Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei cimbomcu:

Dan onderschat je imo Blind.

In balbezit 1 van de betere in het NL elftal. Maar met hem, op cv, in een 442 ga je naar de slachtbank. Vooral tegen de wat sterkere landen. 

"Op dit moment kies ik voor Luuk", steekt De Boer van wal. "Ik snap dat dat een hele delicate keuze is, want Wout heeft het natuurlijk fantastisch gedaan. Maar ook Luuk doet het gewoon heel goed. Dan overweeg je dingen en kies ik op dit moment toch voor Luuk", licht De Boer zijn toch wel zeer pikante keuze toe.

Vraag me af wat hij overwogen heeft. Luuk in 2021; 1x 90 minuten, 1x 80 minuten en 2x ongeveer een uur. Verder wat losse invalbeurten.

Zou als Wout lekker bedanken voor deze bondscoach. Wat moet je nog meer doen om aan te tonen dat je er gewoon bij hoort? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Regis:

Wijnaldum :-D  Schendingen van mensenrechten interesseert hem toch niet zoveel klaarblijkelijk.

Even over nagedacht. Ik denk dat het vooral een groot misverstand is tussen beide. Gini begrijpt de vraag verkeerd. Het idee achter de vraag is wel begrijpelijk. 

bewerkt door Vitesse88
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Dansmeister:

Dit moet een opstelling zijn geweest doormiddel van loting Kareltje.

Hoezo maatje? Van de Beek speelt nooit bij United. Cilessen heef jarenlang gespeeld bij Oranje, nooit deed bij Barcelona. Van Dijk is nog maar vraag of ie EK überhaupt haalt. Koopie zit al op 14 goals in ED, das veel voor CM/controleur middenvelder. De Jong niet altijd even goed bij Sevilla maar wel oa in EL finale gescoord. Blind, De Ligt, Frenkie, Malen en Memphis spreken voor zich. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vitesse88:

Even over nagedacht. Ik denk dat het vooral een groot misverstand is tussen beide. Gini begrijpt de vraag verkeerd. Het idee achter de vraag is wel begrijpelijk. 

Ironisch genoeg zou dit antwoord beter passen bij een vraag van Veronica Inside. Maar daar praten ze niet meer mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@E2EIk doe het even zo. 

Uitstekend dat je voor een team kiest dat vanuit balbezit gaat spelen. Maar je gaat ongeacht of je 70 of 80% balbezit hebt, uiteraard omschakelmomenten krijgen. Zowel Gravenberch als Klaassen laat zien graag over de bal te spelen bij momenten. Op eredivisie en CL / EL niveau. Gini net zo. 

Hoe ga jij de omschakeling tackelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het toch vrij onrealistisch. De Jong die graag in wil schuiven en defensief niet de beste is en Blind die kwetsbaar is met zijn traagheid. Daarnaast heb je twee man die graag aan de bal willen zijn in de opbouw en dan heb je er ook nog een flegmatieke controleur voor lopen. 

Juve speelde een paar jaar geleden ook in een 3-1-4-2. Maar dan met de zes als regista (Pirlo) en defensief-dynamische middenvelders ervoor (Vidal, Pogba, Marchisio). Als je daar twee lopers wil hebben, moet je imo toch echt wat meer defensieve zekerheid hebben erachter. Kan je wel leuk zeggen dat je op balbezit speelt, maar Turkije is geen San Marino. Die gaan ook gezien de defensieve kwaliteiten dusdanig vaak ballen onderscheppen dat de enige manier om aan een hoog balbezitpercentage te komen oeverloos rondspelen achterin is. Waarmee je overigens wel op de lijn De Boer zit.

Het zou imo kunnen mits je De Jong of Blind op zes zet en een goede verdediger erbij zet. Daarnaast zou ik zelf altijd kiezen voor Van de Beek boven Klaassen. Ik vind dat verschil groot, zeker wanneer je zegt op balbezit te willen spelen en je van die middenvelder vraagt om in de zestien te komen. Dan is Van de Beek imo veel geschikter, ook zonder vorm of ritme. 

(Staat overigens los van dat ik het nog steeds onzinnig acht dat je met een zes speelt ipv met een tien, hetgeen met dit materiaal een stuk logischer is en dat je je compleet concentreert op balbezit terwijl deze middenvelders uitblinken in dynamiek, zagen we ook onder Koeman)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Hwb:

Ik vond dat Wijnaldum in die persco wel een goed punt had btw.

Gisteren ja? Ik weet het niet. Gaat verontwaardigd lopen doen, op gewoon een terechte vraag. Dat Gini dat verkeerd opvat en meteen in de verdediging schiet, is zijn probleem en wellicht tekortkoming. Waarom wel een statement tegen BLM maken (terecht overigens) maar niet tegen dit? Het is gewoon slavernij van de huidige tijd.

Waarom spreken spelers zich hier niet tegen uit? Je hebt als voetballer toch een geweten. Nu denk ik dat een boycot meer bij de bonden/grote sponsors ligt. Het was gisteren gewoon een verwarring tussen beide. Geloof nooit dat Kamperman bewust een vergelijking wilde trekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blind die in een split second door moet dekken of achteruit moet lopen.. Mja, daar verlies je mij toch wel mee. Het is in elk geval een systeem met drie CV's, twee vleugelmiddenvelders en twee (semi-)spitsen. Daar kunnen we elkaar in vinden. Ik vind echter dat de kwaliteit van dit materiaal ligt in dynamiek leggen in het spel, hetgeen waar Koeman zich ook op heeft geconcentreerd (en dat kan imo nog een stuk meer). Voor mij zou Frenkie op LCM echt cruciaal zijn, met Wijnaldum op RCM (Liverpool-rol) en Van de Beek op tien. Dat maakt het imo nóg effectiever. En ook dan kan je overigens prima een 3+1 opbouw hebben, als dan Wijnaldum wat hoger komt te staan (maar je noemt Barca, daar staan vaak genoeg Pedri en Busquets naast elkaar in de opbouw en zelfs Messi die af en toe volledig terug komt zakken; posities zijn steeds vaker fluïde, ook op het middenveld, zie Frenkie). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-3-2021 om 13:50 zei Dansmeister:

Dit moet een opstelling zijn geweest doormiddel van loting Kareltje.

Wat is jouwes dan ;)? 

49 minuten geleden zei Vitesse88:

Gisteren ja? Ik weet het niet. Gaat verontwaardigd lopen doen, op gewoon een terechte vraag. Dat Gini dat verkeerd opvat en meteen in de verdediging schiet, is zijn probleem en wellicht tekortkoming. Waarom wel een statement tegen BLM maken (terecht overigens) maar niet tegen dit? Het is gewoon slavernij van de huidige tijd.

Waarom spreken spelers zich hier niet tegen uit? Je hebt als voetballer toch een geweten. Nu denk ik dat een boycot meer bij de bonden/grote sponsors ligt. Het was gisteren gewoon een verwarring tussen beide. Geloof nooit dat Kamperman bewust een vergelijking wilde trekken. 

In Premier League doen ze nu al bijna 2 seizoenen geforceerd Take the Knee, zelfs Wilfried Zaha is er mee gestopt al tijdje bijvoorbeeld... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites