Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei PJHoutman:

Nou wat een schande zeg, Nick Olij als vierde keeper. Kan me nog een WK herinneren waar Andries fucking Noppert in de basis stond, nu is zelfs onze vierde keeper beter.

Zeker, er is niks mis met de persoon Olij, maar laten we eerlijk zijn, de andere drie zijn ook geen wereldklasse. Ik wil het EK winnen en dan is het gewoon doodzonde dat deze generatie geen topkeeper of spits heeft. Zeker als je weet dat penalty's best wel belangrijk zijn op een eindtoernooi. Even voor de duidelijkheid Verbruggen zou er kunnen komen. Bijlow is zeker een goede keeper, maar ik heb het nog niet op dit niveau gezien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In VP podcast werd Timber gesuggereerd omdat Koeman van alle middenvelders het minst ervaring met hem heeft (en traint ook nog apart). Maar dat was vooraf bekendmaking De Roon. Maar wie weet valt Timber af ipv Gravenberch. Koeman zal wel met één of andere gare keuze komen, maar een CV zou het meest logisch zijn. De Vrij of vd Ven. Denk de Vrij.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Brobbey genoeg argumenten voor Koeman (niet voor mij): weinig kunnen laten zien in NL elftal, fitheid vraagteken, Koemand denkt geen 3e spits nodig te hebben na Depay en Weghorst, speelde bij een team uit vorm.

Geertruida zou mij wel verbazen, is multifunctioneel, fit, goed gepresteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Aaron21:

Brobbey en Geertruida gaan natuurlijk niet afvallen.

Waarom niet? Want je hebt met Gakpo en Malen ook spelers die in de spits kunnen. En ik vond Geertruida in Oranje niet sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mark Flekken    Brentford

Bart Verbruggen    Brighton & Hove Albion
Nick Olij    Sparta Rotterdam
Justin Bijlow    Feyenoord

Nathan Aké    Manchester City

Matthijs de Ligt    Bayern München
Micky van de Ven    Tottenham Hotspur
Stefan de Vrij    Inter

Daley Blind    Girona FC

Virgil van Dijk    Liverpool
Denzel Dumfries    Inter
Ian Maatsen    Borussia Dortmund
Jeremie Frimpong    Bayer 04 Leverkusen
Lutsharel Geertruida    Feyenoord

Tijjani Reijnders    AC Milan
Marten de Roon    Atalanta
Jerdy Schouten    PSV
Xavi Simons    RB Leipzig
Quinten Timber    Feyenoord
Joey Veerman    PSV

Ryan Gravenberch    Liverpool
Frenkie de Jong    FC Barcelona
Teun Koopmeiners    Atalanta

Georginio Wijnaldum    Al Ettifaq

Donyell Malen    Borussia Dortmund
Cody Gakpo    Liverpool
Wout Weghorst    TSG Hoffenheim
Brian Brobbey    Ajax
Memphis Depay    Atlético Madrid

Steven Bergwijn    Ajax

Denk toch dat dit het uiteindelijk gaat worden. Wat een ongekend treurig middenveld wel, als je het zo bekijkt. Je moet hopen op een fitte Frenkie en dan een Reijnders/Simons/Koopmeiners die in vorm zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Vitesse88:

Denk dat Olij, Gravenberch of Timber en Bergwijn. Van de Ven afvallen zou heel

bizar zijn, heeft een geweldig seizoen gehad. Nu is Koeman al ongeloofwaardig met Gini dus het zou me niet verbazen. 

Exact dit was mijn redenatie, plus er moet een verdediger nog weg in mijn ogen. Anders heb je echt achterlijk veel (centrale) verdedigers mee. Micky v/d Ven heeft het minste ervaring in Oranje, dus dat leek mij (door de ogen van Koeman gezien) de meest logische optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie Koeman Maatsen nog wel thuislaten. 'Met Micky hebben we snelheid in huis die hij heeft laten zien in de Premier League, en ook Jeremie kan daar uit de voeten. Ook Daley heeft veel ervaring op die plek.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Fantasy:

Mark Flekken    Brentford

Bart Verbruggen    Brighton & Hove Albion
Nick Olij    Sparta Rotterdam
Justin Bijlow    Feyenoord

Nathan Aké    Manchester City

Micky van de Ven    Tottenham Hotspur
Stefan de Vrij    Inter

Daley Blind    Girona FC

Virgil van Dijk    Liverpool
Denzel Dumfries    Inter
Ian Maatsen    Borussia Dortmund
Jeremie Frimpong    Bayer 04 Leverkusen
Lutsharel Geertruida    Feyenoord

Tijjani Reijnders    AC Milan
Marten de Roon    Atalanta
Jerdy Schouten    PSV
Xavi Simons    RB Leipzig
Quinten Timber    Feyenoord
Joey Veerman    PSV

Ryan Gravenberch    Liverpool
Frenkie de Jong    FC Barcelona
Teun Koopmeiners    Atalanta

Georginio Wijnaldum    Al Ettifaq

Donyell Malen    Borussia Dortmund
Cody Gakpo    Liverpool
Wout Weghorst    TSG Hoffenheim
Brian Brobbey    Ajax
Memphis Depay    Atlético Madrid

Steven Bergwijn    Ajax

Denk toch dat dit het uiteindelijk gaat worden. Wat een ongekend treurig middenveld wel, als je het zo bekijkt. Je moet hopen op een fitte Frenkie en dan een Reijnders/Simons/Koopmeiners die in vorm zijn.

