Socrates Gepost March 2, 2022 Share Gepost March 2, 2022 https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/ten-hag-staat-vierkant-achter-blind-brengt-aan-de-bal-zoveel-in-zijn-passing-en-keuzes Hij heeft weer eens oogklepjes op. Kan hem nog weleens gaan opbreken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost March 2, 2022 Share Gepost March 2, 2022 Citaat Rayane Bounida is op weg naar Ajax en dat zorgt voor teleurstelling bij Anderlecht. Die club wilde niet meegaan in de looneisen van het vijftienjarige toptalent, maar trainer Vincent Kompany wil vooral realistisch blijven. De voormalig topverdediger hoopt dat Bounida niet te veel kritiek krijgt op zijn beslissing om Anderlecht achter zich te laten en voor Ajax te kiezen. Het zou immers gaan om financiële eisen die zijn entourage niet ingewilligd zagen bij Paars-Wit. "Hij is nog maar een kind", zo verklaarde Kompany aan Het Laatste Nieuws. Citaat "Het klopt dat ik als vijftienjarige ook gevraagd ben door grotere ploegen", stelt de gewezen stopper. "Ik had echter geen honderdduizenden volgers op sociale media en de trainer van het eerste elftal kreeg ook geen vragen over mij." De vertegenwoordigers van Bounida vroegen naar verluidt een jaarsalaris van zeven ton voor hun vijftienjarige cliënt. Anderlecht wilde niet verder gaan dan 350.000 euro en vond dat ook al een stevig contract voor een speler die nog zo jong is. Het is niet duidelijk welk salaris Ajax de dribbelaar heeft aangeboden. Nou wie gaat hem volgen van jullie? Ben echt benieuwd! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost March 2, 2022 Share Gepost March 2, 2022 Gaat nog wel 3 jaar duren voor hij in Jong Ajax start en dan debuut rond zijn 20e. Vraag is of hij het fysiek gaat kunnen bolwerken (net als Unuvar en Nouri), maar talent heeft hij zeker. Aan voetbal geen tekort in de bovenbouw van de jeugd zo zeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thierryvane Gepost March 3, 2022 Share Gepost March 3, 2022 Zag gisteren onderstaande foto van een jonge Ajacied, die Bounida en dat Poolse jochie Faberski die misschien naar Ajax verkast. Mooi plaatje. Hebben we een beetje vertrouwen in vanavond? Heb er een hard hoofd in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost March 3, 2022 Share Gepost March 3, 2022 1 uur geleden zei Thierryvane: Hebben we een beetje vertrouwen in vanavond? Heb er een hard hoofd in. Ik ook. Zit een beetje in dezelfde tunnel als Arco vrees ik..... 19 uur geleden zei Socrates: Nou, wat dacht je van zo snel mogelijk Blind vervangen als linksback? Oh dit zal ik niet bestrijden, want ik ben niet bepaald overtuigd als ik hem dit seizoen zie spelen. Dus eens. Persoonlijk zou ik nu Nico al vaker opstellen. Niet uit sentiment, maar omdat ik vind dat hij echt meer brengt. Blind zakt te vaak door de ondergrens. Zeker dit seizoen. Alleen ik ben bang dat Ten Hag hem niet snel zal slachtofferen. Onder het mom van ervaring (al zal salaris ook meespelen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert Gepost March 3, 2022 Share Gepost March 3, 2022 Gelukkig is Timber erbij, ookal lijkt het als rechtsback. Denk wel belangrijk voor de rust achterin. Hopelijk heeft Ten Hag geleerd van die thuispot in November en is er een plan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost March 3, 2022 Share Gepost March 3, 2022 Knap gedaan wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost March 4, 2022 Share Gepost March 4, 2022 Aanvallend niet de beste wedstrijden van tijd tot tijd een vervelende pot om te kijken, maar nagenoeg weer niks weggegeven en door naar de finale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thierryvane Gepost March 4, 2022 Share Gepost March 4, 2022 Bergosso Aboutaleb we komen d'r weer aan! