voetbalfan14 Geplaatst 23 februari 2022 Share Geplaatst 23 februari 2022 Altijd lekker als je centrumverdediger in strafschop van de tegenstander de bal verliest en dan bij tegenstoot er niet meer is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 23 februari 2022 Share Geplaatst 23 februari 2022 1 uur geleden zei ElPrincipito: Hoppaaaaa! die actie van Anthony de eerste minuten, potverdikkie! Die 85 minuten daarna helaas heel weinig goeds van gezien. Tja, kan eens een keer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 23 februari 2022 Share Geplaatst 23 februari 2022 Ja Antony was matig, vooral 2de helft idd. Hadden totaal geen antwoord 2de helft op de onorthodoxe manier van spelen van Benfica. Lag zoveel ruimte, maar kwamen er gewoon niet onder uit. En die tegentreffer deed mij veel denken aan Tottenham toen ook met 2-0 voor de centrale verdedigers voor stonden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 februari 2022 Share Geplaatst 23 februari 2022 (bewerkt) 1e helft was Ajax geweldig en had je er meer moeten maken. Tweede helft werd je kapot gespeeld door Benfica en mag blij zijn geen 3-2 of 4-2 geworden. Over heel de wedstrijd Mazraoui, Timber en Martinez beste bij Ajax voor mij... 23 februari 2022 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 23 februari 2022 Share Geplaatst 23 februari 2022 Wat was Blind weer slecht, ongekend. Heb je ook weer helemaal niks aan in de omschakeling terug. Verder hartstikke leuk dat je zo hoog en diep je poppetjes hebt staan, maar dat is in deze fase van het toernooi wel een beetje zelfoverschatting. Onder druk en met weinig ruimte en tijd zijn heel veel van deze spelers zo goed niet. Dat zagen we, zeker in de tweede helft. Voetballend gewoon matig en weer erg afhankelijk van Antony en af en toe een combinatie (Mazraoui en Tadic zijn daar nog weleens goed in). Maar als je dan zo slecht bent aan de bal krijg je dus gewoon heel veel counters om de oren. Dit kan echt niet tegen nóg betere tegenstanders (en eigenlijk was het vanavond al erg riskant en naïef). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 24 februari 2022 Share Geplaatst 24 februari 2022 9 uur geleden zei voetbalfan14: Altijd lekker als je centrumverdediger in strafschop van de tegenstander de bal verliest en dan bij tegenstoot er niet meer is. Absurde actie, zeker als je dan kijkt hoe makkelijk hij valt. Leuk geprobeerd, komt je nu duur te staan. Thuis afmaken, maar met dit niveau ga je tegen een betere tegenstander echt niet ver komen. Darwin vind ik trouwens wel een leuke spits om te zien spelen. Niet meer te halen voor Ajax, was anders een leuke spits geweest denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 24 februari 2022 Share Geplaatst 24 februari 2022 Blind was echt drama en die kon het totaal niet belopen. Een speler als Nico zou beter zijn om zo’n speler als Rafa te stoppen. Gravenberch erg slordig en nerveus, Berghuis - Afgezien van assist - erg matig. Tadic werd nauwelijks gezocht en die had veel moeite met de druistige Gilberto. Verder defensief vaak naïef. Teveel man voor de bal en daardoor teveel ruimte. Snapte sowieso de keuze niet om bij een corner of vrije trap zó aanvallend te staan als Ajax zijnde. Vrijwel niemand kan aanvallend geweldig koppen en met zoveel man in de 16 was het elke keer billen knijpen in de counter. Enkel lichtpuntje is dat je toch weer in staat bent om 4 a 5 100% kansen te creëren naast de 2 goals. Als die bal van Alvarez op de paal binnenvalt en je op 3-1 komt had het zomaar een Sporting achtige uitslag kunnen worden. Desondanks matig gevoel over de wedstrijd, maar vertrouwen in de return… al is Ajax in Europa in eigen huis nou niet echt bepaald geweldig om een klus af te maken 😬 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 24 februari 2022 Share Geplaatst 24 februari 2022 Enige positieve wat ik hier uithaal is dat wanneer je niet goed speelt, een 2-2 haalt en laten we wel wezen overal gezien de beste kansen hebt gehad. Dat er heel wat potentie voor de return ligt. Maar aan de andere kant er werd ook wel gedaan alsof Benfica een soort Willem II is of iets dergelijks, daar ben ik het dan weer totaal niet mee eens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 24 februari 2022 Share Geplaatst 24 februari 2022 Het blijft zo fucking zonde dat Nous ons transfervrij gaat verlaten. Veruit de beste gisteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 24 februari 2022 Share Geplaatst 24 februari 2022 15 minuten geleden zei Thierryvane: Het blijft zo fucking zonde dat Nous ons transfervrij gaat verlaten. Veruit de beste gisteren. Zo ik wilde net zeggen. Als er iemand gisteren echt overal was (op een goede manier) was het Nous wel. Ongelofelijk wat een stappen deze man heeft gemaakt (die die ook kan maken omdat die nu wat langer fit is gebleven naar mijn idee). Waar eerst de linkerkant altijd heel sterk was vind ik dat nu echt de zwakste kant van Ajax. Wat een balverlies wordt er daar geleden en wat een ruimte is er steeds op die linkerkant voor de tegenpartij. Denk dat Gravenberch wel heeft aangetoond dat zijn plek vaststaat en dat is op de bank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 februari 2022 Share Geplaatst 24 februari 2022 Probleem is alleen dat Klaassen nóg slechter is in balbezit. Dat ziet er al helemaal niet uit onder grotere weerstand. Gravenberch kan zich nog een klein beetje onder druk uit voetballen. De enige die het op termijn beter zou kunnen doen is de Kudus van zijn begintijd bij Ajax, maar ja, die heeft geen enkel ritme. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 24 februari 2022 Share Geplaatst 24 februari 2022 25 minuten geleden zei Socrates: De enige die het op termijn beter zou kunnen doen is de Kudus van zijn begintijd bij Ajax, maar ja, die heeft geen enkel ritme. Die wil ik graag eerst langer dan drie invalbeurten fit zien inderdaad, maar ik denk dat hij in potentie wel wat extra kan toevoegen aan dit middenveld. Want hoewel ik met je eens ben dat Klaassen aan de bal nog minder rust brengt dan Gravenberch, die laatst genoemde was gisteren vaak onzichtbaar. Speelde absoluut niet naar zijn mogelijkheden. Vraag mij dan toch af of het contract enz. meespeelt. 1 uur geleden zei ReneLeBlanc: Waar eerst de linkerkant altijd heel sterk was vind ik dat nu echt de zwakste kant van Ajax. Wat een balverlies wordt er daar geleden en wat een ruimte is er steeds op die linkerkant voor de tegenpartij. Denk dat Gravenberch wel heeft aangetoond dat zijn plek vaststaat en dat is op de bank. Het verlies van balbezit op zichzelf is mij niet eens echt opgevallen. Wel het feit dat ze slecht stonden in de omschakeling en je op die kant ook echt snelheid tekort komt als het positioneel niet perfect is. In negen van de tien duels vind ik Blind voor Ajax de beste optie daar, maar gisteren was dat tiende duel. De snelheid van Nico had het wellicht allemaal iets makkelijker gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 24 februari 2022 Share Geplaatst 24 februari 2022 Ik had gisteren mijn Kudus shirtje aan in een café in Amsterdam. Dat was even schrikken voor veel mensen daaro. Vóór Liverpool-thuis was hij zo goed. Zonde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 24 februari 2022 Share Geplaatst 24 februari 2022 Die jongen moet eerst eens proberen gewoon eens een maand of 2 geen blessure op te lopen. Voetballen kan die echt geweldig. Jammer is dat hij van glas is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 24 februari 2022 Share Geplaatst 24 februari 2022 (bewerkt) 2 uur geleden zei Thierryvane: Ik had gisteren mijn Kudus shirtje aan in een café in Amsterdam. Dat was even schrikken voor veel mensen daaro. Vóór Liverpool-thuis was hij zo goed. Zonde. Dus er gaan ook bij jullie nog volwassen mensen met een shirt / sjaal / vlag naar een cafe en/of stadion? 24 februari 2022 bewerkt door Jotew Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 24 februari 2022 Share Geplaatst 24 februari 2022 25 minuten geleden zei Jotew: Dus er gaan ook bij jullie nog volwassen mensen met een shirt / sjaal / vlag naar een cafe en/of stadion? Natuurlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 februari 2022 Share Geplaatst 24 februari 2022 4 uur geleden zei Jotew: Dus er gaan ook bij jullie nog volwassen mensen met een shirt / sjaal / vlag naar een cafe en/of stadion? Waar niet dan? Wat rare reactie... Sinds wanneer dragen alleen tieners of kinderen shirts in Cafe? Ik droeg vorig weekend tijdens werk en na werk in Cafe ook gewoon Arsenal shirt.. En is dat Arsenal Den Haag groep al heellang niet meer loopt maar daar droeg bijna iedereen shirt in pub tijdens wedstrijd... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 24 februari 2022 Share Geplaatst 24 februari 2022 Natuurlijk, dragen we een shirt..... Je gaat simpelweg niet in een kroeg of in het stadion naar je club kijken zonder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 26 februari 2022 Share Geplaatst 26 februari 2022 Citaat Zaterdag, 26 februari 2022 om 12:15 • Laatste update: 12:35 De kans is groot dat Ajax komende donderdag Rayane Bounida definitief binnenhaalt. Het Laatste Nieuws schrijft dat de aanvallende middenvelder van Anderlecht ‘behoudens een gekke wending’ op zijn zestiende verjaardag een contract in Amsterdam zal ondertekenen. Anderlecht heeft het afgelopen jaar alles op alles gezet om Bounida te behouden, maar kon geen akkoord bereiken. De naam van Bounida - een hit op Instagram, waar hij 350 duizend volgers heeft, en ook op YouTube, waar vele compilatievideo’s van de technicus tienduizenden keren zijn bekeken - wordt al langer nadrukkelijk in verband gebracht met Ajax. Hij kreeg een jaar geleden al een rondleiding op De Toekomst en in de Johan Cruijff ArenA. Bij de rondleiding waren de familie van de Belgische Marokkaan en ook Mo Nouri, de broer van Abdelhak Nouri, aanwezig. Ajax probeerde Bounida ervan te overtuigen dat de Amsterdamse club de ideale tussenstap is, in plaats van direct de overstap naar de Europese top te maken. Barcelona en Manchester City deden hem eveneens een aanbieding, terwijl Paris Saint-Germain ‘heel ver ging’ om hem naar Frankrijk te halen. Het Laatste Nieuws stelt echter dat de kans zeer groot is dat Bounida de overstap naar Ajax gaat maken. De Amsterdammers kunnen het toptalent voor een opleidingsvergoeding weghalen uit Brussel, aangezien hij nog geen profcontract had getekend bij Anderlecht. Paars-Wit mocht hem vanaf zijn vijftiende verjaardag vastleggen, maar aanvankelijk werd de boot afgehouden om ‘te focussen op zijn opleiding en school’. Toen beide partijen wel in gesprek gingen, werd al snel duidelijk dat er een fors verschil is tussen vraag en aanbod. De financiële situatie van Anderlecht is nog niet al te rooskleurig, maar toch was de Belgische topclub bereid om ‘uitzonderlijk veel verder te gaan’ dan het salarisplafond dat er voor jeugdspelers bestaat. Het Laatste Nieuws schrijft dat de familie Bounida - afkomstig uit de Brusselse buitenwijk Vilvoorde - het financieel niet breed heeft gehad. Ajax heeft Bounida een financieel beter aanbod gedaan dan Anderlecht, al had de aanvallende middenvelder bij een Europese topclub meer kunnen gaan verdienen. “Ajax is geen ploeg die met het geld gooit. Alleen jeugdspelers die in de eerste plaats kiezen voor het project, komen binnen. Geld komt later”, zegt Urbain Haesaert, voormalig scout van Anderlecht en Ajax, in gesprek met Het Laatste Nieuws. De vader van Bounida - die na het overlijden van zijn echtgenoot in zijn eentje drie zoons opvoedde - is bovendien van jongs af aan fan van Ajax. “En de sportieve meerwaarde van de opleiding van Ajax mag je niet onderschatten. Daarmee wil ik de kracht van de Anderlecht-jeugd niet minimaliseren - ze hebben daar ook een sterke lichting.” “Maar kijk eens hoeveel talenten er de voorbije jaren allemaal doorgestroomd zijn. Nog véél meer dan bij Anderlecht. Ajax is de beste voetbalschool die er bestaat. In een competitie die Rayane veel beter zou moeten liggen dan de Belgische - hij kan meer uit de duels spelen”, vervolgt Haesaert. Hij vertelt dat Ajax tevens zijn visie op de opleiding naast het veld heeft gegeven. “Dat vonden de Bounida’s heel interessant.” Vanaf zijn zestiende verjaardag mag Bounida officieel bij een buitenlandse club tekenen. Volgens mij is dit best wel goed nieuws. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 26 februari 2022 Share Geplaatst 26 februari 2022 26 minuten geleden zei La Pulga: Volgens mij is dit best wel goed nieuws. Staat in Belgie bekend als een heel groot talent. Heb hem enkel op filmpjes en enkele volledige wedstrijden op YouTube gezien en op jonge leeftijd was dat indrukwekkend, maar op beelden van 11vs11 vind ik het niet overtuigend. Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Bij Stanis Idumbo Muzambo lijkt de overgang in elk geval wel goed uit te pakken (hoewel het nog vroeg is om dat te zeggen). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 27 februari 2022 Share Geplaatst 27 februari 2022 Ik hoop dat Wijndal stiekem wel naar Ajax komt. Heeft echt veel weg van Maxwell. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 27 februari 2022 Share Geplaatst 27 februari 2022 Op 24-2-2022 om 16:31 zei Jotew: Dus er gaan ook bij jullie nog volwassen mensen met een shirt / sjaal / vlag naar een cafe en/of stadion? Ja is toch vrij normaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 februari 2022 Share Geplaatst 27 februari 2022 Lullig voor Pasveer, maar ik denk dat Ten Hag heel stiekem het niet eens zo erg zal vinden dat hij nu een legitieme reden heeft om Onana op te stellen de komende tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 februari 2022 Share Geplaatst 27 februari 2022 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 februari 2022 Share Geplaatst 27 februari 2022 Mijn filter voor wedstrijden waarin dit (overschatte) Ajax het moeilijk krijgt werkt weer uitstekend, zie ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten