Jump to content

AFC Ajax

Fabian.

Recommended Posts

3 minuten geleden zei Beppu:

Ik bedoel dat Steijn de schuld krijgt, wat natuurlijk logisch is als eindverantwoordelijke, maar dat het niet mee helpt als er persoonlijke op persoonlijke fout wordt gemaakt waar goals uit komen. En je er in dit geval ook de wedstrijd door verliest.

Er zijn zoveel redenen waarom het behoorlijk terecht is dat Steijn de schuld krijgt.

4 minuten geleden zei Urbeto:

Ik heb Sutalo nu een aantal keer zien spelen en tot dusverre heeft hij eigenlijk nooit aan kunnen tonen waarom Ajax daar 23,5 miljoen voor heeft afgetikt. Het zal deels aan de tactiek liggen dat het slecht staat bij Ajax, maar Sutalo is gewoon bij veel momenten negatief betrokken. Zeker voor de topspeler die hij (zo dachten we allemaal) zou moeten zijn. 

Ik had specifieker moeten zijn. Bij zagreb en Kroatië. 

• Like 1

Zojuist zei ADG-Vincent:

Even uit nieuwsgierigheid...

Stel dat, in het onwaarschijnlijke geval, Ajax dit seizoen degradeert.

Mag Jong Ajax volgend jaar dan niet in de Keuken Kampioen divisie uitkomen? Zo ja, wordt deze lege plek dan opgevuld door of een andere Jong team of door een club uit de divisie daaronder?

Correct en correct. Wel al de derde keer dat dit gevraagd wordt, misschien kan @Lazy het in de FAQ zetten ;c 

Edited by PJHoutman
  • Like 5

3 minuten geleden zei timpy00:

Ik had specifieker moeten zijn. Bij zagreb en Kroatië. 

Ik denk dat je de kracht en druk van de competitie van Kroatië wellicht niet helemaal lekker inschat. Dit is een stap hoger, hij haakt (nog) niet aan. Ik snap dat je als Ajacied érgens aan vast wil houden, maar vooralsnog bakt hij er gewoon weinig van, dus wordt de conclusie getrokken dat ie er weinig van kan. Dat is niet onlogisch.

• Like 2

Op de post van Neva aanhakend; ik vraag me bij dat soort spelers ook gewoon af of het niet gewoon het verschil is dat ze het nu allemaal zelf moeten doen, in plaats van dat ze goede spelers naast zich hebben die het neerzetten. Zeker in een ploeg waar het een teringzooitje is komt er als (quasi-)ervaren CV heel veel op je bord te liggen.

1 minuut geleden zei Chiemel:

Gelukkig heb ik verder niet meer gekeken naar het slechtste Ajax sinds ik bewust Ajax kijk. 

Nu nog ff er dik afgaan tegen Brighton en dan is de gifbeker wel leeg neem ik aan. Ook al is Brighton nu ook zeker niet in vorm.

Zondag PSV. Je bent er echt nog niet

• Like 2

7 minuten geleden zei neva:

Ik denk dat je de kracht en druk van de competitie van Kroatië wellicht niet helemaal lekker inschat. Dit is een stap hoger, hij haakt (nog) niet aan. Ik snap dat je als Ajacied érgens aan vast wil houden, maar vooralsnog bakt hij er gewoon weinig van, dus wordt de conclusie getrokken dat ie er weinig van kan. Dat is niet onlogisch.

Als iemand bij een halve finalist van het wk speelt en je ziet hem in interlands, vind ik wel een graadmeter.

3 minuten geleden zei timpy00:

Als iemand bij een halve finalist van het wk speelt en je ziet hem in interlands, vind ik wel een graadmeter.

Als hij bij die halve finalist speelde wel ja. Als hij daar alleen maar op de bank zat zegt het niet zo veel, toch? Mocht alleen meedoen in de troostfinale. 

Zojuist zei PJHoutman:

Als hij bij die halve finalist speelde wel ja. Als hij daar alleen maar op de bank zat zegt het niet zo veel, toch? Mocht alleen meedoen in de troostfinale. 

Hij speelt interlands voor de halve finalist dan waarbij hij ook tegen topmannen heeft gespeeld bijvoorbeeld nations league en het daar prima heeft gedaan. Sterker nog heel anders speelt dan wat we nu van hem zien.

7 minuten geleden zei timpy00:

Speelde 2x (2-1, 1-0) tegen Denemarken en 1x Frankrijk (1-0) in de groepsfase NL. Op het WK alleen de 2-1 tegen Marokko. NL finals tegen Oranje (4-2) en Spanje (0-0). Daarna 1x tegen Wales, Armenië en Letland en 2x Turkije. 

Niets bijzonders hoor.

1 minuut geleden zei neva:

Speelde 2x (2-1, 1-0) tegen Denemarken en 1x Frankrijk (1-0) in de groepsfase NL. Op het WK alleen de 2-1 tegen Marokko. NL finals tegen Oranje (4-2) en Spanje (0-0). Daarna 1x tegen Wales, Armenië en Letland en 2x Turkije. 

Niets bijzonders hoor.

Oke. Dus ik zeg dat ik hem een paar keer bij Kroatië heb gezien en bij Zagreb.

Daarin geef ik aan andere speler te zien dan nu.

Dan noem jij zijn interlands en is de conclusie hij kan er niks van?

Dan heeft discussiëren weinig zin toch?

Spoiler

Maurice Steijn houdt een 'dubbel gevoel' over aan de nederlaag tegen FC Utrecht (4-3). Op een vraag over zijn vertrek reageert de coach van de Amsterdammers ontwijkend voor de camera van ESPN. "Je hoopt het niet, want er zit veerkracht in deze ploeg."

"Heel dubbel gevoel natuurlijk, dat is duidelijk. Je krijgt op ongelukkige momenten de doelpunten tegen, een minuut voor rust en een minuut na rust. Ik denk dat we in de eerste helft twee best grote kansen hebben gehad. Dan toont de ploeg veerkracht en kom je 2-3 voor. Dan gebeurt er vanalles. Wordt er gestaakt, wordt het 3-3... Ik heb de ploeg gezegd: 'zorg in ieder geval dat je dat punt koestert, en dan gaan we voor de overwinning."

Als je de 4-3 neemt... We zijn zelf in de opbouw, en dit is iets wat we al zovaak hebben gezegd tegen de spelers, dat niet allebei de backs weg moeten zijn. Die zijn wel allebei weg. Het is natuurlijk een slechte pass, maar dan moet je dat nog wel kunnen herstellen."

Steijn wordt vervolgens geconfronteerd met de slechte reeks van Ajax en vraagt of hij begrip heeft voor een eventueel ontslag. "Het enige dat ik kan doen is bij mezelf blijven, met deze ploeg aan de slag gaan. Ik heb weleens vaker in deze situatie gezeten. Je hoopt het niet, want er zit veerkracht in deze ploeg. Het is een ongelooflijke mokerslag, maar ik ben 24/7 met Ajax bezig en als Ajax vindt dat dat de oplossing is om weer resultaten te boeken, wie ben ik dan om dat tegen te houden? Op basis van de resultaten zou je kunnen zeggen: 'Ja, daar heb ik begrip voor. Maar op basis van wat we hopelijk allemaal nog kunnen bewerkstelligen, nee."

Tuurlijk, vanwege de centjes wat je meekrijgt stap je niet zelf op, maar die laatste zin. Kom op man, wees een klein beetje realistisch. 

4 minuten geleden zei timpy00:

Oke. Dus ik zeg dat ik hem een paar keer bij Kroatië heb gezien en bij Zagreb.

Daarin geef ik aan andere speler te zien dan nu.

Dan noem jij zijn interlands en is de conclusie hij kan er niks van?

Dan heeft discussiëren weinig zin toch?

Belangrijkste gegeven is hierbij denk ik vooral het al eerder genoemde punt dat dit wel een goed draaiende ploeg. Dat maakt dus een wereld van verschil.

5 minuten geleden zei La Pulga:

Ik heb de ploeg gezegd: 'zorg in ieder geval dat je dat punt koestert, en dan gaan we voor de overwinning."

Als je de 4-3 neemt... We zijn zelf in de opbouw, en dit is iets wat we al zovaak hebben gezegd tegen de spelers, dat niet allebei de backs weg moeten zijn. Die zijn wel allebei weg. Het is natuurlijk een slechte pass, maar dan moet je dat nog wel kunnen herstellen."

Of je hebt het niet gezegd of ze luisteren gewoon niet. En als ze niet luisteren dan ben je wel je positie kwijt.

Edited by sennid

In de Cor Potcast over teamspelers brachten ze nog wel wat interessants naar voren: Bij Ajax zijn er nu zoveel spelers bezig met zichzelf, dat ze geen ruimte hebben om daarnaast ook nog aan het team te denken. Dat is ook een reden dat het los zand is en spelers zelf niet tot oplossingen komen in het veld. Hele korte samenvatting van het stukje, geen zin om de podcast weer helemaal te luisteren, dus fragmentje moeten jullie zelf maar opzoeken. Maar dat is ook wel duidelijk te zien. Helpt ook niet als je als jonge, nieuwe jongen in zo'n team komt. 

• Like 1