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost March 4, 2022 Share Gepost March 4, 2022 Jongens, het is maar een prijsje die leuk kan zijn voor ploegen als Feyenoord en FC Groningen enzo. Heb alleen de 5 minuten ingeschakeld omdat ik zag dat het nog maar 0-1 stond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazy Gepost March 4, 2022 Share Gepost March 4, 2022 Op 2-3-2022 om 14:40 zei ElMarcos: Wijndal is echt een goede speler en ben zeker niet tegen het halen van Wijndal. Alleen vraag ik mij af of je hem voor een prijs krijgt waar je mee uit de voeten kunt. Aangezien hij na Ajax ongetwijfeld nog een stap wil maken. Dus wat dat betreft twijfel ik wel. En waar wil je hem opstellen er vanuitgaande dat Martinez en Blind volgend jaar nog bij Ajax spelen? Zijn best wat opties. Martinez gaat weg > Blind naar het midden Alvarez gaat weg > Blind naar VM Beide blijven > Blind en Wijndal concurreren om de plek Wijndal is voor Eredivisie begrippen een meer dan uitstekende back. Of hij ook op een hoger niveau aan kan haken is afwachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost March 4, 2022 Share Gepost March 4, 2022 Blind kan ook als CV niet meer. Als Martinez vertrekt moet je of een opvolger zoeken, of kiezen voor Schuurs met Timber naast hem. Als Alvarez vertrekt kan je imo ook gewoon beter een directe opvolger zoeken. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost March 4, 2022 Share Gepost March 4, 2022 2 uur geleden zei Chiemel: Jongens, het is maar een prijsje die leuk kan zijn voor ploegen als Feyenoord en FC Groningen enzo. Heb alleen de 5 minuten ingeschakeld omdat ik zag dat het nog maar 0-1 stond. Nee hoor, het is de 2de grootste prijs van Holland. gewoon PAK BEKER 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost March 4, 2022 Share Gepost March 4, 2022 1 uur geleden zei Lazy: Beide blijven > Blind en Wijndal concurreren om de plek Maar het is mij per vandaag al niet duidelijk waar Blind speelt en niet Nico. Die brengt meer snelheid, meer diepgang, is sterker in de duels en speelt altijd een zes. Zou ook veel meer dynamiek aan die kant kunnen brengen. De andere twee opties die je voorstelt ben ik ook geen fan van. Centraal komt hij, zeker buiten de Eredivisie, te kort voor het niveau wat Ajax wil nastreven. Op het middenveld zie ik hem niet als een pure balafpakker zoals Alvarez. Dus ook niet echt een optie. Ik ben niet tegen de komst van WIjndal, in tegendeel. Hij kan per nu al iets toevoegen en concurreren met Nico. Daarnaast kan hij bij Ajax de vervolgstappen maken naar een hoger niveau. Waar ik met mijn opmerking eigenlijk op doelde is dat Erik om een of andere reden stug vasthoudt aan Daley. En ik dat niet zie veranderen. Dat betekend dat hij hem of terug centraal zet als Martinez gaat, wat onwenselijk lijkt. Of hem op die backpositie laat staan. En dan is Wijndal echt te goed als tweede viool. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost March 4, 2022 Share Gepost March 4, 2022 Mee eens, maar dat was al langer bekend (weet nog dat aan het begin van het seizoen een aantal er hier om moesten lachen). Blind heeft dit jaar een paar aardige potjes gespeeld. Dat waren wedstrijden waarin hij defensief niet snel in problemen kwam (zoals tegen Dortmund, speelde met twee voorin) en/of waar hij de ruimte kreeg om te voetballen. Maar nog veel meer wedstrijden was Blind helemaal zo goed niet in balbezit. Hij verliest juist erg vaak de bal dit seizoen, óók met simpele passes. En defensief is hij gewoon heel zwak. Zijn gebrek aan snelheid, power en zelfs conditie lijkt het soms wel, breekt hem echt op. Met een directe tegenstander heeft hij het al direct moeilijk. Als Blind op dezelfde hoogte als een tegenstander staat, sprint die hem makkelijk eruit. Als Blind weg is of iets te hoog staat, komt hij nooit meer terug. Met elke seconde groeit zijn achterstand eerder zelfs. Dat is ook wat hem in de Alvarez-rol al ongeschikt zou maken. Mensen denken daar te makkelijk over. Een bal afpakken kost ook power en alertheid, zelfs een beetje snelheid. Al helemaal met terug sprinten en de restdefensie verzorgen. Ook dan zal Blind vaak te laat zijn. Wat dit Ajax zou moeten doen is Tagliafico op linksachter zetten. Die moet eigenlijk gewoon achterin blijven wanneer Mazraoui hoog staat. Af en toe kan Tagliafico op power over Tadic - mag ik trouwens zeggen dat ik die ook steeds minder goed begin te vinden - heen komen om nog eens een voorzet te geven. De power en het directe van Tagliafico geeft ook weer een kleine energieboost aan de nu soms lamlendige, statische linkerkant. Tegen Benfica had Ajax ook wel moeite met de lange spitsen. Je zou voor die wedstrijd zelfs nog kunnen overwegen om te beginnen met: Mazraoui - Schuurs - Timber - Martinez Schuurs voor lengte, Martinez om toch een defensief sterk drietal + Alvarez over te houden voor de tegenomschakeling. Liefst zou ik dan iets meer beweging en voetballend vermogen op het middenveld zien. Kudus ipv Gravenberch of Klaassen. In de toekomst zou je zelfs nog kunnen overwegen (in de CL) om van Mazraoui de rechtermiddenvelder naast Berghuis te maken. Dan staat die hoger naast Antony, die link blijft. En dan een achterhoede van: Timber - Schuurs - Martinez - Tagliafico Dan is Tagliafico de offensieve back. Je kan er zelfs experimenteren met Kudus in de voorheen Mazraoui-rol, aan de binnenkant van in dat geval Tadic laten komen. Maar goed, helaas weten we ook dat Ten Hag vaak te laat is met personele wijzigingen en sowieso niet zo van het experimenteren is. Hij zal waarschijnlijk vasthouden aan hoe hij het nu heeft staan. En dan gaan er nog wel meer matige of onnodig tegenvallende wedstrijden volgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost March 4, 2022 Share Gepost March 4, 2022 15 minuten geleden zei Socrates: In de toekomst zou je zelfs nog kunnen overwegen (in de CL) om van Mazraoui de rechtermiddenvelder naast Berghuis te maken. Dan staat die hoger naast Antony, die link blijft. En dan een achterhoede van: Je idee is niet eens heel erg gek, maar met Mazraoui die over drie maanden gratis de deur uit loopt is in die variant veel investeren wellicht niet de beste optie. Eigenlijk wil je de basis volgend seizoen ook weer kunnen gebruiken. Dan kan je beter kijken wat je kunt doen met Kudus in zo'n rol. 16 minuten geleden zei Socrates: Af en toe kan Tagliafico op power over Tadic - mag ik trouwens zeggen dat ik die ook steeds minder goed begin te vinden - heen komen om nog eens een voorzet te geven. Tadic heeft ook betere periodes gehad voor Ajax 1, maar levert nog steeds een zekere mate van rendement. Waardoor ik hem toch altijd wel zou opstellen. Al zou ik hem ook als tien (de oude Klaassen of Berghuis positie) een optie vinden. Dan speelt hij meer in de as en hoeft hij niet op snelheid steeds de duels te winnen. Dan maak je direct ruimte daar voor een speler met diepgang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost March 4, 2022 Share Gepost March 4, 2022 Moet zeggen dat Blind altijd wel een hele slechte periode heeft, en daar zit die nu ook in. Maar hij komt vaak genoeg ook wel sterk terug. Als zo'n ploeg als Benfica in de 2de helft enorm veel naar voren speelt en druk zet, heb ik meer vertrouwen in Blind om daar onder uit te komen dan met Nico die voetballend gewoon nog vrij matig is. Wat hij wel heeft is natuurlijk tomeloze inzet, diepgang en snelheid. Daar kun je idd al veel mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost March 4, 2022 Share Gepost March 4, 2022 4 minuten geleden zei cimbomcu: Als zo'n ploeg als Benfica in de 2de helft enorm veel naar voren speelt en druk zet, heb ik meer vertrouwen in Blind om daar onder uit te komen dan met Nico die voetballend gewoon nog vrij matig is. Wat hij wel heeft is natuurlijk tomeloze inzet, diepgang en snelheid. Daar kun je idd al veel mee. Dat zou ik met je eens zijn als Blind heel zuiver was in zijn passing, maar sinds de winterstop is dat écht heel matig. Hij lijdt veel balverlies en stond tegen Benfica positioneel ook vaak niet goed. Wat hij wel moet staan, want hij heeft de snelheid iets te corrigeren. Dat doet niets af aan het feit dat hij de afgelopen jaren vaak zeer verdienstelijk speelde, maar zijn gebreken worden steeds meer zichtbaar. Gevoelsmatig extra sinds zijn hartkwaal, maar ergens moet je dan ook het verband er maar een keer afrukken. Hoe pijnlijk misschien ook voor Daley. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert Gepost March 4, 2022 Share Gepost March 4, 2022 In deze vorm voegt hij niet zoveel toe idd. Onzeker aan de bal en positioneel maakt hij ook fouten die een Blind in vorm niet maakt. Ben blij dat we Nico nog achter de hand hebben iig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost March 4, 2022 Share Gepost March 4, 2022 (edited) 2 uur geleden zei Socrates: Blind kan ook als CV niet meer. Als Martinez vertrekt moet je of een opvolger zoeken, of kiezen voor Schuurs met Timber naast hem. Als Alvarez vertrekt kan je imo ook gewoon beter een directe opvolger zoeken. Ik zie zelf Schuurs wel als vervanger van Alvarez. Wat mij betreft kan hij nagenoeg hetzelfde, alleen wat minder gif en aan de bal iets sterker denk ik (maar nog niet gezien op die positie). Verder eens dat Tagliafico gewoon in de basis moet. Qua inzet altijd een voldoende inderdaad en heeft in zijn invalsbeurten volgens mij ook goede dingen laten zien, wat moet hij nog meer doen? Edited March 4, 2022 by Chiemel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazy Gepost March 4, 2022 Share Gepost March 4, 2022 2 uur geleden zei ElMarcos: Waar ik met mijn opmerking eigenlijk op doelde is dat Erik om een of andere reden stug vasthoudt aan Daley. Daarom schetste ik ook de opties, niet omdat ik het zelf vind. Er wordt sinds 2012 ongeveer al gezegd dat Blind niet meer kan, maar toch stelt elke coach (afgezien van Mourinho) en bondscoach hem steevast op. En dat gaat Ten Hag mits die blijft volgend jaar ook gewoon blijven doen en of dat nou als linksback is of als centrale verdediger dat maakt voor Ten Hag niet uit. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost March 6, 2022 Share Gepost March 6, 2022 Benieuwd wat de Ajaxfans hiervan vinden. https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=401074&fbclid=IwAR1vqw0_GextwbbjYPILZZ8RJTQfIuZ-9_syxjPdsu5jvvRNpCjgVq2gXfM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost March 6, 2022 Share Gepost March 6, 2022 Wat een onzin ook, als een vriend van mij vast zit vanwege een misdaad zal ik het hem daarop aanspreken maar blijft het wel een vriend van mij. Wordt weer groter gemaakt dan dat het is. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost March 6, 2022 Share Gepost March 6, 2022 Op 4-3-2022 om 12:50 zei Lazy: Zijn best wat opties. Martinez gaat weg > Blind naar het midden Alvarez gaat weg > Blind naar VM Beide blijven > Blind en Wijndal concurreren om de plek Wijndal is voor Eredivisie begrippen een meer dan uitstekende back. Of hij ook op een hoger niveau aan kan haken is afwachten. Je zegt letterlijk zijn best wat opties'' maar vervolgens heb je alleen maar over Blind, Blind en Blind en verdwaalde Wijndal... Noem ik nou niet echt best wat opties, sjonge wat lazy, lazy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost March 6, 2022 Share Gepost March 6, 2022 12 minuten geleden zei La Pulga: Wat een onzin ook, als een vriend van mij vast zit vanwege een misdaad zal ik het hem daarop aanspreken maar blijft het wel een vriend van mij. Wordt weer groter gemaakt dan dat het is. Ja die titel is ook zo misleidend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts