Jump to content

AFC Ajax

Fabian.

Recommended Posts

6 minuten geleden zei himan:

Ik blijf het wel makkelijk vinden om een trainer die 6e is geworden met Sparta(en dat zijn echt niet allemaal top spelers) nu te denken dat hij 17e hoort te staan met Ajax. Lijkt me een beetje maf, niet? Dan moet er wel meer aan de hand zijn. Hoewel ik ook het gevoel heb, dat deze spelers niet hun best doen voor deze trainer hoor.

Ik denk dat er niemand hier zijn prestatie met Sparta onderuit haalt. Wat hij bij Ajax laat zien is echter zwaar ondermaats, tactisch klopt er weinig van, meerdere keren rare keuzes gemaakt en ook spelers in de media afgevallen (waar buiten hier op het forum niemand echt over lijkt te vallen). Het is dat de media hem gezind is dat ie zo lang heeft mogen blijven zitten.

12 minuten geleden zei himan:

Ik blijf het wel makkelijk vinden om een trainer die 6e is geworden met Sparta(en dat zijn echt niet allemaal top spelers) nu te denken dat hij 17e hoort te staan met Ajax. Lijkt me een beetje maf, niet? Dan moet er wel meer aan de hand zijn. Hoewel ik ook het gevoel heb, dat deze spelers niet hun best doen voor deze trainer hoor.

Vind je het gek als die trainer vanaf dag 1 in de media roept dat zijn spelers er niks van kunnen. Alleen het wanpresteren van Sutalo is dan vreemd, want die vond hij wel goed.

Weet niet zoveel over hem. In mijn geheugen alleen een stille assistent naast van Basten bij Ajax. En bij PEC was hij trainer wat ook maar mwoah was. Maargoed hopelijk tot einde van het seizoen en dan erna een geschikte trainer vinden voor de lange termijn.

1 uur geleden zei Thierryvane:

Laten we hopen dat Van 't Schip wel een duidelijke visie heeft. #SchippieBall

Je zegt gisteren logisch is, hij door het overlijden van zijn vrouw Danielle, niet voor 1 november begint? En nu moet ie de nieuwe hoofdtrainer worden? 

1 minuut geleden zei Kyrill:

Je zegt gisteren logisch is, hij door het overlijden van zijn vrouw Danielle, niet voor 1 november begint? En nu moet ie de nieuwe hoofdtrainer worden? 

Hij is zijn vrouw een paar weken geleden verloren. Had daarom niet verwacht dat hij zo snel al aan de slag zou gaan. Verder kan ik natuurlijk niet in John's koppie kijken.

Zojuist zei Thierryvane:

Hij is zijn vrouw een paar weken geleden verloren. Had daarom niet verwacht dat hij zo snel al aan de slag zou gaan. Verder kan ik natuurlijk niet in John's koppie kijken.

Ja precies mee eens. Ik hoop dat ie lekker bedankt, maakt al genoeg ellende mee dus. En zoals ik laatst al zei ik vind hem serieus goed bij Viaplay. 

18 minuten geleden zei Kyrill:

Ja precies mee eens. Ik hoop dat ie lekker bedankt, maakt al genoeg ellende mee dus. En zoals ik laatst al zei ik vind hem serieus goed bij Viaplay. 

Je kan het ook van de andere kant bekijken hé. Misschien verwerkt hij zijn verdriet beter door lekker bezig te zijn in plaats van een keertje in het weekend bij Viaplay aan te schuiven en voor de rest te golven met Marco. Daarbij is het ook zijn cluppie en zal de huidige situatie hem ook aan het hart gaan en jeuken zijn handen misschien wel om er wat aan te doen.

14 minuten geleden zei Chiemel:

Zijn goede resultaten en stijgende lijn uiteraard:

image.png.80899bcf3a3baa35e6cfb7b89e80ac06.png

Lekker makkelijk scoren dit Chiemel.

Jong Ajax staat in het teken van ontwikkelen van je talenten en ze klaarstomen voor het eerste elftal. En niet per se om geweldige resultaten te behalen. 

Heb daar nu geen zin in, maar als je het aantal spelers wil tellen dat voor Jong Ajax heeft gespeeld dit seizoen al, heb je aan 5 handen zeker niet genoeg. Maar Jong Ajax speelde pas vanaf 15 september met een soort van vaste verdediging. Daarnaast blijven er veel wisselingen in het team en is het aan het begin van het seizoen altijd zoeken met een ontzettend jong team. Zoals Geppiej ook aangeeft, het gaat niet per se om geweldige resultaten behalen.

2 uur geleden zei Beppu:

Je kan het ook van de andere kant bekijken hé. Misschien verwerkt hij zijn verdriet beter door lekker bezig te zijn in plaats van een keertje in het weekend bij Viaplay aan te schuiven en voor de rest te golven met Marco. Daarbij is het ook zijn cluppie en zal de huidige situatie hem ook aan het hart gaan en jeuken zijn handen misschien wel om er wat aan te doen.

Ja snap ik maat. Maar het is ook een en al los zand. Is toch geen toeval laatste 3/4 managers er allemaal niks van bakte? Plus de druk is echt gigantisch groot bij Ajax  met een begroting, die meer is dan PSV en Feyenoord samen. Als hij het wil vooral doen, maar ik weet al wat er gaat gebeuren als resultaten tegen vallen. 

10 uur geleden zei Bolderbast:

Ik snap best wat Hwb, de heatmap en jij zeggen, want dat is inderdaad het probleem van Ajax. Er staan alleen wat dingen die niet kloppen in de post van Hwb:

1. Het is niet de meest veilige bal

2. Er staat geen druk

Het voelt flauw om deze waardeloze kutpass af te schuiven op het team. Want uiteindelijk is dat dit gewoon, een waardeloze kutpass. En op de tweede plek van de probleempjes mag dan de tactiek komen. Niet andersom.

Ik zei "het is de meest veilige bal naar een vrije medespeler om onder de druk uit te komen." Sosa stond vrij op links, die probeerde hij te bereiken. Hato stond ook vrij, maar verder stond het vast. En er was niet direct druk om hem, maar hij en Hato (van wie hij de bal al kreeg) werden, vanuit dat de boel vast, stond wel steeds iets verder opgesloten.

En natuurlijk moet hij dan gewoon naar voren knallen. Hij maakt daar een verkeerde keuze. Maar hoe komt het dat hij de verkeerde keuze maakt? Omdat er geen goede opties zijn. Dát is wat mijn punt was.

Als er geen goede opties zijn, maakt iemand wel eens de verkeerde keuze. En dan kun je allemaal over die verkeerde keuze vallen. En dat is niet onterecht, maar het is niet de oorzaak. Die is de afwezigheid van goede opties.

Edited by Hwb