2x De Ligt meenemen is TE voor mij iig. Voor links heb je Ake en Maatsen. Dan zou ik persoonlijk Blind thuis laten mja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fantasy:

Wat een ongekend treurig middenveld wel, als je het zo bekijkt. Je moet hopen op een fitte Frenkie en dan een Reijnders/Simons/Koopmeiners die in vorm zijn.

Middenveld met Frenkie, Reijnders en Koopmeiners is toch best prima? Dan als backup Simons. Daarna heb je Veerman en Timber. Ook nog wel redelijke opties, maar komen voor de basis inderdaad nog wel te kort als je Europees kampioen wilt worden. Naar belangrijkheid bij de clubs en de clubs zelf kijkend dan is het echt niet veel minder dan met de voorgaande eindtoernooien (zelfs bijv. een 2010)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fantasy:

Treurige aanval zou ik eerder zeggen, als je kritisch bedenkt dat alleen Gakpo en Malen redelijk zeker in vorm en fit zijn. Depay en Brobbey raken na 2 wedstrijden geblesseerd en dan moeten we kijken naar Weghorst. Simons reken ik ff voor het gemak niet mee.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je kijkt naar de opties voor in de aanval, zou het me echt verbazen als hij een aanvaller thuis laat uit de huidige voorselectie. Dat zijn de spelers die normaliter het meest invallen, dus je hebt in ieder geval op elke plek 2 vleugelspelers nodig, zie Bergwijn daarom ook niet afvallen. Depay kan ook nog aan de zijkant, en met een 3-5-2 heb je eigenlijk al 2 spitsen nodig, dus dan zal de Brobbert ook wel meegaan.

LB: Gakpo, Bergwijn

SP: Depay, Weghorst, Brobbey

RB: Malen, (Simons, Frimpong)

Denk eerlijk gezegd zelf dat er geen verdediger afvalt. Met 10 man is die positie dubbel bezet, waarbij je met Maatsen en Frimpong kan variëren op de flanken t.o.v. Blind/Aké en Dumfries (meer druk op de tegenstander vanuit achteruit), terwijl je ook heel veel middenvelders al hebt (en het blijft Koeman). Denk dan: Olij, Gravenberch, Timber, al zou ik zelf Timber met een verdediger omruilen.

34 minuten geleden zei bas huijsmans:

Middenveld met Frenkie, Reijnders en Koopmeiners is toch best prima? Dan als backup Simons. Daarna heb je Veerman en Timber. Ook nog wel redelijke opties, maar komen voor de basis inderdaad nog wel te kort als je Europees kampioen wilt worden. Naar belangrijkheid bij de clubs en de clubs zelf kijkend dan is het echt niet veel minder dan met de voorgaande eindtoernooien (zelfs bijv. een 2010)

Depay

Koopmeiners - Simons

Frenkie - Schouten

Lijkt me. 

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Rogier.:

Depay

Koopmeiners - Simons

Frenkie - Schouten

Ohja Schouten heb je ook nog. Die ben ik gewoon vergeten. Dat is dan wel weer een ander type speler dan Reijnders, Frenkie en Koopmeiners, maar de combi van Frenkie en Schouten vind ik ook wel interessant. Hebben die al eens samen gespeeld in Oranje?

Wel een beetje Frenkie - Schone achtig. Twee spelers die goed aan de bal zijn en dan hoeft Frenkie de eerste opbouw niet te doen en kan hij doen waar hij goed in is: Voor een overtal zorgen door op het middenveld een mannetje uit te spelen met een dribbel of pass naar voren.

Hoe bedoel je het in de quote hierboven eigenlijk precies? In een 5-3-2 systeem met Simons als een soort tweede spits naast Depay?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ohja Schouten heb je ook nog. Die ben ik gewoon vergeten. Dat is dan wel weer een ander type speler dan Reijnders, Frenkie en Koopmeiners, maar de combi van Frenkie en Schouten vind ik ook wel interessant. Hebben die al eens samen gespeeld in Oranje?

Nee, volgens mij niet, omdat Schouten er pas net bij zit en Frenkie geblesseerd was. Maar dit lijkt me op papier het ideale duo (à la Schöne zoals je zelf al zegt), zeker omdat er toch al 3 centrale verdedigers achter staan.

8 minuten geleden zei bas huijsmans:

Hoe bedoel je het in de quote hierboven eigenlijk precies? In een 5-3-2 systeem met Simons als een soort tweede spits naast Depay?

Beetje de manier waarop Atalanta speelt. Simons is vrij flexibel in dat opzicht, en met Koopmeiners heb je iemand die goed het drukzetten kan coördineren. Lijkt me ideaal om druk te houden op de verdediging op een conservatieve manier. Zou in formatie-termen eerder een 3-4-2-1 worden, maar 3-4-1-2 kan ook. De andere aanvallers kun je natuurlijk ook ideaal op een van die plekken neerzetten.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rogier.:

Beetje de manier waarop Atalanta speelt. Simons is vrij flexibel in dat opzicht, en met Koopmeiners heb je iemand die goed het drukzetten kan coördineren. Lijkt me ideaal om druk te houden op de verdediging op een conservatieve manier. Zou in formatie-termen eerder een 3-4-2-1 worden, maar 3-4-1-2 kan ook. De andere aanvallers kun je natuurlijk ook ideaal op een van die plekken neerzetten.

Yeah oke, dan begrijp ik het nu helemaal. Ben alleen bang dat Koeman dat niet voor elkaar gaat krijgen. Ben wel benieuwd of hij voor 4-3-3 of een variant met 5 verdedigers gaat kiezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites