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Beppu:

Iemand Rondo gezien? Raffie is geen fan van Maduro hé.

Raffie lijkt wel een soort van geïndoctrineerd door Steijn joh tijdens die koffiemomentjes. Echt bizar hoe hij Steijn aan het verdedigen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heeft Steijn toch wel (en dat is ook het enige) briljant gedaan. Zoveel mensen in de media die hem met hun leven verdedigen, onder het mom van ‘geen enkele trainer kan presteren met deze selectie’. Het zijn verdomme 14 (jeugd)internationals, en Raf heeft gewoon het lef om te zeggen dat het geen betere selectie is dan Volendam of Excelsior. Echt, ongekend. 

Het lijkt ook wel alsof Steijn zo wordt verdedigd omdat hij het zó slecht heeft gedaan. Alsof men denkt: als je 17e staat, moet de selectie wel héél slecht zijn dus kan het niet aan de trainer liggen. Ik denk serieus dat Steijn meer kritiek had gekregen als we nu 6e stonden. Dan had iedereen weer gezegd dat Steijn niet het maximale eruit haalt. Behalve zijn vrienden in de media natuurlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf het wel makkelijk vinden om een trainer die 6e is geworden met Sparta(en dat zijn echt niet allemaal top spelers) nu te denken dat hij 17e hoort te staan met Ajax. Lijkt me een beetje maf, niet? Dan moet er wel meer aan de hand zijn. Hoewel ik ook het gevoel heb, dat deze spelers niet hun best doen voor deze trainer hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei himan:

Ik blijf het wel makkelijk vinden om een trainer die 6e is geworden met Sparta(en dat zijn echt niet allemaal top spelers) nu te denken dat hij 17e hoort te staan met Ajax. Lijkt me een beetje maf, niet? Dan moet er wel meer aan de hand zijn. Hoewel ik ook het gevoel heb, dat deze spelers niet hun best doen voor deze trainer hoor.

Ik denk dat er niemand hier zijn prestatie met Sparta onderuit haalt. Wat hij bij Ajax laat zien is echter zwaar ondermaats, tactisch klopt er weinig van, meerdere keren rare keuzes gemaakt en ook spelers in de media afgevallen (waar buiten hier op het forum niemand echt over lijkt te vallen). Het is dat de media hem gezind is dat ie zo lang heeft mogen blijven zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei himan:

Vind je het gek als die trainer vanaf dag 1 in de media roept dat zijn spelers er niks van kunnen. Alleen het wanpresteren van Sutalo is dan vreemd, want die vond hij wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet zoveel over hem. In mijn geheugen alleen een stille assistent naast van Basten bij Ajax. En bij PEC was hij trainer wat ook maar mwoah was. Maargoed hopelijk tot einde van het seizoen en dan erna een geschikte trainer vinden voor de lange termijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites